Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Talia dla początkujących – Handbuff (1000 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Patch 4.1
Baza talii Pobudzenie Poradniki Scoia'Tael Talie

Talia dla początkujących – Handbuff (1000 fragmentów kart) + poradnik, ulepszanie, wskazówki | Patch 4.1

Talie na start przygody z GWINTEM – Scoia’tael

„Inaczej nazywane Wiewiórkami. Scoia’tael to zjednoczona szajka nieludzi, w których skład wchodzą głównie Elfy, Krasnoludy, a także Driady. Wielokulturowość tej frakcji nie działa na nią destabilizująco – wręcz przeciwnie, dzięki niej są w stanie wykorzystać różny typ broni, gdyż między tamtejszymi rasami panuje Harmonia. Uwielbiają atakować z zaskoczenia, zadając obrażenia wrogom kilkoma celnymi strzałami z łuku. W walce są zwinni i szybcy, co pozwala im na zgrabne przenoszenie się pomiędzy liniami, jak i przesuwanie wrogów. Mają dużo synergii pomiędzy sobą – krasnale wspierają krasnale, a elfy pomagają elfom. Dzięki specjalnym Artefaktom nazywanym Pułapkami, są w stanie zagrywać zakryte karty, czym mogą wprowadzić przeciwnika w konsternację. Lubią także wzmacniać sojuszników w ręce, zanim oni wejdą w ferwor walki.”

Więcej znajdziesz w naszym ogólnym poradniku dla nowych graczy!


Do GWINTA zaczynają napływać nowi gracze, zwabieni do gry przez premierę GWINTA na iOS. Dlatego też postanowiliśmy przygotować dla takowych przejrzyste poradniki zawierające nasze rekomendowane talie, które powinny bardzo pomóc nowym Gwintownikom w pokonywaniu kolejnych rang i w zdobywaniu codziennych nagród, za które będą mogli w przyszłości zdobywać karty do swoich kolekcji.

W tej serii poradników znajdziecie tanie propozycje talii, po jednej dla każdej z frakcji z wyjątkiem Syndykatu (który niestety nie ma swojego zestawu startowego). W prezentowanych przez nas deckach staraliśmy się bazować na ich pełnowartościowych odpowiednikach z mety, lecz nie są to w żadnym razie talie w stylu „słabsza wersja innej talii”. Owszem, mając małą ilość skrawków trzeba godzić się na pewne ustępstwa, ale przygotowane przez nas talie są skonstruowane tak, by zamienniki za drogie legendy były od nich nie mniej skuteczne.

Karty, które bez drogich kart legendarnych nie działają optymalnie także zostały zamienione, nawet pomimo mniejszego kosztu ich stworzenia, aby zapewnić graczowi jak najlepszą jakość talii.

Przygotowane przez nas talie powinny bez problemu nauczyć Was podstaw gry frakcjami w grze oraz – przy odpowiednim ograniu i skupieniu – otworzyć Wam drogę do osiągnięcia co najmniej rangi 15 albo nawet wyższej! Pamiętajcie jednak – wszystko zależy od Was, gdyż talia sama nie wygra za Was rozgrywki!

R E K L A M A

Po frakcji Potworów oraz Królestw Północy, tym razem przedstawimy budget deck dla Scoia’tael. W kolejnych artykułach dostarczymy Wam budżetowe talie dla pozostałych frakcji, po czym wszystkie poradniki zsumujemy w jeden, aby każdy nowy gracz nie musiał przeszukiwać naszej strony by znaleźć wszystkie zaprezentowane przez nas talie.

Jeśli jesteście nowi to zapraszamy Was także do zapoznania się z całym katalogiem przydatnych poradników, który znacząco pomoże Wam w rozpoczęciu swojej przygody z GWINTEM!


Talia Handbuff – koszt: 1000 fragmentów kart

Jeśli macie wolne 200 skrawków to możecie dodać do talii Dennisa Cranmera za Agitatora Scoia’tael.

Informacje o talii

Stworzenie budżetowej talii Scoia’tael nie było tak proste jak w przypadku KP oraz Potworów, więc troszkę się nagłowiliśmy z Xionizem przy jej tworzeniu. Początkowo chcieliśmy stworzyć budżetową wersję Swarmu Krasnoludów (poradnik do pełnej wersji znajdziecie tutaj), lecz odrzuciliśmy tę furtkę ze względu na koszt niewspółmierny z jej siłą. Koniec końców stanęło więc na nieco niecodziennej talii, która nie była bazowana na konkretnym odpowiedniku z mety, mianowicie na Handbuffie na Pobudzeniu!

Nasza talia opiera się na mechanice wzmacniania jednostek w naszej ręce. Tworzy to wartość carryover (czym jest carryover? Słownik!) oraz zwiększa żywotność naszych sojuszników. Nasz deck jest złożony w elastyczny sposób – są tutaj silniki oraz karty wpływające na wrogie jednostki (czytaj: zadające obrażenia, blokujące oraz przesuwające). Taki misz-masz, ale całkiem skuteczny!

Rozgrywka

Nie chce ci się czytać? Pod koniec artykułu znajdziesz wersję wideo poradnika!

Mulligan

Na pewno chcemy pozbyć się nadmiarowej Obrończyni Brokilonu. Rozdarcie bez Dragonów Vrihedd także nie wydaje się dobre do zatrzymania. Poszukujemy naszych jednostek pod wzmacnianie jednostek w ręce (Havekarski Przemytnik, Agitator Scoia’tael,  Franciszek Bedlam). Chcemy nimi wzmacniać głównie Obrońców Mahakamu oraz Sheldona Skaggsa. Poza tym inne karty także są w porządku do przytrzymania.

Runda pierwsza

Nasza talia, jaka jedna z niewielu obecnie w grze nie prze na wygranie pierwszej rundy, głównie ze względu na nasze carryover w postaci wzmacnianych w ręce jednostek oraz dzięki Pobudzeniu, które możemy wykorzystać do zwiększenia wartości naszych zagrań w rundzie drugiej, przez co trudniej nas pozbawić kluczowych kart. Dlatego w pierwszym starciu chcemy ustawić nasze silniki pod generowanie wzmocnień dla niezagranych jeszcze sojuszników, czyli Franciszka Bedlama oraz Havekarskich Przemytników. Warto także pozbyć się Agitatorów Scoia’tael, bo to bardzo spowalniające nasze tempo jednostki.

Jeśli mamy do naszej dyspozycji Przewagę Taktyczną to można się pokusić o zwycięstwo w tej rundzie, szczególnie, jeśli nasz oponent gra Syndykatem bądź Królestwami Północy. W dłuższej R1 warto poszukać dobrego Rozdarcia, używając Dragonów Vrihedd. Kontrola wrogich silników także będzie w takim wypadku na miejscu – do tego celu mamy Milaen, Morenn, Dorregaraya czy nawet Pavka Gale.

Runda druga

Jeśli gramy na talię z mocnymi silnikami, to chcemy wykrwawić naszego oponenta, grając krótszą rundę z wypracowanym carryover z R1. W tym celu chcemy przy rozpoczęciu tej odsłony użyć zdolności dowódczej Pobudzenia. Tak samo postępujemy, gdy to przeciwnik z jakiegoś powodu chce nas pozbawić dobrych kart na R3. Oddajemy tę rundę bez zagrywania karty po wygranej R1, jeśli mamy wystarczająco silników w swojej ręce oraz wiemy, że nasza długa runda nie jest gorsza od tej przeciwnika.

Runda trzecia

W zależności od układu z poprzednich rund, po prostu robimy swoje! W krótkiej rundzie próbujemy zdominować przeciwnika nabuffowanymi jednostkami (z Sheldonem Skaggsem oraz Barnabą Beckenbauerem na czele), zaś w długiej rozstawiamy swoje silniki (Obrońców Mahakamu, Pavko Gale i inne), by optymalnie rozegrać ostatnie starcie z przeciwnikiem. Nie zapomnijcie o użyciu Pobudzenia przed zagraniem jakiejkolwiek jednostki, jeśli wcześniej tego nie zrobiliście!

Wskazówki

  • Ida Emean może Wam pomóc w usunięciu upierdliwego statusu Obrońcy, Trucizny czy Nagrody.
  • Pavko Gale zada 2 pkt obrażeń, jeżeli po naszej stronie są tylko jednostki Scoia’tael – warto o tym pamiętać przy zagraniu np. Franciszka Bedlama.
  • Przy zagrywaniu kart trzeba czytać dokładnie ich opisy. Takie karty jak Havekarski Przemytnik, Pavko Gale czy Sheldon Skaggs działają tylko w konkretnym rzędzie!
  • Obrończynie Brokilonu możecie ustawić za pomocą np. Milaen, Pavka Gale czy Morenn.
  • Milaen może usunąć z pola bitwy małe tokeny np. Trutni, dzięki swojej zdolności Dalekiego Zasięgu.
  • Przed zagraniem Barnaby upewnijcie się, czy po Waszej stronie znajduje się Elf, Krasnolud oraz Driada i czy macie możliwość dogrania jednostki z brakującą kategorią!
  • Dragoni Vrihedd pomogą Wam nie tylko w ustawieniu dobrego Rozdarcia, ale także w dezaktywacji umiejętności wrogów działających w konkretnym rzędzie.
  • Agitator Scoia’tael może wzmocnić tylko jednostkę z kategorią Krasnolud – pamiętajcie! Warto nim wzmocnić Sheldona lub Obrońców Mahakamu.
  • Driadę Piastunkę zawsze zagrywajcie na lewym krańcu rzędu! Jeśli macie w planach dalsze zapełnianie sojusznikami linii na której jest Piastunka to zagrywajcie swoje jednostki po lewej stronie od tej driady, by zyskać punk z jej zdolności!
  • Starajcie się grać wokół tall-removalu, jeśli to możliwe!

Jak ulepszyć talię?

Do naszej talii można dorzucić Dennisa Cranmera za Agitatora Scoia’tael. To dodatkowy koszt 200 skrawków, ale powinien się bardzo dobrze sprawować i pomóc w lepszej ochronie silników. I to jedyne sugerowane przez nas ulepszenie, gdyż z powodu konieczności gruntownej przebudowy talii nie możemy Wam przedstawić kolejności jej ulepszania. Poniżej znajdziecie za to poradnik do przemiany Waszego decku w inny archetyp z mety.

Najlepiej sugerować się listą streamera regularnie grającego Scoia’tael na Pro Rank – Spyro_ZA. Ulepszenie naszej budżetowej talii do pełnoprawnej listy Spyro_ZA wymaga sporych inwestycji i wręcz całkowitej przemiany, odrzucając tytułowy Handbuff na rzecz synergii z kartami Harmonii. W metowej liście Harmonii znajdziecie aż 6 legend oraz 3 epiki, których nie macie w naszej propozycji. Niestety, wszystkie legendy pełnią w talii bardzo kluczowe funkcje, więc stworzenie ich wszystkich jest jak najbardziej wskazane. Na całe szczęście wszystkie legendy wymagane do zdobycia mają także zastosowania w innych taliach, więc ich craft jest jak najbardziej opłacalny.

Talię można także ulepszyć w Swarm Krasnoludów – możecie to zrobić bazując na naszym poradniku do tego archetypu.

Pierwszym krokiem w kierunku budowy Waszej wypasionej nowej talii będzie zdobycie Olbrzymiego Dębu. Wyśmienita karta w każdej mocne talii Scoia’tael, po prostu must-have. Oczywiście uprzednio musicie wzbogacić kolekcję o brakujące brązowe karty oraz zamienić zdolność dowódczą na Tajemne Echo. Dalej na pewno kluczowa jest Woda Brokilonu – karta specjalna, dla której w ogóle ta talia istnieje. W dalszej kolejności warto zaopatrzyć się w Figgisa Merluzzo, czyli jednostkę ze statusem Obrońcy, generującej tokeny Awanturników. Kompania Zoltana także się bardzo przyda, gdyż to kolejna karta dodająca do gry Awanturników. To z kolei utworzy dobre wsparcie dla potężnej zdolności Munro Bruysa, którego także trzeba zdobyć. Kolejne karty to uzupełnienia – Płacząca Wierzba oraz Percival powinny być już na tym etapie łatwe do zdobycia, zaś Fauve oraz Zew Lasu to legendy stabilizujące naszą talię, ale można bez nich już grać.

Sugerowana kolejność zdobywania kart:

  1. Karty brązowe
  2. Olbrzymi Dąb
  3. Woda Brokilonu
  4. Figgis Merluzzo
  5. Kompania Zoltana
  6. Munro Bruys
  7. Płacząca Wierzba
  8. Percival Schuttenbach
  9. Zew Lasu
  10. Fauve

Łączny koszt zdobycia brakujących kart – 5840 fragmentów kart

Kolejny poradnik już niebawem, a w nim przedstawimy Wam kolejną talię dla początkujących, tym razem dla frakcji Nilfgaardu!


Poradnik wideo

Jeśli Wam się spodobał film, nie zapomnijcie zostawić łapki w górę oraz suba, jeśli chcecie więcej filmów od Xioniza!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...