Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Hotfix Żelazna Wola
Poradniki

Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Hotfix Żelazna Wola

Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć?

Aktualizacja 10.2019

  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nadszedł moment, w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Krwawa Klątwa”. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych podstawowego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Talie w których stosowane są wymienione karty znajdziesz w naszej bazie talii!

R E K L A M A

Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Ostrze Hen Gaidth – stosowana w kombinacji z Vernonem Roche w Królestwach Północy pod Manewr Okrążający, dzięki czemu możemy zagrać temerczyka aż dwukrotnie w czasie trwania rundy.

Epickie

Portal – bardzo popularny w kilku rodzajach talii, które grają brązowe silniki za 4, które to są wyciągane z talii za pomocą tej karty. Uniwersalna karta do odchudzania talii, grana w Nilfgaardzie, Królestwach Północy i Syndykacie.

Warte stworzenia

Legendarne

Regis: Żądza Krwi – druh Geralta nie pojawia się już tak często jak niegdyś, ale nadal stanowi opcję dla talii Midrange czy decków pod Przygody Sklepa na removal.

Kraina Tysiąca Baśni – okazjonalnie wykorzystywana w taliach Scoia’tael pod Novigradzką Sprawiedliwość. Jest to jednak bardzo niszowa karta.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Dettlaff: Wampir Wyższy – potężny wampir znowu ma swoje chwile, ponieważ wykorzystuje się go w najpopularniejszej liście pod Zemstę i Cień Kostuchy jako świetny value generator. Jeśli macie ochotę pograć tym archetypem, to jak najbardziej polecam zaopatrzyć się w Dettlaffa.

Orianna – beznadziejny archetyp Wampirów pod Krwawienie odżył po kilku buffach w Patchu 3.2. Orianna też się przebudziła, choć ona sama nie dostała żadnej zmiany. Bardzo dobra karta pod Wampiry i krwawienie, warto się w nią zaopatrzyć, jeśli chcecie pograć tym deckiem.

Epickie

Królowa Nocy – dostała buffa i jest jak najbardziej grywalna w talii pod Krwawienia, gdzie pełni dość istotną rolę. Może też oczyścić wybraną jednostkę, co przydaje się w mirrorach.

Katakan – solidna karta w archetypie Dużych Potworów, gdzie stanowi świetne proaktywne zagranie i jest masywnym enginem, który niemal zawsze osiągnie wartość wyższą od kosztu werbunku. Gra także w talii pod Krwawienie i Wampiry.

Gael – po buffie jest wykorzystywany w talii pod Krwawienie i Wampiry. Jest on tam jednak tylko dodatkiem, a nie główną kartą, choć czasami potrafi wejść za bardzo dużą wartość punktową.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Protofleder – zmiana w mechanice Dominacji mocno osłabiła tego wampira, ale nadal jest prominentną kartą z removalem przyłączonym do jednostki. Warty rozważenia w archetypie Dużych Potworów i z Wampirami.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Turniejowy Szarlej – ta memiczna karta stała się pełnoprawną częścią list Control Nilfgaardu pod Zniewolenie i Asymilację. Dzięki wykorzystywaniu kart z keywordem Utwórz jest w stanie wzmocnić się o pokaźne wartości. W mirrorach przydaje się jako duży removal. Nie wszystkie listy go grają, ale na pewno jest to karta warta stworzenia.

Damien de la Tour – często wykorzystywany w Control Nilfgaardzie pod Zniewolenie do ponownej aktywacji tej potężnej zdolności dowódczej. Oś i jedna z głównych kart Nilfgaardu w obecnej mecie.

Epickie

Artorius Vigo – staple dla strategii pod Asymilację, solidna karta w Hyperthinie, a jest grany także w Control Nilfgaardzie, który mocno zaczął wykorzystywać Asymilację. Dobry, stabilny craft.

Warte stworzenia

Legendarne

Vivienne de Tabris – bardzo silna karta z jednostkami takimi jak Płotka czy Jaskier: Poeta. Grała w różnych taliach Nilfgaardu, ma kilka fajnych zastosowań proaktywnych i reaktywnych. Niestety po Patchu 3.2 przestała grać, gdyż najbardziej popularne archetypy Cesarstwa jej nie wykorzystują.

Epickie

Roderick z Dun Tynne – grany w Hyperthinie, jego koszt werbunku zmniejszono więc jest często wykorzystywany do tutorowania złotych kart z talii. Dobra karta, ale ostatnio mniej widoczna.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Królewicz Anseis – czyli bardziej elastyczny Seltkirk – wszystko dzięki Formacji. Świetnie przypasował do talii pod Przygody Sklepa na Manewrze Okrążającym i innych, które mają wolne prowizje na Królewicza. Ostatnio grany mniej ze względu na nowe kart z Żelaznej Woli.

Epickie

Vissegard – wyśmienity finisher w długiej rundzie dla talii pod Silniki czy pod Przygody Sklepa. Przy odpowiednim wzmacnianiu sojuszników może bez problemu wejść za wysoką wartość, usuwając przy tym jakieś kłopotliwe jednostki wroga.

Warte stworzenia

Legendarne

Królowa Adalia – odstawiona na boczny tor ze względu na dodanie Filippy: Ślepej Furii oraz Shani w Żelaznej Woli. Nadal ma potencjał i powinna być stosowana w przyszłych taliach pod silniki, ale na teraz nie gra.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Wielki Dąb – mimo horrendalnego kosztu, Wielki Dąb to fenomenalny finisher dla talii pod Tajemne Echo i w ogóle każdej talii Wiewiórek obecnie. Potężna karta, bez której Scoia się po prostu nie gra.

FauveWody Brokilonu to świetny cel dla Fauve, a ona sama jest łatwa do wyciągnięcia z Zewu Harmonii czy Zewu Lasu, przez co tworzy się ładny łancuszek odchudzająco-setupujący na pierwsze tury w rundzie. Jest podstawą talii pod Harmonię.

Wody Brokilonu – bardzo dobra karta pod Fauve, ustawia dwa trudne do zabicia enginy z Harmonią. Podstawa archetypu zbudowanego wokół dużych kart specjalnych z Tajemnym Echem.

Epickie

Wierzba Płacząca – grywana w Harmonii jako uzupełnienie paczki zatruwającej, co daje temu archetypowi hard-removal. Solidna karta.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Knut Okrutny – znalazł partnera w Olafie z którym gra choćby w Selfwoundzie. Aktywuje Szał, a w parze z Olafem daje naprawdę świetną wartość, choć może być wykorzystany także jako ogólnie aktywator Szału dla innego sojusznika.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.

Warte stworzenia

Legendarne

Totem Svalbloda – niepozorna karta, ale okazuje się bardzo dobrym proaktywnym rozpoczęciem rundy dla wielu decków Wyspiarzy. Obecnie gra znacznie mniej niż kiedyś, ale na pewno warto zostawić ją w odwodzie.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...