Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Najrzadziej używane złote karty w OBT #5 (ostatni) – dyskusja
Karty Królestwa Północy Scoia'Tael Skellige

Najrzadziej używane złote karty w OBT #5 (ostatni) – dyskusja

Najgorsze złote karty w Otwartej Becie

To już ostatnia publikacja z serii najrzadziej używanych kart w Otwartych Beta Testach. Jakie karty omówimy w ostatnim materiale? Zapraszam do przeczytania!

Poprzednią część znajdziecie tutaj, a jeśli interesują Was też karty srebrne, to zrobiłem już o nich osobną serię!

Felieton o najrzadziej używanych liderach znajdziecie tutaj.

Moje propozycje reworków są bazowane na lore/moich indywidualnych pomysłach i pasują charakterologicznie do postaci, co nie znaczy że są idealne! Nie jestem mistrzem w wymyślaniu nowych umiejętności ani efektów, ale liczę na Wasze pomysły!


Roche: Bezlitosny

Roche: Bezlitosny

  • Umiejętność: Zniszcz zakrytego wroga z zasadzką.
  • Arena: Genialna kontra na Toruviel, Malenę i Sapera Vrihedd. I w sumie tylko tyle, bo normalnie wchodzi tylko za 6 punktów. Ma jednak większą szansę na użycie swojej umiejętności niż Cerys (o której za chwilę), więc dostał ciut wyższą notę. 0,5/5
  • Czy kiedyś była grana?: Nie było jej w CBT, ale podejrzewam że nie byłaby grana skoro neutralny Cyprian Willey (swego czasu z podobną umiejętnością) był używany bardzo rzadko.
  • Co może jej pomóc?: Rework.
  • Moja propozycja: kompletny rework; siła 3; Zagraj brązową lub srebrną jednostkę Temerii z twojej talii.
  • Dlaczego?: Proste w działaniu i dosyć duże wzmocnienie dla Królestw Północy opartych na jednostkach Temerii. Mało wyszukane, ale grywalne. Dodatkowo „Patriota” ma synergię ze Zwiadowcami, więc wzmacniałby się dzięki ich umiejętności.

Filippa Eilhart

Filippa Eilhart

  • Umiejętność: Zrań wroga o 5, a następnie zrań losowych wrogów o 4, 3, 2 i 1.
  • Arena: Czarodziejka jest całkiem niezła na Arenie jeśli przeciwnik ma dużą ilość jednostek z wysoką siłą bazową. Zdolność Filippy jest jednak zbyt losowa, co w połączeniu z jej niską siłą „w ciele” nie daje nam gwarancji swingu za – umówmy się – marne 16 punktów, co jest słabą wartością jak na złotą kartę. 1,5/5
  • Czy kiedyś była grana?: O Filippie i jej użyteczności w CBT można by opowiadać i opowiadać… Gdy sprowadzała cały rząd do 1 siły była bardzo mocną kartą na starcie Zamkniętej Bety, ale po nerfie była widywana już rzadziej. U schyłku CBT miała jeszcze umiejętność obecnej Sheali. W OBT grała w Kontrolnym Radowidzie.
  • Co może jej pomóc?: wzmocnienie ilości zadawanych obrażeń, buff siły bazowej, mniejsza losowość.
  • Moja propozycja: wzmocnienie siły bazowej do 3; zadaj 5 punktów obrażeń wybranemu wrogowi, a następnie rozdziel pomiędzy 4 losowych wrogów w rzędzie zranionego wroga 4,3,2 i 1 punkt obrażeń.
  • Dlaczego?: Fil była grana bardzo dawno w jakiejś poważnej talii (był to Kontrolny Radowid z Baronem). Myślę że taka zmiana jakie przedstawiłem byłyby sporym wzmocnieniem dla tej karty, a jednocześnie nie uczyniłyby z niej przegiętej czyścicielki stołu.

Priscilla

Priscilla

  • Umiejętność: Wzmocnij 5 losowych sojuszników o 3.
  • Arena: „Cyraneczka” to jednostka z małą siłą bazową i efektem Rogu (bez konieczności ustawiania jednostek w jednym rzędzie), który odszedł do lamusa po nerfie. W mid game jest całkiem dobra (wejdzie za 18 przy odpowiednim stole). Znacznie gorsza od Zoltana w early lub late game. 3/5
  • Czy kiedyś była grana?: przez cały okres Zamkniętej Bety napędzała Królestwa Północy jako fenomenalny tutor (jej umiejętność ma obecnie Ostatnie Życzenie). Wielokrotnie nerfiona.
  • Co może jej pomóc?: Buff siły bazowej, ulepszenie umiejętności.
  • Moja propozycja: zwiększenie siły bazowej do 6.
  • Dlaczego?: Uważam że Pris zasługuje na bardziej kreatywną umiejętność niż ta obecna, więc proponowany przeze mnie buff byłby ewentualnie tylko środkiem doraźnym. Mam nadzieję, że CDPR wymyśli dla niej coś fajnego w Homecomingu (wszystkie informacje o tej akcji naprawy Gwinta znajdziesz tutaj).

Milva

Milva

  • Umiejętność: Wtasuj najsilniejszą brązową lub srebrną jednostkę każdego gracza z powrotem do jego talii.
  • Arena: Odpowiednio zagrana Milva na Arenie potrafi zadziałać prawie jak Schirru z 6 punktami siły! Eh… Milva nie jest wcale taka najgorsza – można ją picknąć, jeśli lubimy zaskoczenie i odnajdujemy się w wykorzystywaniu nietypowych kart. 2/5
  • Czy kiedyś była grana?: W CBT obok Aglais i Iorwetha była najlepszym goldem Scoia’tael. Zagrana na pustą planszę tworzyła przewagę kart z Płotką (którą można było swobodnie wymienić Francescą).
  • Co może jej pomóc?: w obecnej formie nie widzę dla niej miejsca, raczej rework (pewnie Zakapior się z tym nie zgodzi :-))
  • Propozycje zmian: kompletny rework; siła 2; wskrześ brązową lub srebrną kartę Zasadzki.
  • Dlaczego?: Archetyp zasadzek jest najbardziej oryginalnym i pasjonującym typem strategii, który został z gry praktycznie usunięty w OBT. Milva pomogłaby mu zaistnieć, o ile w samej grze pojawi się więcej zasadzek na co bardzo mocno liczę.

Saesenthessis

Saesenthessis

  • Umiejętność: Wzmocnij tę jednostkę o 1 za każdego sojuszniczego Krasnoluda i zadaj wrogowi 1 pkt obrażeń za każdego sojuszniczego Elfa.
  • Arena: Niestety Saskia w formie smoka to jedna ze słabszych kart na Arenie. Jeśli jednak mamy już w talii dużą ilość krasnali i elfów to po zastanowieniu się można spróbować dać jej szansę. 1/5
  • Czy kiedyś była grana?: Sytuacja z Saskią jest nieco myląca przez zmianę artów jaka nastąpiła w CBT. Ja potraktuję ją po macoszemu i uznam, że w CBT jej nie było (była zwykła Saskia). Od początku OBT Saskia miła się raz lepiej raz gorzej (raniła wszystkich wrogów o 1 i wzmacniała wszystkich sojuszników o 1), ale z reguły często pojawiała się w taliach Scoia.
  • Co może jej pomóc?: Wzmocnienie archetypu hybrydowego na elfach i krasnalach, rework.
  • Moja propozycja: nie mam dobrego pomysłu na tę kartę, może coś takiego – kompletny rework; siła 8; zadaj 1 punkt obrażeń wybranemu wrogowi. Powtórz tę umiejętność 7 razy.
  • Dlaczego: dzięki takiej zmianie Scoia na Pożodze byłoby znacznie silniejsze, może wręcz przegięte – ustawianie wielokrotnego palenia w końcowej fazie rundy może być druzgocące dla przeciwnika. Niemniej jednak pomysł uznaję za niezły.

Morenn: Córa Puszczy

Morenn: Córa Puszczy

  • Umiejętność: Zasadzka: Kiedy twój przeciwnik zagra brązową lub srebrną kartę specjalną, odwróć ją i anuluj jej umiejętność.
  • Arena: Czasami anuluje brązową lub srebrną kartę specjalną i przeszkodzi rywalowi – w pozostałych przypadkach jest zagraniem za 0. 2/5
  • Czy kiedyś była grana?: Nie. Można powiedzieć, że jej umiejętność już kiedyś była w Gwincie (stara Ida Emean), tylko że Ida była srebrna. Sama karta była nieobecna w CBT.
  • Co może jej pomóc?: buff siły bazowej, odwracanie się po zakończonej rundzie (kiedy nieodkryta).
  • Moja propozycja: zwiększenie siły bazowej do 10 + zmiana w umiejętności, aby odwracała się tuż przed zakończeniem rundy.
  • Dlaczego?: Umiejętność tej karty wcale nie jest zła – po prostu za łatwo wokół niej grać i daje mały benefit w stosunku do kosztu jaki ponosimy. Buff siły bazowej mógłby jej pomóc w realizowaniu swojego efektu skuteczniej.

Kambi

Kambi

  • Umiejętność: Szpieg. Zemsta: Stwórz Hemdalla w losowym rzędzie po stronie tej jednostki.
  • Arena: Kambi jest bardzo ryzykowne do grania na rankedach, a co dopiero na Arenie. Pickujcie tylko wtedy, gdy chcecie pośmieszkować 🙂 0,5/5
  • Czy kiedyś była grana?: Kambi to jedna z tych kart, która zawsze będzie memem niezależnie od tego czy gra czy nie. W CBT była wykorzystywana często i całkiem grywalna, zaś w OBT tylko przez krótki czas.
  • Co może jej pomóc?: szczerze to nie wiem.
  • Moja propozycja: pozostawić bez zmian w działaniu i ewentualnie osłabić Hemdalla.
  • Dlaczego?: Nie zmieniałbym nic w działaniu Kambi – ta karta powinna pozostać taka jaka jest. Charakterystycznych umiejętności się po prostu nie usuwa z gry. Oczywiście można byłoby pokombinować, ale w moim odczuciu Kambi zatraciłoby swoją magię gdyby zostało zmienione.

Cerys: Nieustraszona

Cerys: Nieustraszona

  • Umiejętność: Wskrześ następną jednostkę, którą odrzucisz.
  • Arena: Bezużyteczna złota jednostka z 6 punktami. 0/5
  • Czy kiedyś była grana?: Za krótko jest w Gwincie aby mieć przeszłość.
  • Co może jej pomóc?: wzmocnienie jej umiejętności.
  • Moja propozycja: zmiana umiejętności na: Wskrześ brązową lub srebrną jednostkę, którą odrzuciłeś w tej grze z Twojego cmentarza.
  • Dlaczego?: Prosta zmiana, która wzmocniłaby efekt Cerys. W tym momencie ta złota jednostka jest słabsza niż srebrna Sigrdrifa czy Odnowa. Wskrzeszanie złotych kart? Od tego mamy Uzdrowienie i rola obu kart powinna być odrębna.

Vabjorn

Vabjorn

  • Umiejętność: Zadaj 2 pkt obrażeń. Jeśli cel był już ranny, zamiast tego zniszcz go.
  • Arena: Bardzo rzadko jest pod niego osłabiony cel. Normalnie wchodzi za 13, co znacznie odbiega od standardowych wartości dla złotych kart. Niby combuje się z kilkoma kartami osłabiającymi, ale nie jest to aż tak dobra synergia, aby brać ją pod uwagę. Nie warty świeczki. 2/5
  • Czy kiedyś była grana?: Nigdy na serio go nie wykorzystywano. Po reworku bardzo szybko przekonano się, że jego umiejętność jest słabsza od tej Eskela.
  • Co może jej pomóc?: zmiana mechaniki wzmocnień i osłabień.
  • Moja propozycja: zmiana mechaniki wzmocnień i zranień tak, aby jednostka wzmocniona np. o 5 po zranieniu o 1 była traktowana jako zraniona, a nie wzmocniona.
  • Dlaczego?: Prosty sposób na uczynienie Vabjorna grywalnym. Oczywiście wiązałoby się to ze zmianą Eskela: Tropiciela, ale z tym nie powinno być problemu.

Hjalmar An Craite

Hjalmar an Craite

  • Umiejętność: Stwórz Władcę Undvik w przeciwnym rzędzie.
  • Arena: Przyzwoita karta z potencjałem. Jakie ma problemy? Blokerów i Mandragorę na Władcę Undvik. Jeśli macie czym zabić giganta to możecie rozważyć jego wybór. 2,5/5
  • Czy kiedyś była grana?: Była bardzo grywalna z Kambim i w kontrolnym Skellige w OBT. Swego czasu staple Wyspiarzy, choć w CBT Hjalmar nie błyszczał.
  • Co może jej pomóc?: kreatywny rework.
  • Moja propozycja: kompletny rework; siła 10; Stwórz Władcę Undvik w losowym rzędzie. Władca Undvik: siła 3; Odporność. Zemsta: Zadaj 1 punkt obrażeń wszystkim wrogom.
  • Dlaczego?: W obecnym momencie Hjalmar jest zbyt łatwy do skontrowania, aby mógł być na serio rozważany jako dobry finisher. Zmiana jego roli na kartę wsparcia na środkową fazę gry wydaje się dobrym posunięciem, choć przydałaby się jakaś fajna umiejętność dla giganta. PS. Gigant oczywiście pojawiałby się po naszej stronie, a obijany przez Drakkar Dimun mógłby się odpalić.

Cóż, to już koniec mojej serii o najsłabszych kartach w Gwincie. Mam nadzieję że dzięki niej wiecie, które karty są uważane za najsłabsze, a także które z nich były kiedyś grywalne. Dziękuję za wszystkie komentarze w których proponowaliście swoje zmiany do tych kart, a także poddawaliście krytyce te moje! Może ta seria i Wasz wkład w nią nakieruje nieco deweloperów na kierunek zmian w omawianych tutaj kartach podczas ich pracy nad projektem Homecoming. Tymczasem czekajcie na kolejne serie na naszej stronie!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja