Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa
Poradniki

Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć? Poradnik do craftingu | Krwawa Klątwa

Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć?

Nadszedł moment, w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Krwawa Klątwa”. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych klasycznego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Talie w których stosowane są wymienione karty znajdziesz w naszej bazie talii!

R E K L A M A

Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Regis: Żądza Krwi – prawdziwa gwiazda dodatku. Gra praktycznie w każdym decku. Removal za 4 w połączeniu z solidną jednostką i możliwością wygnania karty jest po prostu genialny. Pierwsza karta do stworzenia z „Krwawej Klątwy”, bezdyskusyjnie.

Epickie

Gregoire z Gorgony – tak samo jak Regis, Gregoire zawojował talie w mecie i jest stosowany bardzo często. 11 value za 9 werbunku + tarcza to wykwintny wynik, choć czasem trzeba się natrudzić, aby tą wartość osiągnąć.

Warte stworzenia

Legendarne

Ostrze Hen Gaith – gra w różnych taliach pod pingowanie wrogich jednostek, m.in. z Eithne i Crachem.

Pani Jeziora – po premierze Krwawej Klątwy była często spotykana, a teraz jej popularność nieco zmalała. Dobra karta w taliach opartych na enginach, takich jak Enginy Meve.

Syanna – karta, która może zacząć grać praktycznie w każdej chwili z uwagi na jej kombogenną umiejętność. W chwili obecnej jest stosowana w niszowych taliach z Hubertem Rejkiem czy Aglais, ale w przyszłości powinna grać częściej, gdy wyjdą karty z silnym Rozmieszczeniem.

Epickie

Portal – bardzo popularny w pierwszych dniach, lecz szybko ten stan się zmienił. Mimo wszystko, Portal to bardzo dobra opcja pod odchudzenie talii z 2 brązowych enginów, które w dalszej grze się nam nie przydadzą i na pewno będzie jeszcze grany w taliach KP bądź innych frakcji.

Król Rybak – solidna karta ulepszająca nasz dobór w kolejnej rundzie. Gra w kilku niszowych deckach.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Katakan – bardzo dobra, solidna karta w archetypie Dużych Potworów, gdzie stanowi świetne proaktywne zagranie i jest masywnym enginem, który niemal zawsze osiągnie wartość wyższą od kosztu werbunku.

Protofleder – ku mojemu zaskoczeniu, Protofleder jest grany, choć po nerfie dowódcy Dettlaffa procenty Protofledera w tej statystyce spadły. Mimo to niektóre listy Dużych Potworów stosują go jako dobre zagranie 10 za 10 + removal w early game.

Warte stworzenia

Legendarne

Dettlaff: Wampir Wyższygdyby go nie znerfiono kilka dni temu, to ze spokojem poleciłbym tworzenie go w pierwszej kolejności, lecz zmniejszenie mu licznika z 3 na 2 to spore osłabienie. Mimo to, Dettlaff nadal wygląda dobrze dla talii na Pożeranie i na pewno będzie w takowych grał – czas pokaże, czy takie decki będą w stanie zawojować metę.

Epickie

Królowa Nocy – solidna karta w słabszych taliach Potworów, głównie stosowana w talii pod Krwawą Klątwę.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Vivienne de Tabris – bardzo silna karta z jednostkami takimi jak Płotka, Jaskier: Poeta czy Zoltan: Szelma. Gra w Midrange Annie, ma kilka fajnych zastosowań proaktywnych i reaktywnych – po prostu świetny craft.

Epickie

Milton de Peyrac-Peyran – bardzo solidna karta za 8 werbunku, jak do tej pory jest grywana w taliach Nilfgaardu, ponieważ zazwyczaj wyciąga 10 wartości za 8 prowizji, co nie jest złym wynikiem.

Warte stworzenia

Legendarne

Damien de la Tour – gra w niszowych wersjach Midrange Anny i combo deckach. Jego potencjał będzie rósł, gdy będą wydawane nowi dowódcy Nilfgaardu, więc to bardzo przyszłościowa karta do stworzenia.

Epickie

Palmerin de Launfal – zdecydowanie słabszy od swojego druha Miltona i w sumie jeśli jest grany, to głównie po to, aby wyciągnąć z Peyrac-Peyrana pełne value bez konieczności aktywacji Śmiertelnego ciosu.

Roderick z Dun Tynne – grany w taliach pod szpiegów i przeróżnych innych wariacjach. Dobra karta, ale nie błyszczy jak inne.

Artorius Vigo – staple dla strategii pod Asymilację, niezły w deckach na kategorii głównej Człowiek, fajna karta, która może jeszcze namieszać.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Królewicz Anseis – czyli bardziej elastyczny Seltkirk – wszystko dzięki Formacji. Świetnie przypasował do talii z Meve i innych, które mają wolne prowizje na Królewicza.

Epickie

Vissegard – bardzo fajnie wpasował się w talie pod enginy z Meve i gra tam rolę dobrej jednostki z Rozkazem, którą przeciwnik musi usunąć.

Warte stworzenia

Legendarne

Królowa Adalia – jak na razie talie na Tarczy nie błyszczą, ale Adalia to bardzo mocna karta w parze z brązowymi enginami i kartami takimi jak Straż Cintry. Na pewno będzie się jeszcze przewijać w kilku archetypach KP.

Epickie

Windhalm z Attre – całkiem niezły engine w taliach na Tarcze, lecz te nie za dobrze sobie radzą, więc i sam Windhalm nie gra za dużo.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Fauve – Wody Brokilonu to świetny cel dla Fauve, a ona sama jest łatwa do wyciągnięcia z liderki Dany, przez co tworzy się ładny łancuszek odchudzająco-setupujący na pierwsze tury w rundzie.

Wody Brokilonu – reprezentuje karty z nowej kategorii, a to z kolei wzmacnia Danę Meadbh, która bryluje w obecnej mecie. Bardzo dobra ksrta pod Fauve, ustawia dwa trudne do zabicia enginy z Harmonią.

Wielki Dąb – mimo horrendalnego kosztu, Wielki Dąb to fenomenalny finisher dla talii na Danie w długiej rundzie. Nie wszyscy decydują się go grać, ale przewija się w buildach najsilniejszej talii Wiewiórek i spisuje się dobrze.

Epickie

Sirssa – okazało się, że Sirssa ro bardzo dobra karta praktycznie w każdej talii Scoia’tael. Jej umiejętność daje solidny engine z Harmonią i carryover, jeśli aktywujemy Śmiertelny cios, co dzieje się niemal zawsze.

Drzewiec: Odyniec – zadał kłam ekspertom takim jak ja i okazał się być czarnym koniem dodatku, wydatnie pomagając talii Dany zabłysnąć. Świetny, trudny do zlikwidowania engine.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Totem Svalbloda – niepozorna karta, ale okazuje się bardzo dobrym proaktywnym rozpoczęciem rundy dla wielu decków Wyspiarzy. Bardzo dobrze współgra z kartami raniącymi sojuszników, czasami przyzwane Bękarty przytankują jakieś obrażenia – dobry craft dla fanów Skellige.

Knut Okrutny – znalazł partnera w Olafie z którym gra choćby w Tempo Branie czy Selfwoundzie. Aktywuje Szał, a w parze z Olafem daje naprawdę świetną wartość.

Epickie

Vildkaarl – gra w każdej talii ze Svalblodem, bardzo dobry powerplay czy też finisher, dobrze współgra z kartami raniącymi.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Sigvald – solidny engine do talii na Selfwound, ktorego bez pinga nie zdejmie brązowy removal. Dobra karta, ale spodziewano się po niej więcej.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...