Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Patch 3.2
Poradniki

Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Patch 3.2

Jakie karty z Wojny Krwi warto stworzyć?

Aktualizacja 09.2019

Nie każdy skusił się na zakup Wojny Krwi – w końcu „stówka” piechotą nie chodzi. To sprawia, że gracze są zmuszeni stworzyć karty z tego dodatku we własnym zakresie. Jest to o tyle trudniejsze, że karty z WK są znacznie droższe do wytworzenia niż karty z setu Homecoming i nie można ich dostać w inny sposób.

W tym poradniku omówimy sobie, które karty z Wojny Krwi są warte stworzenia. Podzielimy je sobie na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Zapraszamy do naszego działu FAQ, który pomoże Wam w przygodzie z Gwintem! Tam znajdziesz inne poradniki (także te dotyczące craftingu!)


Reynard Odo – po zmianie umiejętności jest silną kartą w każdym decku pod Meve i silniki. Proaktywne, bezpieczne zagranie, które jeśli nie zostanie skontrowane, to zyskujemy fajny engine, a także aktywację synergii wynikających ze wzmacniania danej jednostki podczas jej zagrania. Świetna karta.

R E K L A M A

Barnaba Beckenbauer – wyśmienita karta dla Scoia’tael. Jego pozornie trudny do spełnienia warunek spełnić jest w miarę łatwo przy odpowiedniej budowie talii. Podstawa najsilniejszej talii Scoia’tael – Big Spell Franceski.

Żagnica – mocny finisher w taliach Królowej Krabopająków. Niszczenie Trutni nigdy nie było tak satysfakcjonujące! Jako że Królowa od dawna nie nawiązuje już do dawnej przeciętności, to Żagnica może zostać uznana za jedną z najlepszych kart z Wojny Krwi.

Keltullis – niespodzianka, od mema do mety! Keltullis dostał ogromnego buffa do siły bazowej oraz zwiększenie kosztu werbunku, co bardzo pozytywnie zadziałało na jego popularność, gdyż znalazł swoje miejsce w Pożeraniu pod Królową Krabopająków gdzie wymiata. Bardzo dobra karta do stworzenia.


Gabor Zigrin – świetna jednostka, która może służyć albo jako bezpieczny proaktywne zagranie bądź carryover do zagrania w R2 przy drypassie przeciwnika. Do tego jest enginem, który wzmacnia się gdy po naszej stronie pojawia się Krasnolud. Bardzo dobra do talii na Krasnalach.

Dagur Dwa Ostrza – wyśmienita karta do talii z Haraldem Chromym. Ma nieograniczony potencjał z kartami zadającymi obrażenia co turę (np. Mistrzowską Włócznią lub Drakkarem Dimun) i efektami nakładanymi na rząd przeciwnika (np. Smoczy Sen, Ragh Nar Roog). Jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi lub macie last saya to najczęściej wygrywa grę w parze z Haraldem. Obecnie grany w Midrange Haraldzie, który jednak nie jest popularny w mecie.

Czarna Rayla – engine typowo pod Meve. Solidna karta pingująca, która z czasem może zyskać większą atencję, gdy Foltest osłabnie.

Xavier Lemmens – bardzo mało popularna karta, która jednak ma nadspodziewanie spore zastosowanie w obecnej mecie, gdyż każda frakcja ma jakąś interakcję z cmentarzem, a Xavier może zablokować kilka takowych. Warto ją posiadać, gdyż większość graczy w ogóle wokół niej nie gra, a to daje sporą przewagę.

Eyck z Denesle – Eyck na pierwszy rzut oka wydawał się gorszym Geraltem z Rivii, ale z powodu nerfów KP i archetypów kontrolnych znalazł miejsce w taliach ze smokami (głównie z Meve). Stanowi bardzo dobrą odpowiedź na duże jednostki, a silne smoki, takie jak Ocvist czy Saskia: Smoczy Ogień, pozwalają na efektywną aktywację jego Rozkazu od razu po zagraniu. Ostatnio mniej popularny.

Miotacz Petard – artefakty to nowa zmora Gwinta, więc odpowiedzi na nie nigdy za wiele. Miotacze zawsze będą opcją na zapełnienie ostatnich slotów w taliach, a szczególnie, jeśli Artefakty będą popularne w mecie.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Lendzionowski

    Z wszystkich kart Wojny Krwi najbardziej podoba mi się Premium Art Ardala Aep Dahy’ego?
    Nie mogę się doczekać, aż dodadzą go do Gwinta 😀

  • disqus_mMqZhKC1eQ

    Dlaczego Caldwell jest dwukrotnie wymieniony?

    • Mateusz Byliński

      poprawione 🙂

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Dlaczego usunięto Gabora?

    • soltysek

      Bo jest słaby w obecnej mecie?

    • Mateusz Byliński

      Gabor jak i cały archetyp Krasnali po Mulligan Update jest dość słaby. Miał swoje 5 minut jeszcze w starym roku, a teraz słuch po nich zaginął.

  • Łukasz Janik

    prosze pokazac talie z kartami z wojny krwi, jako talia obrazkowa z nazwami

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...