Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Podsumowanie streama omawiającego jutrzejszą aktualizację 5.1!
Aktualizacje Newsy

Podsumowanie streama omawiającego jutrzejszą aktualizację 5.1!

Właśnie zakończyła się zapowiadana transmisja na oficjalnym kanale CD Project na Twitchu! Co twórcy przygotowali dla nas na przyszły sezon?


Jak się okazuje, przyszła aktualizacja nie będzie aż tak spektakularna, na jaką się zapowiadała. Nie dostaliśmy również żadnej informacji dotyczących nowości w Gwincie. No i niespodzianka! Wciąż nie znamy daty premiery Gwinta na Androida… Pojawiło się jednak kilka poważnych zmian w kartach, które z pewnością wpłyną na metę.

W dzisiejszym artykule przedstawię Wam wszystkie zmiany, jakie zostały zaprezentowane w omówieniu najbliższej aktualizacji.


Gwint na Androida

Na wstępie twórcy poinformowali nas, iż prace nad Gwintem na Androida są już prawie ukończone. Pozostało jedynie usprawnić działanie gry oraz naprawić wszelkie niedoskonałości. Nie dowiedzieliśmy się jednak kiedy będzie jej premiera. Ciągle trzymamy się wiadomości „Już niedługo”.


Nowa zawartość w grze

Twórcy poinformowali nas, iż dopiero jutro zostaną ukazane nowe bibeloty oraz nagrody z Drzewka Sezonu Miłości. Jest duża szansa, że wraz z tą aktualizacją pojawi się również Drzewko Nowego Roku Szczura wraz z nową stroną nagród. Co jest jednak pewne? Otrzymamy wersję premium dla karty Przewaga Taktyczna! Od jutra będzie ona w posiadaniu dla każdego gracza! Jej wersja zwykła zostanie usunięta. Przyznam, że wygląda na prawdę dobrze!


Zmiany w balansie

Jutrzejsza aktualizacja skupiona jest na osłabieniu najpopularniejszych Umiejętności Dowódczych (szczególnie Scoia’tael, Nilfgaardu i Królestw Północy), wzmocnieniu frakcji Skellige i Syndykatu oraz zmiany umiejętności niektórych, niemalże niegrywalnych kart (głównie neutralne oraz Dziki Gon frakcji Potworów).

Legenda do oznaczeń:

  • NERF Osłabienie karty/umiejętności
  • BUFF Wzmocnienie karty/umiejętności
  • REWORK Całkowita zmiana umiejętności karty/umiejętności

Dodatkowo do każdej zmiany dałem pod screenem tłumaczenie i krótką notkę, o powadze wprowadzonych zmian. Miłego przeglądania!:

R E K L A M A

NERF– Ta umiejętność dodaje teraz tylko 15 punktów werbunku do limitu talii, zamiast 16.

NERF– Ta umiejętność dodaje teraz tylko 12 punktów werbunku do limitu talii, zamiast 13.

NERF– Ta umiejętność dodaje teraz tylko 12 punktów werbunku do limitu talii, zamiast 15.

BUFF– Teraz ataki tej umiejętności ignorują pancerz wrogich jednostek.

BUFF– Teraz przy Stworzeniu Fanatyka Wybrańców zyskujemy 1 monetę przy każdym użyciu. Dzięki temu zyskujemy 1 monetę więcej niż wcześniej i otrzymujemy dużo sprawniejszą mechanikę.

BUFF– Ta umiejętność dodaje teraz 17 punktów werbunku do limitu talii, zamiast 16.

NERF– Ta umiejętność dodaje teraz tylko 15 punktów werbunku do limitu talii, zamiast 16.

NERF– Koszt werbunku karty został zwiększony z 10 do 12.

REWORK– Teraz oczyszcza jednostkę i wzmacnia ją o 3, zamiast aktywować umiejętność zemsty brązowej jednostki.

NERF– Koszt werbunku karty został zwiększony z 9 do 10.

REWORK– Nie do końca rozumiem tą umiejętność. Niszczy jednostkę o koszcie werbunku 4? Kolejne RNG? Wcześniej karta ta niszczyła najsłabsze jednostki na polu bitwy i miała koszt werbunku 9.

REWORK– Teraz wzmacnia wybraną jednostkę o 8, jeżeli w rzędzie nie ma innych jednostek. Wcześniej karta ta dawała lub odbierała wytrzymałość.

REWORK– Zysk 1, Opłata 3: Zadaj wrogiej jednostce 12 punkt obrażeń. Zwiększ obrażenia o 1 za każdego kontrolowanego Złotnika. Wcześniej karta na Opłacie 3 niszczyła wybrany wrogi artefakt.

REWORK– Zyskaj 4 monety. Jeżeli przeciwnik kontroluje artefakt, zyskaj 6 monet.

BUFF– Teraz dodatkowo niszcząc Wybrańca Ognia, zamiast sojuszniczej jednostki z innej kategorii, mamy możliwość wybrania 1 z 3 wierzchnich kart. Wcześniej dobierało nam od razu wierzchnią kartę bez tej opcji.

BUFF– Siła jednostki została zwiększona z 10 do 12 punktów. Teraz zadaje nam 10 obrażeń i zmniejsza swoje obrażenia o 2 za każdego kontrolowanego Fanatyka Wybrańców. Wcześniej było to 6 punktów obrażeń, a zmniejszały się one tylko 1 punkt siły.

REWORK– Stwórz Zbira Tasaka w rzędzie bliskiego starcia, po czym zagraj brązowego krasnoluda ze swojej talii. Wcześniej karta pozwalała nam dobrać dowolną brązową kartę z talii oraz stworzyć jej kopię, jeżeli przyzwaną jednostką był krasnolud.

REWORK– Rozmieszczenie: Przesuń wrogą jednostkę do drugiego rzędu i daj jej krwawienie na 2 tury. Zwiększ krwawienie o 1 za każdego kontrolowanego Korsarza.

REWORK– Zmiana Scenariusza. Teraz w Prologu tworzy Niedyskretną Kokotę, W Rozdziale 1 tworzy Novigradzką Kokotę, a w Rozdziale 2 daje nam 6 monet.

REWORK– Teraz na dalekim starciu wzmacnia Szpiega o 3. Wcześniej niszczyła wrogi artefakt.

NERF– Siła jednostki została obniżona do 5 z 6.

BUFF– Teraz dodatkowo kontrolując Driadę, zyskuje Zapał.

NERF– Teraz zadaje obrażenia równe elfom w swoim rzędzie, nie po swojej stronie planszy.

NERF– Teraz zyskuje Zapał dopiero, gdy kontrolujemy Maga.

REWORK– Szał 5: Zniszcz tę jednostkę. Wcześniej zadawał niezranionemu wrogowi 3 punkty obrażeń.

BUFF– Teraz otrzymał dodatkową umiejętność w rzędzie dalekiego starcia.

BUFF– Koszt zwiększony z 10 do 11. Teraz na rozmieszczeniu zadaje 1 punkt obrażeń wrogim rannym jednostkom, bo czym zadaje wszystkim wrogim jednostkom kolejny 1 punkt obrażeń.

REWORK– Żądza Krwi 1: Na koniec twojej tury, ulepszasz się o 1.

BUFF– Teraz bez Żądzy Krwi zadaje 1 punkt obrażeń.

BUFF– Teraz najpierw dobieramy kartę, następnie odrzucamy kartę z ręki.

REWORK– Teraz zadaje obrażenia wybranej jednostce co 2 tury na swoim rozkazie. Dodatkowo kiedy odrzucamy kartę, przyspieszamy jej użycie o jedną turę.

BUFF– Koszt werbunku zmniejszony o 1. Teraz bez Dominacji możemy zadać wrogowi 2 punkty obrażeń. Siła obrażeń na Dominacji została zmniejszona z 5 do 4.

REWORK– Dominacja: Na koniec swojej tury wzmocnij tę kartę o 1. Wcześniej zadawał on obrażenia.

REWORK– Teraz przejął umiejętność Imleritha. Twórcy sądzą, iż ma być to bardziej klimatyczne i pasujące do postaci.

REWORK– Rozmieszczenie: Ustaw siłę sprzymierzonej jednostki do 7. Dominacja: Ustaw siłę dowolnej jednostki do 7. Motyw „Równego przeciwnika”, czyż nie?


Nowy dodatek oraz zapowiedzi

Nie dostaliśmy prawie żadnych informacji o najbliższym dodatku do gry. Otrzymaliśmy jednak małą podpowiedź przy omówieniu karty Fałszywa Cirilla. Podobno „jej zmiany mają przygotować grę do przyszłej, nowej zawartości”… Czyżby dodatek ze Szpiegami? (Nowa umiejętność karty „Wzmocnij Agenta o 3” została tak skomentowana przez deweloperów)

Pod koniec transmisji otrzymaliśmy informację, iż kolejny stream pojawić ma się pod koniec Sezonu Miłości. Może wtedy dowiemy się więcej na temat nadchodzącego dodatku, Gwinta na Androida oraz Przebiegu Gwent Masters? Pożyjemy, zobaczymy!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja