Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jak wygrywać w Sezonie Driad? Poradnik od Veruisa z Team Aretuzy!
Poradniki

Jak wygrywać w Sezonie Driad? Poradnik od Veruisa z Team Aretuzy!

Aretuza i Gwint24 łączą siły!

Dzisiaj mamy dla Was specjalny artykuł! Veruis z Team Aretuzy postanowił podzielić się z polską społecznością GWINTA przetłumaczoną na nasz ojczysty język wersją jego poradnika do trybu sezonu Driad, który został niedawno opublikowany na łamach oficjalnej strony Team Aretuzy. Zapraszamy serdecznie do lektury tego treściwego artykułu, który pomoże Wam lepiej zagłębić się w najnowszy tryb sezonowy w Sezonie Drakonidów.

W poradniku znajdziecie wiele wskazówek, specjalnie stworzone talie pod tryb sezonowy dla każdej z frakcji wraz instrukcjami obsługi oraz rekomendacje dotyczące najskuteczniejszych kart!

Oryginalny poradnik w języku angielskim znajdziecie tutaj!


Poradnik do Trybu Sezonowego – Sezon Driad

Autor: Veruis oraz FearsyndromeHS

Cześć wszystkim, jestem Veruis i razem z Fearsyndromem chcielibyśmy was zaprosić na miesięczną dawkę nowych pomysłów na tryb sezonowy!

R E K L A M A

Co to tryb sezonowy?

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc, tryb z niepowtarzalnym zestawem zasad, w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami węzłowymi, które oznaczone są kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartych w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w Gwincie.

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Driad będzie dostępna w Styczniu 2020 roku.

Sezon Driad

W tym miesiącu można zdobyć Rewers Driad, trzy unikatowe avatary, cztery ramki sezonu driad i dwie wersje premium karty Dragoni Vrihedd. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Driad potrzeba 96 PN, przy czym najszybsza droga do ramki Protektora wymaga 53 PN. By wykonać Drzewko Lidera (Morenn) potrzebujesz 88 PN, przy czym najszybsza droga do Rewersu Driad wymaga 56 PN.

Chciałbym zwrócić uwagę, że ramka z tego sezonu, która została poprawiona w stosunku tej, którą widzieliśmy w Open Becie, jest jedną z najładniejszych w Gwincie w tej chwili.

Zasady

“Na koniec tury: Sojusznicze jednostki o nieparzystej sile odnoszą 1 punkt obrażeń; Sojusznicze jednostki o parzystej sile są wzmacniane o 1 punkt”

Zasady wydają się mało skomplikowane, jednak nic bardziej mylnego! Na planszy dzieje się znacznie więcej niż do tej pory, przez co poprawne obliczanie punktów może powodować pewne problemy, zwłaszcza przy działających silnikach. 

Przy budowanie talii należy sobie odpowiedzieć w jaki sposób chciałbyś wykorzystać korzyści – i wady – dostarczone przez zasady trybu. Czy skupić się na własnej części planszy, czy jednak pasożytować na przeciwniku. Przykładem skupienia się na swojej połowie pola bitwy jest talia przedstawiona niżej z Królestw Północy z Królewską Inspiracją, natomiast talia w głównej mierze czerpiąca korzyści ze strony przeciwnika to talia Skellige ze Szturmem.

Propozycje kart i talii przedstawione poniżej są, jak sama nazwa wskazuje, tylko propozycjami i zachęcam do własnego kombinowania z nimi. Szczególnie gdy, drogi graczu, masz problemy z pewnymi taliami. Techowanie się pod konkretne talie ma również znaczenie w  trakcie rozgrywki w trybie sezonowym (kurde, przydałby się ranking!)

Ze względu na nadchodzącą zmianę zapowiedzianą wraz z patchem 3.2 w tekście znajdą się nazwy umiejętności dowódców, a nie nazwy samych liderów.

Zapraszam do omówienia kart i talii!


Neutralne

Przez kilka ostatnich patchy widzimy trend do odchodzenia od kart neutralnych na rzecz kart frakcyjnych, jednak niektóre z nich dalej są użyteczne, szczególnie przy rozbudowywaniu taktyk talii, które nie posiadają odpowiednich narzędzi w swoim arsenale. Karty przedstawione niżej mogą być szczególnie przydatne przeciwko przypuszczalnie najbardziej opresyjnej talii z Rojem Krabopająków.

  • Zarodniki – świetna karta, szczególnie na liczne Trollice i Żagnice, jak również na Rębaczy an Craite czy liczne karty wzmacniające Królestw Północy
  • Północny Wiatr i Księżycowy Pył – solidne karty kontrolne z możliwością wykorzystania ich na szczególnych przeciwników.
  • Piorun Alzura – lepszy wybór niż poprzednie dwie karty ze względu na to, że większość silników wchodzi z 4 punktami siły a ze względu na tryb wzmacniają się automatycznie do 5.
  • Kajdany z dwimerytu – duża ilość kart będzie miała więcej niż 4 punkty siły, dlatego lepiej jest je zablokować od razu, niż próbować je zniszczyć, a do tego zadania świetnie nadaje się ta karta.
  • Wstrząsy Stammelforda – świetny wybór przeciwko Rojowi Krabopająków.
  • Kościany Talizman – jeśli dobrym wyborem na Rój Krabopająków są Wstrząsy, to równie dobrym jest Kościany Talizman jako kartawspomagająca Rój.
  • Geralt z Rivii – jak zawsze nasz wspaniały wiedźmin odnajduje się w mecie z licznymi silnikami, a taką właśnie odnajdziemy w trybie sezonowym
  • Triss: Telekineza – nasza ukochana Triss (#TeamYen) dostała niewielkiego buffa w tym patchu, ale ze względu na dużą ilość kart specjalnych w taliach wygląda na interesujący wybór.
  • Kaganiec Vigo – typowa karta kontrolna, pasuje jak ulał w mecie z licznymi silnikami.
  • Geralt: Yrden – droga i zawodna karta, jednak może być niewyobrażalnie mocna na konkretnych przeciwników.

Potwory

Potwory mogą nie być obecnie zbyt popularne na zwykłym ladderze, jednak absolutnie dominują w Trybie Sezonowym. Skontrowanie talii na Królowej Krabopająków w tym trybie jest prawie niemożliwe. Oczywiście, pingi oraz tall removal mogą nam napsuć trochę krwi, ale wciąż nasz przeciwnik nie powinien mieć tak łatwo z nadgonieniem wygenerowanych przez nas punktów.

Królowa Krabopająków (Rój Krabopająków) to bez dwóch zdań najmocniejszy lider na obecny Tryb Sezonowy. Narzucona nam pasywka nie ma w sobie żadnych minusów, a nawet czerpiemy z niej największe korzyści ze wszystkich możliwych liderów w grze. Genialnym przykładem jest Trollica, która w połączeniu z jednym Gniazdem Krabopająków generuję nam 8 punktów co turę! Nie można też zapomnieć o Vranach Wojownikach oraz Caranthirze, który praktycznie aktywuje nam deathwish wybranej jednostki z naszej ręki. Masa nieuczciwych kombinacji w stabilnej liście, czego chcieć więcej? Jeżeli Twoim głównym motywem do grania Trybu Sezonowego jest po prostu wygrywanie jak największej ilości gier – to jest deck, który powinien Cię zainteresować.

Tak naprawdę przy mulliganowaniu najważniejsze jest, żebyśmy nie zbrickowali Portalu. Poza tym możemy czasem zrobić jakiś bardziej agresywny mulligan po removale takie jak Cyklop czy Atak z powietrza, jeżeli spodziewamy się grać na silniki.

Możliwe wymiany w talii:

  • Avallac’h: Wiedzący to karta, której nie jestem do końca pewny. Można przemyśleć granie Kagańca Vigo zamiast Avallacha i Zarodników zamiast Runy, taka zamiana powinna się sprawdzić w szczególności w mirrorze.
  • Kolejną ciekawą opcją za Avallach’a: Wiedzącego może być też Maćko z Lisich Dołów.Jeżeli bardzo nam zależy na zabijaniu silników, możemy przemyśleć wymiane kart za 5 prowizji takich jak Cyklop czy Zgnilec na Piorun Alzura


Nilfgaard

Ze względu na ogromną popularność silników nie mogliśmy wybrać innego lidera dla Czarnych niż Ardala Aep Dahy’ego i jego zdolność Zniewolenia. Po ostatnim sezonie rankingowym wszyscy wiemy aż za dobrze jak ciężko utrzymać jakikolwiek silnik przeciwko grając przeciwko temu Nilfgaardzkiemu szlachcicowi. W Trybie Sezonowym, w którym popularne są Królestwa Północy i Królowa Krabopająków, Ardal jest strzałem w dziesiątkę.

Dzięki temu, że mamy 8 kart Taktyki w naszej talii jesteśmy w stanie przechwycić praktycznie każdy silnik umiejętnością naszego lidera. Talia jest bardzo mocno ztechowana przeciwko popularnym taliom, stąd też takie karty jak Leo Bonhart czy Piorun Alzura. Kartą godną wyróżnienia za swoją elastyczność jest również Assire Var Anahid. Mamy opcję wtasowania dowolnej karty taktycznej (np. Kaganiec Vigo) i wyciągnięcie jej z tutora, jakim jest Menno Coehoorn albo po prostu wtasowania Płotki po proaktywne zagranie za 9 punktów. Styl gry tej talii jest bardzo podobny do kontrolnego Ardala z mety sierpniowej.

