Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Tiny Gernichora – poradnik do gry | Seasonal Trees Update
Gernichora Potwory Talie

Tiny Gernichora – poradnik do gry | Seasonal Trees Update

Witaj na stronie poradnika do gry Tiny Gernichorą! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Tiny Gernichory. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!


Wprowadzenie

card

Potwory to obok Skellige najsilniejsza frakcja w mecie po premierze Homecoming. Ich siła opiera się przede wszystkim na… sile! Tak, brzmi to niesłychanie pospolicie, ale tak jest w istocie. Potężne jednostki o dużej sile bazowej w połączeniu z tanimi, ale małymi jednostkami z Pokrzepieniem, które szybko rosną przy zagrywaniu silniejszych kreatur to przepis na sukces Potworów.

Synonimem i deckiem rozpoznawczym tej frakcji jest opisywany tutaj archetyp Big Monsters, a bardziej jego odmiana, która pojawiła się w grze po premierze Gernichory – nazywana pieszczotliwie „Małymi Stworami” (Tiny Monsters). W odróżnieniu od swojego pierwowzoru, ten archetyp nie gra złotych gigantów (Stary Grot, Stary Grot: Sen, Goliat), a ich nieco słabsze, ale znacznie tańsze brązowe odpowiedniki (Lodowe Giganty i Gryfy), dzięki czemu możemy spiąć koszty werbunku przy uzyskaniu potężnej umiejętności Gernichory, która pozwala nam rozwinąć tempo w środkowej i późnej części rundy.


Standardowa lista Tiny Gernichory

Autor talii: Maerlyn0

Alternatywna lista Tiny Gernichory

Autor talii: Trynet123

R E K L A M A

Znajdź więcej talii Tiny Gernichory w naszym katalogu talii!


Kluczowe karty

  • Gernichora  jej Owoce wesprą nas w szeregu sytuacji. Głównie dają nam punkty z Pokrzepienia, ale mogą też m.in. przytankować obrażenia z losowych strzałów czy pogody. Stanowią też pożywkę dla Gryfów, potrzebną do ich bezpiecznego zagrania.card
  • Geralt z Rivii – zazwyczaj listy Potworów są otwierane Grotami, ale w buildzie którym grałem nie ma gigantów, a jest Geralt, zresztą jak napisałem we wprowadzeniu, Groty nie sa grane w tym archetypie. Geralt zazwyczaj znajdzie value, ulepsza nasze mirrory, których było pełno podczas zakończonej niedawno wojny dowódców z Wojny Krwi.
  • Jednorożec i Chironex – czyli po prostu potężne karty neutralne, wykorzystywane dla czystej wartości punktowej.
  • Płotka – odchudza naszą talię, wspomaga tempo.
  • Wiedźmy (Szepciucha, Prządka, Kuchta) – potężne karty frakcji Potworów, które nie są naszymi głównymi atutami, ale potrafią ukąsić i wspomóc nas w różnych sytuacjach. Najmniej użyteczna jest Kuchta (głównie pod Mglaka), więc jeśli to możliwe to chcemy ją zagrać przed zagraniem ich koleżanek.
  • Lodowy Gigant i Gryf – silne brązowe jednostki pod Ghule. Gryfy gramy w parze z Owocem Gernichory bądź Mglakiem.
  • Jeźdźcy Gonu i Mglaki – czyli karty do odchudzenia decku, dość łatwe do aktywacji.
  • Ghul – po nerfie i obniżeniu kosztu werbunku nie byłoby tej talii. To dzięki tej zmianie powstał archetyp Tiny i zostały wypromowane nowe typy jednostek jak Gryf czy Lodowy Gigant. Zazwyczaj wchodzi za 8/9 punktów co jest świetne.
  • Cyklop – fenomenalny removal, szczególnie w parze z kombinacją Owoc Gernichory + buff z Przewagi Taktycznej. Dzięki temu możemy wysmarzyć removal znikąd, wstawiając na stół silną jednostkę. Oczywiście może też posłużyć za aktywator Mglaków.
  • Jednostki z Pokrzepieniem (Nekker, Nekker Wojownik, Wiwerna, Utopiec) – paczka enginów rozwijających swoją siłę podczas rundy. Dają tempo, przewagę, wymuszają removale. Cisi bohaterowie naszej strategii.

Mulligan

Szukamy:

  • Jednostek z Pokrzepieniem, Gryfów, Lodowych Gigantów, Wiedźm, Cyklopów, Mglaka, Jeźdźca Gonu.

Wymieniamy:

  • Płotkę, Ghule, nadmiarowego Mglaka i Jeźdźca Gonu, najsłabsze karty w naszej ręce.

Uwagi:

  • Należy znaleźć balans między dużymi jednostkami a jednostkami z Pokrzepieniem, aby nie było zbyt dużo jednych bądź drugich, aby wyciągnąć jak najlepsze value z setupu kreatur na polu bitwy.
  • Nithrala zatrzymujemy naturalnie, jeśli spodziewamy się Artefaktów od przeciwnika.

Styl gry i strategia

Zawsze zaczynamy od Owocu Gernichory – nic nie tracimy zagrywając go, a możemy tylko zyskać, nawet, jeśli jeszcze nie wyprawiamy w bój naszych potężnych jednostek. Oczywiście priorytetem we wczesnej fazie rundy pierwszej jest rozstawienie Pokrzepienia, co najmniej 3/4 jednostek w zależności od naszych zasobów. Dopiero później powinna przyjść pora na zagrywanie Gryfów, Lodowych Gigantów i reszty stuffu, aby wyciągnąć z całego naszego narybka jak najlepsze value. Removalami się nie przejmujemy, oczywiście grając wokół czego jesteśmy w stanie bez znacznej straty punktowej. Jeśli większość naszych Pokrzepień przeżyje, to z wygraniem rundy nie będzie większego problemu – efekt kuli śnieżnej spotęgują duże jednostki po naszej stronie. W razie grania na decki z dużą ilością enginów (KP) pod ręką zawsze powinien być Cyklop do zabicia adwersarza. Trzeba też pamiętać o odchudzeniu się z Mglaka i Jeźdźców.

W R1 najczęściej w pewnym momencie robimy takie tempo, że niewiele talii jest w stanie stawić nam czoła, więc powinniśmy wygrać na -1 lub even. W drugiej rundzie mamy do wyboru dwie opcje – bleedowanie talii lepszej w długiej rundzie (bo zakładamy, że nasze enginy z Pokrzepieniem zużyliśmy w R1) lub drypass pod wyrównanie CA i zyskanie last saya, rzadko kiedy dla dodatniego CA. Ten archetyp potrafi dobrze bleedować, głównie za sprawą dostępu do Ghuli czy Wiedźm. Czasem swing z Geralta potrafi podstawić przeciwnika pod ścianą, więc jeśli chcemy wytrącić atuty przeciwnika z jego rąk, to mamy do tego narzędzia.

Runda trzecia zazwyczaj jest krótka – w niej to my królujemy, mając jakąś Wiedźmę (najlepiej Prządkę lub Szepciuchę, bo Kuchtę chcemy zagrać możliwie najwcześniej pod zjedzenie Mglaka lub po prostu Owocy Gernichory), Ghule, pozostałe duże jednostki, duo Jednorożec i Chironex czy Geralta.


Wskazówki

Potwory

  • Wiwerna i Utopiec mogą zabić słabe jednostki z Pokrzepieniem, jednocześnie wstawiając na stół Pokrzepienie po naszej stronie, co pomoże w walce o supremację pod względem ilości dostępnych enginów,
  • Zagranie Przewagi Taktycznej już w pierwszej turze może zablokować szybkie wysypanie Jeźdźców Gonu,
  • Absolutnie nie wolno zabijać wrogiego Owocu Gernichory! (ale fajnie jest zablokować, jeśli zmieściliście kartę blokującą do decku),
  • Należy uważać na Kotołaka, który może zabić nasze Nekkery,
  • Krąg Przywołań jest grany w Królowej Krabopająków – to cel dla Nithrala.

Nilfgaard

  • Granie wokół Leo, Yrden czy Petera jest czasami niemożliwe, ale jeśli chce się wygrać z Midrange Morvranem, to jest to konieczne tak długo jak to możliwe,
  • Nekkery mogą paść łatwym łupem Kulawego Gerwina,
  • Należy mieć przygotowaną Kuchtę w pogotowiu na ewentualny blok Owocu Gernichory.

Królestwa Północy

  • Cyklopy są genialne w matchupach z KP – mogą zbić dosłownie każdy engine, ale najlepiej pozbyć się Tridamskiego Piechura czy Lyrijskiego Kusznika w early game, aby chronić nasze Pokrzepienia,
  • Z Utopcami warto poczekać do czasu pojawienia się Seltkirka, Nenneke czy Vysogoty z Corvo,
  • W krótkiej rundzie nie mają szans z Gernichorą, sytuacja odwraca się w długiej, dlatego bleedowanie jest wskazane.

Scoia’tael

  • Pułapka Miażdżąca może z łatwością sprzątnąć nam cały board z Pokrzepieniem, dlatego nie ma co czekać z Nirthralem do Mahakamskiego Rogu czy Wilczego Dołu,
  • Utopiec sprawdzi się na Mistrzynię Miecza w early game,
  • Mglak to idealne zagranie na sprawdzenie Wilczego Dołu, więc warto z nim poczekać,
  • Zabijanie jednostek po jednej ze stron długo nieodkrywającej się Pułapki to bezpieczne zagranie, które ewentualnie może dać nam value, jeśli tą Pułapką jest Mahakamski Róg,
  • Należy uważać z bleedowaniem, gdyż zagranie Podstępu Iorwetha może nas mocno zaboleć.

Skellige

  • Dociskanie w R2 to priorytet na decki z Rogiem i z Pyskatym Gudmundem,
  • Wczesna Koral może zniszczyć nasz board pełen Pokrzepienia, więc należy przyjąć taktykę szybkiego zbuffowania małych jednostek, zagrywając większych sojuszników,
  • Utopiec to dobra opcja na zbicie wartości Rogu Dowódcy w krótkiej rundzie.

Podsumowanie

Tiny Gernichora to obecnie najlepsza talia Potworów do gry w Seasonal Trees Update. Ma wszystko, by być silnym pickiem w mecie. Poza tym nie ma wielu słabych matchupów. Prosta w obsłudze, dość tania i grywalna – talię można polecić z czystym sumieniem na pierwszy meta deck dla nowicjuszy jak i ogólnie dobry wybór na ladder.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...