Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Midrange Morvran – poradnik do gry | Seasonal Trees Update
Morvran Voorhis Nilfgaard Talie

Midrange Morvran – poradnik do gry | Seasonal Trees Update

Witaj na stronie poradnika do gry Midrange Morvranem! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Midrange Morvrana. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!


Wprowadzenie

Midrange decki w Gwincie opierają się na jednym – value z kart, które musi być jak największe w stosunku do ich kosztu werbunku i możliwie jak najłatwiejsze do uzyskania. Nie mamy więc przygniatającej ilości synergii czy combosów między kartami, a przynajmniej nie w Midrange Morvranie.

Midrange Morvran nie jest wyjątkowy pod względem budowy, ba, on jest wręcz głównym przykładem midrange decku w Gwincie. Pula punktów werbunku w wysokości 168 pozwala na dokooptowanie możliwie najsilniejszych kart dla Voorhisa, mimo, iż jego umiejętność nie powala – to ledwie 6 punktów. Na szczęście zwiększona pula werbunku nadrabia tę niedogodność z nawiązką.

Build tej talii zawiera wiele removali, które pomagają w kontroli pola bitwy, więc mamy zagrania tak proaktywne, jak i reaktywne. Dzięki temu deck jest wyważony i bardzo uniwersalny.


Standardowa lista Midrange Morvrana

Autor talii: Kriegmariner

R E K L A M A

Alternatywna lista Midrange Morvrana

Autor talii: Freddybabes

Znajdź więcej talii Midrange Morvrana w naszym katalogu talii!


Kluczowe karty

  • Niebieski Sen Hanmarvyna – świetna karta w wielu matchupach. Może nam wskrzesić silną złotą jednostkę z cmentarza przeciwnika, szczególnie ponętnymi celami dla tej karty jest Chironex/Jednorożec czy Stary Grot.
  • Leo Bonhart – Geralt z Rivii na sterydach. Praktycznie zawsze znajdzie odpowiedni cel. Absolutnie kluczowy w matchupie z Potworami czy Królestwami Północy.
  • Serrit i Egan – staplowe karty dla Nilfgaardu. Serrit może zdjąć engine z 5 punktami, a Egan jest w stanie zablokować dwa brązowe, przez co są bezużyteczne dla przeciwnika.
  • Jednorożec i Chironex – czyli po prostu potężne karty neutralne, wykorzystywane dla czystej wartości punktowej.
  • Assire van Anahid – czyli 9 punktów za 8 werbunku, bo prawie zawsze wtasowujemy nią Płotkę. Czasami przydaje się jako kontra na Ozzrela/Ghula w R3 bądź na Róg Dowódcy, jeśli gramy z Francescą.
  • Kulawy Gerwin – wyśmienity na Królową Krabopająków i Drauga, kara przeciwnika za zagranie dwóch brązowych enginów jeden po drugim. Nawet jeśli wejdzie za 6 i zabije jeden engine to nie ma tragedii.
  • Wiedźmini – ich rola w Gwincie jest po prostu nie do podważenia. Stanowią bezpieczne zagranie otwierające i są po prostu silni na własnych warunkach.
  • Traheaern var Vdyffir – bardzo upierdliwa dla przeciwnika karta. Jeśli mamy szczęście, to możemy odrzucić bardzo mocne karty jak Róg Dowódcy.
  • Peter Saar Gwynlew – śmiesznie tani jak na swoje możliwości. Pomoże zresetować silną jednostkę przeciw KP czy Potworom, lub uleczyć sojusznika. Przydaje się często, jedna z najlepszych „szóstek” w grze.
  • Płotka – odchudza naszą talię, ma synergię z Assire i (niestety) antysynergię z Dywizją Magne.
  • Nilfgaardzki Rycerz – 6 siły za 5 werbunku jest dobre, ponieważ negatywny efekt Rozmieszczenia możemy zanegować, zagrywając Rycerza na otwarcie rundy, bądź wzmacniając silnego wroga, który i tak będzie celem dla Leo/Petera.
  • Konnica Dywizji Alba i Nadzorca Niewolników – Konnica to po prostu blok z akceptowalnym ciałem, zaś Nadzorcy to tanie removale, które współgrają z Konnicami.
  • Brązowe enginy (Dywizja Magne, Sierżant Nauziki) – solidne zagrania na otwarcie, jeśli przeciwnik ich nie skontruje, to pomogą nam wygrać R1 bez większego problemu.
  • Niewolnicza Piechota – wyśmienita na talie Skellige, które zadają dużo obrażeń naszym jednostkom, ale nie dobijają ich. Zawsze znajdzie co najmniej niezłe value. Może przemienić jednostki nielojalne, co kontruje m.in. Sabrinę Glevissig.

Mulligan

Szukamy:

  • Brązowych enginów, Konnicy Dywizji Alba, Nadzorców Niewolników,  jednego z Wiedźminów, Traheaerna var Vdyffira, Serrita i Egana, Jednorożca i Chironexa, Kulawego Gerwina, Wściekłego Ifryta.

Wymieniamy:

  • Płotkę, nadmiarowych Wiedźminów, najsłabsze karty w naszej ręce.

Uwagi:

  • Takie karty jak Peter czy Assire apogeum swojej przydatności osiągają dopiero w rundzie 2, więc można pokusić się o ich wymianę.

Styl gry i strategia

Nie mam tutaj żadnych skomplikowanych schematów – grę zaczynamy od ustawienia brązowych enginów, a w miarę upływu tur powinniśmy reagować na wrogi setup, blokując i zabijając enginy wroga. Na brązowe enginy najlepiej korzystać z brązowych removali/bloków, ale jeśli musicie, to nie ma co czekać z Kulawym Gerwinem czy Wściekłym Ifrytem. Nie trzeba tłumaczyć, że to w tej rundzie zagrywamy Wiedźminów, aby odcedzić deck.

Wygrana R1 jest dla nas dobra, ale w pewnych matchupach (Potwory, Skellige) warto ją przegrać, zachowując kartę przewagi, ponieważ przeciwnik prawdopodobnie będzie dociskał w R2, a dzięki CA po naszej stronie będziemy mogli z łatwością odeprzeć jego zapędy, zachowując sobie co najmniej jedno mocne zagranie na R3. Gdy to my wygramy R1, to w R2 z reguły warto się powymieniać z przeciwnikiem brązowymi, bezużytecznymi już kartami, o ile nie traci się przy tym CA lub ma się tempo playe na szybkie wyjście na czoło w punktacji. Warto dociskać talie Królestw Północy i inne, które będą dla nas nie do dogonienia w długiej rundzie (jeśli nie dobierzemy większości naszych removali na enginy), nawet kosztem CA.

W R3 powinniśmy mieć do dyspozycji nasze najlepsze kosy – Jednorożec/Chironex (najlepiej poczekać z nimi do momentu, aż przeciwnik nie zagra swojego Jednorożca bądź Chironexa, aby go zabić naszym removalem), Sen czy Leo Bonhart/Peter (jeden z nich powinien być naszym last sayem) powinny zapewnić nam wiktorię. Należy pamiętać, aby grać wokół takich kart jak Geralt: Yrden, Geralt: Profesjonalista, Geralt z Rivii i innych kart, które mogą zrobić duży swing punktowy na korzyść przeciwnika.


Wskazówki

Potwory

  • Wykorzystanie Przewagi Taktycznej od razu, zablokuje zagranie Jeźdźców Gonu od przeciwnika w R1,
  • Peter Gwynlew to idealna odpowiedź na Ghula/Alghula,
  • Leo Bonhart zawsze znajdzie dużą jednostkę do zniszczenia,
  • Niebieski Sen pozwoli nam wskrzesić potężnego Starego Grota i inne mocarne karty,
  • Warto odrzucić jedną z Wiedźm, bądź Ghula/Alghula, jeśli mamy taką możliwość z Traheaerna,
  • Warto zużywać bloki na jednostki z Pokrzepieniem, jeśli mamy taką możliwość,
  • Możemy na spokojnie zagrać Jednorożca przed Chironexem, jeśli obawiamy się resetu/perm removalu, ponieważ przeciwnik na 100% będzie miał duże jednostki.

Nilfgaard

  • Mirror rządzi się starym, kambodżańskim prawem, które brzmi „kto lepiej dobierze, ten wygra”,
  • Nie warto buffować enginów Przewagą Taktyczną, szczególnie Dywizji Magne, aby nie stała się celem dla Leo Bonharta,
  • Nie warto obijać jednostek do 1/2 punktów, ponieważ przeciwnik wyciągnie value z Niewolniczej Piechoty.

Królestwa Północy

  • Eliminowanie enginów to główna droga do zwycięstwa – szczególnie Nenneke, Seltkirka, Porońca, Anny Stenger czy Vysogoty z Corvo,
  • Leo Bonhart bądź Peter to odpowiedź idealna na Huberta Rejka,
  • Niewolnicza Piechota to świetna kontra na Sabrinę Glevissig.

Scoia’tael

  • Należy konsekwentnie grać wokół Pułapki Miażdżącej i Wilczego Dołu, jeśli to oczywiście możliwe,
  • Zabijanie słabszych jednostek po jednej ze stron w przeciwnym rzędzie w którym jest zakryta Pułapka może zanegować trochę value z Mahakamskiego Rogu,

Skellige

  • Niezabici sojuszniczy to świetne cele do przemiany za pomocą Niewolniczej Piechoty,
  • W grze na Cracha trzeba bezwzględnie zabijać jednostki w nastackowanym rzędzie, aby opóźnić lub osłabić Róg Dowódcy,
  • Traheaern może przyczynić się do wygrania gry, jeśli odrzuci Pyskatego Gudmunda czy Róg Dowódcy.

Podsumowanie

Midrange Morvran to silna, stabilna talia, którą z powodzeniem można robić placementy i wbijać rangę. Ma mało słabych matchupów, a do większości z nich jest w stanie się znakomicie dostosować, przez co jej pilot jest w stanie ograć nią każdą talię z mety, o ile dobierze wszystkie potrzebne zasoby, aby tego dokonać.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • adam blawat

    wie ktos czy w nowym dodatku ma byc tez nowa frakcja lub dowodcy dla starych nowi?

  • maciek

    Nowej frakcji nie będzie, za to każda z obecnych frakcji dostanie po jednym dowódcy.

    • podobno ma być w tym roku,sami redzi o tym mówili

      • maciek

        W tym roku tak, jednak nie w najbliższym dodatku

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...