Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Skakanka Hooga, czyli elfy i krasnale w boju
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Skakanka Hooga, czyli elfy i krasnale w boju

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
0 (0 votes)

Skakanka Hooga

Czas na aktualizacje decku pod Strzelców Wyborowych z Dol Blathanna . Tym razem mamy do czynienia z dość odświeżoną talią pod przesuwanie. Pojawił w zestawieniu Gwentelmenów jako jedna z najlepszych talii 2 tieru.

Przesuwanie miało bardzo duży wkład w zwycięstwo Dyuhy na ostatnim GwentSlamie, a i na normalnym ladderze odnosi sukcesy.


Tańce – Skakańce


Karty

Złote

  1. Brouver Hoog  – pozwala wyciągnąć dowolną srebrną kartę, albo dowolnego brązowego krasnoluda. Świetnie sprawdza się jako karta na zakończenie z Hattorim, bądź ratunek od słabej ręki.
  2. Dekret Królewski – karta do stabilizacji talii. Dzięki niej wyciągamy dowolną złotą kartę z talii, której akurat nam potrzeba. W przypadku braku złotych kart w talii, staje się zbędna.
  3. Zoltan Chivay – nasz główny atut i obowiązkowa karta. Przesuwamy jednostki do lustrzanego rzędu, jeśli to wróg to otrzymuje dwa punkty obrażeń, a jeśli sojusznik, to zostaje ulepszony o dwa.
  4. Ithlinne Aegli – zablokowanie naszego strzelca to jedno, a zabranie przez przeciwnika to drugie. Dzięki tej Pani możemy dać tarczę  Strzelcom i Komandosom, a co za tym idzie uodpornić podstawę naszej talii i wzmocnić jedne z kończących kart.
  5. Ragh Nar Roog – zagrożenie, które zostanie do końca rundy i nam bardzo pomoże, albo zostanie zdjęty już po tym jak go rzucimy.

Srebrne

  1. Operator – tworzy klona naszego skoczka lub Agitatora.
  2. Ciaran – blocker wiewiórek. Przy okazji  przesuwa jednostkę do rzędu, w którym został zagrany. Jak znalazł dla tej talii.
  3. Yaevinn – teraz kolej na szpiega Scoia’tael. Dobiera jedną kartę specjalną oraz jednostki, więc analizując ilość tych pierwszych w decku, łatwo trafić na złotą kartę.
  4.   Niszczące Gradobicie Merigold – finisher i to bardzo dobry. Spadające meteoryty z nieba sprawiają, że przeciwnik chce ilość obrażeń z RNR. Jeden rząd pełen jednostek, aż się prosi o to zaklęcie.
  5. Eibhear Hattori – to dopiero przydatna karta. Wskrzesi Agitatora, albo Pana Elsa. Jeden i drugi bardzo się nam ponownie przydadzą w grze, bo sami strzelcy niewiele zdziałają bez pomocy krasnoludów.
  6. Barclay Els – wyciąga potrzebnego krasnala. Do tego dobrze działa w duecie z kowalem.

Brązowe

  1. Strzelec Wyborowy z Dol Blathanna – jakby nie patrzeć, podstawa tej talii. Z każdym przemieszczeniem rani przeciwnika.
  2. Krasnoludzki Najemnik – przesuwa jednostkę wroga, albo swoją dodatkowo ją wzmacniając.
  3. Agitator Scoiatael – jest tylko jeden osobnik, którego może zaciągnąć na stół. Ta karta daje nam możliwość skorzystania z Najemnika, a ten z kolei przesunie wroga, bądź Strzelca.
  4. Brygada Vrihedd – usuwa zagrożenie i przemieszcza jednostki. Niezwykle przydatny do zadania obrażeń i ma jeszcze 8 punktów.
  5. Znak Quen  – uodparnia naszych Strzelców na niewygodny Kaganiec i na jeden atak.
  6.  Komandos z Gór Sinych – dobry cel dla Zoltana i dodatkowo 15 punktów jednym ruchem, że nie wspomnę o zmniejszeniu ilości kart w talii.
  7. Traper z Dol Blathanna – skoro jest Gradobicie, to czemu by jeszcze nie wspomóc go małą pułapką?

Zamienniki

  1. Geralt Aard – przesuwa jednostki, a to wszystko na czym na zależy.
  2. Sheldon Skaggs – rozprowadza wszytko jednostki z jednego rządu na inne. Pozwala wykorzystać zdolności Komandosów i Strzelców ponownie.
  3. Malena – zapomniana karta, ale tu pasuje jak ulał. Przemieszcza jednostki do jednego rzędu, czyli wspaniała synergia z Sheldonem.
  4. Susza – po prostu złota pogoda. I tak jest gorąco, więc bez różnicy jaka.

Rozgrywka

Mulligan

Na ręku na pewno nie chcemy dwóch komandosów, bo w końcu jeden wyciąga wszystkich z talii. Kolejną taką kartą jest Znak , jego wcale nie chcemy. Inną kwestią jest  Krasnoludzki Najemnik , bo jeśli żadnego nie będzie w decku, to Agitator stanie się bezużyteczny.

Warto na ręku mieć dwóch  Strzelców Wyborowych i do tego dwóch Agitatorów, zwiększą oni potencjał naszych skoczków. Oczywiście „przyjazna pogoda”, będzie mile widziana, jak również Operator i Zoltan .

1 Runda

Zaczynamy nasz ruch od rzucenia Operatora, bo zwiększy on ilość naszych atutowych kart, którymi są Strzelcy. W następnym ruchu, albo idzie w ruch Apokalipsa, albo Strzelec.

Następnie staramy zrobić z niego największy użytek, czyli przemieszczanie czas zacząć. Najlepiej do tego celu wykorzystać Agitatorów. Dzięki temu najszybciej zbudujemy naszą przewagę.

R E K L A M A

Pamiętajmy o przewadze jaką daje nam Wieszczka, wpierw należy dać tarczę Strzelcom. Dzięki temu nie będą łatwym celem dla Pioruna  i wojsk Nilfgaardu. Kończącym ruchem może tu być Gradobicie, albo combo Zoltana. Wszytko zależy od naszej ręki.

2 Runda

Najlepiej tą rundę spasować, bo w Gwincie prawie zawsze lepiej zaczynać jako drugi, a tym samym reagować na ruchy gracza. Jeśli nie wygraliśmy to należałoby wygrać rundę jak najmniejszym wysiłkiem.

3 Runda

Tu staramy się wykorzystać strategię z rundy pierwszej. Warto zostawić strzelców na ostatnią rundę, bo bez nich wiele się nie zdziała.  Eibhear Hattori w połączeniu z Elsem może doprowadzić do zdobycia jednym ruchem 4 kart, które i tak skończą się przemieszczeniem jakiejś jednostki.

Tylko ważne, by mieć co przenosić z jednego rzędu do drugiego. Komandosi też się tu dobrze sprawdzają. Finisherem może być Gradobicie, albo już wspomniane zagranie kowala, które może zagwarantować 22 punkty różnicy.


Plusy i minusy talii

Zalety

  • Dobry deck thinning.
  • Karty wspaniale współgrają ze sobą.
  • Niezwykle szybko narzucamy tempo.

Wady

  • Bez Strzelców na ręku jesteśmy  skończeni.
  • Radowid to nasz arcywróg, jak i wszyscy karty blokujące.
  • Najemnicy na ręku oznaczając brak korzyści z Agitatorów, a co a tym idzie przegraną grę.
  • Brak removali i możliwości kontrowania kluczowych kart przeciwnika.

Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja