Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa
Poradniki

Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa

Jakie karty z Wojny Krwi warto stworzyć?

Aktualizacja 14.05.2019

  • Zaktualizowano grafiki prezentujące karty w związku z Nilfgaardzką aktualizacją (LISTA ZMIAN)
  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nie każdy skusił się na zakup Wojny Krwi – w końcu „stówka” piechotą nie chodzi. To sprawia, że gracze są zmuszeni stworzyć karty z tego dodatku we własnym zakresie. Jest to o tyle trudniejsze, że karty z WK są znacznie droższe do wytworzenia niż karty z setu Homecoming i nie można ich dostać w inny sposób.

W tym poradniku omówimy sobie, które karty z Wojny Krwi są warte stworzenia. Podzielimy je sobie na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Zapraszamy do naszego działu FAQ, który pomoże Wam w przygodzie z Gwintem! Tam znajdziesz inne poradniki (także te dotyczące craftingu!)


Najlepsze karty do stworzenia

Żagnica – mocny finisher w taliach Królowej Krabopająków. Niszczenie Trutni nigdy nie było tak satysfakcjonujące! Jako że Królowa od dawna nie nawiązuje już do dawnej przeciętności, to Żagnica może zostać uznana za jedną z najlepszych kart z Wojny Krwi.

R E K L A M A

Gabor Zigrin – świetna jednostka, która może służyć albo jako bezpieczny proaktywne zagranie bądź carryover do zagrania w R2 przy drypassie przeciwnika. Do tego jest enginem, który wzmacnia się gdy po naszej stronie pojawia się Krasnolud. Krasnale są grane w niemal każdej najlepszej talii Scoia, więc i Gabor znajduje w nich swoje miejsce, szczególnie w Eithne, Filavandrelu czy Brouverze.

Barnaba Beckenbauer – niezła karta do talii Scoia na Harmonii i różnych kategoriach, błyszczy z Daną Meadbh, ale gra głównie w Deathblow/Control Eithne jako karta z dużą wartością, dlatego też jest obecnie u szczytu popularności.


Karty warte stworzenia

Książę Vilem – nie jest to absolutnie kluczowa karta w żadnym decku, ale spisuje się nie najgorzej się w kilku archetypach. Przy odpowiednim odchudzeniu się można całkiem precyzyjnie określić, którą złotą kartę nam wyciągnie. Przydaje się przy ustawieniu Regisa lub jako jednostkę do obicia w kontrolnych matchupach.

Kulawy Gerwin – Kulawy Gerwin to idealna odpowiedź na talię z Draugiem i wszelkie decki z Królową Krabopająków. Przy odrobinie szczęścia wejdzie za niezłe value nawet w sytuacjach, w których nie ma wielu egzemplarzy tej samej jednostki na stole. Po lekkim podniesieniu jego kosztu werbunku na razie ma kryzys popularności, ale nie powinno potrwać to długo, bo Gerwin to w dalszym ciągu świetna karta.

Miotacz Petard – Artefakty to nowa zmora Gwinta, więc odpowiedzi na nie nigdy za wiele. Miotacze zawsze będą opcją na zapełnienie ostatnich slotów w taliach, a szczególnie, jeśli Artefakty będą popularne w mecie.

Kundle ze Spalli – przesunięcie jednostki jest znacznie mocniejsze w Homecoming niż było w becie – nie tylko pozwala ono na wepchnięcie wroga w pogodę czy ustawienie go pod obszarowy damage, ale też dezaktywuje pasywne umiejętności kart takich jak Ge’els czy Keltullis.

Gudmund Pyskaty – na początku patrzono na tę kartę pod kątem materiału na śmieszny memme deck, aniżeli na metowy. Po premierze HC szybko okazało się, że przewidywania co do tej karty się nie sprawdziły. Gudmund (bardziej znany jako Lippy) jest rdzeniem talii opartych na jego wykorzystaniu – najczęściej używa się w nich silnych kart o wysokim koszcie werbunku, aby użyć ich dwa razy w meczu, bezustannie nękając nimi przeciwnika. Świetnie pasuje do Miracle Skellige.

Isbel z Hagge – jedna z najlepszych kart za 8 punktów werbunku w grze, choć niekiedy ciężka do wykorzystania w trakcie gry. Zagrana w rundzie trzeciej jako przedostatnia karta (gdy mamy ostatnie słowo w meczu) potrafi dociągnąć nam dodatkową kartę, tworząc przewagę w kartach na naszą korzyść (przeciwnik po spasowaniu nie jest w stanie zagrać karty, którą Isbel mu dała).

Dagur Dwa Ostrza – wyśmienita karta do talii z Haraldem Chromym. Ma nieograniczony potencjał z kartami zadającymi obrażenia co turę (np. Mistrzowską Włócznią lub Drakkarem Dimun) i efektami nakładanymi na rząd przeciwnika (np. Smoczy Sen, Ragh Nar Roog). Jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi, a Wy macie sposoby na jego wzmocnienie, to najczęściej wygrywa grę.

Gabor Zigrin – dobre, proaktywne zagranie na stół. Niektóre listy Eithne czy Brouvera go grają. Bardzo dobrze sprawuje się w taliach z Krasnalami, które z kolei przeżywają renesans popularności.

Eyck z Denesle – Eyck na pierwszy rzut oka wydawał się gorszym Geraltem z Rivii, ale z powodu nerfów KP i archetypów kontrolnych znalazł miejsce w taliach ze smokami (głównie z Meve). Stanowi bardzo dobrą odpowiedź na talię Dużych Potworów czy Bestie Skellige, a silne smoki, takie jak Ocvist czy Saskia: Smoczy Ogień, pozwalają na efektywną aktywację jego Rozkazu od razu po zagraniu.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Lendzionowski

    Z wszystkich kart Wojny Krwi najbardziej podoba mi się Premium Art Ardala Aep Dahy’ego?
    Nie mogę się doczekać, aż dodadzą go do Gwinta 😀

  • disqus_mMqZhKC1eQ

    Dlaczego Caldwell jest dwukrotnie wymieniony?

    • Mateusz Byliński

      poprawione 🙂

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Dlaczego usunięto Gabora?

    • soltysek

      Bo jest słaby w obecnej mecie?

    • Mateusz Byliński

      Gabor jak i cały archetyp Krasnali po Mulligan Update jest dość słaby. Miał swoje 5 minut jeszcze w starym roku, a teraz słuch po nich zaginął.

  • Łukasz Janik

    prosze pokazac talie z kartami z wojny krwi, jako talia obrazkowa z nazwami

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...