Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Mahakam! Przyjemna talia Krasnali Scoia’tael
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Mahakam! Przyjemna talia Krasnali Scoia’tael

Krasnoludy z Challengera

GWENT Challenger #4 już dawno za nami (podsumowanie & funny moments – KLIK), a Homecoming tuż, tuż, więc pomału czas zacząć żegnać starego Gwinta i przygotowywać się na kolejne prezentacje nowego (wszystko o Homecoming znajdziecie tutaj). Ostatnie tygodnie spędzone w Gwincie nie muszą być wcale nudne – talia krasnali, którą wziął ze sobą Tailbot na ubiegłego Challengera nie jest na pewno tier 1 (coś na pograniczu high i low tier 2), ale sprawiła mi sporo frajdy przy całkiem niezłym win ratio i ze spokojem nadaje się do szybkiego wbicia rangi 20, a nawet 21 (ale ostrzegam, że bez szczęścia do monety będzie Was to kosztowało bardzo dużo czasu na wbicie GMa, zresztą, GMa nigdy nie wbija się łatwo, prawda?)

Jeśli poszukujecie szczegółowej rozpiski siły niemal wszystkich archetypów w Gwincie, to warto zajrzeć na stronę Team Aretuzy!

Zapraszamy do naszego przeglądu najsilniejszych talii w mecie z wersjami budżetowymi!


Win Ratio


Krótki opis talii

Krasie są na tyle prostym archetypem, że wystarczy dosłownie szczypta liryki, aby go Wam przedstawić. Celem talii karłowatych brodaczy jest wykorzystanie silnych brązowych jednostek do uzyskania przewagi punktowej i doprowadzenie do sytuacji, w której albo wygrywa w R1 na -1/even i drypassuje w R2, albo przegrywa R1 na -2 (czasami na -1) z zachowaniem kluczowych srebrnych kart (trio Paulie & Atrapa & Hattori w Barclaya Elsa) i nie daje się sprowadzić w R2 do gry na topdeck w R3 lub do straty CA, zachowując potężnych liliputów na R3 i ewentualnie Aglais.

Budowa talii

Kod na import talii: ac5ee16a6f02d8de6f5a6e129b03092f49672015764432045

Aby zaimportować kod musicie mieć włączonego GwentUpa ze skopiowanym do schowka kodem. W Gwincie wchodzicie w swoją Kolekcję, a następnie klikacie w rozwijalnym panelu GwentUpa „Import deck”, bądź wciskacie przycisk F7 na klawiaturze. Po akceptacji talia wskoczy do Waszej listy talii. GwentUpa pobierzecie tutaj.

R E K L A M A

Deck nie wygląda wybitnie oryginalnie – mamy w nim same sprawdzone i skuteczne karty. Brązowy krasnoludzki core tworzą Agitatorzy (z łatwością można kontrolować ich umiejętność, poprzez odchudzenie Hufu i mulligan), którzy mogą stworzyć jeden z trzech różnych podstawowych egzemplarzy brązowego Dwarfa z naszej talii – Najemnika, Huf lub Harcownika.

Jakie zdolności mają poszczególne karzełki? Najemnicy stanowią nie tylko bezpieczne zagranie na początku gry, ale też pomagają unikać Zagrożeń rzuconych na naszą stronę (jak zagramy Mgłę z naszej strony, to z kolei mogą wepchnąć w nią przeciwną jednostkę). Huf to odchudzenie plus tempo, gdy zagrane z Agitatora (praktycznie zawsze siądzie, bo Huf chcemy zagrać w głównej mierze właśnie z Agitatora). Harcownicy to po prostu „dwunastki” (po buffie od Cranmera stają się „trzynastkami”) i cele pod wskrzeszenia.

Reszta brązowych kart to „zapychacze” do kontroli stołu, które w niektórych matchupach wydatnie się przydają. Elfia Szabla zabije m.in. Rębacza po ticku czy Aspiranta po Folteście. Piorun figuruje tutaj ze względu na Ithlinnę, zaś poczciwy Rekonesans nieco nas odcedzi. Wszystko to możliwe do wyciągnięcia przez samotnego Elfiego Najemnika.

Kto załapał się do grona sześciu wspaniałych sreberek pod osobistym nadzorem Brouvera? Nie zabrakło starosty Barclaya , bez którego krasnale nie istnieją. Jest też Dennis Cranmer, który ma tu odgrywać rolę odważnego walczaka – to on jest naszym pierwszym zagraniem, w razie czego do boju posyła go sam Hoog. Ulepszenie reszty kompanii jest niesamowicie przydatne i grywalne w obecnej mecie (patrz: Foltest i Weterani Tuirseach). Ida Emean jako nadworna czarodziejka poczęstuje wroga Piorunem lub rzuci szybką Mgłę (często zdarza mi się zaspać i zagrywam ją za wolno, więc jeśli w talii oponenta nie ma jednostek pasywnych i złotych/srebrnych Zagrożeń to nie ma co czekać).

Co więcej? Na srebrnych slotach nie mogło zabraknąć także Hattoriego (rez na Barclaya, Agitatora, po przerzutce Atrapą na Idę), Pauliego (niby ryzykowny z Barclayem, ale serio, brick zdarza się od święta) do wskrzeszenia dużego krasnala i Atrapy, która nie może zostać wyciągnięta herosem, ale sprawdza się przerzucając wspomnianego wcześniej Hattoriego, Barclaya czy Pauliego (czasem nawet w Idę).

