Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Podsumowanie streamu CDPR – Mulligan Update
Aktualizacje

Podsumowanie streamu CDPR – Mulligan Update

Noworoczna aktualizacja!

Jesteśmy świeżo po streamie CD Projekt RED, na którym podzielono się z nami szczegółami najbliższej aktualizacji, która będzie dostępna w tym tygodniu! Poniżej możecie zapoznać się ze wszystkimi zmianami, jakie przyniesie Mulligan Update!


Co nowego?

  • Zmiana w mulliganach – 6 mulliganów na mecz (2 przed każdą rundą + dodatkowy mulligan dla gracza zagrywającego kartę jako pierwszego)
  • Teraz, gdy będziemy mieli w ręce więcej niż 7 kart, to karty niedobrane zamieniają się w mulligany (nie lądują na cmentarzu, po prostu nie dobieramy więcej kart między rundami)
  • Dowódcy będą mieli oznaczenie maksymalnej ilości mulliganów, jaką mogą posiadać – ma to zablokować możliwy abuse drypassów
  • Herosi od teraz mają przypisaną ilość dodatkowych punktów werbunku, którą mają przypisaną do puli punktów werbunku (od 10 do 19)
  • Naprawienie wielu błędów i bugów

Karty

  • Sihil – zmiana Odnowienia z 1 na 2, zmiana werbunku z 15 na 11
  • Letho – zapowiedziany rework pod koniec miesiąca, na razie będzie miał 9 siły bez umiejętności

Dodatkowe informacje

  • Deweloperzy nie zamierzają zmieniać coinflipu, ponieważ według statystyk rozwiązanie się sprawdza (każdy lider ma pozytywny winrate na przegranym coinie)
  • Zespół Gwinta testował rozwiązanie, w którym dowódcy mieli swój koszt werbunku – w ich opinii się to nie sprawdziło
  • Deweloperzy nie chcą już robić rewolucji, chcą powoli wprowadzać zmiany i zbierać feedback
  • Ilość dobieranych kart na razie pozostaje po staremu, ale jest przedmiotem rozważań
  • W następnym tygodniu dostaniemy mały update z Frakcyjnymi Wyzwaniami – będą do zdobycia nagrody w postaci m.in. beczek frakcyjnych
  • Pod koniec miesiąca dostaniemy dużą aktualizację balansującą

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Adam O.

    Ciekawie czy zmienią coś w karcie Birna Bran, która najpierw dobiera dwie karty. Teraz, gdy zagrało się ją jako pierwszą dobierała tylko jedną kartę (10 w ręce) a drugą (czyli 11 w ręce) paliła, a i tak trzeba było odrzucić dwie karty czyli jedną się traciło. Czyli teraz, gdy Birna Bran zostanie zagrana jako pierwsza to nie dobierze drugiej (czyli 11 w ręce talii) bo raczej dodatkowego muliganu nie da. Dużo pułapek Redzi zastawili na siebie na etapie projektowania kart.

    • Kashim

      Ręki sobie za to nie dam uciąć, ale raczej Birna pozostanie bez zmian. Zamiana dobranych kart na muligany dotyczy tylko doboru kart między rundami.

      A to że Birna pali drugą kartę, gdy rzuca się ją mając 10 kart, to dobre rozwiązanie, bo chociaż trochę trzeba pomyśleć przed jej rzuceniem.

    • tiitus

      Tak samo jak zostawała Ci jedna karta w talii i zagrałeś Birnę Bran to i tak musiałeś odrzucić dwie 🙁

      • Lisek616

        Trzeba wiedzieć kiedy jej użyć 😉

        • tiitus

          Człowiek całe życie się uczy, a na błędach najlepiej 🙂

          • Lisek616

            Święta prawda 😉 i dobrze że są takie mechaniki, które potrafią pokarac jak palenie kart bądź brak efektu w danym rzędzie bo inaczej moglibysmy wyrzucać karty od lewej do prawej nie czytając nawet opisów i wygrywać. Jakby nje było pomyslunek w karciance musi byc 😀 pozdrawiam

  • Paweł Kos

    kiedyś dużo optymizmu i zaufania , a dziś sporo rezerwy do planów twórców. Jednak 3mam kciuki i liczę po cichu, że powrócę do gry.

  • Piotr Jaros

    Mówili coś na temat drzewek sezonowych ?

  • Bartłomiej Rudzki

    „(każdy lider ma pozytywny winrate na przegranym coinie)” – no ciekawa sprawa… czyli co, każdy lider ma negatywny winrate na wygranym coinie?

    „Zespół Gwinta testował rozwiązanie, w którym dowódcy mieli swój koszt werbunku – w ich opinii się to nie sprawdziło” – ale sprawdzi się, żeby dodawali – jedni więcej, inni mniej – bo nie jest to matematycznie tożsame w ogóle… :/

    Jak kibicowałem im od zamkniętej bety, tak teraz od ponad miesiąca nie chce mi się nawet gry odpalać 🙁

    • Miczel

      „(każdy lider ma pozytywny winrate na przegranym coinie)” – no ciekawa sprawa… czyli co, każdy lider ma negatywny winrate na wygranym coinie?

      A grasz z samym sobą?

      • Bartłomiej Rudzki

        Jeżeli każdy lider ma pozytywny winrate (czyli >50% jak rozumiem) na przegranym coinie to znaczy, że w przypadku każdego lidera lepiej jest coina przegrać niż wygrać, tak?

