Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Najrzadziej używane złote karty w OBT #4 – dyskusja
Karty Newsy Nilfgaard Potwory

Najrzadziej używane złote karty w OBT #4 – dyskusja

Najgorsze złote karty w Otwartej Becie

Czas na karty frakcyjne, zapraszam do lektury!

Poprzednią część znajdziecie tutaj, a jeśli interesują Was też karty srebrne, to zrobiłem już o nich osobną serię!

Felieton o najrzadziej używanych liderach znajdziecie tutaj.

Moje propozycje reworków są bazowane na lore/moich indywidualnych pomysłach i pasują charakterologicznie do postaci, co nie znaczy że są idealne! Nie jestem mistrzem w wymyślaniu nowych umiejętności ani efektów, ale liczę na Wasze pomysły!


Imlerith

Imlerith

  • Umiejętność: Zadaj 4 pkt obrażeń wybranemu wrogowi. Jeśli znajduje się on pod wpływem Trzaskającego Mrozu, zamiast tego zadaj mu 8 pkt obrażeń.
  • Arena: Rzadko kiedy będziemy mieli dostęp do mrozu na Arenie, a pamiętajmy o wysokiej częstotliwości występowania klasowych magów z Czystym Niebem. Mierna karta. 1/5
  • Czy kiedyś była grana?: Była, była. W pogodynkach z CBT, kiedy Zagrożenia ustawiały się wszystkich jednostek w rzędzie na 1, czyściła cały rząd przeciwnika (3 pkt obrażeń w wybranego wroga + 1 wszystkim jednostkom w rzędzie). W OBT Imlerirh ze zmiennym szczęściem spisywał się w Eredinie.
  • Co może jej pomóc?: Duży hype na talie z Mrozem, zmiana umiejętności.
  • Propozycje zmian: zmiana umiejętności na: zadaj 4 punkty obrażeń wrogowi. Jeśli wróg jest w rzędzie z Zagrożeniem Trzaskający Mróz, zamiast tego zniszcz go.
  • Dlaczego?: Menno Coehoorn dla Eredina. Talii pod jego zwierzchnictwem brakuje kart, które robią pewny, duży swing (nie licząc comba z Iris). Usunięcie dużej jednostki pod wpływem Mrozu to silna umiejętność, ale wymagająca od użytkownika odpowiedniego zarządzania Zagrożeniami, których nierzadko brakuje na R3. Bez nich, Generał Gonu nie zrobi nic specjalnego.

Stary Grot i Stary Grot: Sen

Stary Grot

Stary Grot: Sen

  • Umiejętność: Zadaj 2 pkt obrażeń maksymalnie 5 wrogom z przeciwnego rzędu (Stary Grot) i Ulepsz wszystkie inne sojusznicze Ogroidy w swojej ręce, talii i na polu bitwy o 1 (Stary Grot: Sen).
  • Arena: Stary Grot jest całkiem niezłą kartą, która nadrobi dla nas nieco punktów (maksymalnie 20). Śpiący Grot to tak naprawdę zwykła 12, nie wnosząca nic do gry. 3/5 i 1/5
  • Czy kiedyś były grane?: Obie karty kiedyś tworzyły jedność, a Grot zmieniał swój stan w zależności od jednostek w rzędzie. Jako srebrny w CBT spisywał się obłędnie w pogodynkach, a w OBT (jako złoty) przewijał się w różnych taliach. Ogólnie był bardzo ciekawą kartą, którą zawsze można było wypełnić wolny slot w talii.
  • Co może im pomóc?: ponowna fuzja obu kart i przywrócenie pierwotnego efektu lub buff siły bazowej (Stary Grot) bądź dodanie do gry większej ilości Ogroidów (Stary Grot: Sen).
  • Propozycje zmian: zwiększenie siły bazowej do 12 (Stary Grot) lub ponowna fuzja obu kart i przywrócenie ich pierwotnych umiejętności, siły bazowej i pancerza.
  • Dlaczego?: Karta pierwotnie może nie była grana jakoś przesadnie często, ale miała w sobie potencjał do diametralnego odwracania sytuacji na stole (szczególnie nagły skok siły bazowej Grota do 10 po obudzeniu potrafił wymusić dodatkową kartę/silne zagranie) + wymuszała na przeciwniku granie na 2 liniach (Grot budził się, gdy w przeciwnym rzędzie zebrały się 3 jednostki). Moim zdaniem warto dać tej karcie jeszcze jedną szansę w poprzednim wcieleniu.

Zabójstwo

Zabójstwo

  • Umiejętność: Zadaj wrogowi 8 pkt obrażeń. Powtórz 1 raz.
  • Arena: Nie wstawia ciała na stół, bardzo sytuacyjna. Często nie ma jej kiedy zagrać, bo ryzykujemy stratą punktów, a te 8 obrażeń (nawet zadane dwukrotnie) w dzisiejszym Gwincie to trochę mało. 1/5
  • Czy kiedyś była grana?: Tak naprawdę był tylko jeden moment w którym Zabójstwo grało (w CBT była to po prostu złota Pożoga, tyle że umożliwiała wskazanie jednostki do zniszczenia i nie wpływała na złotka), a później o tej karcie zapomniano. Po reworku w OBT ta karta dostała trochę hype’u, ale rozgrywka bardzo szybko zweryfikowała jej problemy i Zabójstwo odeszło w cień. W tym momencie ta karta nie może równać się z Kagańcem – podobne właściwości, a jednak to karta neutralna wygrywa.
  • Co może jej pomóc?: Wzmocnienie zadawanych obrażeń, odrodzenie archetypu Kontrolnego Nilfgaardu.
  • Propozycje zmian: Zwiększenie zadawanych obrażeń do 9.
  • Dlaczego?: Nawet nie wiem, czy te 9 obrażeń to nadal nie jest zbyt mało, ale na pewno pomogłoby to w zabijaniu większej ilości enginów (m.in Aspiranta czy Drakkara Dimun). Na pewno warto spróbować tego buffu, bo sama zdolność tej karty jest bardzo elastyczna – bo co jest lepsze niż jeden removal? Dwa removale!

Tibor Eggebracht

Tibor Eggebracht

  • Umiejętność: Rozejm: Wzmocnij tę jednostkę o 15, a następnie przeciwnik dobiera ujawnioną brązową kartę.
  • Arena: Tibor jak to Tibor, wchodzi raz a dobrze. Dobranie brązowej karty na Arenie nie jest jakimś ogromnym drawbackiem. Niezła karta, ale jednak narażona na zdecydowanie zbyt dużo kart kontrolnych, aby jej wybranie na Arenę się opłacało. 2/5
  • Czy kiedyś była grana?: Ohoho, była, jeszcze jak! Finisher do talii na Mill (jeśli jesteście ciekawi, co się stało z tym archetypem, to zapraszam na mój felieton), a nawet przez długi czas „potężny” Tibor grał w innych taliach Nilfgaardu jako finisher.
  • Co może jej pomóc?: Wielki powrót millu, kompletny rework.
  • Propozycje zmian: komletny rework; siła 11; Fatum. Ulepsz o 1 za każdą kartę, którą odkryłeś w tej grze.
  • Dlaczego?: Obecnie Tibor jest 100% memem i wywołuje śmiech u wielu graczy. Po co on komu, skoro Ciri: Nova wchodzi za minimalnie mniej, nie jest wrażliwa na resety i nie dobiera karty rywalowi? Moja propozycja wydaje się być całkiem niezłą opcją dla Odkrywki, która znowu gdzieś przepadła. Archetyp Odkrywania od zawsze miał problem z końcówką gry, a Eggebracht mógłby rozwiązać ten problem.

Xarthisius

Xarthisius

  • Umiejętność: Zobacz wszystkie karty z talii przeciwnika i przenieś jedną z nich na jej spód.
  • Arena: Solidna 13, ale jej efekt ma znikomy wpływ na rozgrywkę. Istnieją znacznie lepsze karty na Arenie. 1/5
  • Czy kiedyś była grana?: Niegdyś jedna z najważniejszych kart Kontrolnego Nilfgaardu. Kiedyś, zagranie golda z 11 siły bazowej + dodatkowy efekt wpływający na talię rywala był w cenie.
  • Co może jej pomóc?: Buff siły bazowej/wzmocnienie efektu.
  • Propozycje zmian: siła 14; Zobacz wszystkie karty z talii przeciwnika i przenieś jedną z nich na jej spód. Jeśli to jednostka, zrań ją o 3.
  • Dlaczego?: Wydaje się to całkiem niezłym buffem. Czy dzięki temu Xart zacząłby grać? Tego nie wiem, ale zawsze warto spróbować dać mu szansę. Czasami to, że przeciwnik nie dokopie się do Ciri: Novy czy innego finishera może być przydatne.

A Wy jak zapatrujecie się na te karty? Macie jakieś swoje pomysły na ich zmianę? Zapraszam do dyskusji!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja