Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jak może wyglądać archetyp talii pod karty Taktyki z Ardalem aep Dahy? [Theorycraft]
Nilfgaard Talie

Jak może wyglądać archetyp talii pod karty Taktyki z Ardalem aep Dahy? [Theorycraft]

Talia z Ardalem aep Dahy

Po wczorajszej publikacji filmu z Ardalem aep Dahy w akcji, chyba każdego z nas zżera ciekawość i hype, więc zadajemy sobie pytania i główkujemy nad potencjalnym wyglądem talii z nowym herosem. W tym artykule postanowiłem przedstawić Wam moją wizję decku, którego twarzą będzie Wielki Kanclerz.

Zaznaczam, że poniższa talia została zbudowana w ramach Theorycraftu, czyli luźnych rozważań, przewidywań i pomysłów. Mało prawdopodobne, aby ta konkretna lista była grywana na wysokim poziomie po wprowadzeniu nowych kart do gry.

  • Ardala aep Dahy możecie zobaczyć w akcji tutaj!
  • Umiejętność Ardala aep Dahy – Rozkaz: Przejmij wroga o sile 3 lub mniejszej. Możesz przechwycić jednostkę o 1 większą od 3 za każde 4 karty taktyki w Twojej talii startowej (czyli gdy mamy 4 to możemy przechwycić jednostkę o sile 4 lub mniejszej itd.)

Wygląd talii

(nie sugerujcie się obecnością Morvrana, w bazie GwentUp nie ma jeszcze Ardala)


Charakterystyka

Nowy dowódca Nilfgaardu, jak można wywnioskować po umiejętności, to wsparcie dla strategii skupionej wokół kart specjalnych z kategorii Taktyka. W samej frakcji spod herbu Czarnego Słońca nie brakuje kart z tym przypisaniem, jak i kart, które z nimi w jakiś sposób współpracują. Cel tej talii nie może być zatem inny niż wyciągnięcie z tych kart jak największego value, ponieważ speciale taktyczne mają różnorakie umiejętności, które ciężko ściśle podporządkować pod jedną funkcję.

Deckowi nie brakuje jednak tożsamości – ma nie tylko suche powerplaye i comba, ale też karty pod kontrolę i enginy, które razem tworzą stabilny szkielet kontrolny z potencjałem na nieprzewidywalne swingi z kombinacji dwóch/trzech kart.

Wyjaśnienie wyborów

 Osiem kart Taktyki

Umiejętność lidera umożliwi nam kradzież jednostki z 5 siły bądź słabszej. Jest to arcyważne, ponieważ dzięki temu możemy ukraść masę ważnych jednostek, między innymi Ciri: Szarżę, Isbel z Hagge, Yennefer: Klątwy, Paulie Dahlberg, Poroniec czy Feniks a także inne, słabsze jednostki. Samo użycie dowódcy może dać nam na sucho 10 punktowy swing, zaś skorzystanie z umiejętności przechwyconej kreatury jest w stanie znacznie zbudować nasz wynik w meczu.  Zresztą, pamiętamy jaki mocny był Kaganiec, gdy nie zakładał łańcuchów na przechwytywanego wroga.

R E K L A M A

W poczet naszych kart Taktyki wchodzą:

  • Poselstwo – zdecydowanie najsłabsza karta w naszej talii, ale potrzebna, aby spełnić wymagania dla naszego herosa. Niestety karta mocno losowa.
  • Skrytobójstwo – idealny removal na wczesną fazę rozgrywki. Zdejmie każdy brązowy engine, przydaje się na goldy z Rozkazem.
  • Zdrada – może dziwić obecność tej karty, ale niestety nie ma innych kart Taktyki za 7 prowizji, które by się mieściły (Atrapa w moim buildzie nie ma wiele sensu) + Zdrada jest w stanie wyciągnąć minimum te 6-7 punktów w środkowej fazie rundy, kiedy przeciwnik się odpowiednio poustawia.
  • Udane Łowy – nasza najsilniejsza jednostka ma 6 siły, zaś Udane Łowy to nie Pożoga, więc nawet, gdy zbuffujemy nasze jednostki Rogiem, to będą bezpieczne od działania tej karty, dopóki, dopóty na stole jest kreatura o większej bazówce.
  • Dekret Królewski – wyciągnięcie dowolnej jednostki jest na tyle mocne, że grzechem byłoby z tego faktu nie skorzystać.
  • Róg Dowódcy – nasze główne działo. To nie tylko praktycznie pewne zagranie za 15, ale może się przerodzić w play za 30, jeśli na stole mamy gotowego do użycia Skellena. Ustawienie jednostek pod Róg nie powinno stanowić problemu nawet w kontrolnych matchupach w długiej rundzie.

Solidne podstawy w brązowych jednostkach

Dywizja Magne czy Sierżant Nauziki to dobre enginy, bardzo często spotykane w przeróżnych deckach Nilfgaardu – są i tu. Do nich dochodzi coś zdecydowanie mniej popularnego, mianowicie Ognisty Skorpion, który pasuje do naszej strategii jak ulał – dostaje ładunek za zagranie karty Taktyki, a ping za 1 niemal co turę nas urządza.

Do listy dokooptowałem także po jednej sztuce Nadzorcy i Konnicy Alby, których opisywać nie trzeba – są to bardzo solidne, uniwersalne fillery.

Techy

Zdecydowałem się na użycie aż czterech różnych kart wspierających na szczególne sytuacje:

  • Fałszywa Cirilla – odpowiedź na Artefakty bądź przesunięcie upierdliwego wroga. Solidny zestaw zdolności, ale bez szału.
  • Avallac’h – zadaniowiec. Chroni Stefana Skellena przed zabiciem.
  • Thraheaern var Vdyffir – wkurzająca karta dla rywala, może odrzucić coś ważnego z jego talii. Przydaje się na combo decki.
  • Peter Gwynlew – odpowiedź na Big Woodlanda, który nie przestaje być topową talią. Ma też wiele innych zastosowań przeciw Skellige, KP czy Scoia’tael.

Gwiazdy

Czyli najlepsze karty w tym decku:

  • Stefan Skellen – genialny z Rogiem Dowódcy, dobry z Dekretem. Wygrywa nam gry, jeśli mamy możliwość jego ochronienia przed removalem.
  • Menno Coehoorn – tutor, dzięki któremu zawsze dostaniemy Dekret bądź Róg, a w razie czego Łowy czy Zdradę.
  • Róg Dowódcy – wspomniany wcześniej.
  • Wiedźmini – w tym decku błyszczą szczególnie, bo nie tylko nas odchudzają, ale też z łatwością ustawiają nam Róg. Jeśli gramy z taliami, które musimy zbleedować i grać krótką R3, to można ich nawet przykisić do tego momentu, co może uratować nam skórę, aczkolwiek raczej nie poleca się tego robić.

Plusy talii:

  1. Mocne, wydajne combo
  2. Core oparty na kartach pod niepopularny archetyp
  3. Duże zasięgi punktowe
  4. Zdolność do kontroli stołu przeciwnika

Minusy talii:

  1. Duża zależność od enginów i comba
  2. Słaba w krótkich rundach
  3. Wrażliwa na dociskanie i wygranie R1 przez przeciwnika

Alternatywna lista

(nie sugerujcie się obecnością Morvrana, w bazie GwentUp nie ma jeszcze Ardala)

W drugiej deckliście (której nie będę już szczegółowo opisywał), bardziej skupiamy się na całkowitym value, jakie możemy wyciągnąć, a nie głównie na combie z Puszczykiem. Mamy zdecydowanie gorsze odchudzanie przez brak Wiedźminów, ale za to dostajemy więcej możliwości do kontroli i zwiększamy nasz ogólny potencjał punktowy.

Duo Serrit i Egan pomogą nam w kilku sytuacjach (choć zastanawiam się czy nie skrócić Serrita, skoro mamy Skorpiony czy Skrytobójstwo, a kosztuje aż 9 prowizji), Albrich dopakuje i zagwarantuje nam dobór Stefana, a Ceallach to nowatorski tech w walce z odpornymi jednostkami. Test Lojalności to karta do sprawdzenia i testów, ale wierząc w spreadsheet Shinmiriego, ma ona potencjał. Do tego gram Garnizon, jako alternatywny cel pod Skellena, jeśli Róg poszedł wcześniej. Z brązowych kart dodałem upierdliwego Siewcę i Watahę jako filler, aby spiąć koszta.

Plusy talii:

  1. Bardziej uniwersalny build
  2. Więcej opcji na punkty

Minusy talii:

  1. Gorsze odchudzanie

Dajcie znać co sądzicie o tych decklistach. Zmienilibyście coś, a może macie własną wizję? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja