Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Miracle Skellige – poradnik do gry | Seasonal Trees Update
Król Bran Skellige Talie

Miracle Skellige – poradnik do gry | Seasonal Trees Update

Witaj na stronie poradnika do gry Miracle Skellige! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Miracle Skellige. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!


Wprowadzenie

Miracle Skellige to talia ekskluzywna dla frakcji Skellige, która w przenośni i dosłownie „tworzy cuda”. Jest to pierwsza tego typu talia w historii Gwinta, a archetyp Miracle jest znany z innych gier karcianych. Istotą Miracle jest wykonanie jednej, perfekcyjnej tury, w której grający zagrywa serię/ciąg kart, dzięki czemu w jej ciągu jest w stanie wypracować sobie przewagę nad przeciwnikiem – w przypadku Gwinta tą przewagą jest uzyskanie tempa (uzyskanie dużej liczby punktów). W Gwincie wygląda to nieco inaczej, ponieważ możemy skorzystać tylko z jednej karty na turę, dlatego Miracle w Gwincie rządzi się nieco innymi prawami niż w innych karciankach.

Talia tworzy swoje cuda dzięki dwóm kartom – Koral i Pyskatemu Gudmundowi. Koral w Seasonal Trees Update dostała dużą zmianę, ponieważ otrzymała Zapał (co pozwala na użycie jej Rozkazu od razu po zagraniu) kosztem jednego Ładunku. To sprawiło, że Lytta Neyd nie potrzebuje już ochrony od Avallac’ha i może w jedną turę wypracować masę punktów, odrzucając tanie karty specjalne, co idealnie wpisuje się w charakterystykę Miracle.

Pyskaty Gudmund to druga główna postać Miracle Skellige. Zamiana cmentarza z naszą talią jest po prostu fenomenalna, ponieważ pozwala „oszukać” prawa kosztu werbunku, przywracając nam kosztowne karty, które zagraliśmy już w tej grze. Dzięki mechanice dobierania i odrzucania, jaką dysponuje ten deck, dobranie i wykorzystanie silnych kart nie jest zbyt trudnym warunkiem do spełnienia, aby Lippy mógł przywrócić do naszej talii wykorzystane już zasoby.


Standardowa lista Miracle Skellige

Autor talii: Shinmiri2

R E K L A M A

Alternatywna lista Miracle Skellige

Autor talii: Green Knight

Znajdź więcej talii Miracle Skellige w naszym katalogu talii!


Kluczowe karty

  • Król Bran – nasz dowódca daje nam nie tylko dodatkowe odrzucenie i dobranie karty w rundzie, ale zadaje też pasywne obrażenia wrogim jednostkom. Sprawdza się to wyśmienicie przy korzystaniu z Koral.
  • Uzdrowienie – ponowne użycie Chironexa, Jednorożca czy Koral jest mocne, ale to nie powód, dla którego Uzdrowienie ma swoje miejsce w Miracle Skellige. Czasami znajdujemy się w sytuacji, kiedy przed zagraniem Gudmunda w talii zostało nam kilka mocnych złotych jednostek. Dzięki Uzdrowieniu mamy szansę na zagranie przeniesionej na cmentarz karty.
  • Kaganiec Vigo – dawno nie widziana karta z bogatą historią w Gwincie. Jej główną zaletą, która przemawia za jej inkluzją w tym archetypie jest możliwość kradzieży przydatnej złotej jednostki przeciwnika, aby po zagraniu Gudmunda znalazła się w naszej talii, wraz z samym Kagańcem. Dzięki temu zyskujemy tak zwane „carryover value”, a już w ogóle, jeśli uda nam się ukraść Płotkę lub Wiedźmina przeciwnika czy Jednorożca/Chironexa.
  • Gudmund Pyskaty – MVP naszej talii. Zagrywając go w R2 odnawiamy swoje zasoby zużyte do wygrania w R1, aby móc je dobrać do R3.
  • Morkvarg – carryover, które w razie potrzeby możemy wykorzystać, odrzucając Morkvarga z ręki, lecz największą korzyść zyskamy, gdy zostanie on w decku do rundy drugiej, kiedy to wyskoczy po zagraniu Lippiego.
  • Jednorożec i Chironex – czyli po prostu potężne karty neutralne, wykorzystywane dla czystej wartości punktowej, której uzyskanie jest prostsze dzięki możliwości wskrzeszenia jednego z nich bądź kradzieży Kagańcem.
  • Wiedźmini – ich rola w Gwincie jest po prostu nie do podważenia. Stanowią bezpieczne zagranie otwierające i są po prostu silni na własnych warunkach. Kagańcem Vigo możemy ukraść dodatkowego wiedźmina i wtasować wszystkich Lippym na rundę trzecią, co da nam dodatkowe punkty mimochodem.
  • Zupa Elfio-Cebulowa – nijak można zakwalifikować ją jako kluczową kartę, ale jej obecność w tym decku może być kontrowersyjna, więc należy jej rolę wyjaśnić. Chcemy dzięki niej uzyskać dodatkową złotą kartę do przywrócenia Gudmundem w R2 i uzyskać value zgodne z jej kosztem werbunku, bądź po prostu odrzucić (najlepiej z Koral). Częściej się ją odrzuca niż zagrywa, ale w pewnych sytuacjach np. kiedy mamy zranionych złotych sojuszników, jej zagranie jest korzystne.
  • Płotka – odchudza naszą talię. Możemy ją przyzwać dwukrotnie w czasie gry, ponieważ wyskoczy drugi raz po zagraniu Gudmunda Pyskatego.
  • Birna Bran – staple dla frakcji Skellige. Odrzuca niepotrzebne dla nas karty, dobierając zupełnie nowe.
  • Skald Heymaey – odrzuca, po czym dobiera nam kartę. Użyteczna jednostka, dzięki której szybciej wertujemy nasz deck w poszukiwaniu zasobów.
  • Brązowe karty specjalne (Kajdany z Dwimerytu, Krwawy Połów, Zarodniki, Czyste Niebo) – fillery, które głównie służą jako mięso armatnie do odrzucenia i dają dodatkowe +2 punkty za każde odrzucenie przez Koral. Czasem przydadzą się w nietypowych sytuacjach (np. do zniszczenia Artefaktu, skontrowania Efektu Rzędu czy usunięcia wzmocnień z wrogiej jednostki lub zablokowanie jej).
  • Harcownicy Tuirseach – wchodzą na pole bitwy, gdy odrzucimy ich z ręki, dając nam dodatkowe value i tempo.

Mulligan

Szukamy:

  • Koral, Kagańca Vigo, jednego z Wiedźminów, Jednorożca, Chironexa, Birny Bran, Skaldów Heymaey, Harcowników Tuirseach.

Wymieniamy:

  • Płotkę, Gudmunda Pyskatego, nadmiarowych Wiedźminów, nadmiar brązowych kart specjalnych.

Uwagi:

  • Jeśli w ręce mamy nadmiar brązowych kart specjalnych bez wielu kart zdolnych je odrzucić, ale nadal mamy Płotkę i Wiedźminów w talii, to nadal należy podjąć ryzyko mulliganu, ponieważ nie będziemy w stanie wygrać R1 ze zbyt dużą ilością bezużytecznych kart w ręce, a jest to kluczowe do wygrania meczu.
  • Lippiego chcemy dobrać dopiero w R2 po odchudzeniu talii, a zagrany w R1 popsuje nasze plany – zawsze należy go wymienić!
  • Bomba Dwimerytowa i Czyste Niebo w obecnej mecie mają naprawdę świetne zastosowania na kolejno Krąg Przywołań i Smoczy Sen.

Styl gry i strategia

Pierwszym celem naszej rozgrywki to odchudzenie się i narzucenie dużego tempa w R1, tak, abyśmy odskoczyli od przeciwnika na co najmniej 10 punktów. Dzięki Wiedźminom, Płotce i kartom dobierająco-odrzucającym nie powinno stanowić to wyzwania w większości matchupów. Ogromną robotę na rzecz zwycięstwa w R1 może wykonać Koral, dlatego jeśli mamy ją w ręce to warto zostawić pod nią dodatkowe odrzucenie z Brana. Dzięki posiadaniu w talii Gudmunda Pyskatego, nie musimy się bać używania naszych najsilniejszych goldów, ponieważ i tak je sobie przywrócimy z powrotem, więc możemy z powodzeniem cisnąć R1 do ostatniej karty, o ile oczywiście sytuacja tego wymaga. Warto wspomnieć, że jeśli mamy znaczną przewagę punktową to warto wykorzystać Kaganiec Vigo na Płotce lub Wiedźminie przeciwnika, ponieważ dają nam carryover na R2/R3.

R1 chcemy wygrać, zaś w R2 dociskać w miarę możliwości (pilnując, aby nie stracić karty, optymalne jest przegranie E2 na równych kartach). Czasem nie będziemy w stanie doprowadzić do sytuacji w której odzyskujemy kartę w R2, ale wyciskając do rywala jego mocne zagrania ulepszamy swoją ostatnią rundę, ponieważ to my mamy szansę na dobranie silniejszych zasobów.

Z reguły jedyną brązową jednostką, jaką chcemy zagrywać w R1 jest Skald Heymaey, ale jeśli mamy matchup, w którym przeciwnik nie stosuje removali lub gdy mamy do dyspozycji Przewagę Taktyczną, możemy bezpiecznie zagrać jednego z Łowców Brokvar. W innym przypadku po prostu ich odrzucamy, ponieważ zagrywając ich na stół oddamy przeciwnikowi inicjatywę w tempie, a tego nie chcemy.

R2 to rozpoczęcie od zagrania Lippiego i ciśnięcie do momentu w którym zyskujemy CA lub je odzyskujemy po stracie w R1 (w zależności od rezultatu rzutu monetą). Granie do końca R2 jest z reguły mocniejsze dla nas, ponieważ wtasowane Lippym zasoby zazwyczaj dają nam lepsze topdecki od przeciwnika. Dzięki temu w R3 mamy czyste przedpole, ponieważ najprawdopodobniej rywal zużył już swoje największe armaty w arsenale, a nam powinna pozostać co najmniej jedna.


Wskazówki

Potwory

  • Wykorzystanie Przewagi Taktycznej od razu, zablokuje zagranie Jeźdźców Gonu od przeciwnika w R1,
  • Zarodniki mogą zresetować Ozzrela lub Ghula,
  • Łowca Brokvar może zostać zagrany w R1, ponieważ najpewniej przeciwnik nie będzie miał na niego wczesnej odpowiedzi,
  • Strzały z Brana i Koral nie są targetowane, a to oznacza, że odporny Oszluzg nie uchroni się przed nimi,
  • Duże jednostki Potworów to cel dla podwojonych obrażeń z Chironexa.

Nilfgaard

  • Uzdrowienie chroni nas przed odrzuceniem Lippiego na cmentarz przez Traheaerna var Vdyffira,
  • Zagranie Łowcy Brokvar bez Przewagi Taktycznej będzie niebezpieczne,
  • Należy grać wokół Leo Bonharta i Petera Gwynlewa, toteż niewskazane jest zagrywanie Chironexa przed Jednorożcem, aby nie stworzyć pod niego celu.

Królestwa Północy

  • KP opiera się na enginach, więc ostrzał z Łowcy Brokvar i Brana/Koral skutecznie pozabija mniejsze wrogie enginy,
  • Krwawy Połów to dobra odpowiedź na Vysogotę z Corvo, Seltkirka czy Nenneke,
  • Kaganiec Vigo może ukraść wrogowi Yennefer: Klątwy, Seltkirka, Porońca czy Saskię: Smoczy Ogień,
  • Zarodniki to sposób na reset na Hubercie Rejku.

Scoia’tael

  • Bomba Dwimerytowa może zniszczyć jedną z wrogich Pułapek,
  • Zupa Elfio-Cebulowa może zostać zagrana prawie za darmo, jeśli spodziewamy się Pułapki Miażdżącej/Smoczego Snu,
  • Łowca Brokvar może zostać zabity przez Strzelca Wyborowego.

Skellige

  • W mirrorach zasada jest jedna – kto lepiej dobrał, wygrywa grę,
  • Łowca Brokvar może łatwo zginąć bez buffa od Przewagi Taktycznej,
  • Należy uważać na Geralta: Yrden bądź Profesjonalistę przy decydowaniu o sojuszniku, który miałby otrzymać podwojonego buffa od Jednorożca.

Podsumowanie

Miracle Skellige z mema przerodziło się w mocny archetyp, który we wczesnej mecie Seasonal Trees Update ma miejsce w czołówce. Pyskaty Gudmund to karta, która w pojedynkę wygrywa gry swoim wpływem na nasz deck, pozwalając nam niemal oszukać system kosztów werbunku i zasobów. Niewiele talii w Gwincie może się poszczycić taką ilością drawu i odchudzania jak Miracle. Na ten moment Miracle Skellige to czołowy archetyp w grze i trzeba się z nim liczyć.


Poradnik wideo od twórcy talii


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Michał Biegaj

    Niebieski Sen też jest ciekawą alternatywą w tym decku, może sporo namieszać.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...