Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Top 3 najpopularniejszych srebrnych kart z każdej frakcji – żegnamy starego Gwinta#2
Królestwa Północy Neutralne Nilfgaard Potwory Scoia'Tael Skellige

Top 3 najpopularniejszych srebrnych kart z każdej frakcji – żegnamy starego Gwinta#2

Ranking srebrnych kart „starego Gwinta”

Jakiś czas temu miałem przyjemność zaprezentować Wam najczęściej używane złote karty według strony Gwentdb. Dzisiaj natomiast zapraszam Was do podobnego artykułu, w którym jednak główną rolę odgrywać będą srebrne karty. Jest to dla mnie podwójnie ważna sprawa, ponieważ traktuje ją, jako podziękowanie dla silverów, których jak wiemy w najnowszym Gwincie nie, będzie. Tak jak w poprzedniej części dane zawarte w artykule zaczerpnąłem ze strony Gwnetdb, dodatkowo przy każdej z kart wypowiem się na jej temat.


Srebrne karty

Neutralne

Rozkaz wymarszu

Umiejętność: Wzmocnij najsłabszą brązową lub srebrną jednostkę w swojej talii o 2 i zagraj ją.

Występowanie: KP z Aspirantami, Pożerka,

Bardzo dobra uniwersalna karta, według mojej opinii wpasuje się do każdej talii. Zwiększa naszą szansę na wyciągnięcie z talii kartę, którą potrzebujemy, (w pożercę jest to, chociażby Oszluzg). W odpowiednio zbudowanej talii potrafi wyciągnąć nam to, co chcemy. Osobiście najczęściej używałem go w KP ze zwiadowcami, najczęściej wyciągałem nią Zwiadowcę Rębaczy, którego następnie zagrywałem w jakąkolwiek jednostkę, którą mogłem wyciągnąć z talii. Często udawało się zrobić mocne tempo, dodatkowo skracając talie. Jeśli jednak Zwiadowca był na ręce, rozkazem wymarszu często wyciągałem Stennisa lub Dethmolda/Vaedermakara. Według gwentdb Rozkaz Wymarszu był najczęściej graną srebrną neutralną kartą, wynik 24,18% daje jej pierwsze miejsce na liście.

Vaedermakar

R E K L A M A

Umiejętność: Stwórz Trzaskający Mróz, Gęstą Mgłę lub Piorun Alzura.

Występowanie: KP z aspirantami, Zemsta, talie oparte na pogodzie.

Bardzo elastyczna karta posiadająca wiele zastosowań. Na długie rundy potrafi zrobić bardzo duże punkty z pogody, w połączeniu z mglakiem u potworów skraca nam deck oraz robi troszkę szybsze punkty. Jeśli runda jest krótka, strzelając z pioruna, robimy trochę punktów, alzur ma również inne zastosowanie pozwala skrócić nam niewygodną jednostkę naszego oponenta (np. Dragoni). Dzięki tym cechą nasz mag zajął 2 miejsce, bijąc trochę procentowo kartę, która zajęła 3 miejsce. Na drugie miejsce wystarczyło jej 21,79%.

Mandragora

Umiejętność: Wybierz: Uzdrów jednostkę i ulepsz ją o 6 lub Zresetuj jednostkę i osłab ją o 6.

Występowanie: Alchemia, Handbuff, Zemsta.

Wszystkie trzy karty mają bardzo zbliżone wartości procentowe i nie ma się, co dziwić. Wszystkie trzy karty są bardzo dobre. Skupiając się jednak na Madragorze, osobiście kartę tę cenie najbardziej spośród tych trzech. Staram się grać ją w każdej talii (przeważnie w obawie przed Sabatem lub Olgierdem). Jeśli jednak miałbym wskazać deck, w którym używam ją najchętniej i uważam, że najlepiej tam pasuje, są to potwory na zemście. Tak jak już nadmieniłem wszystkie trzy karty, są zbliżone, według gwentdb Mandragora uzyskała 21,19%, co daje jej ostatnie miejsce na podium.


Królestwa Północy

Detmold

Umiejętność: Stwórz Ulewny Deszcz, Czyste Niebo lub Piorun Alzura.

Występowanie: KP z aspirantami, KP na maszynach, wpasuje się w „pogodową metę”.

Kot by pomyślał, że mag używany kiedyś tylko i wyłącznie do czyszczenia pogody może być używany tak często w mecie, w której nie gra się pogód. Podobnie jak Vaedermakar na długie rundy potrafi zrobić ładne punkty, na krótką może zrobić tempo, strzelając z pioruna. Dodatkowo zawsze mamy zabezpieczenie ,,w razie W, gdybyśmy trafili talie oparte na pogodzie (topornicyoldchoolowy Eredni). Według użytkowników gwentdb Detmold był najczęściej graną srebrną kartą Królestw Północy, 66,31% daje mu najwyższy wynik.

Posiłki

Umiejętność: Zagraj wybranego brązowego lub srebrnego Żołnierza, Maszynę, Oficera lub Wsparcie ze swojej talii.

Występowanie: KP z aspirantami, pasuje do każdej talii, z której może coś wyciągnąć.

Karta używana od bardzo długiego czasu. Pamiętam jak grała jeszcze z Natalisem w Henselcie na maszynach. Jak można zauważyć Henselt przepadł, Natalis przestał grać, a srebrna karta z tego trio przetrwała do tego czasu. Myślę, że sukces tej karty opiera się na jej elastyczności, potrzebujemy zagrać zwiadowcę? Wyciągamy go dzięki Posiłkom. Potrzebujemy aspiranta? Stennisa? Proszę bardzo! Karta pozwala dokopać się nam do karty, której aktualnie potrzebujemy, dodatkowo skracając talie. Według gwentdb Posiłki uzyskały 56,45% popularności.

Książę Stennis

Umiejętność: Zagraj ze szczytu swojej talii brązową lub srebrną jednostkę niebędącą szpiegiem i daj jej 5 pkt pancerza. 3 pkt pancerza.

Występowanie: KP na Aspirantach, Pancerz, karta uniwersalna pasuje do każdej talii KP.

Karta, którą można zrobić bardzo ładne łańcuszki punktowe. Wyobraźcie sobie, zagrywamy Stennisa, który wyciąga nam Zwiadowcę Rębaczy, którym wyciągamy kolejną kartę z talii- brzmi ciekawie. Łatwo zbudować talię tak, aby Rozkaz Wymarszu wyciągnął nam go z talii. Możliwość wskrzeszenia go dzięki Shani daje mu kolejny plus. Karta potrafi zrobić naprawdę ładne punkty oraz skrócić nam deck, jeśli tego potrzebujemy, wyciągając jednego z Temerskich Piechurów, za którym wskoczą dwaj kolejni. Jeśli są oni dodatkowo wzmocnieni przez Foltesta i Zwiadowców Niebieskich Pasów robimy naprawdę duże tempo albo zagranie na koniec rozgrywki. Należy jednak uważać, aby nie nadziać się na wszelkiego rodzaju palenia, ponieważ 3 karty mają takie same wartości punktowe. Według Gwentdb karta została użyta w 50% talii KP.


Scoia’Tael

Yaevin

Umiejętność: Szpieg Jednorazowa: Dobierz kartę specjalną i jednostkę. Zatrzymaj jedną z tych kart, a drugą wtasuj z powrotem do swojej talii.

Występowanie: Scoia z Tasakiem, Kontrolne Scoia, Scoia na Novie, Sklep.

Tutaj chyba nie muszę się rozpisywać, według mnie poprawne granie karty szpiega jest kluczową umiejętnością tej gry. Dziwiłem się, że w Królestwach Północy na podium nie zagościł Talar, w Socia’Tael jak widać bardziej, cenią sobie szpiega. Tłumacze sobie to tym, że Scoia posiada łatwiejsze mechaniki wykorzystania „tych złych” 13 punktów. Może to być bardzo dobry target dla Schirru, czy tasaka, który w połączeniu z Barclayem znalazł kolejne życie. Kolejną jej zaletą jest możliwość wyboru spośród karty specjalnej i jednostki. W odpowiednio zbudowanej talii mamy 100% szans na wyciągnięcie karty specjalnej, której potrzebujemy. Często służy do wyciągania Sklepa. Według doniesień z Gwentdb karta została użyta w ponad 70% decklist.

Ida

Umiejętność: Stwórz Gęstą Mgłę, Czyste Niebo lub Piorun Alzura.

Występowanie: Scoia z Novą, wpasuje się do każdej talii Wiewiórek.

Podobna sprawa, co w przypadku Detmolda. Robi punkty na dłuższe rundy z pogody, na krótsze pozwala zagrać piorun, niszcząc problematyczną jednostkę z 9 punktami, bądź strzelić w cokolwiek robiąc po prostu tempo rozgrywki. Podobnie jak mag z Królestw Północy posiada wentyl bezpieczeństwa w przypadku trafienia talii opartej na pogodzie. Zbuffowany o jeden punkt Hattori pozwala nam wskrzesić nam tę kartę, a nie oszukujmy się zbuffowanie karty o jeden dla Wiewiórek to żaden problem. Jeśli mamy szczęście możemy stworzyć ją również za pomocą Isengrima: Uciekiniera. 53,16% daje jej drugie miejsce na liście najczęściej wybieranych srebrnych kart w Scoia’Tael.

Barclay

Umiejętność: Zagraj losowego brązowego lub srebrnego Krasnoluda ze swojej talii i ulepsz go o 3.

Występowanie: Krasnale, Decki z Tasakiem.

W czasach świetności krasnali staraliśmy zagrywać się go kilka razy, czy to z atrapy, czy to z Hattoriego. Po zmianie mety najczęściej spotykany w deckach z Tasakiem, gdzie staramy zagrać się go tylko raz. Ciągle gra w krasnalach jednak spotyka się je coraz rzadziej. W połączeniu z bossem Novigradzkiego półświatka potrafi zrobić bardzo duże tempo, najczęściej gra się go zaraz po zagraniu szpiega. Daje nam to łatwą możliwość zmiany coina bądź często rpzewagę dwóch kart nad przeciwnikiem. Karta została użyta w 44,16% decklist.

Aelirenn

Umiejętność: Gdy na koniec dowolnej tury na polu bitwy jest 5 sojuszniczych Elfów, wezwij tę jednostkę do losowego rzędu.

Występowanie: Decki oparte na elfach, Scoia na Novie z elfami.

Karta skracająca talie oraz powodująca szybkie zrobienie lub odrobienie punktów. Wielu z nas nadziało się na pass, po którym odpalała się u przeciwnika zasadzka i wyskakiwała o to ta elfka, dając oponentowi łatwą wygraną rundę. Zdaję sobie sprawę, że jest to 4 karta Scoia’Tael w tym zestawieniu, ale zyskała ona tyle samo procent użyć, co Barclay. Zwykle wybrałbym jedną z nich, lecz w tym wypadku uważam, że obie zasługują na miejsce na podium, ponieważ obie prawie zawsze używam w deckach Scoia. Jej wynik to 44,16% dokładnie taki sam jak wcześniej wymieniony krasnolud.


Potwory

Przeraza

Umiejętność: Szpieg. Jednorazowa: Przenieś wybranego wroga do tego rzędu i dobierz kartę.

Występowanie: Sklep, decki z Miruną, wpasuje się do każdego decku.

Myślę, że temat po części wyczerpałem w przypadku szpiega u Scoia’Tael. W tym wypadku jednak mamy do czynienia z trochę innym szpiegiem, który współgra, chociażby z pogodą lub Zgnilcem, poprzez możliwość przesunięcia jednostki w rząd, na który zagrywamy szpiega. Wspaniale działa w taliach ze Sklepem i Miruną, dzięki zagraniu Ge’elsa często dokładnie wiemy, co dobierzemy z Przerazy. Według Gwentdb karta gra w 60,71% decków.

Gniazdo Potworów

Umiejętność: Stwórz brązowego Trupojada lub Insektoida i wzmocnij go o 1.

Występowanie: Zemsta, Pożerka.

Podejrzewam, że gdyby karta ta była neutralna, grałbym ją w każdym decku. Karta dopasowująca się do większości sytuacji, potrzebujesz jednostkę na kolejną rundę? Masz możliwość stworzenia Barbegazi, potrzebujesz szybkiej odskoczni punktowej? Zagrywasz Ghula i zjadasz coś dużego ze swojego cmentarza. Gram ją w prawie każdej talii potworów, właśnie przez wzgląd na jej uniwersalność. W talii opartej na zemście sprawdza się wyśmienicie. W tej konkretniej talii (tak samo w pożerce), nawet Barbegazi robi niesamowite tempo w zemście, jedząc Dao lub Archespora, w przypadku Pożerki jedząc Nekkera robimy niesamowite tempo. Według gwentdb została zagrana w 46,63% taliach.

Ozzrel

Umiejętność: Pochłoń brązową lub srebrną jednostkę z dowolnego cmentarza i wzmocnij tę jednostkę o jej siłę.

Występowanie: Moonlight, Pożerka, karta wpasuje się do każdej talii, jeśli będzie wymagać tego meta.

Karta wpisująca się typowo w metę. Miała wzloty i upadki. Gra prawie zawsze, kiedy jakiś deck opiera się na dużych jednostkach brązowych lub srebrnych. W tej chwili królują Rębacze z Skelige, co za tym idzie Ozzrel z łatwością wpasuję się do każdego decku, ponieważ jest bardzo duża szansa, że dzięki niemu zrobimy duże punkty, jedząc, chociażby Djenge pozbawimy oponenta możliwości wskrzeszenia bardzo silnego finishera. Według statystyk został zagrany w 30,36% talii.


Skelige

Udalryk

Umiejętność: Szpieg. Jednorazowa: Zobacz 2 karty ze swojej talii. Dobierz jedną z nich, a drugą odrzuć

Występowanie: Rębacze, Odrzucanie, wpasuje się do każdej talii.

Kolejny szpieg na liście. Odwrócenia coina, możliwość zagrania go do rzędu, w którym zadziała Igni, które gra coraz częściej w deckach Skelige. Teoretycznie szpieg ten powinien najlepiej działać w decku na odrzucanie, w którym posiadamy wiele targetów, które po odrzuceniu działają na naszą korzyść. Niestety obecnie archetyp ten jest na wymarciu, mimo to Udalryk sprawdza się świetnie w ponad 76% decków.

Odnowa

Umiejętność: Przenieś brązową lub srebrną jednostkę Skellige ze swojego cmentarza do swojej ręki, dodaj jej kategorię Fatum i zmień jej siłę bazową na 8. Następnie zagraj dowolną kartę.

Występowanie: Rębacze, Skelige na Misiach, Przeklęci.

W moim odczuciu przed nerfem, (kiedy karta wskrzeszona nie znikała z cmentarza), była zbyt op. W aktualnej formie jest idealna, potrafi zrobić duże punkty, ale zagrać je możemy tylko raz. Najczęściej służy do wskrzeszania Kapitana Piratów, dzięki któremu robimy całkiem ładny łańcuszek po Drakkara. Bardzo dobrze działa również przy wskrzeszeniu Tresera misiów czy włóczniczki, często również wskrzeszam nią Skijala, (jeśli w decku został mi jeszcze Udalryk lub Psia Gęba). Karta ma inną ważną zaletę, jest chyba jedynym zaklęciem, które można zagrać bez obawy o Aglais. Według statystyk zawartych na gwentdb została zagrana w 74,58% talii Skelige.

Sigrdrifa

Umiejętność: Wskrześ wybraną brązową lub srebrną jednostkę Klanową.

Występowanie: Rębacze, Przeklęci, Weterani.

Jedna z najlepszych kart w grze. Idealnie pasuje do każdego archetypu, w którym mamy, co wskrzeszać. Aktualnie chyba najczęściej spotykana w Rębaczach, (najpopularniejszy archetyp Skelige). Możliwość wskrzeszenia Djenge jest niezłym finisherem. Można nią również wskrzesić Włóczniczkę lub Skjiala, bądź Psią Gębę, co jest jej dodatkowym atutem. Karta jest bardzo uniwersalna, jeśli chodzi o możliwość wskrzeszające, należy jednak uważnie przeczytać jej opis, aby nie nadziać się na chęć wskrzeszenia karty, której nie jest wstanie przywrócić do gry. Według użytkowników gwentdb grana w 69,49% talii


Nilfgaard

Cantarella

Umiejętność: Szpieg. Jednorazowa: Dobierz 2 karty. Zatrzymaj jedną, a drugą przenieś na spód swojej talii.

Występowanie: Alchemia. Każdy deck z Rainfarnem, Decki Letho+Regis.

O szpiegach mogliście przeczytać już 3 razy, wychodzi na to, że tylko Królestwa Północy odstają w tej sprawie. O Samej karcie dodam tylko tyle, że bardzo potrzebna jest w Alchemii, w której te 13 punktów nas nie bolą, bo odrabiamy je jedną kartą. W deckach z Letho i Regisem pozwala wypracować nam przewagę kart, która jest nam potrzebna, aby spokojnie zagrać combo. Występy w 82,72% decków dają jej pierwsze miejsce na liście najlepszych silverów Nilfgaardu.

Assire

Umiejętność: Wtasuj brązowe lub srebrne karty (2) z dowolnego cmentarza do talii właściciela.

Występowanie: Alchemia, Mill, wpasuje się do każdego decku (najczęściej z Płotką).

Co tu dużo mówić, karta, która potrzebuje zmiany. Redzi zrezygnowali z kart, które ingerują w szpiegów, ale zapomnieli o tej jednej. W tasowanie „zużytego” szpiega do talii przeciwnika bardzo często kończy się tym, że przeciwnik dostaje blanka. Możemy w tasować nią również inne karty, które będą przeszkadzały oponentowi, takie jak, chociażby pogody na krótkie rundy, czy Komandosów Niebieskich Pasów. Służy, także do ponownego wstawienia do naszej talii Płotki za 4 (albo 10, jeśli zagraliśmy na nią Mandragorę), lub inne karty, które będziemy potrzebować. Karta uzyskała wynik 69,14%.

Joachim De Wett

Umiejętność: Szpieg. Zagraj ze swojej talii następną brązową lub srebrną jednostkę niebędącą szpiegiem i wzmocnij ją o 10.

Występowanie: Alchemia, Szpiedzy, Handbuff.

Kiedy Szpiedzy królowali na ladderze był chyba najbardziej op srebrną karta. Teraz często gra w alchemii, pojawia się Handbuffie oraz cały czas żyję w archetypie szpiegów, który jednak nie jest już tak widoczny. Dzięki Rainfarnowi jest łatwiej dostępny. Robi ładne tempo i skraca deck. W moim sercu zawsze będzie miał ciepłe miejsce. Według Gwentdb gra w 29,63% talii, co daje mu miejsce na ostatnim stopniu podium.


Podsumowanie:

Tak prezentuje się zestawienie srebrnych kart, z którym w większości wypadków się zgadzam. Moje zmiany byłyby kosmetyczne dotyczące miejsc poszczególnych kart. Przykład? W Nilfgaardzie zamieniłbym pierwsze miejsce z drugim, ale podkreślam to tylko moje subiektywne zdanie. A jak Wy zapatrujecie się na zaprezentowane statystyki? Co byście w nich zmienili? Co Was zaskoczyło? Dajcie nam znać w komentarzach. Już niedługo spodziewać się możecie podobnego zestawienia dotyczącego kart brązowych. Na koniec zapalmy znicz dla srebrnych kart, które odchodzą w niepamięć [*], dajcie znać, czy będzie Wam brakować podziału kart na trzy kolory.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Damian Bajor

    myslalem ze canta bedzie miec 100%

    • Szymon Chojnacki

      to jest ze starej wersji gwinta.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...