Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talia dla początkujących – Swarm Żołnierzy (1000 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Patch 4.1
Nilfgaard Poradniki Strategiczny Odwrót Talie

Talia dla początkujących – Swarm Żołnierzy (1000 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Patch 4.1

Talie na start przygody z GWINTEM – Nilfgaard

„Cesarstwo odznacza się sprytem, podstępem i wyrachowanym działaniem, zgodnie z maksymą „cel uświęca środki”. Nilfgaardczycy potrafią ujawniać karty z talii obu graczy i wykorzystać to do wzmocnienia efektów swych zdolności, choć trzeba przyznać, że losowość ma w tym spory udział. Są na tyle niecni, że nie omieszkają posunąć się do wzmocnienia twojego sojusznika, aby na koniec zniszczyć go bądź przechwycić. Cesarscy Szpiedzy mogą zmącić twoje ustawienie, dając benefity wrogiej armii za cenę oddania słabiutkiej jednostki na twoją stronę. W szeregach ich armii można też znaleźć gotowych do poświęcenia Żołnierzy, gotowych na użycie swojego Rozmieszczenia, a kilka kart może zablokować wszystkie umiejętności twych kreatur. Czarni mają także smykałkę do kart Taktyki, a także manipulowania zarówno swoją (wtasowywanie i ustawianie kart na szczycie talii), jak i twoją talią, dodając do niej jednostki, przenosząc na cmentarz i wyganiając z niej karty lub wzywając jednostki! Dzięki czarodziejskim zdolnościom do wykorzystywania wrogich kart przeciwko nim, są w stanie bezbłędnie Asymilować się do otoczenia.”

Więcej znajdziesz w naszym ogólnym poradniku dla nowych graczy!


Do GWINTA zaczynają napływać nowi gracze, zwabieni do gry przez premierę GWINTA na iOS. Dlatego też postanowiliśmy przygotować dla takowych przejrzyste poradniki zawierające nasze rekomendowane talie, które powinny bardzo pomóc nowym Gwintownikom w pokonywaniu kolejnych rang i w zdobywaniu codziennych nagród, za które będą mogli w przyszłości zdobywać karty do swoich kolekcji.

W tej serii poradników znajdziecie tanie propozycje talii, po jednej dla każdej z frakcji z wyjątkiem Syndykatu (który niestety nie ma swojego zestawu startowego). W prezentowanych przez nas deckach staraliśmy się bazować na ich pełnowartościowych odpowiednikach z mety, lecz nie są to w żadnym razie talie w stylu „słabsza wersja innej talii”. Owszem, mając małą ilość skrawków trzeba godzić się na pewne ustępstwa, ale przygotowane przez nas talie są skonstruowane tak, by zamienniki za drogie legendy były od nich nie mniej skuteczne.

Karty, które bez drogich kart legendarnych nie działają optymalnie także zostały zamienione, nawet pomimo mniejszego kosztu ich stworzenia, aby zapewnić graczowi jak najlepszą jakość talii.

Przygotowane przez nas talie powinny bez problemu nauczyć Was podstaw gry frakcjami w grze oraz – przy odpowiednim ograniu i skupieniu – otworzyć Wam drogę do osiągnięcia co najmniej rangi 15 albo nawet wyższej! Pamiętajcie jednak – wszystko zależy od Was, gdyż talia sama nie wygra za Was rozgrywki!

R E K L A M A

Po frakcji PotworówKrólestw Północy oraz Scoia’tael tym razem przedstawimy budget deck dla Nilfgaardu. W kolejnych artykułach dostarczymy Wam budżetowe talie dla pozostałych frakcji, po czym wszystkie poradniki zsumujemy w jeden, aby każdy nowy gracz nie musiał przeszukiwać naszej strony by znaleźć wszystkie zaprezentowane przez nas talie.

Jeśli jesteście nowi to zapraszamy Was także do zapoznania się z całym katalogiem przydatnych poradników, który znacząco pomoże Wam w rozpoczęciu swojej przygody z GWINTEM!


Talia Swarm Żołnierzy – koszt: 1000 fragmentów kart

Informacje o talii

Niestety, tak jak w przypadku Scoia’tael, zdecydowaliśmy się na stworzenie czegoś innego niż budżetowy odpowiednik talii z mety. I to nie dlatego, że nie było z czego lepić biednej Control Asymilacji – przecież Glynnis aep Loernach czy Artorius Vigo to epiki. Uznaliśmy jednak, że bez Testu Lojalności oraz Stefana Skellena talia traci mimo wszystko za dużo, gdyż highroll z tych kart potrafi wygrywać gry z niczego i jest główną zaletą tej talii.

Dlatego też wraz z Xionizem (creditsy tym razem w pełni dla niego, gdyż to on stworzył tę listę) zdecydowaliśmy się na Swarm Żołnierzy. Powody są dwa. Po pierwsze, kluczowe karty dla tej strategii to epiki (Vreemde, Vrygheff) oraz w miarę łatwa do ogarnięcia strategia gry. Talia w średniej rundzie może naprawdę zmieść z planszy nieprzygotowanego rywala przy dobrym rozdaniu.

Archetyp Swarmu Żołnierzy opiera się przede wszystkim na Żołnierzach. Zapełniamy nimi naszą stronę pola bitwy za sprawą Daerlańskich Piechurów i przygotowują nam swing z Vreemdiego, którego możemy zagrać dwa razy dzięki zdolności dowódczej Strategicznego Odwrotu. Poza tym mamy tu kilka zabawek obronnych (Piorun Alzura, Sweers, Egan, Serrit, Skrytobójstwo). Zmieścił się także Artiorius Vigo pod lepsze odchudzenie z Brygad Impera. Poza tym wielkich niespodzianek nie ma – przejdźmy więc do mulliganu!

Rozgrywka

Nie chce ci się czytać? Pod koniec artykułu znajdziesz wersję wideo poradnika!

Mulligan

Zawsze korzystamy z mulliganów, by dobrać dwie kluczowe karty – są nimi Vrygheff oraz Vreemde. Bez nich nie mamy żadnych szans na zwycięstwo. Pozbywamy się też Brygady Impera (jednej lub dwóch kopii, w zależności czy dobraliśmy Artoriusa Vigo). Na talie z enginami możemy zatrzymać większą ilość kart specjalnych zadających obrażenia, zaś na Swarmy warto keepnąć Rozdarcie.

Runda pierwsza

W otwierającej rundzie chcemy w miarę możliwości skupić się na zatrzymaniu kluczowych kart na rundę ostateczną (Vreemde, Vrygheff), by mieć czym wygrać. W rundzie pierwszej chcemy w miarę możliwości zatriumfować (a już szczególnie z Przewagą Taktyczną). Szukamy okazji do dobrego Rozdarcia, a także odpowiadamy na wrogie enginy za pomocą bloków i kart kontrolnych (Dorregaray z Vole, Egan, Sweers, Serrit, Turniej Rycerski, Skrytobójstwo, Piorun Alzura). Warto także wypatrywać dobrej Zdrady. Nasze możliwości na zwycięstwo w pierwszej rundzie są ograniczone w porównaniu do innych decków, ale nawet jeśli jesteśmy zmuszeni do użycia Vreemdiego, to możemy go sobie cofnąć Strategicznym Odwrotem. Nie zapominamy odchudzić się z Brygad Impera za pomocą Artoriusa Vigo i ewentualnie ustawiamy Kuszników Ard Feainn.

Runda druga

Jeśli gramy na talię z mocnymi silnikami, to chcemy wykrwawić naszego oponenta, zostawiając sobie Daerlańskich Piechurów i Vreemdiego. W innym przypadku albo pasujemy (po wygranej R1), albo bronimy się przed dociskiem ze strony przeciwnika, starając się zachować ww. karty na R3.

