Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Krasnale z Mety, czyli ochotnicy Mahakamu!
Brouver Hoog Scoia'Tael Talie

Krasnale z Mety, czyli ochotnicy Mahakamu!

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
5 (1 vote)

Z Krasnalami za pan brat!

Meta zaczyna się już formować, a razem z nią powracają krasnoludy. Poprzednio Czarujące Wiewiórki były praktycznie na samym szczycie, a teraz nadeszła pora na krasnale z Brouverem Hoogiem na czele.

Talię przygotował Dunkoro, ze świetnym opisem. Polecam zajrzeć w przypadku wątpliwości. Na stronie już pojawiły się skelligijskie misie, jak również talia szpiegów NG dla początkujących w nowym patchu. Do tego dochodzi nowy dowódca Potworów, a konkretnie sama Królowa Krabopająków.


Ochotnicy Mahakamu


Oś talii

Podstawą talii są Agitatorzy i Harcownicy – to oni zdobywają dla nas punkty i szykują pole dla Denisa Cranmera. Elfi zwiadowcy potrafią wyciągnąć bardzo przydatną kartę której nie musimy mieć w decku, a na pewne sytuacje staje się zbawienna.

W razie chęci usunięcia kluczowych dla przeciwnika kart sprawę ratuje Itlina, która jest swoistym Hironexem z Yennefer, tyle że rani tylko wrogów! Kontrolę dopełnia najnowszy Iorweth wespół z Schirru (który de facto powrócił do wielkiej gry po buffie).


Karty

Złote

  • Brouver Hoog – wspaniały dowódca, wręcz stworzony do tej talii. Synergia z prawie każdym brązem w decku, a do tego potrafi wyciągnąć potrzebne srebro (wyciąga tylko jednostki).
  • Schirrú – Pożoga, albo Epidemia. Do wyboru, do koloru. Geralt mógłby się od niego uczuć.
  • Itlina – w talii mamy dwa spelle, które czarodziejka dobrze wykorzysta. Świetna jako removal i obszarówka.
  • Isengrim: Uciekinier – w razie potrzeby może wyciągnąć z talii Atrapę lub Runę Morana, albo pozwala dobrać przydatne srebro Scoia’tael, tylko trzeba mieć szczęście. (pamiętajcie, że opis jego 1 umiejętności jest błędny). Zamienniki: Dekret Królewski (łatwiejszy dostęp do pozostałych goldów).
  • Iorweth: Zaduma – sprawia, że wrogowie toczą pojedynek i zabijają się nawzajem. Nic dodać, nic ująć.

Srebrne

  • Dennis Cranmer – ulepsza każdego krasnoluda o 1. Nie próbujcie używać go więcej niż jeden raz, aby Hattori mógł wskrzesić starostę Barclaya!
  • Barclay Els – krasnal, co potrafi namówić swoich towarzyszy do wejścia na stół.
  • Hattori – wyciąga z cmentarza jednostkę słabszą od siebie, albo z taką samą siłą.
  • Paulie Dahlberg – wskrzesza brązowego krasnoluda, który nie należy do wsparcia.
  • Atrapa – pozwala użyć zdolności wybranej jednostki jeszcze raz. Mamy do niej łatwy dostęp za sprawą Uciekiniera.
  • Runa Morana – magiczny kamień, tworzący trzy losowe karty Wiewiórek, a my wybieramy jedną z nich. Duża szansa na szpiega. Zamienniki: Yaevinn (pewny szpieg pod CA).

Brązowe

  • Krasnolud harcownik – prawie zawsze wejdzie za 12 punktów, do tego może posłużyć jako removal do 3 punktów.
  • Agitator Scoia’tael – służy do wyciągania Harcowników i Mahakamskich ochotników.
  • Ochotniczy Huf Mahakamski – jednostka, która automatycznie rzuca na stół wszystkie jej egzemplarze.
  • Tancerz ostrzy – zamiast pasować na pusto, lepiej mieć go pod ręką. W przypadku wymiany, ląduje w dowolnym rzędzie. Swoiste carryover blokujące drypass.
  • Elfi zwiadowcy – może stworzyć jednostkę Scioa’tael, której nie było w początkowej talii.
  • Trzęsienie ziemi – zadaje wszystkim jednostkom wroga jeden punkt obrażeń, a jeśli zniszczy jednostkę, po naszej stronie pojawia się Pomniejszy strażnik. Synergia z Itliną.
  • Piorun Alzura – removal za 9 punktów, kolejny spell dla Wieszczki.

Rozgrywka

Mulligan

Na pewno na ręku nie chcemy Ochotników, ponieważ ich wyciąga Agitator. Następnie należy zawsze wymieniać trzeciego Harcownika – Agitator musi mieć przedstawiciela do negocjacji. Spelle również nie są potrzebne, je z kolei podwoi Itlina.

Tancerz Ostrzy jest oczywistym wyborem na odrzucenie, ale nie należy go wymieniać! Może być bardziej przydatny w drugiej turze, jako wiewiórczy carryover.

R E K L A M A

Pierwsza runda

Zaczynamy klasycznie od Agitatorów. Najważniejsze, aby cały czas utrzymywać tempo gry. Harcownicy skutecznie utrzymują lekką kontrole na polu i zyskują na tym punkty. Jeśli mamy Atrapę to można ją wykorzystać na Harcownikach, ponieważ później Paulie Dahlberg będzie mógł wskrzesić dużą jednostkę.

W pierwszej rundzie musimy przygotować sobie karty do ożywienia przy pomocy Hattoriego i Dahlberga, dlatego jeśli mamy Runę to wykorzystujemy ją od razu. Tak samo w przypadku Zwiadowców i Agitatorów.

Druga runda

W drugiej rundzie passujemy, jeśli wygraliśmy. W przypadku przegranej, dobrze byłoby wygrać samym Tancerzem Ostrzy, ale jeśli nie to ponawiamy taktykę z rundy pierwszej.

Trzecia runda

Tu podstawą jest wykorzystanie w dobry sposób krasnoludów, które już są na cmentarzu. Nawet w przypadku rzucenia przez przeciwnika Ciri: Nova, to można to nadrobić jednym ruchem z Dahlbergiem lub Schirru ją spali.

Hattori może ponownie użyć Elsa, a ten z kolei wyciągnie Harcownika, albo pozostałego Agitatora. Warunkiem wygranej w trzeciej rundzie jest dobre wykorzystanie jednostek w pierwszej.


Podsumowanie

Aktualnie jest to jedna z najczęściej spotykanych talii na rankedach. Wbicie nią 20 rangi nie jest trudne, ale jak to na rankedach bywa, jest do tego potrzebna cierpliwość i szczęście. Do tego po aktualizacji, tego drugiego potrzeba jeszcze więcej.

Plusy

  • Dobrze zorganizowany mulligan.
  • Kontrola nad deckiem.
  • Ogromna synergia kart.
  • W ostatniej rundzie łatwo zdobyć przewagę punktową.

Minusy

  • Brak blokerów.
  • Podatność na karty pogody.

Ogromne podziękowania dla ładnie opisanej talii przez Dunkoro i powodzenia na ladderze. Koniec sezonu zbliża się wielkimi krokami, nie zapominajcie!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...