Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa
Poradniki

Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa

Jakie karty z Wojny Krwi warto stworzyć?

Aktualizacja 12.07.2019

  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nie każdy skusił się na zakup Wojny Krwi – w końcu „stówka” piechotą nie chodzi. To sprawia, że gracze są zmuszeni stworzyć karty z tego dodatku we własnym zakresie. Jest to o tyle trudniejsze, że karty z WK są znacznie droższe do wytworzenia niż karty z setu Homecoming i nie można ich dostać w inny sposób.

W tym poradniku omówimy sobie, które karty z Wojny Krwi są warte stworzenia. Podzielimy je sobie na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Zapraszamy do naszego działu FAQ, który pomoże Wam w przygodzie z Gwintem! Tam znajdziesz inne poradniki (także te dotyczące craftingu!)


Najlepsze karty do stworzenia

Żagnica – mocny finisher w taliach Królowej Krabopająków. Niszczenie Trutni nigdy nie było tak satysfakcjonujące! Jako że Królowa od dawna nie nawiązuje już do dawnej przeciętności, to Żagnica może zostać uznana za jedną z najlepszych kart z Wojny Krwi.

R E K L A M A

Gabor Zigrin – świetna jednostka, która może służyć albo jako bezpieczny proaktywne zagranie bądź carryover do zagrania w R2 przy drypassie przeciwnika. Do tego jest enginem, który wzmacnia się gdy po naszej stronie pojawia się Krasnolud. Krasnale są grane w niemal każdej najlepszej talii Scoia, więc i Gabor znajduje w nich swoje miejsce, szczególnie w Eithne, Filavandrelu czy Brouverze.

Barnaba Beckenbauer – niezła karta do talii Scoia na Harmonii i różnych kategoriach, błyszczy z Daną Meadbh, ale gra głównie w Deathblow/Control/Midrange Eithne jako karta z dużą wartością, dlatego też jest obecnie u szczytu popularności.

Dagur Dwa Ostrza – wyśmienita karta do talii z Haraldem Chromym. Ma nieograniczony potencjał z kartami zadającymi obrażenia co turę (np. Mistrzowską Włócznią lub Drakkarem Dimun) i efektami nakładanymi na rząd przeciwnika (np. Smoczy Sen, Ragh Nar Roog). Jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi lub macie last saya to najczęściej wygrywa grę w parze z Haraldem. Obecnie grany w Midrange Haraldzie.


Karty warte stworzenia

Książę Vilem – nie jest to absolutnie kluczowa karta w żadnym decku, ale spisuje się nie najgorzej się w kilku archetypach. Przy odpowiednim odchudzeniu się można całkiem precyzyjnie określić, którą złotą kartę nam wyciągnie. Przydaje się przy ustawieniu Regisa lub jako jednostkę do obicia w kontrolnych matchupach.

Kulawy Gerwin – Kulawy Gerwin to idealna odpowiedź na talię z Draugiem i wszelkie decki z Królową Krabopająków. Przy odrobinie szczęścia wejdzie za niezłe value nawet w sytuacjach, w których nie ma wielu egzemplarzy tej samej jednostki na stole. Znowu dostał nerfa, który tym razem bardzo mocno podważył jego rolę techa na taktyki opierające się na swarmach.

Miotacz Petard – artefakty to nowa zmora Gwinta, więc odpowiedzi na nie nigdy za wiele. Miotacze zawsze będą opcją na zapełnienie ostatnich slotów w taliach, a szczególnie, jeśli Artefakty będą popularne w mecie.

Gudmund Pyskaty – na początku patrzono na tę kartę pod kątem materiału na śmieszny memme deck, aniżeli na metowy. Po premierze HC szybko okazało się, że przewidywania co do tej karty się nie sprawdziły. Gudmund (bardziej znany jako Lippy) jest rdzeniem talii opartych na jego wykorzystaniu – najczęściej używa się w nich silnych kart o wysokim koszcie werbunku, aby użyć ich dwa razy w meczu, bezustannie nękając nimi przeciwnika. Świetnie pasuje do Miracle Skellige.

Eyck z Denesle – Eyck na pierwszy rzut oka wydawał się gorszym Geraltem z Rivii, ale z powodu nerfów KP i archetypów kontrolnych znalazł miejsce w taliach ze smokami (głównie z Meve). Stanowi bardzo dobrą odpowiedź na talię Dużych Potworów czy Bestie Skellige, a silne smoki, takie jak Ocvist czy Saskia: Smoczy Ogień, pozwalają na efektywną aktywację jego Rozkazu od razu po zagraniu.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Lendzionowski

    Z wszystkich kart Wojny Krwi najbardziej podoba mi się Premium Art Ardala Aep Dahy’ego?
    Nie mogę się doczekać, aż dodadzą go do Gwinta 😀

  • disqus_mMqZhKC1eQ

    Dlaczego Caldwell jest dwukrotnie wymieniony?

    • Mateusz Byliński

      poprawione 🙂

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Dlaczego usunięto Gabora?

    • soltysek

      Bo jest słaby w obecnej mecie?

    • Mateusz Byliński

      Gabor jak i cały archetyp Krasnali po Mulligan Update jest dość słaby. Miał swoje 5 minut jeszcze w starym roku, a teraz słuch po nich zaginął.

  • Łukasz Janik

    prosze pokazac talie z kartami z wojny krwi, jako talia obrazkowa z nazwami

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...