Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z dodatku Novigrad warto stworzyć? Poradnik do craftingu | Patch 3.2
Poradniki

Jakie karty z dodatku Novigrad warto stworzyć? Poradnik do craftingu | Patch 3.2

Jakie karty z dodatku Novigrad warto stworzyć?

Aktualizacja 09.2019

Nadszedł moment, w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Novigrad”, który dodał do gry zupełnie nową frakcję – Syndykat. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych klasycznego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!


Legendarne

Filippa Eilhart – świetna karta do każdej talii Syndykatu, pozwala na przeciągnięcie kłopotliwego enginu na naszą stronę czy po prostu potężnej wrogiej jednostki, jedna z najlepszych kart w grze.

R E K L A M A

Caleb Menge – mechanika Nagrody jest mocarna, a Caleb to świetny engine do nakładania statusów Nagrody, co wyśmienicie działa np. z Ewaldem Borsodim, dzięki czemu można prowadzić stały ostrzał wrogich jednostek. Świetna karta.

Novigradzka Sprawiedliwość – odchudza talię i pozwala na fajne zagranie w parze np. ze Zbirem Tasaka. Gra głównie w Scoia’tael, a najlepiej spisuje się z Mistycznym Echem (które może dograć Sprawiedliwość jeszcze raz) i Obrońcą Mahakamu czy Krasnoludem Najemnikiem.

Latający Redańczyk – odchudza talię i nadaje tempa taliom z Nagrodą Główną czy Łapówką. Świetna karta dla talii potrzebujących dodatkowego tempa oraz odchudzania.

Ferko Rzeźbiarz – grany w taliach ze Zbrodniami (szczególnie w talii z Łapówką i dużą liczbą kart Zbrodni), klasyczny frakcyjny tutor.

Warte stworzenia

Sigi Reuven – dobra karta pod wypełnienie sakiewki, ale po nerfie już nie tak mocarna. Nadal bywa przydatna w taliach pod Odliczenie czy Nagrodę Główną.

Wielki Inkwizytor Helveed – ważna karta w talii pod spam Zakonników czy Zbrodnie, ogólnie jedna z najlepszych kart z Opłatą. Zdolność Zgromadzenia jednak nie jest w topce mety, więc i Helveed za dużo nie gra.

Święty Płomień – proaktywne zagranie i ogólnie dobra karta w talii na Swarmie Zakonników i Zbrodniach Hemmelfarta, siła porównywalna z Totemem Svalbloda dla frakcji Skellige.

Czuła Imke – fenomenalny engine generujący monety oraz posiada możliwość osłony przed removalem. Bardzo dobra karta, która gra w głównie w deckach pod Nagrodę Główną.

Epickie

Bincy Blumerholdt finisher w talii ze zdolnością Nagrody Głównej, combo porównywalne do tego ze Skellige (Nawałnica Ciosów + Dagur Dwa Ostrza). Kluczowa karta w każdej talii pod Nagrodę Główną.

Nathaniel Pastodi – gra w niszowych taliach Syndykatu jako karta pod wzmocnienia z Horsta czy Kowala. Nie bryluje, ale daje fajne value za swój śmiesznie niski koszt werbunku. Świetna karta do KP z Królewską Inspiracją.

Tunelowe Wiertło – kontra na Artefakty, stosowane w mecie turniejowej lub na ladderze, jeśli w mecie są talie które grają silne Artefakty.

Graden – dobry removal w taliach pod Nagrody, może zrobić duży swing i to nawet bez aktywacji Haraczu.

Ewald Borsodi – bracia są grani w każdej talii Syndykatu. Horst osłania enginy wzmocnieniami, zaś Ewald przy odpowiedniej ilości monet może na wejściu zniszczyć nawet dwa enginy przeciwnika, a w parze z Nagrodą nawet kilka w jednej turze.

Śliski Adriano – rewelacyjna karta w talii pod Zbrodnie i zdolność Łapówki w Syndykacie. Jego siłą jest możliwość stworzenia Niedyskretnej Kokoty, która spisuje się wyśmienicie.

Moreelse – perm-removal lub zwykły removal za 4. Przydatny, elastyczny, gra praktycznie w każdej silnej talii Syndykatu. Staple.

Adalbertus Kalkstein – przydaje się jako tech na statusy Nagrody czy Truciznę, które może usunąć z kilku jednostek. Poza tym dobra karta sama w sobie, potrafi wyciągnąć dużą wartość mimo pozornie błahej umiejętności.

Warte stworzenia

Borys – removal dobrze działający ze słabymi obrażeniami turowymi, daje fajną wartość w monetach, co przydaje się do odpalania Opłat.

Pugo-łup Łamacz – gra głównie w Potworach z Rojem Krabopająków czy pod Owoce Ysgith. Obydwie umiejętności dowódcze niwelują efekt uboczny trolla, więc znacznie lepiej do nich pasuje niż do Syndykatu.

Caesar Bilzen – karta ta współgra z Sigim Reuvenem, dzięki czemu zyskujemy pełną sakiewkę monet. Poza tym solidna.

Szablozęby – fajny engine pod Zbrodnie, ale dość rzadko wykorzystywany.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...