        • krysu

          To oznacza że przeciętny gracz gier rankingowych ciut lepiej sobie radzi na blue coinie. Jak nie wiesz jak jest w twoim przypadku, to gwint to nie jest gierka dla ciebie.

    • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

      Czy to ten sam zespół, który testował HC na konsole, wpływ decyzji o wyjściu z łączenia kont Xbox/PC i jego wpływie na liczbę graczy? Czy to ten sam zespół pozytywnie zaopiniował wypuszczenie HC w stadium, który można nazwać Alpha ? Czy to ten sam zespół , który olał opinie testerów wersji pre HC np Swimma a potem na szybkiego wprowadzał te zmiany w grudniu? I dlaczego jak CDP mówi, że testował coś to należy brać to z przymrużeniem oka? CDP z firmy, która słuchała graczy zmienił się w typowe korpo, które liczy statystyki. Jak mówią, że coś testowali i nie działa to znak , że nie chcą wykładać środków na zrobienie tego. Takie jest moje zdanie.

  • Kashim

    Moim zdaniem zmiana liderów na plus. chociaż musimy zobaczyć, jak to działa w praktyce. Żeby teraz nie okazało się, że wszyscy grają dowódców z największą liczbą punktów werbunku.

    Dobrze, że nie łączą kilku rzeczy na raz w jednej aktualizacji. Sama zmiana dowódców prawdopodobnie mocno zmieni metę, a do tego trzeba to przetestować na „żywej tkance”. Trochę się jeszcze pomęczymy z Jednorożcami 😉 W następnej aktualizacji będzie zmiana balansu kart i nowi dowódcy, a po jakimś czasie może uświadczymy zmiany w doborze kart (chociaż nie jest to jakoś bardzo przeze mnie wyczekiwana zmiana). A z końcem marca dostaniemy pierwszy dodatek. Jak wszystko dobrze pójdzie, zaraz będziemy narzekać, że aż za dużo rzeczy się dzieje w związku z Gwintem 😀

  • Irmgaard

    moznaby powiedziec fajnie ,ze cos robia, ale dwoch glownych rzeczy o ktore ludzie prosza to narazie nie widac na horyzoncie, mianowicie drzewka sezonowego oraz zamian w doborze kart. Dobieranie tych nieszczesnych 3 kart co runde wydluza niepotrzebnie, sztucznie gre oraz powoduje,ze z gry strategicznej zrobil sie pasjans….mam nadzieje ze to zmienia wkoncu

    • KB

      Akurat drzewka sezonowe są ostatnią pierdołą która potrzebuje być dodana. Najpierw mechaniki, balans i rozgrywka, potem bibeloty

      • Irmgaard

        Tylko ze mechanik nie zmieniaja w tym problem. Obecnie gra w gwinta opiera sie na tym, ze ludzie w kazdym decku graja po 10-15 tych samych neutralnych kart. Nie powinno byc tak, ze neutralne karte sa mocniejsze od klasowych

        • KB

          bliżej 7-9 neutralnych, bo żeby się zmieścić w prowizjach gra się tanie brązy frakcyjne. Ale fakt – te neutralne są corem decku i na nich opiera się gra + jakieś 2-4 istotne goldy frakcyjne.

          • Irmgaard

            no wlasnie a nie powinno tak byc, bo w takim wypadku frakcje traca charakter. Powinno byc jak w hsie, gdzie neutrale sa dopelnieniem a nie corem.

  • krysu

    Z grubsza powiedzieli co większość chciała usłyszeć.
    Pozytywnie jestem zaskoczony, że promują streamerów aktywnych. Będzie pewnie więcej jakościowych materiałów od nich, a sami dostaną dodatkowych widzów na promocji.

    • KB

      Ze streamerami to tak 4/5. O ile większość zasługuje tak Jaggerous wcale nie streamuje gwinta a są jeszcze pojedyncze osoby które robią to o ile nie dzień w dzień – to przynajmniej bardzo często

      • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

        Jaggerous nie streamuje wcale bo ma problemy z depresją od kilku miesięcy. Miło ze strony Redow że ja wspierają w tym trudnym okresie.

  • Kuba Świerżewski

    Na streamie pokazali że Uzurpator będzie miał najmniejszy koszt werbunku.. co jest oczywiście smieszne, nie dość że blokuje wrogiego przywódce to dzięki takiemu małemu kosztu werbunku (10) będzie można tworzyć talie bardzo mocne, niezależne od umiejętności przywódcy, w przeciwieństwie np do takiej królowej krabopajakow czy innych przywódców których decki opierają się głównie na przywódcy, a będą oni z gry wyłączeni, a w dodatku będą mieli gorsze karty bo mają wyższy koszt werbunku. Moim zdaniem wszyscy przywódcy powinni mieć taki sam koszt werbunku i taka samą ilość muliganow w tym wypadku.

    • Piotrek Grucha King

      coś dzwoni ale nie w tym kościele;) uzurpator będzie mógł robic decki gdzie max ilośc punktów werbunku będzie 150+10 co jest mniej o 5 ni w chwili obecnej

      • Kuba Świerżewski

        No i co to zmienia? Eifne ma np 19 kosztu werbunku, a to oznacza że ma słabszy deck

        • Dastan15

          To nie tak… Każdy lider ma dodatkową pulę punktów werbunku. Podstawa jest 150 + punkty lidera. Uzurpator ma ich 10 czyli zrobi talię za 160 kiedy Eithne z 19 zrobi talię za 169, czyli mocniejszą.

        • KB

          Albo trollujesz, albo czegoś nie zrozumiałeś

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...