Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Królowa Krabopająków – Wielka Uczta na 30 biesiadników!
Królowa Krabopająków Potwory Talie

Królowa Krabopająków – Wielka Uczta na 30 biesiadników!

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
4.25 (4 votes)

Wielka Uczta

Talię podesłał i opisał Wojtasxx! Potwory, Królowa Krabopająków i Wielka Uczta, czyli pozostajemy w klimatach świąt i wielkiego biesiadowania!


Królowa Krabopająków – najnowsza pożerka


Oś talii

Wielka Uczta, to talia opierająca się na Nekkerach, czyli mowa o starej i sprawdzonej Pożerce, która jest dosyć uniwersalnym deckiem. Podstawę talii i strategii stanowią Nekkery, które staramy się maksymalnie wzmocnić za pomocą pożerania Krabów i Harpii.

Co ciekawe, talia składa się aż z 30 kart. Czy działa? Sprawdźcie sami! Autor na MMR 4k twierdzi, że wygrał 8/10 pojedynków. Brzmi zachęcająco.


Karty

Złote karty

  • Królowa Krabopająków – zjada Harpie i jaja albo Krabopająki. Generalnie wszystko zjada w zależności od sytuacji! Może także zjadać Nekkery.
  • Ge’els – przywołuje jedną z dwóch kart złotą albo srebrną. Znając talie masz dużą pewność jaka karta się pojawi. Dodatkowo, ustawia nam kartę na wierzchu talii.
  • Kejran – zjada to, co nam przeszkadza.
  • Regis: Wampir Wyższy – zjadamy coś z talii przeciwnika. Często używany na start, aby po zagraniu Olbrzymiego Krabopająka przywołać małe krabiki i oczyścić talie.
  • Geralt Igni – kontrolna na rząd przeciwnika, który jest powyżej 25 punktów siły.

Srebrne karty

  • Mantikora – podstawa do kilku kombinacji. Można ją zeżreć Vranem i przyzwać Harpie. Jednak idealne kombo to akcja z Królewiczem Ropuchem, a następnie pożarcie z cmentarza za pomocą Alghula lub Ghula z Gniazda Potworów.
  • Goliat – karta po zagraniu daje nam 17 punktów. Warto grać ją na końcu, bo jest wrażliwa na uszkodzenia.
  • Alghull – zjadamy albo Mantikorę, albo coś mocnego z cmentarza przeciwnika. Warto trzymać na 3 rundę.
  • Gniazdo potworów – daje dużo możliwości. Ja najczęściej używam w 3 rundzie. Ghull zjada Mantikorę i wskakuje 20 punktów na stół, plus buff dla Nekkera. Można też wezwać Utopca i przenieść jednostkę albo Zgnilca  za 11 punktów, który po zjedzeniu rani wszystkich przeciwników w przeciwnym rzędzie. Ewentualnie stworzyć Olbrzymiego Krabopająka.
  • Królewicz Ropuch – dobre kombo z Mantikorą za 18 punktów oraz nowa karta.
  • Wodnica – daje czyste niebo lub toksynę krabopająka. Można wymienić na coś innego.

Brązowe karty

  • Nekkery x3 – podstawa talii.
  • Olbrzymi Krabopająk x2 – synergia z pożeraniem.
  • Krabopająk Truteń x3 – odchudzanie talii.
  • Harpia Cellano x3 – 6 punktów oraz dwa jajka do zjedzenia.
  • Harpia x3 – odchudzanie talii i synergia z pożeraniem.
  • Oszluzg x2 – zjada nasze karty z cmentarza i przywołuje jednostki z talii, odchudzanie i możliwość wyciągnięcia potrzebnej jednostki.
  • Vran x2 – główny pożeracz w talii, zaczynamy od jajek.
  • Widłogon x2 – zjada dwie jednostki, bardzo uniwersalny oraz różnicuje poziom siły przed spaleniem.

Rozgrywka

Mulligan

Nie chcemy mieć na ręku Harpii i Krabopająków Trutni. Idealnie, gdy mamy na ręku jednego Nekkera, Vrana, Harpię Cellano oraz Olbrzymiego Krabopająka.

I runda

Staramy się wyczyścić talie z Krabopająków Trutni i Harpii. Ucztujemy! Nawet jeśli przegramy rundę, to powinniśmy mieć przewagę przynajmniej jednej karty. Przy Dużym Krabopająku i zjedzeniu przez Królową Krabopająków – Harpi Cellano – nie powinno to stanowić problemu.

II runda

Jeśli wygraliśmy to dajemy pass, bez grania żadnej karty. Jeśli przegraliśmy, to zwyczajowo przeciwnik da dry pass, gramy cokolwiek, co nie rozbraja naszego finiszera. Ważne! Zemsta działa już inaczej i Nekkery, czy jaja harpii nie przechodzą na następną rundę!

R E K L A M A

III runda

Naszym finiszerem są Nekkery, które pożeramy oraz wzmacniamy Goliatem ewentualnie Gniazdem Potworów.

Ps. Jeśli i wy chcecie się podzielić swoimi taliami, albo poradnikiem do talii, którą ogrywacie, to piszcie śmiało na [email protected]! Opis prosimy w Wordzie, a zdjęcie talii jako jpg.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja