Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Patch 3.2
Poradniki

Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Patch 3.2

Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć?

Aktualizacja 09.2019

Nadszedł moment, w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Krwawa Klątwa”. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych podstawowego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Talie w których stosowane są wymienione karty znajdziesz w naszej bazie talii!

R E K L A M A

Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Portal – bardzo popularny w kilku rodzajach talii, które grają brązowe silniki za 4, które to są wyciągane z talii za pomocą tej karty. Uniwersalna karta do odchudzania talii, chyba najlepszy epik z KK.

Warte stworzenia

Legendarne

Regis: Żądza Krwi – druch Geralta nie pojawia się już tak często jak niegdyś, ale od czasu do czasu widuje się go w taliach kontrolnych pod Eithne czy Cracha. Ostatnimi czasy dobrze spisuje się z Dettlaffem.

Ostrze Hen Gaith – gra w różnych taliach pod pingowanie wrogich jednostek, m.in. z Eithne i Crachem, a nawet w kombinacji z Vernonem Roche w Henseltach.

Syanna – karta, która może zacząć grać praktycznie w każdej chwili z uwagi na jej kombogenną umiejętność. W przyszłości powinna grać częściej, gdy wyjdą karty z silnym Rozmieszczeniem.

Epickie

Król Rybak – solidna karta ulepszająca nasz dobór w kolejnej rundzie. Gra w kilku niszowych deckach czy taliach na Sklepie.

Gregoire z Gorgony – tak samo jak Regis, Gregoire zawojował talie w mecie przed Nilfgaardzką aktualizacją, dzięki czemu zapracował sobie na małego nerfa. Nadal jest grany, ale już nie w co drugiej talii. Spisuje się dobrze ze szpiegami Nilfgaardu, ale poza tym nie gra za wiele.

Zakazany Rytuał – jeszcze przed Nilfgaardzką aktualizacją, Rytuał był bardzo mocny w talii Brana, ale po nerfie tego herosa na razie nie pojawia się często w silnych deckach. Mimo wszystko warto stworzyć tę kartę, jeśli chce się grać kontrolną talią, która z niego korzysta.

Berło Gromów – wykorzystywane w niesławnych taliach bez jednostek. Jeśli macie zamiar pograć trochę mało interaktywnymi taliami, to Berło możecie sobie stworzyć.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Orianna – beznadziejny archetyp Wampirów odżył po kilku buffach w Patchu 3.2. Orianna też się przebudziła, choć ona sama nie dostała żadnej zmiany. Bardzo dobra karta pod Wampiry i krwawienie, warto się w nią zaopatrzyć, jeśli chcecie pograć van der Ereteinem.

Dettlaff: Wampir Wyższy – potężny wampir znowu ma swoje chwile, ponieważ wykorzystuje się go w najpopularniejszej liście pod Królową Krabopająków jako świetny value generator. Jeśli macie ochotę pograć pożeraniem, to jak najbardziej polecam zaopatrzyć się w Dettlaffa.

Epickie

Królowa Nocy – dostała buffa i jest jak najbardziej grywalna w talii pod Wampiry z Dettlaffem, gdzie pełni dość istotną rolę. Może też oczyścić wybraną jednostkę, co przydaje się w mirrorach.

Katakan – solidna karta w archetypie Dużych Potworów, gdzie stanowi świetne proaktywne zagranie i jest masywnym enginem, który niemal zawsze osiągnie wartość wyższą od kosztu werbunku. Gra także w talii pod Wampiry.

Protofleder – zmiana w mechanice Dominacji mocno osłabiła tego wampira, ale nadal jest prominentną kartą z removalem przyłączonym do jednostki. Warty rozważenia w archetypie Dużych Potworów i z Dettlaffem.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Gael – po buffie jest wykorzystywany w talii pod krwawienie i Wampiry. Jest on tam jednak tylko dodatkiem, a nie główną kartą. Można go grać, ale nie trzeba.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Roderick z Dun Tynne – grany w Hyperthinie, jego koszt werbunku zmniejszono więc jest często wykorzystywany do tutorowania złotych kart z talii. Dobra karta.

Artorius Vigo – staple dla strategii pod Asymilację, solidna karta w Hyperthinie. Dobry, stabilny craft.

Warte stworzenia

Legendarne

Damien de la Tour – gra w niszowych wersjach Midrange Anny i combo deckach. Jego potencjał będzie rósł, gdy będą wydawane nowi dowódcy Nilfgaardu, więc to bardzo przyszłościowa karta do stworzenia, aczkolwiek na dzień dzisiejszy jej nie polecam.

Vivienne de Tabris – bardzo silna karta z jednostkami takimi jak Płotka, Jaskier: Poeta czy Zoltan: Szelma. Gra w różnych taliach Nilfgaardu, ma kilka fajnych zastosowań proaktywnych i reaktywnych. Niestety po Patchu 3.2 przestała grać, gdyż najbardziej popularne archetypy Cesarstwa jej nie wykorzystują.

Epickie

Milton de Peyrac-Peyran i Palmerin de Launfal – pierwszy bardzo solidna karta za 8 werbunku, spisuje się w archetypie pod Szpiegów, ponieważ zazwyczaj wyciąga 10 wartości za 8 prowizji, co nie jest złym wynikiem. Drugi to słabsza, ale także przydatna karta, jeśli mamy odpowiedni spozycjonowane enginy.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Królewicz Anseis – czyli bardziej elastyczny Seltkirk – wszystko dzięki Formacji. Świetnie przypasował do talii z Foltestem i innych, które mają wolne prowizje na Królewicza.

Królowa Adalia – grana z Foltestem, genialna karta w rundzie pierwszej do przywołania enginu za darmo. Świetny i raczej obowiązkowy craft do talii z Foltestem.

Epickie

Kudkudak – solidna karta, służy jako tech na Dettlaffa pod krwawienie czy Syndykat pod Nagrody. Może nigdzie nie błyszczy, ale warto go posiadać nawet jako zamiennik za droższe karty.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Vissegard – bardzo fajnie wpasował się w talie pod enginy z Meve i gra tam rolę dobrej jednostki z Rozkazem, którą przeciwnik musi usunąć. Nie jest jednak grany w każdej liście tego archetypu.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Wielki Dąb – mimo horrendalnego kosztu, Wielki Dąb to fenomenalny finisher dla talii Franceski w długiej rundzie. Gra też w taliach pod Eithne.

Fauve – Wody Brokilonu to świetny cel dla Fauve, a ona sama jest łatwa do wyciągnięcia z liderki Dany czy Zewu Lasy, przez co tworzy się ładny łancuszek odchudzająco-setupujący na pierwsze tury w rundzie. Jest podstawą talii Big Spell Franceski.

Wody Brokilonu – bardzo dobra karta pod Fauve, ustawia dwa trudne do zabicia enginy z Harmonią. Podstawa archetypu zbudowanego wokół dużych kart specjalnych z Francescą.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Drzewiec: Odyniec – zadał kłam ekspertom takim jak ja i okazał się być czarnym koniem dodatku, wydatnie pomagając talii Dany czy Brouvera zabłysnąć. Świetny, trudny do zlikwidowania engine. Obecnie nie gra tyle co kiedyś.

Wierzba Płacząca – grywana w alternatywnych wersjach Big Spell Franceski, a także w Danie pod Truciznę. Solidna karta.

Drzewiec: Modliszka – grana tylko w Danie z Trucizną, poza tym mało grywalna karta.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Totem Svalbloda – niepozorna karta, ale okazuje się bardzo dobrym proaktywnym rozpoczęciem rundy dla wielu decków Wyspiarzy. Bardzo dobrze współgra z kartami raniącymi sojuszników, czasami przyzwane Bękarty przytankują jakieś obrażenia – dobry craft dla fanów Skellige.

Knut Okrutny – znalazł partnera w Olafie z którym gra choćby w Selfwoundzie. Aktywuje Szał, a w parze z Olafem daje naprawdę świetną wartość, choć może być wykorzystany także jako ogólnie aktywator Szału dla innego sojuszniczka.

Epickie

Vildkaarl – gra w każdej talii ze Svalblodem czy nawet Eistem, bardzo dobry powerplay czy też finisher, dobrze współgra z kartami raniącymi i Błogosławieństwem.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Sigvald – solidny engine do talii na Selfwound, którego bez pinga nie zdejmie brązowy removal. Niezła karta, ale spodziewano się po niej więcej.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...