Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Value Tempo Bran – poradnik do gry | Krwawa Klątwa
Król Bran Skellige Talie

Value Tempo Bran – poradnik do gry | Krwawa Klątwa

Witaj na stronie poradnika do gry Value Tempo Branem! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Value Tempo Brana. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!


Wprowadzenie

card

Tempo Value Bran to w tym momencie najskuteczniejszy archetyp frakcji Skellige w obecnej mecie. Ma możliwość odrzucania niepotrzebnych, tanich i słabych kart, aby dobrać te najsilniejsze. Talia ma nie tylko niesamowitą stabilność, ale też linię obrony – w większości przypadków chcemy oddać R1, pozbywając się z ręki najsłabszych kart, zaś w R2 możemy się z łatwością obronić przed bleedowaniem.

Archetyp Value Tempo Brana charakteryzuje się nie tylko odrzucaniem, ale też removalami i silną kombinacją Olaf + Knut Okrutny, która jest dużym finisherem. Dzięki tanim kartom specjalnym i Koral możemy bez większych problemów zniszczyć setup wroga w early game, robiąc w ten sposób duże tempo. W dodatku mamy dostęp do jednostek z dużą siłą bazową, które możemy wskrzesić Błogosławieństwem. Resztę dopełnia mieszanka kart Midrange, czyli kart dających value bez konieczności aktywacji synergii, tak zwany „good stuff”.


Standardowa lista Value Tempo Brana

Autor talii: Team Aretuza

Alternatywna lista Value Tempo Brana

Autor talii: WloklPL

R E K L A M A

Znajdź więcej talii Value Tempo Brana w naszym katalogu talii!


Karty

  • Król Bran – nasz heros, daje pasywne obrażenia, gdy odrzucamy kartę (co zamienia się w grad pocisków z Koral) i daje nam możliwość odrzucenia karty raz na rundę.
  • Totem Svalbloda – jedno z niewielu proaktywnych zagrań, którymi możemy rozpocząć rundę bez straty value. Absolutnie nie chcemy od razu aktywować Totemu – czekamy z nim aż do ostatniego zagrania, by uchronić się przed Gerwinem i podstawić Olafa dla dodatkowych punktów.card
  • Birna Bran – staple praktycznie każdej talii Skellige, bez większego komentarza.
  • Olaf + Knut Okrutny – nasze combo na finisz w R3. Knuta w razie potrzeby możemy też zagrać po lewej od Gregoire z Tarczą, jeśli Olaf nie przeżył. Chcemy zagrać obie karty możliwie jak najpóźniej.
  • Koral – dzięki niej możemy wykonać tak zwany „miracle turn” w rundzie, pozbywając się przy tym słabych kart specjalnych, zadając obrażenia i robiąc duże tempo.
  • Morkvarg – standardowy cel pod odrzucenie, daje mnóstwo tempa i carryover value.
  • Gregoire z Gorgony – najnowsza zabawka w kasztelu Brana to fenomenalny „reach tool” – dzięki niemu możemy bez problemu odrobić tonę punktów, a ustawienie sobie jedynki u wroga nie jest przesadnie trudne, bo mamy pasywne obrażenia z Brana + inne karty zadające damage.
  • Regis: Żądza Krwi – jest jakaś talia, która go nie gra? Genialna karta kontrolna, może pozbyć się carryover value w mirrorach (wygnanie Jutty), po prostu kosa.
  • Błogosławieństwo + Jutta an Dimun/Weteran Tuirseach – czyli wskrzeszenie pod wymienione wyżej karty. Najlepiej jest nim wskrzesić Juttę, ale jak wskrzesimy „weta” to nie ma tragedii. Osłabiona Jutta lub Weteran to awaryjny cel pod Zarodniki.
  • Hjalmar an Craite – removal na duże jednostki albo po prostu karta pod value. Czasami ciężko nim zbić coś dużego, ale zazwyczaj wchodzi za mniej więcej tyle, ile kosztuje w werbunku.
  • Kulawy Gerwin – w praktycznie każdym matchupie uzyska się nim 8/9 wartości, przy odrobinie szczęścia zabijając enginy.
  • Brązowe karty specjalne (Pierwotny Zew, Udany Połów, Zarodniki, Gwiazda Tańcząca) – głównie karty pod Koral i odrzucenie, ale Gwiazda przyda się na Artefakty, a Zew czasem zrobi dobre value. Zarodniki to najlepsza karta z całego towarzystwa, gdyż dzięki niej możemy wyciągnąć dużą wartość w trudnych matchupach (KP, Rębacze, Scoia’tael).
  • Harcownicy Tuirseach – pod odrzucanie.
  • Grasant Svalbloda – czyli po prostu dobra karta za 4 werbunku, niby ma synergię z Olafem, ale częściej użyjemy jej na Bękarcie z Totemu, albo po prostu zagramy w R1 bez specjalnych synergii.
  • Skald Heymaey – pod odrzucanie kart i dobieranie kolejnych, standard.
  • Łowca Tuirseach – bez Przewagi Taktycznej ryzykujemy stratę tempa zagrywając go, ale najczęściej i tak nie zależy nam na wygraniu R1, więc niespecjalnie nam to bruździ. W razie czego można go odrzucić, a jeśli przeżyje, to wykręci fajną wartość.
  • Skelligijski Maruder – otwierające zagranie bez Przewagi Taktycznej, fajny removal, 6 punktów za 4 werbunku, a jeśli nie możemy go zagrać z bonusem to po prostu można go odrzucić.

Mulligan

card

Szukamy:

  • Koral, Birny Bran, Gregoira z Gorgony, Totemu Svalbloda (niekoniecznie), Skaldów Heymaey, Harcowników Tuirseach, brązowych kart specjalnych, Łowcy Tuirseach (z Przewagą Taktyczną), Skelligijskiego Marudera (bez Przewagi Taktycznej), Kulawego Gerwina, Regisa: Żądzy Krwi, Jutty an Dimun i Weteranów Tuirseach (ewentualnie, jeśli nie mamy już zbyt dużo kart do odrzucania).

Wymieniamy:

  • Błogosławieństwo, Hjalmara an Craite (puste w R1), Weteranów Tuirseach (jeśli mamy już nadmiar kart do odrzucenia), Olafa i Knuta Okrutnego (jeśli nie mamy ich razem w ręce).

Uwagi:

  • Na talie z Artefaktami (Królowa Krabopająków) warto zostawić Gwiazdę Tańczącą, tak samo jak Zarodniki na talie mocno buffujące się (KP).

Styl gry i strategia

Naszym celem nie jest zwycięstwo w pierwszej rundzie, jeśli nie mamy Przewagi Taktycznej  – w niej chcemy się jak najlepiej odchudzić, odrzucając najsłabsze karty za pomocą Koral, Skaldów, Brana i Birny. Jeśli mamy Przewagę Taktyczną, to możemy pokusić się o zwycięstwo, wykorzystując inklinację tej talii do wykręcania tempa. Wygranie na even jest wtedy dla nas bardzo dobre. Pierwszeństwo przy odrzucaniu powinny mieć brązowe karty specjalne i Weterani, a dopiero później Harcownicy i Morkvarg (stanowią oni carryover na ważniejsze rundy), o ile to możliwe i nie zamierzamy zagrywać żadnych specjalnych kart w tej rundzie bądź w przyszłych. Oczywiście jeśli macie karty specjalne, to najpierw wypada zagrać Koral, o ile rywal ma na stole jakieś jednostki. Jeśli macie Przewagę Taktyczną, to nie zapomnijcie zagrać buffa na Łowcę Tuirseach, tak samo z zagraniem Marudera w sytuacji bez Przewagi. Warto zadbać o przygotowanie cmentarza pod Hjalmara czy Błogosławieństwo, zagrywając Juttę i odrzucając Weteranów. Nie warto grać zbyt długo tej rundy i po zrobieniu setupu ręki spasować.

Na drugą rundę powinniśmy mieć gotowe najsilniejsze karty do zagrania w R3 lub do obrony przed dociskiem rywala. Jeśli jakoś udało nam się wygrać R1, to z reguły nie warto bleedować przeciwnika, o ile mamy dostęp do wystarczającej ilości removali, aby ugasić potencjał długiej rundy rywala, zabijając enginy. Nie można dopuścić do straty CA! Jeśli rywal zdrypassuje, a Wy macie więcej niż 8 kart w ręce, to polecam wywalić najsłabsze karty brązowe aż do limitu 7 kart, aby ulepszyć sobie dobory.

Na ostatnią rundę powinniśmy mieć combo Olaf + Knut, jakiś proaktywny play (najlepiej Totem) i ewentualnie Błogosławieństwo czy Hjalmara w Juttę/Weterana. Jeśli gracie długą rundę to paczka removali także jest kluczowa. Olafa możecie zagrać tuż obok nieodpalonego Totemu, by wyciągnąć dodatkowe value, pamiętając o kolejności odpalania umiejętności. Na zbuffowanego finishera przy posiadaniu ostatniego słowa warto zostawić sobie Zarodniki, które potrafią być niepozornym COTG. Pamiętajcie o ustawieniu sobie jedynki pod Gregoire z Gorgony, jeśli go macie.


Wskazówki

Potwory

  • Zarodniki to dobra kontra na Ghula czy Ozzrela,
  • Kulawy Gerwin znajdzie swoje value na Jeźdźcach Gonu,
  • Gerwin to genialna kontra na Żagnicę – wystarczy poczekać na mnóstwo tokenów Trutni w R3, aby je zabić.

Nilfgaard

  • Gramy wokół Leo Bonharta, Anny Henrietty i Shilarda, o ile się da,
  • Gerwin będzie miał cel w postaci Niewolniczej Piechoty czy Brygady Impera,
  • Podwójny blok Eganem na Bękartów z Totemu do zapowiedź nadchodzącego Kulawego Gerwina przeciwnika, więc jeśli mamy inny proaktywny play, to warto nie śpieszyć się z Totemem.

Królestwa Północy

  • Hjalmar, Regis czy Koral to świetna odpowiedź na enginy wroga (jednostki z Rozkazem),
  • Zarodniki to odpowiedź na mocno wzmocnione jednostki,
  • Udany Połów może być przydatny do przestawienia wroga z pasywną umiejętnością działającą w konkretnym rzędzie,
  • Kulawy Gerwin może wyciągnąć super wartość, gdy rywal zagra Drauga.

Scoia’tael

  • Kulawy Gerwin to fenomenalna odpowiedź na Wody Brokilonu,
  • W miarę możliwości warto grać wokół Drzewca: Modliszki i kart z Trucizną, choć czasami to po prostu niemożliwe,
  • Nie ma co czekać, jeśli na stole pojawiają się Havekarscy Przemytnicy czy Król Żebraków – trzeba zużyć removal, aby nie dopuścić do nagromadzenia punktów carryover u rywala.

Skellige

  • Wygnanie Jutty za pomocą Regisa da nam dobre value na R3,
  • Ostatnie słowo w mirrorach bywa kluczowe – warto powalczyć o CA, jeśli macie odpowiednią rękę,
  • Hjalmara warto zostawić na wrogiego Olafa,
  • Gregoire z Tarczą to awaryjny cel do zranienia przez Knuta, gdyby Olaf nie przeżył.

Podsumowanie

Tempo Value Bran to świetna talia do gry w mecie Krwawej Klątwy. Stabilna, praktycznie bez słabych matchupów – polecam ją z całego serca graczom, którzy chcą w tym sezonie powalczyć o wysokie lokaty na ladderze!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja