Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Turniejowa talia Nilfgaardu – Morvran Voorhis na przewijanie talii [Top1 Płd. Ameryka]
Morvran Voorhis Nilfgaard Talie

Turniejowa talia Nilfgaardu – Morvran Voorhis na przewijanie talii [Top1 Płd. Ameryka]

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
4 (1 vote)

Pokłosie kwalifikacji do Gwent Challenger

Jesteśmy po zamknięciu kwalifikacji Gwent Challenger i tak jak wcześniej, chorowaliśmy na brak dopływu nowych pomysłów, ponieważ autorzy w tajemnicy testowali swoje rozwiązania, tak po zakończeniu mamy prawdziwy wysyp setupów.

Postaram się omówić te talie w kolejnych artykułach. Dziś zaczynamy od Nilfgaardu, który wykorzystuje znany mechanizm przewijania talii, żeby dostać się do najcenniejszych kart. Jest to deck autorstwa Lampiaum, który wbił na nim TOP1 w Południowej Ameryce.

Enjoy!


Talia Nilfgaardu – Morvran Voorhis – przewijanie talii


Oś talii

Deck zbudowany na znanym systemie przewijania talii, który towarzyszył nam bardzo długo po update Nilfgaard. Tym razem będziemy przewijać talie, usuwać szpiegów, wskrzeszać ich i zagrywać ponownie, żeby przewinąć talię i dostać się do Ciri:Szarsza, Tibora i Cahira.


Karty

Złote karty

  • Cahir – pozwala nam na dodatkowe użycie Morvrana i wrzuca 10 punktów na stół.
  • Tibor Eggebracht – karta, która w końcu doczekała się swoich 5 minut, 22 siły jako finiszer w złocie, może być ogromnym problemem w R3.
  • Ciri: Szarża – kluczowa karta, która zawsze wraca do talii, chyba, że dostaliśmy Kajdany. Rośnie w siłę i po odchudzeniu decku niemal na 100% wejdzie nam również w R3.
  • Vilgefortz – standard, daje możliwość zagrania karty po spaleniu wracającej Płotki, ewentualnie w sytuacji krytycznej pozwala na usunięcie jednostki wroga.

Srebrne karty

R E K L A M A
  • Sweers – karta, która wypłynęła na turnieju jako świetna kontra na Nekkery, których możemy się pozbyć za jednym zamachem.
  • Płotka – synergia z Vilgefortzem oraz Ciri:Szarża
  • Egan – blokowanie zawsze na propsie, zwłaszcza w tej mecie.
  • Myrgtabrakke – kontrola stołu.
  • Atrapa – bardzo uniwersalna karta do zastosowania z każdym sreberkiem, ale w tym setupie trzymana ze względu na Sweersa.
  • Cantarella – budujemy przewagę kart.

Brązowe karty

  • Emisariusz – trzon talii, dzięki niemu odchudzamy nasz deck.
  • Brygada Nauzicaa – drugi element kombinacji na przewijanie, wykańczamy Emisariusza i rośniemy w siłę.
  • Medyk z Vicovaro – ostatni element kombinacji, zagrywamy, aby wyciągnąć naszego Emisariusza i wykonać kolejną pętlę.
  • Brygada Gimpera – 😉 świetna synergia z ciągle pojawiającymi się Emisariuszami.
  • Brzask, Rozdarcie i Kajdany – standardowy zestaw kart kontrolujących sytuacje na stole.

Co chcemy mieć na ręku?

Nasza ręka podczas pierwszego mulligana powinna wyglądać następująco:

  • 2-3 Medyków
  • 2-3 Emisariuszy
  • 1x Brygada Impera
  • Sweers
  • Atrapa

Rozgrywka

Zaczynamy zawsze od zagrania Brygady Impera lub od Emisariusza i ściągamy Brygadę Impera, która natychmiast buduje swoją siłę za pomocą szpiega. Ważne, żeby zrobić to przed zagraniem Brygady Nauzicaa, bo stracimy bonus do siły.

Celem gry jest przewinięcie talii. Mając wyżej wymienione karty na ręku zaczynamy naszą karuzelę odchudzania za pomocą kombinacji:

Emisariusz – Brygada Nauzicaa – Medyk z Vicovaro – Emisariusz


Jak zagrywać Sweersa?

Drugą, kluczową kombinacją jest granie Sweersa. Większość z nas nigdy nie grała dowódcy łapaczy i nie bardzo wie, jak można go wykorzystać, stąd podpowiedź.

Sweers usuwa wszystkie kopie karty z talii na cmentarz, dlatego potrafi przyprawić o ból głowy przeciwnika, gdy zagramy go w następujący sposób:

  • Królestwa Północy – usuwamy Medyków Polowych.
  • Scoia’Tael – usuwamy Dragonów Vrihedd.
  • Skellige – usuwamy Kapłanki Freyi.
  • Nilfgaard – usuwamy Medyków z Vicovaro.
  • Potwory – usuwamy Vrany, Nekkery lub wielkie pająki

Następnie zagrywamy Atrapę i powtarzamy kurację. Uwaga! Odchudzamy deck przeciwnikowi, ale bez kluczowych jednostek będzie miał ogromny problem.


Wielki finał

Wielki finał pojawia się w R3, gdzie mamy już odchudzony deck i na 99% na ręku będziemy mieli Tibora, Ciri i Cahira. Jeśli zagrywaliśmy Ciri podczas gry, to na ostatnią rundę przybędzie do nas silniejsza, nawet do 14 punktów! Co w połączeniu z Płotką daje nam 17 punktów.

Dodajmy do tego Tibora na 22 w złocie i Cahira z 10 i kolejną kartą. Ciężko to przetrwać.


Podsumowanie

Jedynym problemem tego decku jest kwestia dobrania w R1 Sweersa i Atrapy. Jeśli tego nie złapiemy, to niestety wartość całości nieco spada. Co nie oznacza, że możliwości przewijania talii i zagrywania Ciri: Szarża przynajmniej dwukrotnie jest jakimś problemem.

Ciekawy deck, bazujący na starej mechanice i nowej karcie w postaci Sweersa. Polecam przetestować.

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja