Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Nilfgaardzka aktualizacja

Jakie karty z Krwawej Klątwy są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Nilfgaardzka aktualizacja

Jakie karty z Krwawej Klątwy warto stworzyć?

Aktualizacja 14.05.2019

  • Zaktualizowano grafiki prezentujące karty w związku z Nilfgaardzką aktualizacją (LISTA ZMIAN)
  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nadszedł moment, w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Krwawa Klątwa”. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych klasycznego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Talie w których stosowane są wymienione karty znajdziesz w naszej bazie talii!

R E K L A M A

Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Portal – bardzo popularny w pierwszych dniach, lecz szybko ten stan się zmienił. Po patchu znowu jest popularny, głównie w taliach Henselta czy Svalbloda do wyciągania tanich czwórek z talii i setupu enginów.

Warte stworzenia

Legendarne

Regis: Żądza Krwi – przed nerfem absolutna gwiazda, a teraz na razie poszedł w odstawkę. Raczej jeszcze wróci do gry, lecz na ten moment nie przewija się w metowych taliach tak jak wcześniej.

Ostrze Hen Gaith – gra w różnych taliach pod pingowanie wrogich jednostek, m.in. z Eithne i Crachem, a nawet w kombinacji z Vernonem Roche w Henseltach.

Syanna – karta, która może zacząć grać praktycznie w każdej chwili z uwagi na jej kombogenną umiejętność. W chwili obecnej jest stosowana w niszowych taliach z Hubertem Rejkiem czy Aglais, ale w przyszłości powinna grać częściej, gdy wyjdą karty z silnym Rozmieszczeniem.

Epickie

Król Rybak – solidna karta ulepszająca nasz dobór w kolejnej rundzie. Gra w kilku niszowych deckach czy taliach na Sklepie.

Gregoire z Gorgony – tak samo jak Regis, Gregoire zawojował talie w mecie przed Nilfgaardzką aktualizacją, dzięki czemu zapracował sobie na małego nerfa. Nadal jest grany, ale już nie w co drugiej talii. Spisuje się dobrze ze szpiegami Nilfgaardu czy Eithne.

Zakazany Rytuał – jeszcze przed Nilfgaardzką aktualizacją, Rytuał był bardzo mocny w talii Brana, ale po nerfie tego herosa na razie nie pojawia się często w silnych deckach. Mimo wszystko warto stworzyć tę kartę, jeśli chce się grać kontrolną talią, która z niego korzysta.

Berło Gromów – wykorzystywane w niesławnych taliach bez jednostek. Jeśli macie zamiar pograć trochę mało interaktywnymi taliami, to Berło możecie sobie stworzyć.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Dettlaff: Wampir Wyższy – potężny wampir znowu ma swoje chwile, ponieważ wykorzystuje się go w najpopularniejszej liście pod Królową Krabopająków jako świetny value generator. Jeśli macie ochotę pograć pożeraniem, to jak najbardziej polecam zaopatrzyć się w Dettlaffa.

Epickie

Katakan – bardzo dobra, solidna karta w archetypie Dużych Potworów, gdzie stanowi świetne proaktywne zagranie i jest masywnym enginem, który niemal zawsze osiągnie wartość wyższą od kosztu werbunku.

Protofleder – zmiana w mechanice Dominacji mocno osłabiła tego wampira, ale nadal jest prominentną kartą z removalem przyłączonym do jednostki. Warty rozważenia w archetypie Dużych Potworów i z Dettlaffem.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Królowa Nocy – solidna karta w słabszych taliach Potworów i sprawdza się jako tech w specyficznej mecie na statusy, głównie stosowana w talii pod Krwawą Klątwę.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Vivienne de Tabris – bardzo silna karta z jednostkami takimi jak Płotka, Jaskier: Poeta czy Zoltan: Szelma. Gra w Midrange Annie, ma kilka fajnych zastosowań proaktywnych i reaktywnych – po prostu świetny craft.

Epickie

Artorius Vigo – staple dla strategii pod Asymilację, świetny w taliach Midrange pod Dopplery, fajna karta, która może jeszcze namieszać i jest wykorzystywana często w deckach Nilfgaardu.

Warte stworzenia

Legendarne

Damien de la Tour – gra w niszowych wersjach Midrange Anny i combo deckach. Jego potencjał będzie rósł, gdy będą wydawane nowi dowódcy Nilfgaardu, więc to bardzo przyszłościowa karta do stworzenia.

Epickie

Milton de Peyrac-Peyran – bardzo solidna karta za 8 werbunku, spisuje się w archetypie pod Szpiegów, ponieważ zazwyczaj wyciąga 10 wartości za 8 prowizji, co nie jest złym wynikiem.

Roderick z Dun Tynne – grany w taliach pod szpiegów i przeróżnych innych wariacjach. Dobra karta, ale nie błyszczy jak inne.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Królewicz Anseis – czyli bardziej elastyczny Seltkirk – wszystko dzięki Formacji. Świetnie przypasował do talii z Henseltem i innych, które mają wolne prowizje na Królewicza.

Królowa Adalia – grana z Henseltem, genialna karta w rundzie pierwszej do przywołania enginu za darmo. Świetny i raczej obowiązkowy craft do talii z Henseltem.

Epickie

Warte stworzenia

Brak kart spełniających kryteria.

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Vissegard – bardzo fajnie wpasował się w talie pod enginy z Meve i gra tam rolę dobrej jednostki z Rozkazem, którą przeciwnik musi usunąć. Nie jest jednak grany w każdej liście tego archetypu.

Windhalm z Attre – ostatnio jest grany w taliach KP pod enginy (głównie z Meve), ale jest to karta z kategorii rotacyjnych i nie widać go we wszystkich listach.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Wielki Dąb – mimo horrendalnego kosztu, Wielki Dąb to fenomenalny finisher dla talii na Danie w długiej rundzie. Gra też w bardziej popularnych taliach pod Eithne.

Epickie

Sirssa – okazało się, że Sirssa ro bardzo dobra karta praktycznie w każdej talii Scoia’tael. Jej umiejętność daje solidny engine z Harmonią i carryover, jeśli aktywujemy Śmiertelny cios, co dzieje się niemal zawsze.

Drzewiec: Odyniec – zadał kłam ekspertom takim jak ja i okazał się być czarnym koniem dodatku, wydatnie pomagając talii Dany czy Brouvera zabłysnąć. Świetny, trudny do zlikwidowania engine.

Warte stworzenia

Legendarne

Fauve – Wody Brokilonu to świetny cel dla Fauve, a ona sama jest łatwa do wyciągnięcia z liderki Dany, przez co tworzy się ładny łancuszek odchudzająco-setupujący na pierwsze tury w rundzie. Nie jest to jednak tak dobra karta jak jeszcze 3/4 tygodnie temu, gdyż Dana jest grana znacznie, znacznie rzadziej.

Wody Brokilonu – reprezentuje karty z nowej kategorii, a to z kolei wzmacnia Danę Meadbh, która bryluje w obecnej mecie. Bardzo dobra karta pod Fauve, ustawia dwa trudne do zabicia enginy z Harmonią. Jak na razie także przechodzi kryzys popularności z tego samego powodu co Fauve.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Totem Svalbloda – niepozorna karta, ale okazuje się bardzo dobrym proaktywnym rozpoczęciem rundy dla wielu decków Wyspiarzy. Bardzo dobrze współgra z kartami raniącymi sojuszników, czasami przyzwane Bękarty przytankują jakieś obrażenia – dobry craft dla fanów Skellige.

Knut Okrutny – znalazł partnera w Olafie z którym gra choćby w Selfwoundzie. Aktywuje Szał, a w parze z Olafem daje naprawdę świetną wartość, choć może być wykorzystany także jako ogólnie aktywator Szału dla innego sojuszniczka.

Epickie

Vildkaarl – gra w każdej talii ze Svalblodem czy nawet Eistem, bardzo dobry powerplay czy też finisher, dobrze współgra z kartami raniącymi.

Arnvald – okazuje się, że Arnvald to solidna karta, która może znaleźć miejsce w dobrej talii, jaką niewątpliwie jest teraz Selfwound pod Svalbloda. Daje dobre value i odzyskuje dla nas punkty stracone przy ranieniu sojuszników.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Sigvald – solidny engine do talii na Selfwound, ktorego bez pinga nie zdejmie brązowy removal. Dobra karta, ale spodziewano się po niej więcej.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...