Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Netdecker #5 – podsumowanie aktywności w naszej bazie talii! | Krwawa Klątwa
Baza talii Talie

Netdecker #5 – podsumowanie aktywności w naszej bazie talii! | Krwawa Klątwa

Wszystkie najlepsze talie w jednym miejscu!

Nasza baza talii powróciła do życia po nowym dodatku – powraca więc seria Netdecker, w której znajdziecie najlepsze talie do gry! W związku z premierą naszej bazy talii, w artykule z tej serii znajdziecie tabelkę zawierającą spis wszystkich talii dodanych na stronę w okresie około tygodnia od poprzedniego artykułu z serii Netdecker!

Aby nie było nudno, w dalszej części tego artykułu przybliżę dla Was decki, którymi udało mi się pograć i przetestować w boju z sukcesami!

Nazwa taliiDowódcaPatchArchetyp i frakcjaData dodania
Shinmiri2 | Midrange Anna (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Midrange Anna | Nilfgaard19 kwietnia 2019
kellhus | Duże Potwory na Leszym (2542 fmmr Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory19 kwietnia 2019
proNEO3001 | Tempo Value Bran (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Value Tempo Bran | Skellige19 kwietnia 2019
Bart933 | Tempo Value Bran w wersji kontrolnej (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Value Tempo Bran | Skellige19 kwietnia 2019
SirPumpkn | Oakdain (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Scoia'tael18 kwietnia 2019
Spyro_ZA | Henselt bez Drauga (Top 25 Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Combo Henselt | Królestwa Północy17 kwietnia 2019
Shinmiri2 | Kontrolny BranCrimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Skellige16 kwietnia 2019
Shinmiri2 | Ludzki Nilfgaard (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Nilfgaard16 kwietnia 2019
SincereTH | Midrange Ardal (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Nilfgaard16 kwietnia 2019
Trynet123 | Value Tempo Bran (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Value Tempo Bran | Skellige16 kwietnia 2019
VIM3S | Tiny Big Gernichora (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory15 kwietnia 2019
Freddybabes | Combo Aglais na DanieCrimson Curse (post Dettlaff nerf)Dana pod kategorie | Scoia'tael15 kwietnia 2019
Freddybabes | Pożerka (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Rój Potworów | Potwory15 kwietnia 2019
Wangid1 | Deathblow Eithne (Top 1 Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Deathblow Eithne | Nilfgaard14 kwietnia 2019
Spyro_ZA | Enginy na Brouverze (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Scoia'tael14 kwietnia 2019
WatchFlake | Duże Potwory na Gernichorze (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory14 kwietnia 2019
OceanMud | Grywalny ArnjolfCrimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Skellige14 kwietnia 2019
Pawloex | Nilfgaardzki Sklep na Annie (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Nilfgaardzki Sklep | Nilfgaard14 kwietnia 2019
Freddybabes | Kontrolny Dettlaff (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Potwory14 kwietnia 2019
Freddybabes | Ludzki Nilfgaard (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Nilfgaard14 kwietnia 2019
Wangid1 | Sklep na Branie (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Skellige12 kwietnia 2019
LordBushWook | Kolejna nudna talia Dużych Potworów (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory12 kwietnia 2019
Flake | Golemy śnią o magicznych owcach – Recruit NilfgaardCrimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Nilfgaard12 kwietnia 2019
Fultest | Bullshit Foltest (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Królestwa Północy12 kwietnia 2019
SirPumpkn | Fantastyczny Filavandrel (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Scoia'tael12 kwietnia 2019
Freddybabes | Combo Foltest (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Różne | Królestwa Północy12 kwietnia 2019
xYazz | Tempo Henselt z enginamiCrimson Curse (post Dettlaff nerf)Combo Henselt | Królestwa Północy11 kwietnia 2019
EnsidiaWar | Duże Potwory na Dettlaffie (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory11 kwietnia 2019
OlexTheGreat | Duże Potwory na Dettlaffie (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Duże Potwory | Potwory11 kwietnia 2019
shaman13007 | Deathblow Eithne z Pożogą (Pro Rank)Crimson Curse (post Dettlaff nerf)Deathblow Eithne | Nilfgaard11 kwietnia 2019

Picki Beletrysty

shaman13007 | Deathblow Eithne z Pożogą

Wczoraj opublikowałem poradnik do talii Deathblow Eithne w której zaprezentowałem listę shamana jako alternatywne podejście do tego archetypu, którego wersji jest z tuzin. Najbardziej spodobała mi się właśnie jego decklista i przyznam się, że pograłem nią przez zdecydowanie największą ilość czasu ze wszystkich, które udało mi się znaleźć.

Eithne zawsze miała inklinację do grania z nią Pożogi, ale po wielu nerfach Artefaktów jak i samej Pożogi, gracze stanowczo porzucili ten pomysł. Jak się okazuje, Scorch i Pani Brokilonu to nadal „zakochana” para, ponieważ świetnie ze sobą współgrają. Eithne ustawia jednostki pod jedną wartość, a palenie robi swoje, niszcząc kilka wrogich jednostek lub jedną tłustą w matchupie z Potworkami.

Oczywiście, ów build nie gra przez Pożogę takiej mocnej karty jak Saesenthessis, ale uważam, że zamiana jest warta świeczki, szczególnie, jeśli macie zamiar grać taką mocno skupioną na kontroli wersją Deathblow Eithne. Wiąże się to z możliwością niedobrania proaktywnego zagrania na otwarcie rundy, ale w sumie udało się i tak ich kilka upchać (Ithlinne, Agitator, od biedy Dragoni).

Jeśli więc jesteście znudzeni standardowymi wersjami Eithne, to ta od shamana powinna się Wam spodobać, szczególnie, jeśli lubicie kartę Pożogi i wiecie, jak z niej efektywnie skorzystać.

R E K L A M A

SirPumpkn | Oakdain

Eldainowi brakuje jeszcze dwóch/trzech kart (w tym jeszcze jakiejś dobrej Pułapki), aby mógł zaistnieć w mecie. 16 bonusu do werbunku i potencjał na 12 punktów z jego zdolności czynią z niego prawdziwego „sleepera”. Nie zdziwię się, jeżeli po następnym dodatku okaże się, że Eldain to Dettlaff 2.0 (lecz mniej opresyjny ma się rozumieć).

Ta wersja Pumpkna, choć nieco memiczna (Avallac’h? Kijek Prawdy? Co?), to jest naprawdę fajna do pogrania bez stresu i zaskakiwania ludzi. Przy większym ograniu można nawet coś osiągnąć na ladderze, ale szczerze raczej nie polecam takich decków do wbijania rangi, bo można się solidnie rozczarować.

Szczególnie silny manewr jaki ta talia może zaoferować to zagranie tuzina kart bez siły bazowej w R3, co doprowadza do znacznej straty value przez rywala i jego jednoczesnej frustracji, okraszonej na koniec zagraniem Wielkiego Dębu. Jeśli lubicie grać komuś na nerwach, to macie kolejny powód do wypróbowania tej listy Eldaina!


Shinmiri2 | Kontrolny Bran

„Bran to jest Bran, to jest dopiero Bran!” parafrazując powiedzenie pewnego białostockiego „filozofa”. Do Króla Brana pasuje ono jak ulał, gdyż dzieli i rządzi w obecnej mecie, niczym prawdziwy przywódca z krwi i kości, i to mimo nerfów Birny i Skalda Heymaey. Jego buildy stale ewoluują, a jedną z wypadkowych tego zjawiska jest pomysł Shinmiriego na lekkie przeobrażenie Value Tempo Brana w Value Control Brana, które najprawdopodobniej zainicjował fiński gracz Pro Rank – Santtu2x.

Główne różnice w stosunku do klasycznych list Skellige to dodanie takich kart jak Kaganiec Vigo, Zakazany Rytuał i Północny Wiatr, by zwiększyć kontrolę i odpowiadać na duże jednostki bądź enginy wroga. Zamiana odbyła się kosztem duetu Knut & Olaf, które zdaje się pomału tracić blask z początku mety po „Krwawej Klątwie”.

Czy ten deck jest lepszy od standardowego Value Tempo Brana? Opinia subiektywna, w moim odczuciu talia jest bardziej stabilna i mniej wrażliwa na odpowiedzi, ponieważ usunięcie proaktywnego Olafa na reaktywny Rytuał to zmiana jej charakteru z obrońcy na agresora w kwestii kontroli finiszu (bo ogólnie w Value Branie removali nigdy nie brakowało). Jeśli ktoś preferuje taki styl gry i ma dość przegrywania z Dużymi Potworami, to ta talia powinna mu przypasować.


xYazz | Tempo Combo Henselt z enginami

Król Henselt z tego co widać zdetronizował Królową Meve w kategorii „Najlepszy dowódca KP w Gwincie” i zdaje się być najlepszym wyborem do gry. Abuse brązowych enginów w early gamie za pomocą umiejki „Heńka” (jeśli nie chcemy wyciągnąć nim Rycerza z Kaedwen) i swingi z Vernona Roche wydają się naprawdę solidnym argumentem za jego siłą. Te wszystkie zalety okrasza niepewność, gdyż Nordlingowie od 23 października 2018 roku mają mniejsze lub większe problemy ze skutecznością w mecie i choć Henselt w odpowiednich rękach może wygrać w większości matchupów, to nadal nie jest to deck, który ma zadatki na bycie Tier 1.

Ta wersja, nieco podobnie do Meve, oferuje dużą pakę wszelakich enginów, które po rozpędzeniu się wygrywają nam rundę bez większego problemu. Inkluzja Sztukmistrza z Cintry z 4 siły dodaje kolejne zagrożenie dla decków z removalami, gdyż Sztukmistrzowie są w stanie szybciutko zadać kilka pkt obrażeń, gdy nie skontrowani. Szczególnie może to zaboleć oponenta w late game w R1/R3, gdy Ostrze Hen Gaith zostaje zagrane w Sabrinę, a ta po raz drugi zostaje zabita z pinga od Sztukmistrza czy innego enginu, przez co cały wrogi rząd dostaje 4 pkt obrażeń na twarz.

Ostrze oczywiście zostało tutaj wrzucone głównie z myślą o Vernonie, by powyciągać Rycerzy z Kaedwen czy pozostałe goldy z decku. Zagranie 4 kart w 2 tury to naprawdę monstrualny swing. To właśnie główna siła Combo Henseltów.


Freddybabes | Pożerka

Długo czekałem na odtworzenie Pożerki z bety w realiach HC (ale nie w wersji z dosypkami Nekkerów rzecz jasna!). Ta wersja Arachas Queen może być prawdziwym kontynuatorem sukcesów przodka, korzystając z Zemst i value generatora w postaci Dettlaffa: Wampira Wyższego, który ma w tym decku wiele funkcji – od zwyczajnego celu pod „obiadek” dla naszych stworków, po amunicję dla Cyklopów. Caranthir daje nam możliwość dorzucenia na board drugiej sztuki Dettlaffa, przez co nasze value z konsumpcji w długiej rundzie znacznie wzrasta.

Deck prócz Dettlaffa ma też popularną Żagnicę, która jest nierozerwalnym elementem decków z Królową Krabopająków. Do tej wspaniałej mieszanki dodamy jeszcze frakcyjne karty staple (Wiedźmy, Naglfar, Jeźdźcy, Mglaki) i wychodzi nam smaczna całość, która przypadnie do gustu fanom archetypu Pożerania. Fajne odstępstwo od bezmózgiego point slamu w wykonaniu Dużych Potworów (którego żeby nie było nie jestem przeciwnikiem – uważam, że talia Big Monsters, choć prosta jak budowa cepa to idealne odwzorowanie tożsamości frakcji Potworów).


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • LordPotato

    Ja mam pytanie z innej beczki. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dokładnie działa zdobywanie MMR? W sezonie mogę zdobywać punkty 3 frakcjami (25 gier na każdą)? Gdy zagram 4 frakcją to tych punktów już nie dostaję? A co później, gdy już mam rozegrane po 25 gier? Jak mam dalej zdobywać punkty?

    Dziękuje z góry za odpowiedź,
    LordPotato

    • Adam O.

      W grze jest 5 frakcji i grając każdą z nich zdobywasz MMR. Na początku sezonu w zależności od rangi masz ustawiony domyślny próg MMR, np. w przypadku ProRank jest to 2400 MMR na frakcję. Jeśli wygrywasz zdobywasz MMR, przegrywasz to go tracisz. 25 gier daną frakcją odblokowuje 100% zdobytego daną frakcją MMR. Końcowy wynik powstaje w ten sposób, że: 1. brane są pod uwagę cztery frakcje, którymi zdobyłeś największy MMR w trakcie sezonu (piąta frakcja się nie wlicza), 2. brany jest pod uwagę najwyższy wynik w sezonie, a nie ten na koniec sezonu czyli jeśli w pewnym momencie daną frakcją zdobyłeś np. 2450 MMR a później przegrałeś kilka gier i spadło do jakiegoś tam poziomu to i tak na koniec zalicza 2450 i tak dla najlepszych czterech frakcji. Można grać więcej niż 25 gier bo wygrywając dalej zdobywasz punkty. Jeśli daną frakcją nie rozegrasz 25 a np. 5 gier to dostaniesz 1/5 zdobytego MMR czyli przy wyniku 2450 zaliczy CI tylko 490 MMR. Na oficjalnej stronie Gwinta jest przykładowa tabelka tylko jeszcze jej nie zaktualizowali bo jest tam info, że do odblokowania 100% frakcyjnego MMR trzeba rozegrać 40 gier. Od 2-3 miesięcy jest to 25.

      • LordPotato

        Ok dziękuje za wyjaśnienia. Tak, oczywiście jest 5 frakcji, pomyłka 😉
        To może nadal czegoś nie rozumiem, ale: zagrałem 4 frakcjami po 25 gier, gram dalej Królestwami północy i punktów za wygraną nie dostaję.

        Screen: https://uploads.disquscdn.com/images/46546442520d1c0eec063269de05ce6b1b6b7adc55954f57ed4afd202f0a127b.jpg

        • Kashim_94

          Punkty za wygraną dostajesz, tylko z tego co widzę, to w tej chwili jesteś poniżej swojego najwyższego wyniku (obecny – 1303, najwyższy 1320). Dopiero jak podniesiesz swój najwyższy wynik frakcyjny, to zyskasz punkty do ogólnej puli (tej pośrodku). Choć w obecnym systemie rankingowym punkty praktycznie nic ci nie dają, dopóki nie dojdziesz do Rangi Pro. Wcześniej awans rangi dawała określona liczba punktów rankingowych, a teraz zbierane fragmenty mozaiki. Możesz awansować używając tylko jednej frakcji i być np. na pierwszej randze, a punktów rankingowych mieć ok 1400 albo używać czterech frakcji i mieć 5000 punktów i być na piątej randze. Dopiero w Pro się liczy liczba punktów, bo tam nie awansujesz, tylko zdobywasz punkty, by być na jak najwyższym miejscu i uczestniczyć w turniejach (bezpośredni awans albo przez kwalifikacje).

        • Adam O.

          Dokładnie, jest tak jak napisał Kashim_94. Po zagranej gierce sprawdzaj wartość przy koronie i na 100% będzie się zmieniała. W ProRank naliczanie punktów jest widoczne od razu.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...