Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talia Skellige – ich słabość będzie moją siłą!
Harald Chromy Skellige Talie

Talia Skellige – ich słabość będzie moją siłą!

Harald Chromy – talia pod osłabianie

Witajcie Gwintownicy! Chciałbym wam przedstawić autorską talię, której doskonalenie zajęło mi kilka tygodni, przelany pot i łzy, oraz utratę wielu punktów rankingowych, zanim w końcu zaczęła odnosić sukcesy i przeciwstawiać się większości meta decków.

Trzonem talii są Topornicy Klanu Tuirseach. Cała zabawa polega na nieustanny trzymaniu, co najmniej jednego topornika na stole i buffowaniu go poprzez osłabianie przeciwnika – tak, aby pod koniec uderzyć Haraldem i zapewnić sobie zwycięstwo.

Talia w obecnej postaci pozwala na pełną kontrole stołu o czym opowiem w dalszej części artykułu.


Talia Skellige – ich słabość będzie moją siłą!


Omówienie kart

Złote

  • Yennefer: klątwy – gwarantowane obrażenia i buff naszych toporników
  • Zoltan: trener – karta sytuacyjna, zachowujemy go zwykle pod koniec rozgrywki. W zależności od sytuacji zagrywamy Feldmarszałka Dudę na naszą stronę jeśli mamy więcej jednostek lub na stronę przeciwnika, dzięki temu osłabiamy jego jednostki oraz buffujemy swoich toporników. Świetna karta zwłaszcza przeciwko Wiewiórkom.
  • Geralt:Igni – pięknie działa razem z Yennefer, która wyrównuje poziom siły na stole. Dobrze zagrany może wyczyścić całą linie.
  • Ciri – przewaga kart

Srebrne

  • Lugos Siny – Druga karta (po Yennefer, która umożliwia nam ciągłe osłabianie/buffowanie toporników)
  • Holger Czarna Ręka – Odporność na pogodę, oraz obrażenia na stole.
  • Sigrdrifa – służy głownie do wskrzeszania Lugosa, ale sytuacyjnie pozwala nam również wskrzesić toporników lub jednostki zadające obrażenia po stole
  • Odnowa – zagrywana zwykle pod koniec gry, pozwala wskrzesić do dwóch jednostek – przykładowo: Odnowa>Sigrdrifa>Lugos
  • Bomba Dwimerytowa – przywraca jednostki do siły bazowej. Szczególnie przydatna przeciwko Wiewiórkom.
  • Donar an Hindar (Wmordedaj) – przewaga kart.

Brązowe kart

R E K L A M A
  • Topornicy Klanu Tuirseach – trzon naszej talii, staramy się mieć cały czas, co najmniej jednego na stole.
  • Łowca Klanu Brokvar – pozwala usuwać słabsze pojedyncze jednostki, wyrównywać poziom siły tak, aby Yennefer mogła bić równo po stole, pozwala usuwać nilfgardzkie krowy ze stołu.
  • Łucznik Klanu Brokvar – to samo zastosowanie co Holger i Łowca.
  • Kapłanki Freyi – służą do wskrzeszania naszych toporników lub sytuacyjnie łowców/łuczników.
  • Brzask – kontra na pogodynki, w razie niefortunnego rozdania pozwala nam wyciągnąć topornika/kapłanke z talii.
  • Piorun Alzura – usuwanie kluczowych jednostek przeciwnika ze stołu.

Rozdanie – co chcemy mieć na ręku?

Zawsze powinniśmy mieć, co najmniej jednego topornika i jedną kapłankę/Sigrdrife. Dodatkowo, najlepiej dla nas jeśli w pierwszej turze mamy również Ciri i Donara.

Yennefer/Lugos/Sigrdrifa i Odnowa, to kluczowe dla nas karty – nigdy ich nie odrzucamy. Staramy się nie posiadać więcej niż dwóch egzemplarzy żadnej karty, dzięki temu mamy duży wachlarz możliwości kontroli stołu.


Karty ważne przy konkretnych matchupach

  • vs Scoiatel – Zoltan Trener, Bomba Dwimerytowa
  • vs Potwory – Brzask
  • vs Nilfgaard – Łucznicy/Łowcy/Holger

Rozgrywka

Pierwsza tura służy głównie temu, aby zyskać przewagę w kartach oraz skłonić przeciwnika do pozbycia się kluczowych kart. Zawsze rozpoczynamy wyrzuceniem na stół topornika. Nie przejmujemy się tym, że prawdopodobnie trafi na cmentarz, gdyż o to nam w gruncie rzeczy chodzi.

Jeśli przeciwnik zagrał w odpowiedzi jakąś mocną karte (Pan Lasu/Wiedźmini/Wiedźmy etc.), wrzucamy mu na pole Wmordędaja. Jeśli kontynuuje, dorzucamy Ciri i pasujemy. W najlepszym wypadku mamy 2 karty przewagi.

Kolejne dwie tury utrzymujemy na stole Toporników i kolejno niwelujemy zagrożenia za pomocą kart specjalnych i jednostek z obrażeniami, tym samym wzmacniając naszych Toporników.

Ostatecznym zamknięciem jest użycie naszego lidera, który w obecnej formie niszczy stół przeciwnika. Żeby zwiększyć efekt, musimy dbać o osłabianie przeciwnych jednostek za pomocą naszych kart. Im więcej jednostek na stole ma nasz przeciwnik, tym większe obrażenia zadamy.

Pamiętajcie, osłabiona jednostka dostaje 3 punkty obrażeń, a nie 2.

Powodzenia!


 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Strzelec Bartek

    Jak dla mnie za mało dobierania kart. Mam już podobną talie i pare razy się zdarzało że nie miałem Toporników. Jakieś Ostatnie Życzenie zamiast Holgera byłoby dobre.

  • B1essu

    Ogólnie fajny pomysł, ale tak jak napisał kolega wcześniej, na start masz spore szanse że nie otrzymasz żadnego topornika. A wtedy cały plan kuleje. Przy okazji Ciri to słaby pomysł, często się nie sprawdza, zwłaszcza przeciwko Elfom i Radowidem (czyli topowe talie aktualnie), lepsza jest Birna która daje kartę i czyści talię. Holgera zamienić na Svanrige (ew. Last Wish), piorun na trzęsienie ziemi (idealna synergia z topornikami i Haraldem). I będzie perfekt talia, która przy odpowiednim dojściu Bomby pokona nawet talię Swima.

    P.S. Czekam na artykuł o zmianach w Skellige. Donar otrzymał mega buffa. Birna będzie miała mniejszą szansę na odrzucenie czegoś potrzebnego. A do tego to będzie tylko 10 punktow przeciwnikowi w zamian za przewagę karty.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...