Runda trzecia

Powinna być dla nas średnia lub w miarę długa (tak od 7 do 4 kart), byśmy mogli zagrać nasze combo. Jest nim dogranie Daerlańskich Piechurów, a następnie zagranie między nich Vrygheffa (by dodać na pole bitwy 4 egzemplarze tej samej karty Żołnierza), by później zbuffować cały stół Vreemdem . Jeśli został wam też Artorius Vigo, to możecie nim stworzyć dodatkowe egzemplarze Piechurów. Jeśli ostał nam się Strategiczny Odwrót to już na pewno z przeciwnika nie ma czego zbierać!

Wskazówki

  • Przed użyciem Rozdarcia lub zadaniem obrażeń, starajcie się wypatrywać korzystnej punktowo Zdrady.
  • Za pomocą Przewagi Taktycznej możecie wzmocnić Brygadę Impera utworzoną przez Artoriusa Vigo z 1 siły. To może uchronić Was przed tall-removalem w postaci Geralta z Rivii.
  • Vreemde wzmacnia TYLKO wszystkie identyczne egzemplarze jednej karty Żołnierza, a nie wszystkich Żołnierzy! Z tego powodu chcemy grać go w Daerlańskich Piechurów.
  • Vrygheffa możecie także użyć awaryjnie jako removal za 4, jeśli zagracie go pomiędzy Kuszników Ard Feainn.
  • Artorius Vigo tworzy brązową jednostkę z Waszej talii startowej, a więc nie musicie mieć danej jednostki w talii, aby była ona Wam zaoferowana z jego umiejętności Utwórz.
  • Przy zagrywaniu kart trzeba czytać dokładnie ich opisy. Takie karty jak Sweers czy Pikinierzy Alby aktywują się tylko w rzędzie Bliskiego Starcia!

Jak ulepszyć talię?

Z powodu konieczności gruntownej przebudowy talii nie możemy Wam przedstawić kolejności jej ulepszania. Poniżej znajdziecie za to poradnik do przemiany Waszego decku w inny archetyp z mety. W naszym przypadku na pewno będzie to Control Asymilacja.

Najlepiej sugerować się listą z Meta Snapshotu TLG. Ulepszenie naszej budżetowej talii do pełnoprawnej listy TLG wymaga sporych inwestycji i wręcz całkowitej przemiany, odrzucając tytułowy Swarm Żołnierzy na rzecz synergii z kartami Asymilacji. W metowej liście Control Asymilacji znajdziecie aż 6 legend oraz 3 epiki, których nie macie w naszej propozycji.

Na początek polecamy zaopatrzyć się w karty neutralne. Tak Avallac’h, jak i Triss: Telekineza przydarzą się Wam także do innych talii, gdyż to bardzo dobre, mocne karty. Dalej na pewno należy zdobyć Test Lojalności – jest to najlepsza karta Taktyki we frakcji Nilfgaardu, która pozwala na wygranie wielu meczów, przy sprzyjającemu szczęściu. Warto także scraftować Menno Coehoorna, który bardzo pomaga w odchudzeniu się. Mniej ważne legendy to Magiczny Wstrząs oraz Lambert: Fechmistrz. Pierwsza karta przydaje się na duże lub silne złote jednostki, byśmy mogli je wtasować do naszej talii i zagrać w przyszłych rundach, zaś Lambert bardzo pomaga w starciu z taliami na Swarmie (Krasnalami czy Insektoidami).

Sugerowana kolejność zdobywania kart:

  1. Karty brązowe
  2. Karty epickie
  3. Triss: Telekineza/Avallac’h
  4. Test Lojalności
  5. Menno Coehoorn
  6. Magiczny Wstrząs
  7. Lambert: Fechmistrz

Łączny koszt zdobycia brakujących kart – 5900 fragmentów kart

Kolejny poradnik już niebawem, a w nim przedstawimy Wam kolejną talię dla początkujących, tym razem dla frakcji Nilfgaardu!


Poradnik wideo

Jeśli Wam się spodobał film, nie zapomnijcie zostawić łapki w górę oraz suba, jeśli chcecie więcej filmów od Xioniza!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...