Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Topowa talia w obecnej mecie – Kontrolne Wiewiórki! | Pozycjonowanie
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Topowa talia w obecnej mecie – Kontrolne Wiewiórki! | Pozycjonowanie

Wstęp

Autor: Gordonez

Przedstawiam Wam swoją wariację talii Kontrolne Wiewiórki. Od tego co widywałem do tej pory, moją talię rożni zastosowanie kart pogodowych – Aeromancja i Ulewny Deszcz. Ta druga wymierzona jest w Królestwa Północy i Potwory. Obie te frakcje mają dużo jednostek oblężniczych, a deszcz ułatwia ich neutralizację.

Tym setupem Gordonez wbił top30.


Brouver Hoog, Kontrolne Wiewiórki

Zobacz pozostałe talie z obecnej mety | update pozycjonowanie!


Oś talii

Tworząc tę talię starałem się, aby była jak najbardziej wszechstronna. Nie posiada atrakcyjnych kombosów, a skupia się na neutralizowaniu przeciwnika. Dzięki temu, w zasadzie bez względu na to co dostaniemy do ręki, mamy szansę wygrać, bo nie polegamy na jakiejś szczególnej kombinacji.


Karty

Lider

  • Brouver Hoog – dostęp do srebrnych kart jest dla mnie bardzo cenny. Trzeba tylko uważać, żeby wszystkie nie trafiły nam do ręki.

Złote karty

R E K L A M A
  • Milva – idealna na zbudowanie przewagi w kartach dzięki Płotce lub do neutralizacji napakowanych jednostek np. Potworów.
  • Aglais – moja ulubienica, zapewni drugą Pożogę lub poprawkę z efektu pogodowego, jeśli przeciwnik miał Brzask.
  • Saskia – jeśli runda się przeciąga i na stole jest sporo jednostek, to potrafi dać duży zastrzyk punktów. Poza tym, hurtowo eliminuje karty osłabione pogodą do „1”.
  • Zoltan Chivay – z czwartą kartą miałem największy problem. Generalnie od złotej oczekuję, że będzie to tzw. game changer. Zoltan w tej roli daje radę. Czasem kiedy przegramy pierwszą rundę, rywal w drugiej od razu pasuje. Rzucamy Krasnala i nam zostaje na trzecią.

Srebrne karty

  • Płotka – przede wszystkim do pakietu z Milvą.
  • Yaevinn – daje przewagę w kartach, która jest podstawą tej talii.
  • Aeromancja – neutralizacja rywala.
  • Pożoga – neutralizacja rywala.
  • Toruviel – wredna karta, dobra do buffowania. Nie raz zdarzyło się, że rywal źle oszacował jej wartość, albo spodziewał się czegoś innego, spasował i… poległ.
  • Morenn – najbardziej sytuacyjna z kart, bo sprawdza się tylko przeciwko Scoia’Tael i w dodatku, gdy rywal lubi pułapki. Na początku jej nie używałem, wolałem Braen lub Aelirenn. Ostatecznie jednak bardziej pasuje do filozofii bycia gotowym na wszystko.

Brązowe karty

  • Najemnicy – spece od czarnej roboty, przede wszystkim odsysają talię. Nieważne, czy trafi się karta specjalna, czy za pomocą Brzasku weźmiemy kolejną jednostkę, zwykle jest się zadowolonym. Trzeba tylko kontrolować na co w danym momencie mamy największe szanse.
  • Łucznicy – wykańczają to, co osłabiła pogoda, albo po prostu dają solidne 8 punktów.
  • Dragoni Vrihedd – ładujemy Toruviel, albo cokolwiek innego, jeśli szczęście nie dopisało. Czasem pięć punktów rzucone na stół wystarcza, a te cztery przekazane innej jednostce mogą się przydać później.
  • Awangarda Vrihedd – 8 punktów oraz Neofita, który może spasować się z Toruviel. Wziąłem tę kartę kosztem jednego Dragona, jest wszechstronniej.
  • Kajdany – naprawdę je lubię, potrafią uratować tyłek. Zablokują złotą kartę, pozbawią pogodoodporności lub wytrzymałości. Dla mnie naprawdę niezbędne.
  • Brzask oraz Piorun Alzura – chyba oczywiste.

Co chcemy mieć na ręku, a w zasadzie… czego nie chcemy?

Generalnie unikam posiadania Płotki oraz Yaevinna. Szpiega w razie potrzeby wygodnie można wyciągnąć Brouverem. Jeśli nie gram przeciwko Scoia’tael, to pozbywam się również Morenn.


Rozgrywka

Runda 1

Jeśli przyszło nam rozpoczynać i mamy Milvę, to używamy. Gdy zaczął przeciwnik i rzucił coś za co najmniej pięć punktów, to odpalamy Najemników. Nie sposób opisać wszystkich możliwych scenariuszy, dlatego mam tylko jedną przestrogę.

Nie radzę wygrywać tej rundy za wszelką cenę. Jeśli zużyjemy w niej Pożogę, karty pogodowe i Aglais, to potem będzie już bardzo ciężko. Jeśli przeciwnik ma jedną kartę mniej, a nasze szanse na wygraną są niskie, to czasem lepiej spasować.

Runda 2

Jeśli wygraliśmy poprzednią, to ciągniemy rozgrywkę tak długo, jak widzimy, że mamy w ręku dość punktów, by zwyciężyć. Generalnie chodzi o to, by rywal zużył to, co ma najcenniejsze. Nie raz zdarzyło mi się, że przeciwnik mając kilkadziesiąt punktów przewagi pasował, a potem np. jego Kejran dostawał kajdany i deszcz.

Jeśli musimy odrabiać straty, to pole manewru jest ograniczone. Grunt to nie pozwolić rywalowi osiągnąć przewagi w kartach. Gdy zaczynając drugą rundę mamy o jedną więcej, to po prostu staramy się nie pozwolić mu za bardzo odskoczyć w punktach, tak żeby po jego spasowaniu jedną kartą dać sobie wygraną (najlepiej Zoltanem).

Runda 3

Podstawą tej talii jest przewaga w kartach. Jeśli do nas będzie należało ostatnie słowo, a mamy w ręku Aeromancję lub Aglais, która znów sieknie Pożogą lub chociaż Piorunem na wywaloną na koniec Babę Cmentarną, to naprawdę powinno być dobrze.


Podsumowanie

Talia nie jest łatwa w opanowaniu, ale efekt jej stosowania jest satysfakcjonujący. Dzięki niej dotarłem w rankingu na 28. miejsce, co jest moim najlepszym wynikiem. Od momentu jak zacząłem ją opracowywać rozegrałem 205 meczów i mam bilans 135-70 (66%).

Zdecydowanie najlepiej sprawdza się przeciw KP – 36-10 (78%). Nieważne czy Henselt, czy Foltest, deszcz i łucznicy gnębią ich okrutnie.

Wśród czołowych graczy dominują Potwory i Scoia’Tael. Z tymi pierwszymi mam bilans 45-23 (66%), a z Wiewiórami 44-30 (59%). Na Nilfgaard (6-4) oraz Skellige (4-3) wpadałem sporadycznie i to raczej na samym początku dopracowywania talii.

Jakieś pytania, propozycje? Zapraszam do komentarzy!


Zobacz także


Bądź jak Gordonez, wyślij swoją talię z opisem! 🙂

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Amegakure Shinobi

    Niezły bilans. Imponujące.

  • Amegakure Shinobi

    Spróbuj renew za Zoltana. Polecam.

    • Wojtek Kruk-Pielesiak

      Ciekawa sugestia, spróbuję. Ostatnio testowałem Isengrima w miejsce Zoltana i szukam też lepszego rozwiązania od Morenn. Gordonez.

      • dornijczyk

        Polecam Idę, potrafi wnerwić oponenta. Przykładowo gramy z Dagonem na vranach. Stawiamy Idę, gramy deszcz, gość próbuje zmyć go Dagonem, a tu co? 😀
        Ewentualnie można wrzucić Atrapę, ale wydaje mi się, że Ida o wiele lepiej się sprawdza.
        Jeśli chodzi o Zoltana, w tej talii bardzo dobrze się sprawdza, ja tam bym nie kombinował 😉
        Warto wrzucić też chociaż z jedno rozdarcie do wyczyszczenia zalanego rzędu

        • Wojtek Kruk-Pielesiak

          Pozbyłem się Zoltana na rzecz Uzdrowienia i dobiłem do 20. miejsca. O ile do Idy nie jestem przekonany, to rozdarcie może się sprawdzić.

  • Wojtek Kruk-Pielesiak

    W opisie rundy trzeciej oczywiście zamiast Przerazy powinna być Baba Cmentarna.

    • Ganisz

      Poprawione, thx.

  • Kris Nowogorski

    Przegieli z Krasnalami…..wyciagnie kart specjalnych w zapetleniu jest mega upierdliwe co i komiczne zeby typ wyciagal 3/4 pozogi w jednej grze..do znerfienia.

  • MrEnd28

    Kiedy najlepiej Yaevinna użyć ? Jakoś nie mogę ogarnąć tej karty

    • Ganisz

      Polecam ten poradnik: http://gwint24.pl/szpiedzy-czy-na-pewno-dobrze-ich-uzywasz

      Zwyczajowo w R2 po wygranej R1, albo wówczas gdy masz przewagę 10-15 punktów i warto to zamienić na + 1 kartę. Warto go użyć, jak przeciwnik używa swojego. Stąd czasami idzie atrapa na szpiegów.

      Nie warto używać, gdy przeciwnik spasował, chyba, że masz nóż na gardle i nie chcesz oddać mu 10+ punktów w finałowej rundzie.

  • folaR

    Chwilę grałem tą talią, ale czegoś mi brakowało. Wprowadziłem więc 2 zmiany. Karty wywalone: Milva i Płotka. Co prawda było to combo które dawało przewagę kart, ale zamieniłem je na Ciarana i Yen: Klątwy (z braku laku, ale spisuje się odziwo dobrze :D) Ciaran nie dość, że daje nam przewagę kart, to sprawia, że Morenn wcale nie jest tak bezużyteczna. Schemat którego się trzymam. Wygrać R1, później rzucić Yaevinna i Ciarana który wróci do ręki. R3 zazwyczaj zaczynam z przewagą 2 kart w ręce i jest to bardzo komfortowa sytuacja. W R3 Ciaran dodatkowo może robić za podpuchę Toruviel, później wystarczy go bezlitośnie wykończyć celnym strzałem Morenn 🙂 Polecam przetestować

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...