O złotych napiszę najmniej, bo są na tyle znajome, że nie ma sensu ględzić. Ithlinne dewastuje Rębaczy i silniki w innych talii w early game, Aglais wchodzi za wyśmienitą wartość w każdym matchupie oprócz Skellige, Jaskier to draw + jednostka pod tempo czy zagranie na otwarcie z Najemnikiem, zaś Igni to po prostu Igni – zapali kropkę nad „i” w R1 lub zgaśnie jako zwykła piątka w R3. Długo grałem Schirru zamiast wiedźmina i jak najbardziej polecam, kwestia gustu i Waszego środowiska (dla przykładu Schirru ulepszy Wam matchup z Handbuffem, więc jeśli trafiacie na ten archetyp to bierzcie pół-elfa)


Zamienniki/Alternatywy

+ Schirru/ Xavier Moran, -Geralt: Igni

Alternatywa o której wspomniałem w opisie. Kasuje duże finishery przeciwnika w R3, ale bez last saya potrafi być problematyczny. Xavier to niezła opcja na finishera (za 18/19).

+ Yaevinn, -Ida Emean

Ida potrafi wyratować z opresji clearem lub wywrzeć presję Mgłą, ale jeśli nie wyobrażacie sobie gry bez szpiega to najbardziej zalecam odpalić właśnie czarodziejkę.


Styl gry

Mulligan: Największy blacklist lub bricki (Piorun, Rekonesans, Szabla dla Najemnika lub Mahakamski Huf)/2,3. dowolnie/największy blacklist

Szukamy: Złotych kart (szczególnie Igni i Ithlinne), srebrnych kart (ale Hattori i Paulie naraz w ręce to za dużo na R1, warto wymienić elfa), co najmniej 2 Agitatorów, Elfiego Najemnika.

Uwagi: unikamy pustego herosa (pamiętajcie, że może wyciągać brązowe krasnale!) i Ithlinny. Uwaga także na zbyt dużo Hufu w ręce/pustego Najemnika.


Niebieska moneta

Krasie na niebieskiej mają pod górkę (szczególnie na Tempo Calveita), ale z reguły bardzo rzadko drypassujemy w R1 (choć warto na Alchemię). Szybkie tempo z Agitatorów i dobry Barclay to klucz do odpowiedniego wejścia w mecz, bo albo wygramy R1 na -1, albo przegramy na +1 i mamy niezłą sytuację (szczególnie gdy przeciwnik zdecyduje się dociskać w R2). Absolutnie nie wolno dać się przebić punktowo – wygrana R1 na -2 karty to praktycznie game over, o ile przeciwnik nie miał wymarzonego rozdania. Należy się też wystrzegać przegranej na even!

Czerwona moneta

Na maksa wykorzystujemy potencjał decku, zawsze chcemy tutaj albo wygrać na -1/even, albo przegrać na +2. Bez zużywania najsilniejszych zagrań powinniśmy wejść w swój rytm brązowymi krasnalami i przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Runda 1

Zagranie Dennisa Cranmera (nawet z Brouvera) zagwarantuje Wam solidny start i value na następne tury. Zagrywanie Agitatora z Harcownikiem w talii jest ryzykowne jako open play na niebieskiej, więc nie polecam. Otwarcie z Poety i Krasia Najemnika jest OK.

Gramy po prostu swoje. Za pomocą Agitatorów i reszty krasnali pracujemy ciężko na swój sukces w tej rundzie. Ida we Mgłę też pomoże, tak samo jak zagrana w odpowiednim momencie Ithlinne, która spowolni Rębaczy czy Aspirantów na przynajmniej turę (w przypadku KP zależy czy mają Grom).

Pamiętajcie, że umiejętność przesunięcia jednostki Krasnoludzkiego Najemnika nie jest tylko nieznaczącym efektem pobocznym. Możecie dzięki niemu chytrze ustawić sobie Igni czy wpakować wroga ponownie we Mgłę z Idy. Pomaga też w zróżnicowaniu jednostek i uniknięcia wrogiego Zagrożenia. Apropo Igni – Geralt pomoże Wam domknąć R1, nie warto go trzymać na później, bo z doświadczenia wiem, że rzadko wchodzi…

Runda 2

Po wygranej R1 zawsze drypass lub Yaevinn jeśli go gracie i pas (wyjątek: Pożerka, którą chcemy docisnąć do końca, o ile nie mamy słabych topdecków, a także Handbuff – warto z nim potrejdować w R2 swoje brązowe karty za ich brązowe 21/23).

Runda 3

Paulie, Barclay, Hattori w Barclaya i Atrapa w którąś z tych trzech kart to Wasze główne atuty. Aglais też zrobi robotę, jeśli ma cel.


Ocena

Wyśmienita na czerwonej monecie,

Niezła alternatywa dla Sklepa lub Kontroli,

Prosta w pilotażu,

Kilka różnych kombinacji kart,

– Bez Pożogi nie wyrabia w tempo na m.in. Handbuff,

– Bez szpiega rezultat coinflipu ma duży wpływ na nasze wyniki,

– Nie ma Zoltana 🙁


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Dybak

    Mi się tą talią gra w rzeczywistości bardzo przyjemnie, na razie nabiłem 28 winów przy 5 przegranych, win ratio 85% na 18 randze. Gram jednak lekko innym deckiem, mianowicie Xavier i Kaganiec za Igni i Jaskra, mahakamski róg za Ide oraz 3 harcownik za szablę. Polecam zwłaszcza Xaviera, finisher za 19/20 punktów w ostatniej rundzie jest bardzo przydatny 🙂

  • Master Card

    Co można grać zamiast Jaskra? Ale coś innego niż kaganiec

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...