Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Ye Olde Machines Shop – egzotyczna talia na Przygodach Sklepa!
Królestwa Północy Radowid Talie

Ye Olde Machines Shop – egzotyczna talia na Przygodach Sklepa!

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
5 (1 vote)

Ye Olde Machine Shope

Autor: Zakapior 

Póki meta się jeszcze nie do końca ustabilizowała, to warto pograć trochę taliami, które można nazwać „memowymi”.

Podczas gdy większość memowych talii, choć wielce zabawna do grania, nie jest jakoś specjalnie skuteczna, to mi jednak udało się stworzyć coś, co pomimo bycia bardzo zabawną memową talią, potrafi osiągnąć ponad 60% winrate w okolicach 4100-4200 MMR!


Komis maszyn oblężniczych „U Radowida”


Słowem wstępu

Talia jak widać jest singletonem (po jednej kopii każdej karty) grającym Sklepa. Talia jest dość trudna do grania i nie zdziwcie się, jak po rozgrywce uświadomicie sobie, że mogliście wygrać, gdybyście zagrali karty w innej kolejności.

Raczej nie polecam od razu lecieć z tym na rankedy, tylko na spokojnie pograć sobie Casual Play.


Karty

Złote

  • Dijkstra (DJ) – trochę losowy, ale przy takim odchudzaniu zazwyczaj wiemy, co wpuści w stół. Generalnie możemy liczyć na spory swing punktowy.
  • Natalis – z rogiem 26 punktów. Jak gra bez rogu jest bardzo wszechstronnym tutorem. W mojej opinii – Must have we wszystkich NR.
  • Shani – kolejne niemal automatycznie dodawane do talii NR złoto. Najlepiej jak poleci po Stannisa, ale fajnie nawet jak postawi nam na stole KSS’a.
  • Przygody Sklepa – patrz wyżej. Sklep robi niemal wszystko. Ogólnie są lepsze karty kończące niż on, ale nie ma bardziej zabawnych.

Srebrne

  • Ronvid – po nerfach nie jest tak wspaniały jak był, ale nadal daje radę i warto go mieć.
  • Stennis – sam w sobie dobry, z Shani bardzo dobry, wstawia dwa ciała na stół (pod róg) i odsysa nam talię pod DJ’a (Dijkstra).
  • Róg i Posiłki – karty głównie do wyciągania jednostek pod Natalisa, ale same w sobie też są mocne. Róg to 20 pkt. na srebrnej karcie, czyli nie w kij dmuchał.
  • Pożoga – w aktualnym meta niemal nie może jej nie być. Należy uważać tylko na to, że może wskoczyć z DJ’a!
  • Talar – o szpiegach i czemu się ich gra chyba już wszystko zostało powiedziane. Dodatkowo, warto zauważyć, że mając i Talara i Sklepa możemy podbić przewagę kart do 2.

Brązowe

  • Maszyny i załoganci do maszyn, w różnych odsłonach + metody ich zagrywania. Niewiele można tu powiedzieć. Musicie mi zaufać, że taki zestaw brązowych kart pozwala dość często kończyć grę z jedną kartą w talii.

Rozgrywka

Mulligan

Mróz i Komandos Niebieskich Pasów nie mogą znaleźć się w naszej startowej ręce.

R E K L A M A

W dalszej kolejności lecą czyszczenia pogody (jak gramy na cokolwiek innego niż Eredin i/lub Dagon). Jeżeli mamy na ręku Natalisa, to można pokusić się o wymienienie Rogu.

UWAGA: nie wymieniamy trzeciej karty jeżeli wcześniej nie odrzuciliśmy Trzaskającego Mrozu i Komandosa Niebieskich Pasów!

Runda 1 i 2

Zaczynamy zazwyczaj z Keadveni Siedge Support albo Ronvida (albo Posiłki po Ronvida). Następnie układamy sobie maszyny i załogi tak, żeby robić jak największe zniszczenia.

Zależy nam na wygraniu R1, ale jak przegramy też nie ma tragedii. Spokojnie możemy zagrać w R1 lub R2 Stannisa, gdyż przyda nam się później pod Shani.

Sklep jest do zagrania w R1 i R2 jeżeli warunki będą sprzyjać. Zagrywamy jako finiszera rundy (zdolności z puli Sklepa Paladyna – siła 12 – najkorzystniej, gdy wpadnie jako ostatnia karta przebijająca wartość przeciwnika o 12 i do tego z wytrzymałością). Ewentualnie, jeżeli uda nam się doprowadzić do sytuacji, gdy można za pomocą 4 punktów przebić przeciwnika, gramy go jako dobranie karty.

Sklep jest bardzo skuteczny niemal w każdym etapie gry, więc jak sytuacja nie pozwoli można go sobie przykisić jako bombę na koniec.

Runda 3

DJ zawsze zostaje na R3. Tak samo Shani po Stannisa. Ważne jest żeby odessać, co się da (a da się dużo, gdyż mamy naprawdę dobre odchudzanie w decku) przed jego zagraniem.


Podsumowanie

Musicie uwierzyć mi na słowo, że żadne zwycięstwo nie smakuje tak dobrze, jak pokonanie Sklepem metowej talii 🙂 Polecam! Zwłaszcza, że nie było jeszcze żadnego dużego turnieju na nowym patchu i nie mamy jeszcze sytuacji, gdy wszyscy grają tym samym, czas korzystać i pobawić się czymś nowatorskim i innym. Dobrej zabawy i wielu wygranych gier!

PS. Irytującym jest fakt, że talia pod Przygody Sklepa jest dużo trudniejsza do zbudowania, niż talia pod Ciri Nova, a obie karty mają podobny poziom siły. Tak być nie powinno! CDPR PLS BUFF SKLEP!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja