Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa
Poradniki

Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa

Jakie karty z Wojny Krwi warto stworzyć?

Aktualizacja 04.04.2019

  • Zaktualizowano grafiki prezentujące karty w związku z dodatkiem Krwawa Klątwa (LISTA ZMIAN)
  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nie każdy skusił się na zakup Wojny Krwi – w końcu „stówka” piechotą nie chodzi. To sprawia, że gracze są zmuszeni stworzyć karty z tego dodatku we własnym zakresie. Jest to o tyle trudniejsze, że karty z WK są znacznie droższe do wytworzenia niż karty z setu Homecoming i nie można ich dostać w inny sposób.

W tym poradniku omówimy sobie, które karty z Wojny Krwi są warte stworzenia. Podzielimy je sobie na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Zapraszamy do naszego działu FAQ, który pomoże Wam w przygodzie z Gwintem! Tam znajdziesz inne poradniki (także te dotyczące craftingu!)


Dowódcy z Wojny Krwi

Niedługo pojawi się oddzielny poradnik dla dowódców – stay tuned!

R E K L A M A

Najlepsze karty do stworzenia

Żagnica – mocny finisher w taliach Królowej Krabopająków. Niszczenie Trutni nigdy nie było tak satysfakcjonujące! Jako, że Królowa od dawna nie nawiązuje już do dawnej przeciętności to Żagnica może zostać uznana za jedną z najlepszych kart z Wojny Krwi.

Hrabia Caldwell – otyły hrabia z Tyberiuszem w dłoni od dłuższego czasu jest grany w przeróżnych deckach. Jego największym atutem nie jest 10 bazówki za 8 prowizji (co jest oczywiście także ogromnym plusem), ale to, że liczy siebie jako najsilniejszą jednostkę, przez co nie musimy mieć dużego sojusznika na stole w chwili jego zagrywania.

Kulawy Gerwin – Kulawy Gerwin to idealna odpowiedź na talię z Draugiem i wszelkie decki z Królową Krabopająków. Przy odrobinie szczęścia wejdzie za niezłe value nawet w sytuacjach, w których nie ma wielu egzemplarzy tej samej jednostki na stole. Awansował do sekcji Najlepszych, ponieważ od pewnego czasu coraz częściej widuje się go w przeróżnych taliach jako po prostu solidna opcja na zdjęcie kłopotliwego enginu lub przy odrobinie szczęścia, nawet dwóch. Obecnie bardzo silna i popularna karta na wiele matchupów.


Karty warte stworzenia

Książę Vilem – nie jest to absolutnie kluczowa karta w żadnym decku, ale spisuje się nie najgorzej się w kilku archetypach. Przy odpowiednim odchudzeniu się można całkiem precyzyjnie określić, którą złotą kartę nam wyciągnie. Przydaje się przy ustawieniu Regisa lub jako jednostkę do obicia w kontrolnych matchupach.

Miotacz Petard – Artefakty to nowa zmora Gwinta, więc odpowiedzi na nie nigdy za wiele. Miotacze zawsze będą opcją na zapełnienie ostatnich slotów w taliach, a szczególnie, jeśli Artefakty będą popularne w mecie.

Kundle ze Spalli – przesunięcie jednostki jest znacznie mocniejsze w Homecoming niż było w becie – nie tylko pozwala ono na wepchnięcie wroga w pogodę czy ustawienie go pod obszarowy damage, ale też dezaktywuje pasywne umiejętności kart takich jak Ge’els czy Keltullis.

Gudmund Pyskaty – na początku patrzono na tę kartę pod kątem materiału na śmieszny memme deck, aniżeli na metowy. Po premierze HC szybko okazało się, że przewidywania co do tej karty się nie sprawdziły. Gudmund (bardziej znany jako Lippy) jest rdzeniem talii opartych na jego wykorzystaniu – najczęściej używa się w nich silnych kart o wysokim koszcie werbunku, aby użyć ich dwa razy w meczu, bezustannie nękając nimi przeciwnika. Świetnie pasuje do Miracle Skellige.

Isbel z Hagge – jedna z najlepszych kart za 8 punktów werbunku w grze, choć niekiedy ciężka do wykorzystania w trakcie gry. Zagrana w rundzie trzeciej jako przedostatnia karta (gdy mamy ostatnie słowo w meczu) potrafi dociągnąć nam dodatkową kartę, tworząc przewagę w kartach na naszą korzyść (przeciwnik po spasowaniu nie jest w stanie zagrać karty, którą Isbel mu dała).

Dagur Dwa Ostrza – wyśmienita karta do talii z Haraldem Chromym. Ma nieograniczony potencjał z kartami zadającymi obrażenia co turę (np. Mistrzowską Włócznią lub Drakkarem Dimun) i efektami nakładanymi na rząd przeciwnika (np. Smoczy Sen, Ragh Nar Roog). Jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi, a Wy macie sposoby na jego wzmocnienie, to najczęściej przegrywa grę.

Eyck z Denesle – kolejna niespodzianka. Eyck na pierwszy rzut oka wydawał się gorszym Geraltem z Rivii, ale z powodu nerfów KP i archetypów kontrolnych znalazł miejsce w taliach ze smokami (głównie z Meve). Stanowi bardzo dobrą odpowiedź na talię Dużych stworów czy Bestie Skellige, a silne smoki, takie jak Ocvist czy Saskia: Smoczy Ogień, pozwalają na efektywną aktywację jego Rozkazu od razu po zagraniu.

Traheaern var Vdyffir – ambasador o poplątanym imieniu ma dobry stosunek kosztu werbunku do umiejętności i siły bazowej. Dobra karta w czołowym decku Czarnych, jakim bez wątpienia jest Midrange Anna.

Barnaba Beckenbauer – niezła karta do talii Scoia na Harmonii i różnych kategoriach, błyszczy z powodu popularności Dany Meadbh, więc w końcu ma swoją chwilę chwały.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Lendzionowski

    Z wszystkich kart Wojny Krwi najbardziej podoba mi się Premium Art Ardala Aep Dahy’ego?
    Nie mogę się doczekać, aż dodadzą go do Gwinta 😀

  • disqus_mMqZhKC1eQ

    Dlaczego Caldwell jest dwukrotnie wymieniony?

    • Mateusz Byliński

      poprawione 🙂

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Dlaczego usunięto Gabora?

    • soltysek

      Bo jest słaby w obecnej mecie?

    • Mateusz Byliński

      Gabor jak i cały archetyp Krasnali po Mulligan Update jest dość słaby. Miał swoje 5 minut jeszcze w starym roku, a teraz słuch po nich zaginął.

  • Łukasz Janik

    prosze pokazac talie z kartami z wojny krwi, jako talia obrazkowa z nazwami

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...