Mulligan jest dosyć standardowy; pilnujemy, żeby na naszej ręce nie było Ognistych Skorpionów i Płotki. Jeżeli nie spodziewamy się dużych jednostek ze strony przeciwnika można też przemyśleć zmulliganowanie Leo Bonharta.

Możliwe wymiany w talii:

  • Pierwszą zmianą, jaką bym przemyślał jest zamiana Runy Darzbóg na Kajdany z Dwimerytu.
  • Czasami możemy naprawdę potrzebować możliwości zablokowania jednostki.W pierwotnej wersji decku grałem Shilarda Fitz Oesterlena i Damiena de la Tour zamiast Leo Bonharta i Vivienne de Tabris.
  • Bardziej chciwą opcją może być też zamiana Vivienne de Tabris albo Leo Bonharta na Stefana Skellena.


Królestwa Północy

Królestwa Północy, mimo spotkania z nerf-hammerem, dalej są jedną z potężniejszych frakcji w grze. A szczególnie w trybie, gdzie szczególną uwagę należy poświęcić na ustawianie odpowiednich wartości sił kart.

Moją propozycją jest talia Królestw z Królewską Inspiracją zawierająca liczne karty pozwalające na wzmocnienie pojedynczymi punktami, które czerpią korzyści ze wzmocnień dzięki Inspiracji, jednocześnie mając parę odpowiedzi na karty przeciwnika. Używając tej talii szczególną uwagę należy przeznaczyć na odpowiednie rozdysponowanie Królewską Inspiracją – przykładowo nie wzmacniać jednostek, które już mają parzystą siłę – oraz z pingami od Kaedweńskiego Setnika czy Nenneke.

Tworząc talię, starałem się również zachować pewną dozę możliwości kontroli strony przeciwnika. Dlatego w talii znalazły się takie karty jak Książę Anseis, Margarite Laux-Antille czy Kaganiec Vigo. Zalecam szczególną ostrożność w wykorzystywaniu tych kart kiedy stajecie naprzeciwko żądnym łupów piratom ze Skellige czy krwiożerczym Potworom.

Mulligan zależy od tego, z czym przyjdzie się zmierzyć. Oczywiście podstawową zasadą jest szukanie złotych kart, jednak trzeba przy tym pamiętać by nie zbrickować Portalu, a jednocześnie utrzymać synergię między takimi kartami jak Adeptka Aretuzy i Kaedweński Setnik.

Możliwe wymiany w talii:

  • Krwawy Baron nie zawsze znajdzie swój cel, dlatego można pokusić się o włożenie za niego do talii Geralta z Rivii.
  • Czarna Rayla czy Książę Stennis mogą zostać wymienieni na Talara, Dumę Foltesta, Jaskra czy Avallac’ha.
  • Do talii można dodać Kołowrót, który świetnie współgra z Kaedweńskim Setnikiem czy Nenneke. Po rozważeniu Kołowrotu można pomyśleć o dodaniu Triss: Telekinezy.


Scoia’tael

Wiewiórki i w tym Trybie Sezonowym gorsze od innych frakcji nie są. Z odpowiednią ilością łuczników jesteśmy w stanie stale kontrolować sytuację na stole i za pomocą prostych “pingów” za 1 punkt obrażeń pokrzyżować plany naszemu przeciwnikowi. Może nie jest to strategia idealna do wbijania rankingowego mmr (a już na pewno po ostatnim patchu), ale do zabawy w Trybie Sezonowym jest idealna.

Ta talia jest jedną z lepszych opcji przeciwko popularnej Królowej Krabopająków ze względu na ogromną ilość “pingów” i skutecznych removali. Poza dobrą kontrolą mamy też nie najgorsze proaktywne zagrania; warto wyróżnić Obrońców Mahakamu, którzy bez odpowiedzi generują 2 punkty co turę.

Bardzo ważnym aspektem przy pilotowaniu tego decku jest zarządzanie naszymi removalami mądrze, tak, żeby mieć odpowiedź na najważniejsze zagrożenia ze strony przeciwnika. Jeżeli to możliwe starajmy się też zachować przynajmniej jedno z naszych najmocniejszych proaktywnych zagrań: Portal albo Novigradzką Sprawiedliwość. Obie te karty są naszym kluczem do wygrywania gier.

Jeżeli chodzi o mulligan,  praktycznie zawsze musimy być ostrożni. Nigdy nie chcemy widzieć Mistrzyń Miecza czy dwóch Obrońców Mahakamu, zbrickowanie Portalu lub Novigradzkiej Sprawiedliwości może nas kosztować grę. 

Możliwe wymiany w talii:

  • Saesenthesis, Pavko Gale, Havekar Przemytnik -> stara dobra Ithlinne Aegli z Sheldonem Skaggsem + Samum.
  • Zaczepka czasami może być trudna do ustawienia, warto przemyśleć zastąpienie jej Księżycowym Pyłem lub Północnym Wiatrem.


Skellige

Ach, Skellige! Kraina pełna wilgoci i reumatyzmu. Jednak jest to jedno z najlepszych miejsc do zatrzymania się, by zebrać grupę dzielnych wojów, ruszyć na pola bitew i skopać trochę tyłków – szczególnie nilfgaardzkich!.

Talia zaprezentowana w tej części poradnika wykorzystuję Szturm oraz wymieszane mechaniki Żądzy Krwi oraz Szału, a między nimi znajdują się szczególnie istotne karty Rębaczy an Craite oraz Dagura Dwa Ostrza. Wszystko razem tworzy jedną z najlepszych talii w tym trybie.

Istotnym jest, by nie wykorzystać najważniejszych zasobów, jakimi są Rębacze czy Dagur zbyt szybko. To twoja przepustka do wygranej. Inne karty jak Knut Okrutny, Djenge Frett, czy Geralt: Zawodowiec mają za zadanie utrzymać najistotniejsze karty przeciwnika w ryzach. Mechanikę Szturmu powinieneś wykorzystywać w celu ustawiania nieparzystej wartości siły, wzmacnianie Rębaczy i Dagura czy aktywacji Rządy Krwi.

W trakcie fazy mulliganu szukamy najistotniejszych kart, które mają ze sobą synergię jak Lugos Siny i Kapłan Svalbloda, Drakkar Dimun i Zielarka Heymaey czy Knut Okrutny i Olaf.

Możliwe wymiany w talii:

  • Można pokusić się o bardziej stabilny build z wymianą Geralta: Zawodowca na Dekret Królewski albo Wskrzeszenie.
  • Tarczowniczki Drummond czasami brickują, to nie Svalblod, który może aktywować je w tej samej turze, dlatego można je wymienić na Drakkary Bojowe.
  • Olaf to kolejny target dla Knuta, ale równie dobrze w tej sytuacji sprawdzi się kolejny Skelligijski Weteran, a dzięki wolnym punktom prowizji możemy się pokusić o zamianę Kapitana Piratów czy Grasantów Svalbloda na coś mocniejszego.


Syndykat

Z patcha na patch, Syndykat co i rusz obrywa nerfami, jednak ciągle jest to jedna z lepszych frakcji w Gwincie. Szczególnie mechanika Nagrody. Dlatego też pokusiłem się o stworzenie talii zawierającej w głównej mierze tę mechanikę oraz synergię ze Zbrodniami.

Lista zawiera typowe karty dla tej strategii, takie jak Portal w Pachołków Porąbańców, Novigradzką Sprawiedliwość w Pięściarzy, Kongregację łączoną ze Skurwielem Seniorem, a do tego wszystkiego karty nakładające Nagrody i braci Borsodich oraz Oprawców Czarownic, by sprawnie odzyskać wydane monety. Aby dodać smaczku w liście znajdziesz kartę do ustawiania swoich jednostek w parzystą siłę – Zastraszonego Kowala.

Przy wymianie kart należy uważać, by nie przesadzić i nie zbrickować Portalu ani Novigradzkiej Sprawiedliwości. Te dwie karty pozwalają się odcedzić i zrobić tempo, szczególnie w rundzie pierwszej. Większość frakcji w trybie sezonowym polega na silnikach, dlatego dzięki tej liście zdobędziesz potrzebne narzędzia do wykrwawienia przeciwnika w rundzie drugiej.

Możliwe wymiany w talii:

  • Ciężko znaleźć coś sensownego do wymiany, ale Poborca Podatkowy aka Rysik nie zawsze się sprawdza. Można go wymienić na drugiego Zastraszonego Kowala.
  • Karta Kanciarz po nerfach nie jest szczególnie użyteczna, więc można ją oraz Horsya Borsodiego wymienić na dodatkowe Długie Uszy i Ochłodę w Pontarze.


W tworzeniu poradnika pomagali:

  • SvanDive – grafiki, Team Aretuza
  • Fearsyndrome_HS – konsultacje dot. talii (znajdziecie go na Twitterze)
  • Beletrysta – pomoc w zredagowaniu tłumaczenia na język polski, Gwint24.pl

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...