Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Najrzadziej używane srebrne karty w OBT #1 – dyskusja
Karty Neutralne

Najrzadziej używane srebrne karty w OBT #1 – dyskusja

Najgorsze srebrne karty w Otwartej Becie

Witajcie! Dzisiaj odpoczniemy sobie nieco od głównych talii, mety i najlepszych kart. Spróbuję skierować Wasz wzrok na karty będące w cieniu swojej dawnej świetności lub – co gorsza – te, które nigdy takowej nie miały zaszczytu dostąpić.

Do tego luźnego tekstu zainspirował mnie KingBlackToof tworząc filmik w którym przedstawia najmniej użyteczne srebrne karty. To właśnie pogłębiło mnie w zadumie – czy jest jakaś szansa, aby te biedne, niegrywane na co dzień karcioszki dostały swoje 5 minut? Może przy odpowiedniej zmianie w działaniu byłyby bardziej dostrzegane? Po zastanowieniu się nad tymi pytaniami, postanowiłem przelać swoje odczucia na ten tekst. Można powiedzieć, że będzie to dla Was rozszerzone Porozmawiajmy o kartach. Zapraszam do przeczytania!

Zachęcam także do sprawdzenia mojej serii poradników dla początkujących, a także wątku poświęconego nadchodzącym kartom w Gwincie.


Neutralne

Aeromancja

Aeromancja

  • Umiejętność: Zagraj brązową lub srebrną kartę Zagrożenia z talii. Wtasuj pozostałe do talii.
  • Czy kiedyś była dobra?: tak, w CBT była jedną z najlepszych kart.
  • Przykłady zastosowań: talie oparte na pogodzie bądź kontroli.
  • Co może jej pomóc?: dodanie większej ilości srebrnych i brązowych kart Zagrożeń robiących coś innego niż zadawanie obrażeń.
  • Moja opinia:  Aeromancja to karta przydatna jedynie w chwili rzucenia jej jako zaklęcia przez Keirę Metz , by wyciągnąć Białe Zimno . Wykorzystana bezpośrednio z ręki daje znikome tempo, ale chociaż odchudza talię. Ciężko w obecnej chwili uznać to zaklęcie za warte srebrnego slota, skoro mamy inne (i lepsze) opcje na wyciąganie pogody/Zagrożeń z talii u większości frakcji ( Adeptka z Aretuzy , Zielarka , Ogar Dzikiego Gonu , Dar Natury , wspomniana Keira)
  • Propozycja zmian: przywrócenie tej karcie możliwości wskrzeszania Zagrożeń z cmentarza (jak kiedyś); ewentualnie zmiana efektu na: Fatum. Stwórz wybrane brązowe Zagrożenie i je zagraj: Trzaskający Mróz , Ulewny Deszcz lub Gęstą Mgłę .
  • Dlaczego?: większe pole manewru w wykorzystywaniu Zagrożeń, wzmocnienie archetypu na kartach pogodowych, uniwersalność, nie mogłaby zostać używana w nieskończoność przez Scoia’tael dzięki Fatum.

Jad Mantikory

Jad Mantikory

  • Umiejętność: zrań wybraną jednostkę o 12.
  • Czy kiedyś była dobra?: w Zamkniętej Becie była brązowa, jako srebrna zadebiutowała dopiero w OBT. Jako srebrna prawie w ogóle nie była grana, jako brązowa w zależności od mety.
  • Przykłady zastosowań: talie kontrolne, oparte na kartach specjalnych/organicznych.
  • Co może jej pomóc?: obecność w jakimś topowym decku, aby gracze poznali lepiej tę kartę i zmniejszenie siły brązowych kart.
  • Moja opinia:  Jad Mantikory na papierze nie wygląda tak źle – ja sam uważam, że ta karta zasługuje na więcej zainteresowania. 12 zadawanych obrażeń powinno charakteryzować ją jako permanentny likwidator ważnych jednostek. Problem braku szumu wokół Jadu stanowi po części siła obrażeń brązowych kart, które są w stanie lepiej zajmować się zabijaniem wrogich jednostek. Istnieje także coś takiego jak Znak Quen , które w łatwy sposób blokuje value z Jadu Mantikory, szczególnie w późnej fazie rozgrywki.
  • Propozycje ewentualnych zmian: zmiana efektu na: Fatum. Zrań wybranych wrogów o 6 i 6.
  • Dlaczego?: większa kontrola nad zadawanymi obrażeniami, wzmocnienie talii kontrolnych, bardziej taktyczna umiejętność, nie mogłaby zostać używana w nieskończoność przez Scoia’tael dzięki Fatum.

Krowa Czempionka

Krowa czempionka

  • Umiejętność: Fatum. Odwet: stwórz Czarta w tym rzędzie. Zemsta: stwórz Czarta w tym rzędzie.
  • Czy kiedyś była dobra?: często wykorzystywana na starcie CBT, później już mniej.
  • Przykłady zastosowań: w Skellige jako generator Czartów dzięki Drakkarom.
  • Co może jej pomóc?: w obecnym momencie nic. Zwykła umiejętność strzału za 2 u większości brązowych jednostek neguje potencjał Krowy.
  • Moja opinia: ciężko powiedzieć coś o tej karcie – z jednej strony to mierna opcja pod carryover lub generator punktów, z drugiej jednak ma w sobie coś, co interesuje. Mam tu na myśli ogólne działanie, które nieco zmienione/doszlifowane mogłoby być czymś grywalnym. Lifting w postaci buffu siły bazowej, zdjęcia Fatum czy zmienienia samych Czartów byłby jak najbardziej słuszny.
  • Propozycje zmian: zwiększenie siły bazowej do 4/5, odebranie Fatum, nadanie użytecznej umiejętności Czartom.
  • Dlaczego?: bardziej zachęcałaby graczy do użycia jej w jakiejś talii.

Cyprian Willey

Cyprian Willey

  • Umiejętność: Okalecz wybraną jednostkę o 3 lub zniszcz wybraną, nieaktywowaną kartę zasadzki.
  • Czy kiedyś była dobra?: o ile mnie pamięć nie myli to nigdy nie miała znaczącej roli w jakichś taliach. UPDATE: Niegdyś był kontrą na wszędobylską Płotkę, a także rdzenną część Królestw Północy – Priscillę.
  • Przykłady zastosowań: kontra na Toruviel i Nekkery .
  • Co może jej pomóc?: pojawienie się w grze większej ilości pułapek, możliwość zniszczenia Morenn przed aktywowaniem jej własnej umiejętności.
  • Moja opinia:  Cypriana sam stosowałem na początku września z powodu wysypu talii Wiewiórek na mulliganie (kontra na Toruviel), później z niego zrezygnowałem na rzecz czegoś bardziej przydatnego. Umiejętność Juniora nie jest absolutnie bezużyteczna. Problem tkwi w tym, że w grze mamy TYLKO 3 (słownie: TRZY) karty pułapek i to tylko w jednej frakcji. Ciężko sobie uzmysłowić, jaki sens jest w stosowaniu kontry na coś, co po pierwsze nie jest jakoś przesadnie mocne, a po drugie odgrywa marginalną rolę w całej grze? Poza tym, aktywację 2 z 3 pułapek potrafi wyłączyć zwykły bloker, który przydaje się niewymiernie bardziej niż Willey.
  • Propozycje zmian: zmniejszenie siły bazowej kosztem zadawania większych obrażeń, bądź kompletna zmiana umiejętności.
  • Dlaczego?: większy potencjał na kartę turniejową/ladderową jako kontra na szerszy wachlarz zagrań przeciwnika.

Król Żebraków

Król żebraków

  • Umiejętność: Niestabilna. Bohater: ulepsz tę jednostkę o tyle, aby twoja całkowita siła była równa sile przeciwnika (siła bazowa tej jednostki nie może przekroczyć 15).
  • Czy kiedyś była dobra?: Tak, w CBT była jedną z najlepszych kart.
  • Przykłady zastosowań: ?
  • Co może jej pomóc?: usunięcie Niestabilności (wtedy byłaby najpewniej zbyt mocna), możliwość przebicia przeciwnika o chociaż 1 punkt.
  • Moja opinia: Nie wiem, co twórcy Gwinta myśleli wprowadzając do gry umiejętność tej karty. Kompletnie bezużyteczna. Dudu robi praktycznie to samo, kopiując siłę wroga(w tym przypadku wyrównuje siłę z jakąś jednostką). Cóż więcej rzec? Może Wy dostrzegacie w tej karcie coś, czego ja nie widzę?
  • Propozycje zmian: zmniejszenie siły bazowej do 4 i zmiana umiejętności na: obaj gracze dobierają po brązowej odkrytej karcie jednostki. Jeśli Twoja dobrana jednostka jest słabsza od tej przeciwnika ulepsz ją o 3, a jeśli słabsza jest dobrana jednostka przeciwnika ulepsz wszystkie inne brązowe jednostki w Twojej ręce o 1.
  • Dlaczego?: ciekawa nowa umiejętność w grze, w dodatku pasująca do postaci.

Co wy myślicie o tych kartach? Macie jakieś pomysły na zwiększenie ich przydatności? Zapraszam do dyskusji!


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Metryl

    Cyprian Willey był grany w mecie na koniec CBT jako kontra na nekkery lub Priscille.

    • Mateusz Byliński

      Z tego co pamiętam z CBT, to Willey miał umiejętność okaleczenia (osłabienia o bazową) o 1 wszystkich przeciwnych jednostek, a po usunięciu go wszystkie jednostki na polu bitwy były wzmacniane o 2.

      • Metryl

        Osłabiał o 3 bazowej tak jak teraz. I nic się nie działo po jego usunięciu. Dzięki niemu nekkery padały, do tego KP nie mogło wskrzesić Priscilly lub Króla Żebraków.

        • Mateusz Byliński

          Bardzo możliwe, dzięki za odpowiedź 🙂

        • Amegakure Shinobi

          Przede wszystkim zabijano nim płotkę, która wyskakiwała cały czas.

  • Człowiek Iluzja

    Bardzo mi się podobają propozycję do aeromancji i króla żebraków.

  • Kamil Kondysiak

    Co jak co ale Cyprian był jedną z bardziej kluczowych kart w CBT. Niszczył nekkery, niszczył pułapki gdzie każde scoia grało ich kilka. Ogółem meta wtedy składała się tylko ze scoia pod buffowanie braen lub pułapki oraz potwory pod pożerkę. W obu sytuacjach przydatna karta przez co każdy ją grał wtedy.

  • Bartłomiej Rudzki

    Ja przepraszam bardzo, ale gdzie na liście srebrnych tapet jest DUDU?!?! Jest Jad mantikory, który momentami widzi grę, jest Król Żebraków, którego można by od biedy wrzucić do pogodynki (zwłaszcza zagrany po pasie przeciwnika, kiedy pogoda zada te 2 pkt obrażeń może być sensowny) a nie ma Króla Tapet?!?

    • Mateusz Byliński

      Bo to Dudu 😀

  • maurize

    Aeromancja to jest świetna karta w decku z Eredinem. Sam jej używam ciągle do wyciągania Białego Zimna. Mróz jest win condition tej talii, dodatkowo odchudza talię ze srebrnej karty co w sytuacji awaryjnej zwiększa prawdopodobieństwo wyciągnięcia Iris przez Ge’lsa.

    Dzięki niemu Białe Zimno prawie zawsze mam w każdej rozgrywce, a talia ma świetna synergię z mrozem. Inne jednostki mają większą siłę i zadają większe obrażenia.

    Rozegrałem w gwincie już ponad 400 rozgrywek, ale Skurwiel jeszcze mi się nie trafił 😉

  • Jakub Przybylik

    Król żebraków działał mi bardzo fajnie w pułapkach dwa sezony temu do około 4000 MMR, potem stracił na rzecz bodaj pożogi, bo granie Toruviel czy sapera naturalnie wiązało się ze stratą tempa, Franciszek Bedlam wchodził wtedy zawsze z pełną wartością, po odkryciu się zasadzki przeciwnik okazywał się być w tyle.

    Jad grałem w Spell’tael, chociaż nigdy nie przekroczyłem tą talią progu 4300, to wynikało to głównie z dominacji Bran Restore. Kontrowało świetnie głównie wrogie Impery, rozpędzające się wyrocznie czy w pewnym momencie częstego, i bardzo nieprzyjemnego Villena na Henselcie.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...