Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Top 3 najpopularniejszych brązowych kart z każdej frakcji – żegnamy starego Gwinta#3
Karty Królestwa Północy Neutralne Nilfgaard Potwory Scoia'Tael Skellige

Top 3 najpopularniejszych brązowych kart z każdej frakcji – żegnamy starego Gwinta#3

Gracze lubią brąz, czyli ranking najpopularniejszych brązowych kart „starego gwinta”.

Zapraszam Was na ostatnią z odsłona naszego mini cyklu, który na celu miał podsumowanie najczęściej granych kart w Gwincie przed wyjściem Homecomingiem. Po goldach i silverach przyszła pora na teoretycznie najmniej interesujące karty, tak teoretycznie. W moim odczuciu nie obyło się bez kontrowersji, mnóstwo kart zastąpiłbym innymi na miejscu w trójcę najczęściej granych kart według Gewntdb. Zapraszam Was na ostatnią część i życzę miłej zabawy w nowym Gwincie, który jest już dostępny!

Brązowe Karty:

Neutralne

Rekonesans

Umiejętność: Zobacz brązowe jednostki (2) ze swojej talii, a następnie zagraj 1.

Występowanie: Decki na Novie, Handbuff.

Moim zdaniem, jedna z najlepszych brązowych kart w grze. Dzięki temu, że do wyboru mamy dwie karty daje nam większe możliwości dopasowania się do sytuacji na stole. Swoją umiejętnością daje nam po prostu pewną kontrolę nad tym, co stanie się dalej. Grana w decku z Triss: Telekinezą daje nam możliwość naprawdę szybkiego odchudzenia talii tak, aby na końcową rundę zostały nam same najbardziej potrzebne karty. Według statystyk zawartych na stronie gwentdb karta ta została użyta w 48,48% talii.

Brzask

R E K L A M A

Umiejętność: Wybierz: Wzmocnij wszystkich rannych sojuszników znajdujących się pod wpływem Zagrożeń o 2 i usuń wszystkie Zagrożenia po swojej stronie lub Zagraj losową brązową jednostkę ze swojej talii.

Występowanie: Pasuje do każdego decku, najczęściej, kiedy w mecie królują pogodowe decki.

W moim odczuciu, w mecie na koniec starego Gwinta, karta ta była gorszą wersją Rekonesansu. W mecie, w której nie grają pogodowe decki zdecydowanie wolę grać pierwszą kartę wymienioną w tym zestawieniu. Brzask nie jest tak bardzo elastyczni, jak Rekonesans, jednak jeśli w mecie królowałyby decki z pogodą warto byłoby wkładać tę kartę do decku. Została użyta w 8,84% talii.

Piorun Alzura

Umiejętność: Zadaj 9 pkt obrażeń.

Występowanie: Spell Scoia, Przeklęci KP, podstawowe decki.

Tą kartą w tym zestawieniu jestem bardzo zdziwiony. Nigdy nie uważałem jej za jakoś wybornie dobrą kartę, fakt kiedyś często grałem ją w Spell Scoi, w której razem z Ithliną sprawdzała się bardzo dobrze. Nie wrzuciłbym jej jednak, jako zwykłej karty do innej talii. Teoretycznie karta jest w porządku, pozwala zniszczyć jakąś problematyczną kartę (np. Dragoni Vrihed). Jednak zdecydowanie bardziej wolę zagrać ją z jakiegoś maga, który dodatkowo wejdzie na stół z jakimiś punktami. Karta podobnie jak Brzask uzyskała wynik 8,84%.


Skellige

Kapłanka Freyi

Umiejętność: Wskrześ wybranego brązowego Żołnierza.

Występowanie: Rębacze, Weterani, Przeklęci.

Bardzo, ale to bardzo podobają mi się karty wskrzeszające, daje to naprawdę fajne możliwości poprowadzenia dalszej rozgrywki. Trzeba jednak pamiętać, że nie mogliśmy dry-passować grając talią z Kapłankami, ponieważ kiedy nasz oponent również szybko spasował kolejną rundę, mogło zdarzyć się, że nie mieliśmy o wskrzeszać, co często wiązało się z tym, że na ręce mieliśmy pustą jedynkę. Ostatnio najczęściej spotykana u Rębaczy, gdzie często po długiej rundzie była bardzo silnym finisherem. Według statystyk z gwnetdb została użyta w 69,49% talii.

Treser Turiseach

Umiejętność: Stwórz Niedźwiedzia.

Występowanie: Weterani, Decki z Olafem.

Bardzo niepozorna karta, niby zwykłe 12 punktów, ale jednak wyrobiła sobie renomę i pozycję w mecie. Doskonale sprawdza się w decku z Olafem czy Weteranami, którzy powodują, że 12 punktów zamienia się w 15 lub lepiej. Treser to doskonały cel pod Odnowę, jako finisher. Możliwość wskrzeszenia go Kapłanką to kolejny atut. Zagranie na niego odnowy było tak dobre, że z czasem nawet w talii opartej na Rębaczach ludzie zaczęli grać jednego miśka. Wszystkim znany Treser Wojtka został wybrany do 55,9% skelligijskich talii.

Kapitan Piratów

Umiejętność: Zagraj inną brązową jednostkę z Klanu Dimun ze swojej talii.

Występowanie: Rębacze, Kontrolne Skelige.

Karta, bez której nie wyobrażam sobie decku z Rębaczami. Daje nam możliwość szybkiego dokopania się do Drakarów, które są nam bardzo potrzebne. Karta jednak nie tylko znalazła miejsce u Rębaczy, ale było można grać ją prawie wszędzie tam, gdzie grały jakieś statki. Świetnie sprawdzała się w toporach oraz w czymś, co ja sam nazywam kontrolnym skleige, a jest to nic innego jak skellige z Wielorybami Morskimi, na przesuwanie. Kapitan zagrał w ponad 50% talii.


Scoia’Tael

Elfi Najemnik

Umiejętność: Zobacz losowe brązowe karty specjalne (2) ze swojej talii, a następnie zagraj 1.

Występowanie: Spell Scoia, Nova, Swarm.

Doskonała karta, która odchudza nasz deck oraz zagrana, chociażby z miodem robi dobre punkty. Dzięki Najemnikom łatwiej pozbyć się z decku karty, która tak ochoczo krzyczy „Ludzie do morza”. Jest to bardzo istotne, ponieważ nie chcemy się nią zaciągnąć, bo traci ona wtedy swoje zalety. Karta ta zagrana w Rekonesanse potrafi zrobić naprawdę ładne łańcuszki. Osobiście używałem ją w wielu taliach, szczególnie na Novie oraz w Spell Scoia, nie dziwi mnie, więc jej miejsce na pierwszym stopniu podium z wynikiem 64%.

Pół-elf łowca

Umiejętność: Stwórz standardowy egzemplarz tej jednostki z Fatum po prawej stronie tej jednostki.

Występowanie: Nova, Swarm, elfie decki.

Karta wspaniale i szybko wpasowała się w metę. Najczęściej spotykana w swarmach oraz z Ciri:Erupcją Mocy. Często grana w elfich taliach na wymianach gdzie naprawdę w połączeniu z innymi kartami robiła bardzo ładne punkty. Jej kolejną zaletą jest możliwość szybszego wyciągnięcia Aelirenn. Teoretycznie zmniejsza potrzeba zagrania 5 kart na rzecz 3, przy skracaniu decku z karty, która musi wyskoczyć jak najszybciej. Karta została użyta w 54,67% talii, od zawsze wiedziałem, że elfy rządzą!

Havekarskie Wsparcie

Umiejętność: Wzmocnij jednostkę w swojej ręce o 3.

Występowanie: Handbuff, Skelp.

Trzecia karta na liście najczęściej granych ze Scoi odstaje nieco od pozostałych dwóch. Osobiście nie uważam, że karta ta jest bardzo dobra, powiedziałbym, że jest średnia i to tylko i wyłącznie w odpowiednio skonstruowanym decku tj. handbuffie. W tej odmianie potrafi zrobić bardzo ładne punkty. Szczerze powiedziawszy nie widziałem jej nigdzie indziej niż w handbuffie. Sam nigdy nie grałem talią ze Sklepem, bo nie lubię tej karty, ale wiem, że często też występowała tam w jednej sztuce. Teoretycznie mogłaby się również dostatecznie sprawdzić w decku na Novie z Mistrzyniami miecza. Karta została wykorzystana w 38,67% talii.


Nilfgaard

Medyk z Vicovaro

Umiejętność: Wskrześ brązową jednostkę z cmentarza przeciwnika.

Występowanie: Szpiedzy, różne wariacje Nilfgaardu, czasem alchemia.

Jak już mogliście się dowiedzieć bardzo, lubię karty z możliwością wskrzeszenia, tutaj jednak nie wskrzeszamy swojej jednostki, lecz wroga. Co w moim odczuciu jest zdecydowanie lepszą opcją. Mały medyk to kat wielkich brązów, które pod koniec starego Gwinta królowały. Wystarczy wspomnieć tylko Rębaczy czy Weteranów. Kiedy w mecie królowali szpiedzy był bardzo dobrym techem na mirrory. Ostatnim czasem często dorzucałem jedną sztukę do alchemii, właśnie, jako wspomniany tech. Karta została włożona do 53,75% talii.

Nilfgaardzki Żołnierz

Umiejętność: Ujawnij 1 losową kartę w swojej ręce, domyślnie spośród brązowych, dalej srebrnych, następnie złotych. 2 pkt pancerza.

Występowanie: Handbuff, odkrywka.

Ostatnio grany w Handbuffie, osobiście próbowałem jedną sztukę w odkrywcę, ponieważ karta jest dość solidna oraz dobrze zagrana potrafi dobrać kartę (wymiana Piechurów, oczywiście odkrywanie jest losowe, ale jeśli dobrze poprowadzimy grę jesteśmy w stanie to kontrolować). Karta posiada pewną odporność na efekty pogodowe (3 pkt. pancerza), powoduje, że w dwie tury działania pogody tracimy tylko 1 punkt, jest to kolejny plus. Karta również spodobała się użytkownikom gwentdb i została użyta w 51,25% talii.

Alchemik

Umiejętność: Ujawnij karty (2).

Występowanie: Odkrywka, Handbuff.

Na trzecim stopniu podium znajduje się karta, która niezbędna jest w każdej odkrywce. Ostatnio grana, przynajmniej przeze mnie w jednej sztuce w Handbuffie. Karta prawie zawsze grana w połączeniu z Cesarskim Golemem, który został użyty w takiej samej ilości decków, co Alchemik. Postanowiłem jednak do zestawienia tego wrzucić tylko Alchemika, ponieważ jest bardziej interesującą kartą. W odkrywcę pozwala zrobić bardzo ładne tempo rozgrywki, natomiast w Handbuffie pomaga w przypadku, kiedy nie dobraliśmy Leo i nie mamy jak odkryć naszej największej jednostki. Karta została zagrana w 46,25% talii.


Królestwa Północy

Udręczony Czarodziej

Umiejętność: Zobacz brązowe Zaklęcia lub Przedmioty (2) ze swojej talii, a następnie zagraj 1.

Występowanie: Przeklęci, KP na pancerzu.

W tym przypadku jestem bardzo zdziwiony, nigdy nie uważałem tej karty za aż tak popularną. Często widziałem ją w KP na pancerzu, rzadziej albo prawie wcale w decku na przeklętych, ponieważ taki deck praktycznie nie istniał. Możliwość zrobienia dość szybkiego tempa w przypadku zagrania np. Gromu na nasze jednostki. Pozwala skrócić talię z kart, których wolimy nie dobrać na pustą rękę czy stół. Według statystyk została zagrana w 49,15% talii, co w moim zdaniem jest ogromnym sukcesem tej karty.

Niebieskie Pasy: Zwiad
Komandos Niebieskich Pasów:

Umiejętność: Wzmocnij o 1 wszystkich sojuszników z Temerii i wszystkie jednostki z Temerii w ręce i talii, które nie są szpiegami, o sile równej sile tej jednostki. Załoga.

Umiejętność: Kiedy zagrany zostaje inny sojusznik z Temerii o takiej samej sile, wezwij inny egzemplarz tej jednostki do losowego rzędu.

Występowanie: KP na aspirantach, Maszyny, deck z Hubertem.

Obie te karty traktuje, jako jedną całość nigdy nie pomyślałbym, że można grać jedną kartę bez drugiej. Według statystyk ze strony dowiedziałem się jednak, że jedna z nich grana była częściej niż druga, co dla mnie osobiście jest strasznie dziwnie i niezrozumiale. Obie karty razem robią coraz to większe tempo, kiedy zagrywamy kolejną jej kopie. Umiejętność załogi dodaje zwiadowcą kolejny atut. Doskonale współgrają z maszynami. Ich jedynym minusem jest możliwość częstego zaciągnięcia się nimi, mam tu na myśli Komandosów. Według statystyk karty te zostały zagrane Komandos: 38,38% natomiast Zwiadowca w 20% talii, tak jak pisałem wcześniej, jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

Taran

Umiejętność: Zadaj wrogowi 3 pkt obrażeń. Jeśli został zniszczony, zadaj 3 pkt obrażeń innemu wrogowi. Obsadzenie: Zwiększ obrażenia, które otrzyma pierwszy cel, o 1.

Występowanie: Maszyny, KP na aspirantach.

Jedna z najlepszych maszyn w całej grze, kiedy Henselt jeszcze królował Taran, siał bardzo wielkie zniszczenie w szeregach wroga. Ostatnio najczęściej spotykany w połączeniu z Foltestem, jednak i w tym przypadku potrafi zrobić bardzo ładne punkty. Idealnie wpasowałby się do talii z Krwawym Baronem oraz pogodą. Taran daje nam możliwość pozbycia się, w pewnym tempie niewygodnej karty przeciwnika. Ta zabójcza maszyna została użyta w 37,29% talii.


Potwory

Oszluzg

Umiejętność: Pochłoń inną brązową jednostkę ze swojego cmentarza, a następnie zagraj jej egzemplarz ze swojej talii.

Występowanie: Pożerka, Zemsta, Relikty.

Bardzo dobra kontrolna karta, uwielbiam wsadzać ją do prawie każdej talii, która opiera się w dużym stopniu na kartach brązowych. Ostatnio bardzo często grałem ją w Zemście gdzie, sprawdzała się idealnie. Przeciwnik zabił twojego Archespora? Da’o? Nic nie szkodzi! Przynajmniej jeśli na ręce masz Oszluzga a w talii kolejną kapie karty, którą chcesz wyciągnąć. Według użytkowników gwentdb Oszluzg został włożony do 44,44% talii, wynik, który mnie nie dziwi.

Cyklop

Umiejętność: Zniszcz sojusznika i zadaj obrażenia równe jego sile wrogowi.

Występowanie: Zemsta, Relikty.

Karta z nieco mniejszym użyciem procentowym niż Oszluzg, jednak również bardzo ciekawa. W odpowiednio skonstruowanej talii potrafi zrobić ogromne punkty dodatkowo, pozbywając się jakiejś bardzo niewygodnej jednostki przeciwnika. W reliktach możliwość zniszczenia Biesa jest bardzo istotne, ponieważ często na ręce mamy Ghule, które muszą mieć, co zjeść. Osobiście jedną sztukę Cyklopa grałem w decku na Zemście gdzie, spisywała się bardzo dobrze. Według gwentdb karta zagrała w 40,74% talii.

Mglak

Umiejętność:  Za każdym razem, gdy rzucisz Gęstą Mgłę na rząd wroga, wezwij egzemplarz tej jednostki do przeciwnego rzędu.

Występowanie: Zemsta, decki na pogodzie.

Na ostatnim stopniu podium znalazła się bardzo mała, niepozorna karta. Można tak stwierdzić tylko i wyłącznie na pierwszy rzut oka, po krótkim zastanowieniu się z łatwością odnajdziemy jej zalety. Skraca deck, zagrana z Leszym robiła dość duże punkty, dodatkowo często w tym połączeniu grało się Płotkę, co dawało naprawdę sporą ilość punktów, które zwiększały się z każdą kolejną turą, kiedy działała pogoda. Według statystyk zagrała w 33,33% talii.


Podsumowanie:

Tak o to prezentuje się ostatnia część mojego pożegnania ze „Starym Gwintem”. Muszę przyznać, że w tak niepozornych kartach, jakimi są karty brązowe, nie spodziewałem się tak dużych niezgodności z moim postrzeganiem mety tych kart. Wiele z nich mnie zaskoczyło, jedne w sposób miły inne w ten zły. Mimo wszystko będę za nimi tęsknić w takiej formie. Dajcie znać, co Wy sądzicie o zestawieniu brązów, jak i o pozostałych odsłonach naszego mini cyklu.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • smok_wot

    Jednego Komandosa NP gra się w decku bez zwiadu a wyskakuje razem z tamerskimi. Gra się ich tez w decku na adeptkach z aretuzy i z mrozem

    • Martinezik

      Taaaa – też lubiłem to zagranie – zwłaszcza po Folteście i z jednym inżynierem oblężniczym na stole – rzucasz 1 temerskiego piechura -> cyk-pyk i wlatuje 20 punktów 🙂

  • Maciej Szarecki

    Nie jestem pewien czy w scoia nie powinien wylądować oficer. Może nie był aż tak często używany, ale był jednym z najlepszych brązów w grze

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...