Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Wyjaśniamy kolejność aktywacji umiejętności w Gwincie – ważny aspekt rozgrywki, o którym wielu nie ma pojęcia!
Poradniki

Wyjaśniamy kolejność aktywacji umiejętności w Gwincie – ważny aspekt rozgrywki, o którym wielu nie ma pojęcia!

Kolejność aktywacji efektów w rzędach – warto wiedzieć!

W naszym Glosariuszu znajdziecie filmiki instruktażowe prezentujące mechaniki i elementy GWINTOWEJ rozgrywki. Jak się jednak okazało, zupełnie nie wzięliśmy pod uwagę istotnej rzeczy, mianowicie kolejności aktywacji pasywnych umiejętności w rzędach. Jak to wszystko działa i dlaczego może być istotne podczas rozgrywki? Wszystkiego dowiecie się z tego poradnika! Zapraszam do lektury!

Chcesz więcej? Zajrzyj do naszej strony FAQ ze spisem przydatnych poradników!


Waga pozycjonowania

Efekty w Gwincie aktywują się zawsze w określonej sekwencji:

W zależności od rzędu

Uwaga – pozycjonowanie od lewej do prawej czy od góry do dołu ma znaczenie tylko dla efektów aktywujących się w tym samym momencie. Dla przykładu, Wilczy Dół zawsze aktywuje się przed Pułapką Zapalającą czy Drzewcem: Atak Modliszki, gdyż niszczy jednostkę zanim ta aktywuje jakiekolwiek umiejętności w przeciwieństwie do Pułapki oraz Drzewca!

  • Pionowo – wrogi Daleki Zasięg -> wrogie Bliskie Starcie -> sojusznicze Bliskie Starcie -> Sojuszniczy Daleki Zasięg
    • Przykład: Pułapka Zapalająca, zagrana w rzędzie Bliskiego Starcia, uruchomi się przed Drzewcem: Atak Modliszki, zagranym w rzędzie Dalekiego Zasięgu.

  • Poziomo – od lewej do prawej strony.
    • Przykład: Pułapka Zapalająca, zagrana w rzędzie Bliskiego Starcia po lewej stronie od Drzewca: Atak Modliszki aktywuje swój efekt przed Drzewcem: Atak Modliszki.

W zależności od typu umiejętności 

R E K L A M A

Uwaga – tutaj także pozycjonowanie ma znaczenie tylko i wyłącznie dla tych samych umiejętności!

  • Kolejność (po oddaniu tury lub spasowaniu) – najpierw odpalają się zdolności aktywowane pod koniec tury (np. Temerskiego Werblisty), następnie statusy Witalności oraz Krwawienia, a na samym końcu umiejętności z licznikiem (np. Ciri: Szarży)
    • Przykład: W rzędzie mamy następujące jednostki – Ciri: Szarżę (która krwawi) oraz dwóch Temerskich Werblistów
      • Najpierw swoją umiejętność odpalą Werbliści w kolejności od lewej do prawej, gdyż działają pod koniec tury.
      • Następnie z siły Ciri zostanie odliczony 1 pkt ze względu na krwawienie. Jest ona umiejscowiona maksymalnie od lewej strony, co dowodzi, że pozycjonowanie ma znaczenie tylko dla zdolności aktywowanych w tym samym momencie.
      • W kolejnej turze Ciri z 1 pkt siły oraz krwawieniem zostaje zniszczona przez turę krwawienia, nie aktywując swojej umiejętności na liczniku. Przedtem jeszcze aktywowała się zdolność Temerskich Werblistów. To dowodzi, że wyżej przedstawiony schemat jest prawdziwy.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...