Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Thronebreaker Leaders Update dostępny do pobrania! Lista zmian – dużo zmian w balansie i nowi dowódcy!
Aktualizacje

Thronebreaker Leaders Update dostępny do pobrania! Lista zmian – dużo zmian w balansie i nowi dowódcy!

Aktualizacja dostępna!

Zgodnie z przewidywaniami i zapowiedziami, Czerwoni wyrobili się z premierą Thronebreaker Leaders Update jeszcze w styczniu! Aktualizację możecie już pobrać na GOGu. Poniżej znajdziecie oficjalną listę zmian, które wniesie patch do Gwinta.

Zobacz także: Jak może wyglądać archetyp talii pod Żądze Krwi z Arnjolfem Ojcobójcą? [Theorycraft]


Lista zmian

Nowa aktualizacja do GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej jest już dostępna na PC, PS4 i Xbox One! Wraz z nią wprowadziliśmy do gry pięciu nowych Dowódców (możecie obejrzeć ich prezentacje tutaj) oraz szereg zmian usprawniających rozgrywkę i poprawek błędów.
Pełna lista zmian:
  • Na konsolach dodano opcję włączenia jednoczesnej animacji wszystkich kart premium widocznych na ekranie. Obecni gracze muszą ręcznie włączyć tę funkcję w ustawieniach. U nowych graczy będzie domyślnie włączona.
  • Ekran „uścisku dłoni” na początku gry pokazujący karty premium działa teraz płynniej na PC.
  • Animacje zakończenia gry są teraz wyświetlane prawidłowo na koniec meczu.
  • Po zakończeniu tury lub spasowaniu rundy przez gracza nie ma już opóźnienia przejścia do drugiego gracza, dopóki nie skończą się animacje dowódców.
  • Animacje na koniec rundy są odchudzone – jednostki z fatum i wezwane znikają z pola bitwy jednocześnie.
  • Gracze dobierają teraz karty jednocześnie.
Nowe elementy gry
  • Nowy Dowódca Potworów: Gernichora
  • Nowy Dowódca Nilfgaardu: Ardal aep Dahy
  • Nowy Dowódca Królestw Północy: Królowa Meve
  • Nowy Dowódca Scoia’tael: Eldain
  • Nowy Dowódca Skellige: Arnjolf Ojcobójca
  • Nowa strona w Księdze Nagród z drzewkami nowych dowódców i drzewkiem rocznym.
  • Dodano nowe czynności na kontrolerach (Xbox One / PS4):
    LB, RB / L1, R1: przeskok na lewy lub prawy skraj rzędu.
    LT / L2: przełączanie pomiędzy cmentarzami przeciwnika i gracza.
    X / Kwadrat: wybór Dowódcy.
  • Podczas gry kontrolerem kursor wyboru celu nie wraca już na domyślne miejsce po użyciu umiejętności, jeśli można jej użyć więcej niż raz. Pozostanie na karcie, na której ostatnio użyto umiejętności.
Neutralne
  • Siłę Zoltana: Szelmy zmieniono z 2 na 1.
  • Koszt werbunku Xaviera Lemmensa zmieniono z 10 na 8.
  • Umiejętność Rozmieszczenia Regisa: Wampira Wyższego zmieniono na umiejętność Rozkazu.
  • Siłę Regisa: Wampira Wyższego zmieniono z 1 na 4.
  • Siłę Geralta: Yrden zmieniono z 4 na 2.
  • Opis Kagańca Vigo precyzuje teraz, że blokuje on cel przed przechwyceniem go.
  • Siłę Eskela: Tropiciela zmieniono z 6 na 4.
  • Koszt werbunku Eskela: Tropiciela zmieniono z 10 na 9.
  • Koszt werbunku Skelligijskiego Sztormu zmieniono z 9 na 8.
  • Siłę Aguary zmieniono z 6 na 5.
  • Jednorożec podwoi teraz wartość wzmocnienia, jeśli gracz kontroluje Chironexa na polu bitwy.
  • Chironex podwoi teraz zadawane obrażenia, jeśli gracz kontroluje Jednorożca na polu bitwy.
  • Siłę Avallac’ha zmieniono z 6 na 5.
  • Umiejętności Rozkazu Avallac’ha można teraz używać tylko na rzędzie dalekiego zasięgu.
  • Siłę Dorregaraya z Vole zmieniono z 6 na 5.
  • Koszt werbunku Gęstej Mgły zmieniono z 8 na 7.
  • Koszt werbunku Trzaskającego Mrozu zmieniono z 8 na 7.
  • Koszt werbunku Ulewnego Deszczu zmieniono z 8 na 7.
  • Koszt werbunku Zaklęcia Kompresji zmieniono z 7 na 6.
  • Krąg Przywołań zaczyna teraz z 1 ładunkiem.
  • Umiejętność Tarczy z Łusek będzie odnawiać się tylko wtedy, gdy zagrasz jednostkę.
  • Umiejętność Mistrzowskiej Włóczni będzie odnawiać się tylko wtedy, gdy zagrasz jednostkę.
  • Koszt werbunku Białego Zimna zmieniono z 7 na 6.
  • Siłę Feniksa zmieniono z 5 na 4.
  • Koszt werbunku Feniksa zmieniono z 14 na 13.
  • Umiejętność Angoulême zmieniono na:
    „Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj losowy artefakt z talii początkowej przeciwnika”.
  • Siłę Angoulême zmieniono z 4 na 3.
  • Siłę Kulawego Gerwina zmieniono z 4 na 3.
  • Z umiejętności Kulawego Gerwina usunięto zasięg.
  • Koszt werbunku Zwierciadła Bekkera zmieniono z 8 na 9.
  • Siłę Geralta: Zawodowca zmieniono z 4 na 3.
Potwory
  • Premię werbunkową Ukrytego zmieniono z 14 na 15.
  • Premię werbunkową Królowej Krabopająków zmieniono z 12 na 15.
  • Po aktywowaniu umiejętność Pokrzepienia Abai będzie teraz widoczny efekt „czarnej magii”, a nie „wzmocnienia”.
  • Siłę Ozzrela zmieniono z 2 na 1.
  • Koszt werbunku Addy: Strzygi zmieniono z 9 na 8.
  • Opis Gniazda Krabopająków nie podaje już, że krabopająki mają „siłę 1”.
Skellige
  • Premię werbunkową Brana Tuirseacha zmieniono z 13 na 16.
  • Premię werbunkową Haralda Chromego zmieniono z 14 na 13.
  • Koszt werbunku Morkvarga zmieniono z 8 na 9.
  • Siłę Derrana zmieniono z 4 na 2.
  • Koszt werbunku Odnowy zmieniono z 7 na 6.
  • Koszt werbunku Jutty Dimun zmieniono z 7 na 8.
  • Wartość uzdrowienia Yoany zmieniono z 1 na 2.
  • Z umiejętności Skjalla usunięto zasięg.
  • Umiejętność pasywna Koral nie aktywuje się, kiedy przeciwnik odrzuci twoje karty.
  • Umiejętność pasywna Brana Tuirseacha nie aktywuje się, kiedy przeciwnik odrzuci twoje karty.
Królestwa Północy
  • Koszt werbunku Miecza Vandergrifta zmieniono z 9 na 8.
  • Koszt werbunku Vandergrifta zmieniono z 9 na 8.
  • Siłę Medyka Polowego zmieniono z 2 na 1.
  • Koszt werbunku Medyka Polowego zmieniono z 6 na 5.
  • Umiejętność Rozkazu Trebusza będzie teraz zadawać 1 pkt obrażeń 3 sąsiadującym jednostkom.
Scoia’tael
  • Schirrú będzie teraz niszczyć siebie i wszystkie inne jednostki o tej samej sile.
  • Koszt werbunku Schirrú zmieniono z 11 na 9.
  • Wartość wzmocnienia Pauliego Dahlberga zmieniono z 4 na 3.
  • Koszt werbunku Pauliego Dahlberga zmieniono z 10 na 8.
  • Koszt werbunku Zoltana Chivaya zmieniono z 9 na 8.
  • Umiejętność Zoltana Chivaya nie będzie brać pod uwagę jego samego.
  • Umiejętność Barclaya Elsa nie będzie brać pod uwagę jego samego.
  • Koszt werbunku Pułapki Zapalającej zmieniono z 6 na 5.
  • Koszt werbunku Podstępu Iorwetha zmieniono z 14 na 13.
  • Koszt werbunku Mahakamskiego Rogu zmieniono z 9 na 8.
  • Licznik Pułapki Miażdżącej zmieniono z 3 na 2 tury.
Nilfgaard
  • Premię werbunkową Emhyra var Emreisa zmieniono z 14 na 12.
  • Siłę Letho z Gulety zmieniono z 9 na 5.
  • Koszt werbunku Letho z Gulety zmieniono z 11 na 9.
  • Umiejętność Letho z Gulety zmieniono na:
    „Rozmieszczenie, bliskie starcie: Zablokuj jednostkę.
    Rozmieszczenie, daleki zasięg: Zyskaj 1 dodatkową wymianę”.
  • Nilfgaardzki Rycerz nie niszczy się już, jeśli nie ma wrogich jednostek do wzmocnienia.
  • Siłę Egzekutora Impery zmieniono z 4 na 3.
  • Koszt werbunku Infiltratora zmieniono z 5 na 4.
  • Koszt werbunku Zwiadowcy zmieniono z 4 na 5.
  • Koszt werbunku Siewcy Zarazy zmieniono z 5 na 7.
  • Siłę Dywizji Magne zmieniono z 3 na 2.
  • Siłę Fałszywej Cirilli zmieniono z 4 na 5.
  • Efekt widoczny podczas niszczenia jednostki przez Vanhemara zmieniono na efekt ognia.
  • Koszt werbunku Cynthii zmieniono z 10 na 9.
  • Koszt werbunku Traheaerna var Vdyffira zmieniono z 6 na 7.
Poprawki
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach gracz był zmuszony zużyć wszystkie ładunki Morvrana Voorhisa naraz.
  • Opisy zawierające sformułowanie „w każdej turze” lub licznik tur (np. „przez 4 tury”) teraz precyzują, czy aktywacja następuje tylko przy turach sojuszniczych, czy wrogich.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w czasie przeglądania talii pojawiały się duplikaty wcześniej ujawnionych kart z talii gracza.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego upłynięcie czasu po wybraniu pewnych kart z ręki skutkowało błędnym aktywowaniem ich efektów i wyciągnięciem kart z niewłaściwego miejsca.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach grafika na ekranie zmiany planszy była uszkodzona podczas zmiany plansz lub po wyjściu ze sklepu bez zakupu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego karty z beczek nie liczyły się do kontraktów związanych z kolekcjami (Słuch absolutny, Groch z kapustą, Dziki Gon, Ci co zawsze, Najemny zabójca, Godzina magii). Graczom, których dotknął ten błąd, retroaktywnie zaliczono te kontrakty.
  • Poprawiono opis Porońca przez usunięcie słów „bez zmiany siły”.
  • Poprawiono opis Kłobuka przez usunięcie słów „bez zmiany siły”.
  • Opis Wojownika Gonu podaje teraz zgodnie z prawdą, że może on zadawać obrażenia tylko wrogim jednostkom.
  • Opis Krwawego Korbacza podaje teraz zgodnie z prawdą, że może on zadawać obrażenia każdej jednostce, nie tylko wrogim.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego można było zagrać Przygody Sklepa nawet, jeśli w talii były obecne duplikaty kart z zestawu podstawowego.
  • Poprawiono efekt rozmycia zarówno pod względem wydajności, jak i wyglądu (zwłaszcza na konsolach).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje dowódców nie były widoczne na początku gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wygranie partii w samouczku czasami nie odblokowywało następnej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kolejność kart w ręce nie odpowiadała kolejności kart na ekranie wymiany.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego plansza gry pojawiała się na moment przed ekranem „uścisku dłoni” na początku gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Cahir Mawr Dyffryn wzmacniał sam siebie, kiedy jednostka w ręce przeciwnika otrzymywała wzmocnienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Ronvid z Małego Łęgu był wzywany, kiedy przeciwnik zagrywał żołnierza z cmentarza gracza przy użyciu Niebieskiego Snu Hanmarvyna.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zablokowane jednostki pozostawały zablokowane po wtasowaniu ich w talię.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ręcznie odrzucone karty pojawiały się odwrócone w oknie historii rozgrywek, a ich kliknięcie powodowało wyświetlenie zastępczego tekstu karty o nazwie Dagon.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pułapki tworzone przy użyciu Runy Morana pojawiały się jako puste białe karty.
  • Liczne poprawki dotyczące odblokowywania osiągnięć na Xboxie, trofeów na PlayStation i kontraktów GWINTA.
  • Liczne poprawki lokalizacji odblokowywania osiągnięć na Xboxie, trofeów na PlayStation i kontraktów GWINTA.
  • Liczne poprawki i ulepszenia opisów kart.
  • Poprawki literówek w Księdze Nagród.
  • Liczne inne poprawki lokalizacji

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Kuba Świerżewski

    Czy przypadkiem nie miala byc dodana pelnowartosc otrzymywanych skrawkow za niszczone karty?

    • Adam O.

      Nie, z tego zrezygnowali. Pełna wartość będzie tylko w nielicznych przypadkach, jak to określili przy całkowitej lub znaczącej zmianie umiejętności. Sama zmiana prowizji czy punktów na karcie nie skutkuje możliwością zmiany za pełną wartość.

      • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

        To tez taka zmiana, ktora blokuje naplyw nowych graczy. Wyobraz sobie nowicjusza, ktory farmi karty przez 3 miesiace a potem mu taki update sprawia, ze sa warte nic……

        • Adam O.

          To uderza tylko w nowych graczy. Przy pełnej kolekcji premium mam ok. 200 000 wolnych skrawków więc mnie taka zmiana nie rusza, ale pamiętam, że na początku było tak jak pisałeś czyli coś zmieniali i od razu mieliłem takie karty choćby z tego powodu, że za chwilę mogły wypaść z beczek.

          • sp rik

            Wydawało mi się, że gwint powinien teraz starać właśnie o nowych graczy, bo starzy powoli odchodzą od tej gry, mając serdecznie dosyć grania w ciągłą betę.

          • Kuba Świerżewski

            No właśnie nikt nie będzie napływał z nowych graczy, dobrze powiedziane. Zbieralem te zasrane skrawki przez caly sezon zeby teraz sie dowiedziec ze na darmo sie tak meczylem probujac grac wczesniej slabszymi taliami.. no ale to nie wszystko! nikt nie testował działania gernichory z artefaktami tworząc tym sposobem duze problemy w rozgrywkach. Bedac nowym graczem w gwincie coraz bardziej odnosze wrazenie ze redzi rzeczywiscie nie szanuja swoich graczy, podchodzac do sprawy zupelnie blacho przez chociazby nie testowanie swoich patchy i zmienianie decyzji dzien przed aktualizacja.

          • KB

            + za niezłą pastę

          • KB

            a ja na ladderze widzę ciągle tych samych „starych” graczy. Malkontenci którzy mieli zrezygnować z gry już dawno to zrobili i dobrze – bo nikt nie zmusza do grania w grę, która się nie podoba. A jeśli uważają, że pełna wersja powinna być kontynuacją bety to są zwyczajnie w błędzie

          • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

            Nie zapominaj, ze ta gra powstala dzieki graczom, bo to oni ciagneli Redow za uszy, aby w koncu im dali Gwinta jako osobna gre. CDPR nie mial zadnych planow wydania Gwinta.Ci tak zwani „malkontenci” pomagali Redom w usprawnianiu rozgrywki, podsuwali pomysly, zapraszali swoich znajomych do gry etc etc.Gra rozrosla sie jakosciowo i ilosciowo do, mozna by rzec nawet w porywach, drugiej najbardziej popualrnej gry karcianej online w swojej kategorii. CDPR mial duzy kredyt zaufania od graczy, ktorzy traktowali poczatkowe wpadki CDPR przy Gwincie jako bledy, ktore sie zdarzaja. Taka wpadka byl np midwinter update 2017. Skutkiem tego bylo paru nowych dyrektorow projektu, brak nowych zawartosci przez 9 m-cy. Ale gra jakos zyla. Dopoki nie pojawil sie HC. Bo teraz to lecimy w dol po rowni pochylej. Zostalo okolo 300 graczy na pro, czyli nie znalazlo sie nawet 500, ktorzy by zagrali 100 gier ( o ile dobrze pamietam, ale moge sie mylic). Ci co nadal grali to juz nawet poddawali gry po 10 sek aby tylko wyrobic liczbe gier i utrzymac sie w pro. Co do wynikow popularnosci na Twitchu to juz nawet nie bede komentowal. I teraz pytanie, czy takie osoby jak ty chca same siebie oszukac, czy innych przekonac, ze CDPR podaza dobra sciezka z rozwojem gry? Jak dla mnie to widac, ze CDPR obcial fundusze na ten projekt, przez co gra traci na jakosci i zawartosci. Efekt jest taki, ze gra stala sie co najwyzej przecietna. Bo gra to nie tylko efekty wizualne ale rowniez grywalnosc, zwlaszcza w grach karcianych. Nawet CDPR to widzi, bo zaczal robic ruchy, ktorych wczesniej nie musial robic aby utrzymac/ pozyskac graczy. Jak kiedykolwiek otworzysz wlasny biznes to zapamietaj, ze jeden zadowolony klient przyciagnie ci kilku nastepnych a jeden niezadowolony odciagnie od ciebie kilkunastu ( nie dotyczy biznesy zwiazanego ze sklepem monopolowym 😀 ) Tyle ci napisal „malkontent” chociaz ja tu widze raczej konstruktywna krytyke a nie narzekanie.

          • KB

            Daruj sobie takie odpowiedzi. Ciężko te bzdury czytać. Potem przychodzi ktoś kto nie ma pro ranku i zapamiętuje kłamstwa o ilości graczy i ich aktywności na tym ladderze. A wystarczy spr w grze. Jeżeli uważasz, że gra jest nie warta uwagi to po co wgle się wypowiadasz, nikt nie będzie Cię do niej namawiał

          • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

            I dlaczego uskuteczniasz jakies bzdury o tym, tak obleganym przez graczy, pro rank? Jakbys wogole gral w te gre to bys wiedzial, ze nie musisz miec pro rank , aby widziec ilu jest tam graczy. Kazdy moze zobaczyc ilu jest pro. Moze masz inne dane o pro ladderze , jakies spoza gry?…..Na pro jest aktualnie 437 graczy i tylko dlatego, ze teraz nie traci sie rang w rankingu. Poki co ja obstawiam, ze po tym sezonie w pro zostanie jakies 400 na 500 graczy nie wiecej 😉

  • Adam O.

    Czy Redzi wcześniej mówili o zmianie otrzymywania rang czy raczyli Graczy powiadomić o tym po fakcie??? Pytam bo sezon zakończyłem na 4 i według poprzednich zasad powinienem zacząć od 5 a dziś czytam o zmianach zasad i faktycznie zaczynam od 8. Było to gdzieś zapowiedziane np. podczas streamu informującego, że nie będzie można spaść z rangi czy po raz kolejny pokazali, że mają Graczy głęboko gdzieś??? Ten Homecoming to wciąż jest bardziej betą niż betą była sama beta, a miał być taki przemyślany, doszlifowany i przetestowany.

    • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

      Nie narzekaj. Redzi wiedza lepiej co jest lepsze dla graczy od nich samych 😉

      • Adam O.

        Sama zmiana z obniżaniem rangi o określoną ilość na koniec sezonu jest nawet na plus (choć podobnie jest chyba w Hearthstone) bo to, że np. gracze z rang 5-9 zaczynaliby od 10 też nie było super rozwiązaniem, ale PO RAZ KOLEJNY Redzi zmieniają zasady „w trakcie gry”. Nic by się nie stało gdyby ogłosili to wcześniej, a zmiana weszłaby od następnego sezonu.

        • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

          No ja myslalem ze swojej strony ze nie bedzie spadku z rangi wogole w kazdym nowym sezonie. Bo tak cos mi sie obilo o uszy, ale widocznie pomylilem terminy 😉

  • Adam Stanisław Pospiech

    Witam 🙂 Nowi dowódcy śliczni ale w kontraktach braki z nimi związanymi choćby mistrzostwo każdego z nich 🙂

    • KB

      Te kontrakty też są, pod tymi dotychczasowymi. Ci liderzy są wyszczególnieni osobno od liderów z setu startowego i podstawowego.

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...