Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Nowa aktualizacja nadchodzi – streszczenie najnowszego filmu z deweloperami!
Newsy

Nowa aktualizacja nadchodzi – streszczenie najnowszego filmu z deweloperami!

Koniec miesiąca = update!

Niespodziewanka! Spodziewaliśmy się streamu na Twitchu, a tu jak grom z jasnego nieba spadł na nas najnowszy film prezentujący nadchodzącą aktualizację 3.1! Co na nim pokazano? Nie przedłużając zapraszam do streszczenia!


Ogólny

  • Zmiany – uwaga! – w 256 kartach!!!!
  • Tylko sześć kart można potraktować jako znerfione – reszta została zbuffowana na poziom Skellige i Syndykatu!
  • Deweloperzy wyciągnęli wnioski z poprzednich aktualizacji (np. z patcha nerfiącego Potwory) i zdali sobie sprawę, że osłabianie kart nie jest dobrym rozwiązaniem dla balansowania GWINTA.
  • Każda frakcja dostała zmiany w tej aktualizacji (głównie KP).
  • Trynet123 został ambasadorem frakcji Syndykatu.
  • Aktualizacja będzie dostępna do pobrania w nadchodzącą środę.
  • Brakujące karty premium z dodatku Novigrad zostaną dodane do gry w tej aktualizacji.
  • Bugi z Barnabą i Haraldem Gordem zostały (chyba) naprawione. Jeśli fix znowu nie zadziała, zespół GWINTA znowu spróbuje podjąć próbę jego naprawy.
  • Mechanika Zasięgu okazała się niewypałem (chodzi tu głównie o karty z Zasięgiem 1), więc zostały zmienione.
  • Twórcy chcą, aby każda frakcja miała talie, które w miarę na równi wykorzystują jednostki oraz karty specjalne (na wzór Syndykatu).

Plany deweloperów na nadchodzące miesiące

  • Praca nad wersją mobilną GWINTA wre – jest stały progres, prace idą zgodnie z planem.
  • Nowy dodatek na horyzoncie! „It’s a bit crazy!”
  • W przyszłości będzie się pojawiać więcej kart z umiejętnością przypisaną do konkretnego rzędu.

Balans

Zamiast screenów pojawią się wstawki czasowe z pokazu danej karty na filmie.

  • Zredukowano siłę kart zadających obrażenia (zmniejszona liczba kart zadających pkt obrażeń oraz ich wartość).
  • Zwiększono siły bazowe wielu kart.
  • Jednostki brązowe zadające 4 punkty obrażeń zostały zmienione.
  • Kawaleria Burej Chorągwi (11:47) – siła 3, werbunek 5: Jeśli ta jednostka została wzmocniona, wezwij jej egzemplarz z talii do tego rzędu.
  • Ves (12:31) – siła 5, werbunek 8: Zadaj 2 pkt obrażeń wrogiej jednostce. Rozkaz: Daj Zapał sojuszniczej jednostce z Rozkazem.
  • Aedirński Rębajło (14:37) – siła 4, werbunek 4: Rozkaz: Zadaj 2 pkt obrażeń wrogiej jednostce.
  • Trzy nowe słowa kluczowe, więcej kart z Zapałem, dwie nowe kategorie i więcej kart z Formacją – zmiany w KP w skrócie.
  • Roche: Bezlitosny (17:33) – siła 5, werbunek 11: Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Śmiertelny cios: Zyskaj Zapał. Rozkaz: Stwórz Komandosa Niebieskich Pasów i wezwij go do tego rzędu.
  • Keira Metz (18:47) – siła 7, werbunek 10: Rozmieszczenie: Daj sąsiadującym jednostkom Witalność na ilość tur równą ich sile bazowej.
  • Temerski Werblista (19:38) – siła 4, werbunek 6: Pod koniec każdej sojuszniczej tury, wzmocnij jednostkę po prawej o 1.
  • Nowa kategoria – Wojna (Warcraft). Przykład karty z tą kategorią – Jan Natalis.
  • Jan Natalis (20:59) – siła 2, werbunek 8: Rozmieszczenie (Bliskie Starcie): Zagraj kartę Wojny ze swojej talii.
  • Krwawy Korbacz (22:43) – teraz karta specjalna, werbunek 6: Daj wybranej wrogiej jednostce Krwawienie na 8 tur. Za każdego Żołnierza którego kontrolujesz, zmniejsz tury Krwawienia o 1 i zadaj zamiast tego 1 pkt obrażeń wybranej jednostce.
  • Archetyp pod Maszyny oraz ładunki okazał się niewypałem przez siłę removali i wolne rozkręcanie się. Teraz ma się to zmienić, dzięki powróceniu do mechaniki Amunicji/Obsadzenia (Crew) – odpala się, gdy zagrywamy jednostkę z tym keywordem między dwóch Żołnierzy.
  • Duma Foltesta (24:35) – 6 siły, 8 werbunku: Zapał. Rozkaz (Bliskie Starcie): Zadaj wrogiej jednostce 1 pkt obrażeń. Ładunki 1. Obsadzenie: Zamiast tego zadaj 2 pkt obrażeń.
  • Na ten moment kategoria Silniku nie ma specjalnego zastosowania, ale będzie mieć w przyszłości.
  • Nowe słowo kluczowe – Przeładowanie (Resupply). Odpala się, gdy zagrywamy kartę Wojny.
  • Mistrz Oblężeń (26:07) – siła 3, werbunek 5: Rozmieszczenie: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 2. Przeładowanie: Wzmocnij sąsiadujące Silniki Dalekiego Zasięgu o 1.
  • Nowe słowo kluczowe – Inspiracja: Jeśli siła jednostki jest wyższa od jej siły bazowej, odpal tą umiejętność.
  • Lyrijski Knecht (27:33) – siła 3, werbunek 5: Formacja. Rozkaz: Zadaj 1 pkt obrażeń wrogiej jednostce. Inspiracja: Zamiast tego zadaj 3 pkt obrażeń.
  • Zmieniła się też Anna Stenger (4 siły, 7 werbunku: Pod koniec sojuszniczej tury, wzmocnij  jednostkę po prawej o 1. Inspiracja: Zamiast tego wzmocnij sąsiadujące jednostki o 1), Ciężka Jazda Burej Chorągwi (4 siły, 4 werbunku: Tarcza. Gdy ta jednostka traci Tarczę, wzmocnij ją o 2.) i Widmo Czarodziejki (5 siły, 5 werbunku: Zapał. Rozkaz: Zabierz jednostce Tarczę i wzmocnij się o 2).

Film z najnowszej aktualizacji


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Karbonx

    ~widmo ma 5 siły a nie 2 ( ostatnie zdanie)

  • Karbonx

    5 za 5 + umięjetność , naprawdę solidny buff

  • balrog

    Po co jeszcze wzmacniac karty do poziomow Syndykatu i Skellige, skoro te frakcje wcale nie są jakieś mocne, co pokazał ostatni turniej frakcji?

    • Emrim

      Moc frakcji nie idzie w parze z popularnością. A w pojedynkach frakcji ważniejsza do wygrania jest właśnie jej popularność.

    • Jytek s

      Tak, nie są mocne. Np syndykat ma takie fajne 4, które mogą robić 9 punktów ( paserka ), łowcę czarownic 4 punkty za 4 i umiejętność która prawdopodobnie zapewni ci dodatkowe 5 punktów, czy typek który bije jednostki z oznaczeniem wprowadzający chora kontrolę stółu i tempo. Skelige też jest zbyt mocne i powinno zostać osłabione. Co ma powiedzieć takie KP w mecie gdzie jest dużo kontroli silników, albo nilfgard ze śmiesznie słabymi brązami w porównaniu do Syndykatu/Skelige?

      • balrog

        No to ja mam inne doświadczenia. Ja gram w tej chwili Scoia’tael i o ile z Syndykatem nie mam zbyt dużych doświadczeń (rozegrałem 1 partie, która spokojnie wygrałem) to grając przeciw Skellige w sumie od początku wiem, że najprawdopodobniej wygram. Największe problemy mam z Nilfgaardem, zwłaszcza jak mają kombinacje Wiedźmini + jednostki blokujące + resestujace siłę bazową.

  • Emrim

    Trynet jak najbardziej zasłużył na to by zostać ambasadorem. Na wieść o tym, aż podskoczyłem z radości z krzesła :D.

  • Kashim_94

    Pięknie się dzieje. Można było się domyślić, że zmiany będą duże, ale 250 kart to ogrom. Wiadomo, że to głównie +1 do siły lub -1 do prowizji, ale dla brązów to sporo. Oby dzięki temu brązowe karty miały większy wpływ na grę.
    No i jako main Królestw Północy już nie mogę się doczekać, żeby moja ulubiona frakcja znów zdominowała metę! 😀

    • Adam O.

      Karty Królestw Północy to raczej reworki, może nie wszystkie, ale dziś już pokazali kilka przykładów, dodanie nowych słów kluczowych. Poza tym w każdej frakcji były karty z „zasięgiem”, a ten wylatuje całkowicie. Zamiast „zasięgu” ma być przypisanie do rzędów więc to też bardziej rework. Burza wspomniał, że część kart będzie do zmielenia za pełną wartość skrawków choć myślę, że większość z nich i tak będzie mocniejsza więc mielenie nie będzie konieczne. Ciekawi mnie jak Gracze przyjmą kolejną rewolucję w Gwincie?

  • pytonznadwisly

    24 maja 2017 wystartowała publiczna beta, wcześniej przez kilka miesięcy testowano zamkniętą wersję gry. Tu już zatem ponad 2 lata, jak szerokie grono użytkowników testuję Gwinta. Testuje – to jest słowo klucz. Niestety ten projekt już się nie uda. Za dużo zbyt gruntownych zmian – które ciągle trwają. Nie ma poczucia stabilności core tej gry. To męczące, nawet dla weteranów / zapaleńców-straceńców. Przykro to pisać, ale od mieszania, kupa w klozecie nie zamieni się magicznie w pachnący bukiet kwiatów. A już ten zespół developerski już tylko mieszać potrafi. Wszystkim pasjonatom życzę powodzenia!

    • Jytek s

      A mi się takie podejście podoba. To znaczy, zawsze trzeba szukać złotego środka, ale już wolę to od stagnacji w Hearthostonie gdzie jest masa ciekawych kart które nigdy nie będą grały bo są zbyt słabe.

  • krysu

    Jestem zawsze za zmianami póki są na plus, jedynie mam nadzieję że będą zmiany tam gdzie ich nie ma póki co: turnieje, nowe bugi co patch i dodatkowe tryby (np. kontrolowany coin w grach prywatnych).

  • Arturek977

    Po pierwsze spodziewałem się tarczy ale w innej formie. Tzn np mam 3 tarczy i przeciwnik bije za 5 to tracę 2 pkt zdrowia. Po drugie nie podoba mi się pomysł z nazywaniem kart specjalnych w każdej frakcji inaczej.

    • Zbieram na diamentowy przycisk

      Tak w becie działał pancerz ,który prawdopodobnie powróci do gry w nowym dodatku 😉

      • Jytek s

        Mam nadzieję. 🙂 Bardzo lubiłem mechanikę pancerza w open becie i było mi smutno, kiedy została usunięta z HC.

  • MaRIB^

    Coś takiego. Po 8 miesiącach, w końcu zwiększa wartości kart, a część graczy juz na premierze o tym mówila, że wartości są za małe i mało różnorodne.

    • krysu

      Zwiększa się wartości kart o niskiej prowizji by były bardziej grywalne, karty o wysokiej prowizji z reguły są nerfione z przeciwnego powodu. Nie widzę też związku ze stwierdzeniem że zwiększenie wartości brązów zwiększa ich różnorodność.

  • Ishiro

    Zostawiłem grę jakoś trochę po wyjściu z bety z zamiarem wrócenia kiedyś do niej ale jak się czyta takie newsy to automatycznie odechciewa się robić powrót. Tyle czasu i nadal gra opiera się na systemie zmieniania wszystkiego co chwile. Po wyjściu z bety wielu graczy odeszło i obstawiam, że teraz będzie podobnie.

    • Zbieram na diamentowy przycisk

      Większość zmian to lekkie zmiany siły lub prowizji ,a reworki otrzymały karty ,które były niegrywalne lub miały bardzo ciężko zaistnieć.
      Ta aktualizacja jest przygotowaniem gry pod wersje mobilną.

      • Ishiro

        Co nie zmienia faktu, że wcześniejsze zmiany były nieudane i trzeba znowu zmieniać. Po tych zmianach znowu trzeba będzie zmieniać i tak w nieskończoność. A o zmienianiu pod wersje mobilną to już od wyjścia z bety się gada i nie dość, że mobilki jakoś nie widać to mam wrażenie, że to jeden z głównych powodów dlaczego gra tak leci na łeb.

        • Kashim_94

          Uwielbiam ludzi, którzy się wypowiadają na jakiś temat, a nie mają pojęcia, o czym mówią. „Już od wyjścia z bety się gada i nie dość, że mobilki jakoś nie widać..” – co tam, że od paru miesięcy wiemy, że gra wychodzi jesienią na iPhona, ale najważniejsze, żeby dopie…lić. Takich ludzi społeczność Gwinta zdecydowanie nie potrzebuje.

          • Zbieram na diamentowy przycisk

            Tak to jest jak ktoś dokładnie nie ogarnie tematu ,a potem mamy takie komy XD

          • nick

            ohoho od razu nie potrzebuje powiało groza, w szczególnosci potrzebuje spolecznosci ktora cieszy sie z paczy balansujacych gre co miesiąc aby była w jakikolwiek sposób grywalna – podziwiam za wytrwałość.

          • Kashim_94

            Uuuu, mamy kolejnego „gracza”, który najpewniej nie odpalił gry od kilku miesięcy.

            Dzięki, że nam wszystkim uświadomiłeś, że Gwint nie jest „w jakikolwiek sposób grywalny”. Patrzcie, człowiek gra codziennie godzinkę, może dwie, w weekendy po nawet kilka godzin, a nie jest świadomy, że w tę grę w ogóle nie da się grać. Cieszy się grą, odkrywa nowe talie (ostatnio bawię się Brouverem z Aglais oraz na nowo odkrytym Foltestem z Draugiem), a nie ma pojęcia, że to tak naprawdę nic nie warte, bo gra jest „niegrywalna”. Na szczęście mamy jeszcze takich członków społeczności, jak nick (skądinąd bardzo oryginalnie), który nie daję się zwieść takim iluzją, jak dobra zabawa. Teraz z pełną odpowiedzialnością mogę porzucić grę, bo jakiś random powiedział, że nie da się w to grać. Dzięki ci nasz zbawco.

  • Grillowana Kiełbasa

    Od wejścia Novigradu zrobiłem sobie 1 miesiąc przerwy. Jutro następny sezon i wrócę do grania i proszę bardzo wita mnie Dijkstra! Ogólnie to cieszę się ze zmian ,ale następny dodatek na horyzoncie? No kurde przyznam ,że mają rozmach skurczybyki.

    • Kashim_94

      Na poprzednim streamie powiedzieli, że chcą wydawać 4 dodatki rocznie, czyli co trzy miesiące. Mam nadzieję, że wyrąbią tempo i nie okaże się, że w pewnym momencie jakość zacznie spadać. Taka liczba, to nie jest żadeb wyjątek na rynku karcianek, więc możemy być raczej pozytywnie nastawieni.

  • moondry

    Zdążyli przetestować 256 kart w jeden miesiąc? Jakim cudem? Wygląda to na powtórke z Midwintera (ale Midsummer w sierpniu?), którego też tak wystrugali cichaczem i na szybko. Ciekawe co będzie teraz działać równie dobrze jak wtedy obśmiani Egzekutorzy Impera Rethaza. Brązy będą nie do zatrzymania i będę lekko robić po 12-15 punktów przy tak rozciągniętych rundach (1 i 3), tj. znacznie więcej od większości złotych? Można było skasować srebrne karty, to przecież można i brązowe, niech będą same złote. Samego powercreepa to już kilkakrotnie przerabialiśmy, więc pewnie za tydzień-dwa zaczną się z tego wycofywać, bo okaże się nie do ogarnięcia/zbalansowania.

    • Kashim_94

      Świetna decyzja. Po co przeczytać listę zmian, która jest już publiczna od jakiś 5/6 godzin. Lepiej wylać wiadro pomyj na Redów, z resztą po raz kolejny.
      Na pewno już ci lepiej. Mam nadzieję, że przynajmniej ulżyło ci to choć trochę i masz teraz poczucie, że zrobiłeś coś ważnego dla świata. Podniesienie swojej samooceny, to bardzo ważna sprawa, pomaga nie zwariować w świecie, który nie chce się dostosować do naszych oczekiwań.

      • moondry

        Ja personalnie do innych graczy, w co by nie grali, nigdy nic nie mam. Odzywki mniej lub bardziej chamskie mnie nie ruszają. Te 5 komentarzy pod jednym artykułem to już etat fanboya, a z takimi z zasady nie dyskutuję.

        • Kashim_94

          Dzięki. Jesteś pierwszą osobą, która zauważyła (a przynajmniej o tym napisała), że ostatnimi czasy staram się zwiększyć swoją aktywność na Gwint24. Od wielu miesięcy, jak czytałem komentarze na tej stronie, to przeklinałem, że ta strona to ściek dla hejterów. Ale to był mój błąd. Nie można ustępować pola kłamcom i manipulatorom. Trzeba spróbować zawalczyć z nimi. Jeśli dobrze pamiętam, to zmotywował mnie użytkownik Grzegorz Brzęczyszykiewicz (przepraszam, jeśli źle napisałem). Jego komentarze były na podobnym poziomie, co twoje. Na szczęście ostatnimi czasy nie widziałem go, także jest nadzieja 😀

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...