Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Thronebreaker Leaders Update
Poradniki

Jakie karty z Wojny Krwi są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Thronebreaker Leaders Update

Jakie karty z Wojny Krwi warto stworzyć?

Aktualizacja 04.02.2019

  • Zaktualizowano grafiki prezentujące karty w związku z aktualizacją Thronebreaker Leaders Update (LISTA ZMIAN)
  • Do listy Najlepszych kart do stworzenia dodano Hrabiego Caldwella i Kulawego Gerwina
  • Do listy Kart wartych stworzenia dodano Gudmunda Pyskatego i usunięto Gabora Zigrina oraz Traheaerna var Vdyffira

Nie każdy skusił się na zakup Wojny Krwi – w końcu „stówka” piechotą nie chodzi. To sprawia, że gracze są zmuszeni stworzyć karty z tego dodatku we własnym zakresie. Jest to o tyle trudniejsze, że karty z WK są znacznie droższe do wytworzenia niż karty z setu Homecoming i nie można ich dostać w inny sposób.

W tym poradniku omówimy sobie, które karty z Wojny Krwi są warte stworzenia. Podzielimy je sobie na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Zapraszamy do naszego działu FAQ, który pomoże Wam w przygodzie z Gwintem!


Dowódcy z Wojny Krwi

Wraz z najnowszą aktualizacją dodano nowych dowódców dla każdej z frakcji. Nie będą oni przedmiotem tego poradnika, ponieważ to wokół nich buduje się talie, a nie na odwrót. Czy talie z nowymi dowódcami będą mocne? Jak na razie gracze z nimi eksperymentują i wiele może się jeszcze zmienić, więc na ten moment nie sposób wyróżnić najsilniejszego z nich, którego bezwzględnie warto stworzyć. Mimo wszystko, zainwestowanie Punktów Nagród bądź skrawków w dowódców z Wojny Krwi jest dobrym pomysłem, jeżeli nie cierpicie na brak fragmentów kart lub Punktów Nagród. W przeciwnym razie, na Waszym miejscu poczekałbym z ich tworzeniem.

R E K L A M A

Najlepsze karty do stworzenia

Dagur Dwa Ostrza – wyśmienita karta do talii z Haraldem Chromym. Ma nieograniczony potencjał z kartami zadającymi obrażenia co turę (np. Mistrzowską Włócznią lub Drakkarem Dimun) i efektami nakładanymi na rząd przeciwnika (np. Smoczy Sen, Ragh Nar Roog). Jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi, a Wy macie sposoby na jego wzmocnienie, to najczęściej przegrywa grę.

  • Umiejętność: Bliskie starcie: Za każdym razem, gdy wróg odnosi obrażenia, wzmocnij tę jednostkę o 1.
  • Przykład talii: Rębacze Skellige – Dagur jest w niej absolutnie kluczowy. W kombinacji z Haraldem i innymi kartami zadającymi obrażenia przeciwnikowi stanowi opcję na zakończenie meczu dużym swingiem.

Isbel z Hagge – jedna z najlepszych kart za 8 punktów werbunku w grze. Zagrana w rundzie trzeciej jako przedostatnia karta (gdy mamy ostatnie słowo w meczu) potrafi dociągnąć nam dodatkową kartę, tworząc przewagę w kartach na naszą korzyść (przeciwnik po spasowaniu nie jest w stanie zagrać karty, którą Isbel mu dała).

  • Umiejętność: Rozkaz, daleki zasięg: Podejrzyj wierzchnią kartę z obu talii. Zatrzymaj jedną z nich, a drugą oddaj swojemu przeciwnikowi.
  • Przykład talii: Wiedźmini Nilfgaardu – prosta, elastyczna i skuteczna talia, w której Isbel daje dodatkową opcję na zwycięstwo w meczu.

Kulawy Gerwin – Gerwin to kolejna po Xavierze karta służąca jako tech. Kulawy Gerwin to idealna odpowiedź na talię z Draugiem i wszelkie decki z Królową Krabopająków. Przy odrobinie szczęścia wejdzie za niezłe value nawet w sytuacjach, w których nie ma wielu egzemplarzy tej samej jednostki na stole. Awansował do sekcji Najlepszych, ponieważ od pewnego czasu coraz częściej widuje się go w przeróżnych taliach jako po prostu solidna opcja na zdjęcie kłopotliwego enginu lub przy odrobinie szczęścia, nawet dwóch.

  • Umiejętność: Rozmieszczenie, bliskie starcie: Zadaj wrogowi i wszystkim jego egzemplarzom 3 pkt obrażeń. Zasięg 2.
  • Przykład talii: Wojownicy Eista – ciekawy archetyp opierający się na wojownikach korzysta z usług Gerwina, który pomaga tej talii w starciu z wymienionymi przy jego opisie deckami.

Hrabia Caldwell – otyły hrabia z Tyberiuszem w rękach od dłuższego czasu jest grany w przeróżnych deckach. Jego największym atutem nie jest 10 bazówki za 8 prowizji (co jest oczywiście także ogromnym plusem), ale to, że liczy siebie jako najsilniejszą jednostkę, przez co nie musimy mieć dużego sojusznika na stole w chwili jego zagrywania.

  • Umiejętność: Na koniec każdej sojuszniczej tury przenieś do rzędu z najsilniejszą jednostką na polu bitwy.
  • Przykład talii: Duże Stwory – stanowi pożywny posiłek dla Ghuli, trigger dla Pokrzepienia i jest po prostu idealną jednostką dla tego typu strategii.

Karty warte stworzenia

Eyck z Denesle – kolejna niespodzianka. Eyck na pierwszy rzut oka wydawał się gorszym Geraltem z Rivii, ale z powodu nerfów KP i archetypów kontrolnych znalazł miejsce w taliach ze smokami (głównie z Foltestem). Stanowi bardzo dobrą odpowiedź na talię Dużych stworów czy Bestie Skellige, a silne smoki, takie jak Ocvist czy Saskia: Smoczy Ogień, pozwalają na efektywną aktywację jego Rozkazu od razu po zagraniu.

  • Umiejętność: Rozmieszczenie: Jeśli masz w ręce Smoka, zyskaj Zapał. Rozkaz: Zniszcz jednostkę o sile 8 lub większej.
  • Przykład talii: Zeal Foltest – talia korzysta z szerokiego wachlarza potężnych kart z Rozkazem, a Eyck jest jednym z jej ważnych elementów.

Książę Vilem – nie jest to absolutnie kluczowa karta w żadnym decku, ale spisuje się nie najgorzej się w kilku archetypach. Przy odpowiednim odchudzeniu się można całkiem precyzyjnie określić, którą złotą kartę nam wyciągnie. Przydaje się przy ustawieniu Regisa lub jako jednostkę do obicia w kontrolnych matchupach.

  • Umiejętność: Szpieg. Rozmieszczenie: Zagraj losową złotą kartę ze swojej talii.
  • Przykład talii: Rębacze Skellige – wyciągnięcie z talii złotej karty i jednostka z dwójką siły na zapchanym rzędzie przeciwnika pomoże ustawić dewastującego Regisa lub wejść za darmo, jeśli na ten rząd został zagrany Smoczy Sen.

Gudmund Pyskaty – na początku patrzono na tę kartę pod kątem materiału na śmieszny memme deck, aniżeli na metowy. Po premierze HC szybko okazało się, że przewidywania co do tej karty się nie sprawdziły. Gudmund (bardziej znany jako Lippy) jest rdzeniem talii opartych na jego wykorzystaniu – najczęściej używa się w nich silnych kart o wysokim koszcie werbunku, aby użyć ich dwa razy w meczu, bezustannie nękając nimi przeciwnika. Powrócił do listy po tym (choć nadal dużo mu brakuje do bycia jedną z najlepszych kart do stworzenia) po sukcesach kilku graczy (m.in. Gnurrgarda) odniesionych deckiem opartym na Lippym.

  • Umiejętność: Rozmieszczenie, daleki zasięg: Zamień wszystkie karty na swoim cmentarzu z kartami z talii.
  • Przykład talii: Lippy Olaf Him Combo – jedna z nowszych i lepszych talii stworzonych we wczesnej mecie po patchu. Opiera się na kombinacji między Olafem i Himem.

Iwo z Belhaven – wiedźmin to podstawa strategii opartej na zabójcach potworów, w której wykręca ogromne value, jeśli przeciwnik nie ma na niego odpowiedzi. Nie jest jednak kartą nie do zastąpienia i pasuje tylko do jednej konkretnej strategii, dlatego też nieco brakuje jej do elitarnego towarzystwa Najlepszych kart do stworzenia z Wojny Krwi.

  • Umiejętność: Rozkaz, bliskie starcie: Zadaj wrogowi 2 pkt obrażeń. Ładunki: 1. Daj tej jednostce ładunki (1) za każdym razem, gdy zagrywasz Wiedźmina [z ręki].
  • Przykład talii: Wiedźmini Nilfgaardu – jeśli rywal w porę nie upora się z Iwo, to ten w mig zamieni się w automatyczną wieżyczkę, która będzie nękać jego jednostki.

Keltullis – jeśli graliście w Otwartej Becie to pewnie pamiętacie taką kartę jak Imlerith: Sabat… Cóż, smok jest jego odpowiednikiem w Homecoming – tyle że znacznie łatwiejszym do skontrowania. Karta jak najbardziej jest warta stworzenia, ale tylko do talii opartej na niej samej, która nie jest za silna w obecnej mecie. Mimo to, Keltullis to karta z oryginalnym designem, która będzie się pojawiała od czasu do czasu i będzie miała tak zwany „wieczny” potencjał.

  • Umiejętność: Bliskie starcie: Na koniec każdej tury zniszcz najsłabszą jednostkę po stronie z większą liczbą jednostek.
  • Przykład talii: Niewrażliwy Keltullis – tej talii daleko od liczenia się w mecie, ale nie można odmówić jej oryginalności i frajdy z pilotowania. Eredin czy Avallac’h mogą nadać smokowi Niewrażliwość, co praktycznie uniemożliwia zabicie go w inny sposób niż Pożogą.

Miotacz Petard – Artefakty to nowa zmora Gwinta, więc odpowiedzi na nie nigdy za wiele. Miotacze zawsze będą opcją na zapełnienie ostatnich slotów w taliach, a szczególnie, jeśli Artefakty będą popularne w mecie.

  • Umiejętność: Rozmieszczenie: Zniszcz wrogi Artefakt.

Kundle ze Spalli – przesunięcie jednostki jest znacznie mocniejsze w Homecoming niż było w becie – nie tylko pozwala ono na wepchnięcie wroga w pogodę czy ustawienie go pod obszarowy damage, ale też dezaktywuje pasywne umiejętności kart takich jak Ge’els czy Keltullis.

  • Umiejętność: Rozmieszczenie: Przenieś jednostkę do innego rzędu po jej stronie. Zasięg 2.

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Maciej Lendzionowski

    Z wszystkich kart Wojny Krwi najbardziej podoba mi się Premium Art Ardala Aep Dahy’ego?
    Nie mogę się doczekać, aż dodadzą go do Gwinta 😀

  • disqus_mMqZhKC1eQ

    Dlaczego Caldwell jest dwukrotnie wymieniony?

    • Mateusz Byliński

      poprawione 🙂

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Dlaczego usunięto Gabora?

    • soltysek

      Bo jest słaby w obecnej mecie?

    • Mateusz Byliński

      Gabor jak i cały archetyp Krasnali po Mulligan Update jest dość słaby. Miał swoje 5 minut jeszcze w starym roku, a teraz słuch po nich zaginął.

  • Łukasz Janik

    prosze pokazac talie z kartami z wojny krwi, jako talia obrazkowa z nazwami

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...