Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talia dla początkujących – Silniki i Wzmocnienia (1110 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Hotfix Żelazna Wola
Królestwa Północy Manewr Okrążający Poradniki Talie

Talia dla początkujących – Silniki i Wzmocnienia (1110 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Hotfix Żelazna Wola

Talie na start przygody z GWINTEM – Królestwa Północy

„Zjednoczone królestwa Temerii, Kaedwen, Lyrii i Rivii, Aedirn, Cintry oraz Redanii odznaczają się zdyscyplinowaną armią, w której każda jednostka ma jasno wytyczone zadania. Realizuje je głównie za pomocą Rozkazów, które nie mogą być wykonane od razu (jednostka musi odczekać turę), lecz w niektórych przypadkach jest to możliwe dzięki Zapałowi. Rozkaz może zostać użyty tylko raz, o ile jednostka nie ma licznika Odnowienia, bądź ilości dostępnych Ładunków. Dzięki poczuciu wzajemnej więzi, Nordlingowie uzyskują bonusy ze wzmacniania sojuszników. W szeregach KP służą głównie ludzie, ale widuje się tam też upiory! Dzięki wybitnym kaedweńskim inżynierom, Nordlingowie mają w swym arsenale mnóstwo maszyn oblężniczych. Nie brakuje im też speców od działań wojennych, dzięki czemu zawsze są odpowiednio zaopatrzeni podczas bitwy.”

Więcej znajdziesz w naszym ogólnym poradniku dla nowych graczy!


Do GWINTA zaczynają napływać nowi gracze, zwabieni do gry przez nadchodzącą premierę GWINTA na iOS. Dlatego też postanowiliśmy przygotować dla takowych przejrzyste poradniki zawierające nasze rekomendowane talie, które powinny bardzo pomóc nowym Gwintownikom w pokonywaniu kolejnych rang i w zdobywaniu codziennych nagród, za które będą mogli w przyszłości zdobywać karty do swoich kolekcji.

W tej serii poradników znajdziecie tanie propozycje talii, po jednej dla każdej z frakcji z wyjątkiem Syndykatu (który niestety nie ma swojego zestawu startowego). W prezentowanych przez nas deckach staraliśmy się bazować na ich pełnowartościowych odpowiednikach z mety, lecz nie są to w żadnym razie talie w stylu „słabsza wersja innej talii”. Owszem, mając małą ilość skrawków trzeba godzić się na pewne ustępstwa, ale przygotowane przez nas talie są skonstruowane tak, by zamienniki za drogie legendy były od nich nie mniej skuteczne.

Karty, które bez drogich kart legendarnych nie działają optymalnie także zostały zamienione, nawet pomimo mniejszego kosztu ich stworzenia, aby zapewnić graczowi jak najlepszą jakość talii.

Przygotowane przez nas talie powinny bez problemu nauczyć Was podstaw gry frakcjami w grze oraz – przy odpowiednim ograniu i skupieniu – otworzyć Wam drogę do osiągnięcia co najmniej rangi 15 albo nawet wyższej! Pamiętajcie jednak – wszystko zależy od Was, gdyż talia sama nie wygra za Was rozgrywki!

R E K L A M A

Po frakcji Potworów, tym razem przedstawimy budget deck dla Królestw Północy. W kolejnych artykułach dostarczymy Wam budżetowe talie dla pozostałych frakcji, po czym wszystkie poradniki zsumujemy w jeden, aby każdy nowy gracz nie musiał przeszukiwać naszej strony by znaleźć wszystkie zaprezentowane przez nas talie.

Jeśli jesteście nowi to zapraszamy Was także do zapoznania się z całym katalogiem przydatnych poradników, który znacząco pomoże Wam w rozpoczęciu swojej przygody z GWINTEM!


 

Talia Silników i Wzmocnień – koszt: 1110 fragmentów kart

Informacje o talii

Królestwa Północy to najwolniejsza frakcja w grze. Chce pomalutku rozstawić silniki na polu bitwy, aby z tury na turę stopniowo przytłaczać przeciwnika generowaną non-stop przez jednostki pasywne wartością. Lekkim wyjątkiem od tego obrazu KP jest talia pod Niebieskie Pasy, ale to nie nią zajmiemy się w tym budżetowym poradniku. Ale prawdą jest – rozważaliśmy razem z Xionizem także wersję budżetową pod Pasy. Uznaliśmy jednak, że deck ten nie sprawdzi się bez takich kart jak Roche: Bezlitosny czy Draug, a poza tym jest dość trudny w pilotażu ze względu na fazę mulliganu.

Koniec jednak tego przydługawego wstępu. Postanowiliśmy przygotować dla Was talię pod Silniki i Wzmocnienia, która w pełnej wersji bardzo dobrze sobie radzi na ladderze. Wykorzystuje ona siłę długich rund, w których nieskontrowane pasywne jednostki mają za zadanie nieustannie generować jakąś wartość, przy okazji zadając obrażenia wrogom, by ci nie mogli się ustawić w podobny sposób.

Wersja tańsza nie ma dostępu do tak silnych jednostek jak Falibor, Shani czy podwójnego Vernona Roche. Dlatego musimy sobie radzić na inne sposoby – głównie za sprawą większej ilości kart zaopatrujących sojuszników z Rozkazem w ładunki (tak zwanych „ładowarek”) oraz kart z zestawu startowego, które działają w komitywie ze wzmocnieniami, co pozwala na zdecydowanie lepsze użycie Vissegarda (och, jak dobrze że to epik). Mamy też dostęp do Portalu oraz Manewru Okrążającego. Dzięki temu uzyskujemy całkiem smakowity koktajl, który – mimo oczywistych braków – daje radę!

Rozgrywka

Nie chce ci się czytać? Pod koniec artykułu znajdziesz wersję wideo poradnika!

Mulligan

Zawsze wymieniamy Lyrijskich Kuszników bądź Kaedweńskiego Setnika – to nasze cele pod Portal. Należy także znaleźć balans między kartami ładującymi a wykorzystującymi te ładunki, by nasze ładowarki nie były martwe i na odwrót. Kart których szukamy jest za to wiele, praktycznie każda inna karta w tej talii jest dla nas dobra do zatrzymania.

Runda pierwsza

Pierwszą rundę zawsze chcemy wygrać, a już w ogóle, jeśli po naszej stronie jest Przewaga Taktyczna. Korzystamy z Portalu (jeśli mamy go w ręce, dowódcy chcemy użyć w ostatniej rundzie) do szybkiego ustawienia silników lub zagrywamy je z ręki. Bardzo ważne jest odpowiednie pozycjonowanie, czyli np. Werblista zawsze po lewej stronie od Anny Stenger oraz Wieża Oblężnicza pomiędzy dwóch Żołnierzy. Mądrze zarządzajcie swoimi ładunkami na jednostkach, aby wykorzystywać je do niszczenia kłopotliwych kreatur. W tej rundzie nie polecane jest zużywanie Vissegarda, którego chcemy zatrzymać na finisz.

Należy przy tym być świadomym, że przeciwnik nie śpi i w zależności od tego, na jaką talię gracie może mieć on removale na Wasze silniki, gdyż każdy nowy gracz ma dostęp do Geralta z Rivii. Dlatego należy nadmiernie wzmacniać jednej jednostki. Rundę gramy aż do passu ze strony rywala lub do momentu, kiedy nie uzyskamy bezpiecznej przewagi (ok. 20 punktów lub więcej). Na niższych rangach gracze bardzo łatwo oddają przewagę w kartach, więc czemu by z tego nie skorzystać i chciwie nie spasować?

Runda druga

Po prostu drypass. Jeśli przegraliście R1 to musicie się jak najlepiej obronić przed dociskiem lub liczyć na łaskę oponenta. W takiej sytuacji najlepiej użyć od razu Portalu lub szybko ustawić Annę i Werblistów, ewentualnie skorzystać ze zdolności dowódczej. Jeśli macie więcej niż 7 kart to możecie wyrzucić np. Ronvida czy inne nieprzydatne karty.

Runda trzecia

Długa runda trzecia to recepta na zwycięstwo. Szybko ustawiamy nasze pasywne jednostki, wykorzystując karty ładujące do dodania ładunków np. Hubertowi Rejkowi/Redańskim Łucznikom/Lyrijskim Kusznikom w celu ataku bądź Nenneke/Kaedweńskiego Setnika do obrony i ustawienia potężnego Vissegarda. Tego chcemy zagrać z ręki lub dobrać i zagrać z Manewru Okrążającego, uprzednio jeszcze korzystając ze Stennisa. Vissegard powinien uzyskać naprawdę sporo ładunków, które zamienimy na punkty.

Wskazówki

  • Aby aktywować Załogę u Wieży Oblężniczej, należy zagrać ją pomiędzy dwie jednostki z kategorią Żołnierza.
  • Tylko jednostki z Rozkazem oraz ilością ładunków mogą otrzymywać ładunki!
  • Adeptka z Aretuzy posiada Odnowienie. To sprawia, że nie działa jak karta z Rozkazem na ładunki. Dlatego nie użycie jej zdolności podczas tury równa się strata ładunku!
  • Przy graniu talią ważne jest odpowiednie do sytuacji zarządzanie ładunkami. Jeśli po stronie wroga nie ma groźnych silników, to wtedy możemy dać ładunek jednostce wzmacniającej. Jeśli jednak przeciwnik dograł engine to należy go usunąć, dodając ładunki jednostkom strzelającym.
  • Swing z Vissegarda to często nasze najlepsze zagranie w meczu. Dlatego warto w ostatnich turach długiej rundy wzmocnić jak najwięcej sojuszników przed zagraniem Vissegarda, by uzyskał jak najwięcej ładunków. Pomogą w tym takie karty jak Nenneke, Książę Stennis czy Anna Stenger.
  • Vissegarda i Talara zawsze chcemy zagrać na Bliskie Starcie, by zyskali Zapał! Podobnie możemy zrobić z Wysłanniczkami z Cintry.
  • Hubert Rejk to najsilniejsza karta pod ładunki w naszej talii. Warto z niego skorzystać, gdy potrzebujemy większej wartości z naszych ładunków.
  • Ustawienie Temerskiego Werblisty po lewej stronie od Anny Stenger sprawi, że nie musimy jej wzmacniać, by jej Inspiracja się uaktywniła. Wszystko za sprawą zasady działania kart od lewej do prawej – najpierw Werblista wzmocni Annę, a ona wzmocni sąsiadów. Więcej do poczytania o kolejności aktywacji efektów macie tutaj.
  • Warto wykorzystywać wzmocnienia na naszych silnikach nawet bez żadnych synergii. To pozwoli im przeżyć większe obrażenia lub przeszkodzić rywalowi w rzuceniu karty specjalnej, która mogłaby je zniszczyć.
  • Z Manewru Okrążającego najczęściej chcemy dobrać Portal lub Vissegarda. Jeśli obie karty mamy w ręce, to najlepszą możliwością może być Anna Stenger, Książę Stennis czy Talar, a nawet Hubert Rejk. Zależy to od sytuacji w jakiej się znajdujecie.
  • Przy zagrywaniu kart trzeba czytać dokładnie ich opisy. Takie karty jak Wzmocniony Trebusz, Redański Łucznik czy Nenneke działają tylko w konkretnym rzędzie!
  • Starajcie się grać wokół tall-removalu. W tym celu warto podstawiać pod Werblistów i Annę Stenger nowe jednostki, by stare zbytnio nie urosły.

Jak ulepszyć talię?

Najlepiej sugerować się listą topowego gracza Pro Rank – Alessio1996 (znanego także jako Ultraman). Ulepszenie naszej budżetowej talii do pełnoprawnej listy Alessio wymaga sporych inwestycji. W metowej liście znajdziecie aż 5 legend (Falibor, Vernon Roche, Shani, Filippa: Ślepa Furia, Ostrze Hen Gaidth) oraz dwa epiki (Vincent Meis, Sheala de Tancarville), których nie macie w naszej propozycji. Niestety, wszystkie powyższe legendy pełnią w talii bardzo ważne funkcje, więc stworzenie ich wszystkich jest jak najbardziej wskazane. I tak talia jest tania w porównaniu z Niebieskimi Pasami (7 legend, 2 epiki) czy Sklepem/Midrange (6 legend, 1 epik). Na całe szczęście wszystkie legendy wymagane do zdobycia mają także zastosowania w innych taliach, więc ich craft jest jak najbardziej opłacalny.

Na początek na pewno trzeba zainteresować się Faliborem. To wyśmienita, mocna karta, która doda Waszej talii nieco kontroli i stanowi dodatkowe, duże zagranie prócz Vissegarda. W dalszej kolejności Shani jest świetnym wyborem, gdyż to zdecydowanie najlepszy obecnie engine w KP. Kolejnym wzmocnieniem talii będzie Filippa, która może zastąpić niepotrzebną już Nenneke (gdyż mamy Shani). To da nam naprawdę dobry masowy removal w mirrorach i nie tylko. Wraz z nią, musimy jeszcze trochę pozmieniać w kartach brązowych i dorzucić Sztukmistrzów, gdyż w naszej talii pojawi się dostateczna liczba Magów – wszystko macie wypisane poniżej. Na koniec finałowe ulepszenie – Vernon Roche wraz z Ostrzem Hen Gaidth da Wam niejednokrotnie duże swingi i odchudzi Waszą talię.

Sugerowana kolejność ulepszania:

  1. Ronvid z Małego Łęgu -> Falibor
  2. Dorregaray z Vole -> Shani
  3. Nenneke -> Filippa: Ślepa Furia Temerscy Werbliści -> Liryjscy Knechci Wzmocniona Balista -> Kaedweński Upiór
  4. Anna Stenger -> Sheala de Tancarville + Wieże Oblężnicze -> Sztukmistrzowie z Cintry
  5. Talar -> Vincent Meiss + Geralt z Rivii -> Vernon Roche Książę Stennis -> Ostrze Hen Gaidth

Łączny koszt ulepszenia – 4500 fragmentów kart

Opcjonalnie:

  1. Hubert Rejk -> Nekromancja

Kolejny poradnik już niebawem, a w nim przedstawimy Wam kolejną talię dla początkujących, tym razem dla frakcji Scoia’tael!


Poradnik wideo

Jeśli Wam się spodobał film, nie zapomnijcie zostawić łapki w górę oraz suba, jeśli chcecie więcej filmów od Xioniza!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...