Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Podbij Sezon Miłości! Najlepsza talia na tryb sezonowy!
Nilfgaard Talie

Podbij Sezon Miłości! Najlepsza talia na tryb sezonowy!

Sezon Miłości w pełni! Nareszcie możemy określić czym i jak grać, aby piąć się w wyzwaniach trybu sezonowego!


O witajcie, witajcie wędrowcy! Co dziś podać? Aaaa, coś specjalnego? Tak, Drakonian ma dla was coś w sam raz! Tak, Drakonian serwuje dziś świeżutki, ba świeżutki, najświeższy w całej Temerii, aż po Sodden poradniczek! Tak, drodzy goście poradniczek do trybu sezonowego! Nie, nie mylicie się wędrowcy, tego jeszcze w naszej karczmie nie było! Więc siadajcie, tak, tu siadajcie wygodnie i częstujcie się do woli!

Poniżej prezentujemy najnowszy poradnik do trybu sezonowego w wiedźmińskiej grze karcianej! Ze względu na spore zapotrzebowanie i zainteresowanie taliami do tego rodzaju rozgrywki podobne poradniki pojawiać się będą systematycznie co sezon!


Zasady Sezonu Miłości

Za każdym razem, gdy zagrywasz jednostkę nie będącą szpiegiem przenieś losową jednostkę wroga z tą samą siłą na przeciwną stronę pola bitwy.

Talia na tryb sezonowy

Frakcja: Nilgaard
Umiejętność dowódcza: Taktyczna Decyzja


Karty:

  • Przewaga Taktyczna – Stary, dobry i darmowy fortel. Przyda nam się w pierwszej rundzie do wzmocnienia pierwszej zagranej jednostki. Większość talii sezonowych nie ma kart o wysokiej sile. W ten sposób zabezpieczymy swoje zagranie przed przejęciem przez przeciwnika.
  • Jaskier: Poeta – Daje tempo oraz pozwala w jednym zagraniu przy odpowiednim doborze kart przejąć dwie jednostki.
  • Triss: Telekineza – Najczęściej grana w Terapię eksperymentalną lub Poselstwo w celu przejęcia dwóch jednostek wroga.
  • Gascon: Kondotier – Zagrywany w bandytę. Daje losową szansę na zagranie jednostki o sile odpowiadającej wrogiej jednostce.
  • Vilgefortz – Niszczy silną jednostkę wroga i przechwytuje przeciwnika o sile 5!
  • Matta Hu’uri – Dobiera najczęściej Jaskra. Dodatkowo jest jedną z niewielu szóstek w naszym decku.
  • Test Lojalności – RNG w czystej postaci! W tym trybie niezwykle skutecznie dopasowuje się do sytuacji na stole.
  • Dudu – Przemienia się w bazową wersję dowolnego przeciwnika. Karta idealna do tego rodzaju rozgrywki.
  • Artorius Vigo – Jedyna dwójka w talii. Najlepszym wyborem z jego umiejętności będzie zagranie Agentki Księżnej
  • Terapia eksperymentalna – Okradanie cmentarza przeciwnika w tym trybie? Bajka! Warto wskrzeszać Agentki.
  • Wiedźmin szkoły Żmii – Zwykła czwórka, która pozwala mieszać w decku przeciwnika. Zawsze istnieje szansa, że wygnamy cenną kartę.
  • Roderik z Dun Tynne – Po prostu tutor do złotych kart. Jeżeli zagramy z niego Artoriusa, automatycznie przechwycimy samego Roderika.
  • Muzykanci z Blaviken – Właściwie zapychacz o sile sześć. Dużo szóstek nie posiadamy, a ta dodatkowo może dać nam cenny bonus.
  • Traheaern var Vdyffir – Jedna z dwóch trójek w naszej talii nieco kontrolująca deck wroga.
  • Rico Meiersdorf – Wchodzi na stół z tą samą siłą co dopiero zagrana karta przeciwnika! Automatyczne przechwycenie!
  • Poselstwo – Słabszy Test lojalności, ale nadal pozwala doskonale dopasować nasze zagrania do warunków na polu bitwy.
  • Runa Darzbóg – Kolejne RNG pozwalające dostosowywać się do wymagań rozgrywki.
  • Nilfgaardzki Rycerz – Solidne siedem punktów. Dodatkowo, wzmacniając oponenta o sile pięć, przechwytujemy go wraz ze zwiększoną punktacją.
  • Agentka Księżnej – Tworzenie kopii brązowej jednostki przeciwnika w tym sezonie? Najlepszy wybór!
  • Żółw Ard Feainn – Uzupełnienie do Nilfgaardzkich Rycerzy.
  • Kawaleria Ard Feainn – Druga trójka do kolekcji. Przy tak dużej ilości kart z rodzaju „stwórz”, może wyciągać dobre punkty z asymilacji.

Uwaga!
Pamiętajmy, że to jedynie Tryb Sezonowy i chodzi w nim głównie o dobrą zabawę! Zasugerowana budowa talii może być dowolnie modyfikowana pod preferencje gracza.

R E K L A M A

Mulligan:

Szukamy kart: Jaskier: Poeta, Roderik z Dun Tynne, Traheaern var Vdyffir, Matta Hu’uri, Triss: Telekineza, Gascon: Kondotier, Traheaern var Vdyffir, Agentka Księżnej

Wymieniamy karty: Terapia Eksperymentalna i brązowe zapychacze


Styl gry i strategia

Runda Pierwsza

Jeżeli zaczynamy to w pierwszej kolejności rzucamy Traheaerna var Vdyffir i wzmacniamy Przewagą Taktyczną. W przypadku, gdy zaczyna przeciwnik od razu staramy się zagrywać jednostki o takiej samej sile. Sama strategia jest dosyć prosta. Robimy wszystko, by przejąć jak najwięcej wrogich jednostek. W tej rundzie staramy się oszczędzać karty tutorujące oraz jednostki tworzące inne jednostki. Te najlepiej zostawić na rundę trzecią.

Ogromną zaletą naszej talii jest posiadanie jednostek o zróżnicowanej sile, a także kart kopiujących wrogie jednostki, co za tym idzie, karty przeciwnika bardzo często będą przeskakiwać na naszą stronę pola bitwy! O ile to możliwe, próbujemy zagrać wszystkie Agentki Księżnej z naszego decku, a także z Artoriusa. Stanowić one będą najlepszy cel pod Terapię Eksperymentalną w kolejnych rundach.

Runda druga

Jeżeli udało nam się wygrać rundę pierwszą to po prostu pasujemy. W przypadku przegrania R2 i próby ciągnięcia przez przeciwnika naszych kart zagrywamy część tutorów, by nadać tempo i nie tracić ewentualnego CA (Card Advantage). O ile to możliwe zdolność dowódcy próbujemy zachować, aż do R3.

Runda trzecia

W tej rundzie pozwalamy przeciwnikowi na rozstawienie dużej ilości jednostek. Najbardziej zależy nam, by wrogowie posiadali siłę cztery, tak samo jak nasze karty tworzące. Gdy na polu bitwy pokaże się odpowiednia liczba jednostek, będziemy mogli zacząć zbierać nasze krwawe żniwo! Stosując karty tutorujące w jednym zagraniu mamy szansę na przechwycenie dwóch (a czasem kilku) przeciwników!

Jaskier: Poeta ewidentnie jest królem tego trybu pozwalającym dopasować nam kolejną zagraną z ręki jednostkę do siły przeciwnika. Triss: Telekinezę wykorzystujemy do stworzenia Terapii Eksperymentalnej by wykraść brązowego wroga z cmentarza oponenta lub Poselstwo, które doskonale wpasuje się w sytuację na polu bitwy. Gascon: Kondotier również nie zawodzi. Zwykle znajdzie się „czwórka” mu odpowiadająca, a tworzeni bandyci oscylują siłą w zakresie od jednego do pięciu!

Zdolność dowódczą wykorzystujemy sytuacyjnie. Prosto mówiąc, gdy nie wiemy co zrobić to szukamy dobrej karty z Taktycznej Decyzji. Dodatkowo nadaje nam dobre tempo w ostatniej rundzie.


Wskazówki

  • Rico Meiersdorfa zagrywamy, gdy tylko pojawi się wróg z dużą siłą bazową. Nie ma co zwlekać na lepszą okazję, może się nie przydarzyć.
  • Jaskier: Poeta, Triss: Telekineza, Gascon: Kondotier– W podanej kolejności to nasze trzy najsilniejsze ale i bardzo sytuacyjne zagrania. Największą robotę wykonują, gdy po przeciwnej stronie znajdują się zawsze jednostki o sile cztery oraz z zakresu od jeden do pięciu.
  • Vilgefortz zagrywany jest, gdy tylko po wrogiej stronie znajduje się „piątka” oraz jakaś silniejsza jednostka. Zyskujemy removall z przechwyceniem przeciwnika.
  • Dzięki dużej ilości kart działających na zasadzie RNG nasza talia doskonale wpasowuje się w potrzeby trybu sezonowego. Warto korzystać z nich w momentach „beznadziejnych”. Zwykle ratują rozgrywkę.

Po słowie

Przedstawiony poradnik jest jedynie jednym z wariantów najlepszych talii na tryb Sezonu Miłości. Stworzony został na podstawie obserwacji najczęściej stosowanych sezonowo decków i zdolności dowódczej. Odrobinę go modyfikując możemy uzyskać pokrewną, równie popularną, talię budowaną pod zdolność Przechery.

Podzielcie się z nami swoją opinią w komentarzach oraz podsyłajcie swoje wersje talii na Tryb Sezonowy! Może macie pomysły na jakieś modyfikacje w zaprezentowanym decku?


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja