Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakie karty z Kupców Ofiru są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Kupcy Ofiru (5.0.1)
Poradniki

Jakie karty z Kupców Ofiru są warte stworzenia? Poradnik do craftingu | Kupcy Ofiru (5.0.1)

Jakie karty z Kupców Ofiru warto stworzyć?

Aktualizacja 01.2020

  • Zaktualizowano treść artykułu w zgodzie z aktualną sytuacją w grze.

Nadszedł moment w którym można rzetelnie odróżnić przysłowiowe ziarna od plew, czyli wyróżnić karty godne stworzenia z najnowszego dodatku do GWINTA o nazwie „Kupcy Ofiru”. Które karty okazały się gwiazdami? Na co wydać ciężko uciułane skrawki? Ten poradnik pomoże Wam rozwiązać podane wyżej problemy!

Karty podzieliłem na dwie kategorie – karty, które można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienione lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Najlepsze do stworzenia) i karty, które można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość (Warte stworzenia).

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Żelaznej Woli, a także z poradnikiem dla kart epickich i legendarnych podstawowego zestawu GWINTA!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy craftingu kart:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dana karta, czy jej zdolności są uniwersalne
  • Ważność – czy istnieją tańsze, ale nieco słabsze/porównywalne zamienniki bądź alternatywne buildy decku, do którego craftujemy kartę i czy dana karta jest niezbędna do działania danej talii/ile bez niej traci
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak karta i talia z tą kartą spisuje się na twoim poziomie rankingowym

Poradnik będzie stale aktualizowany!

Talie w których stosowane są wymienione karty znajdziesz w naszej bazie talii!

R E K L A M A

Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Magiczna Lampa – najpopularniejszy Manewr Bojowy na ten moment w Gwincie. Daje możliwość bezpiecznego wytworzenia jednostki z 5 siły, co w większości przypadków sprawdza się lepiej niż Przewaga Taktyczna, ze względu na tall-removal oraz resetowanie wzmocnienia.

Kryształowa Czaszka – stosowana w taliach, gdy w mecie pojawiają się talie oparte na Krwawieniu czy Syndykat ze swoimi Nagrodami. Bardzo dobry Manewr Taktyczny, który może daje mniej wartości punktowej w pewnych sytuacjach, ale zabezpiecza przed kilkoma zagraniami rywala z użyciem statusów.

Zaklęta Karacena – Manewr Bojowy wybierany do chciwych talii jako opcja na carryover. Stosowany np. w Dużych Potworach.

Maraal – bardzo silna jednostka neutralna, która wywiera nacisk na silną wrogą kreaturę, która może zostać zniszczona za pomocą Trucizny samego Maraala lub innych kart dających ten status. Stosowana w Nilfgaardzie i Syndykacie.

Matta Hu’uri – potężna jednostka dobierająca dla nas najdroższą kartę z naszej talii. Bardzo mocna w parze z drogimi kartami, które są kluczowe do odniesienia zwycięstwa daną talią.

Radeyah – nietuzinkowa karta pod talie bez duplikatów (Singleton), która okazuje się być mocniejsza od Przygód Sklepa. Bez tej karty granie taliami Singleton jest nieopłacalne.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Bestia – bardzo mocny silnik do wszelkiej maści talii Potworów. Posiada bardzo dobrą synergię z jego kolegą z tego dodatku – Pokutnikiem, który może wezwać go z talii na pole bitwy.

Pokutnik – solidna jednostka, która rośnie ze względu na Pokrzepienie. Jej główną zaletą jest jednak zdolność Zemsty, dzięki której możemy odchudzić talię i dograć naprawdę silną jednostkę.

Warte stworzenia

Legendarne

Zmorzyca – wszyscy grają Scenariusze, to i Potwory musiały się dostosować. Talia pod Pożeranie gra ten artefakt jako dodatkowe źródło value w dłuższych rundach.

Urna Cieni – Manewr Bojowy stosowany tylko i wyłącznie w taliach pod Zemstę, które obecnie nie są zbyt silne.

Morowa Dziewica – bardzo masywna jednostka z silną Zemstą, która niemalże zapełnia całą sojuszniczą linię tokenami Szczurów. Do stosowania w taliach pod Swarm lub Zemstę.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Vincent Van Moorlehem – wyśmienita karta legendarna dla każdego archetypu Cesarstwa Nilfgaardu. 6 punktów bazowej siły i efekt tall-removalu na jednostkę oznaczoną statusem sprawdza się wybornie w każdej talii Czarnych.

Epickie

Podczaszy Van Moorlehemów – bardzo dobra, kosztująca tylko 7 punktów werbunku jednostka. Do bólu uniwersalna, gdyż pozwala na oczyszczenie jednostki bądź zatrucie wrogiej kreatury. Ponadto posiada mały bonus w postaci Asymilacji.

Warte stworzenia

Legendarne

Bal Maskowy – solidny artefakt-Scenariusz. Istotna część mniej popularnych talii Nilfgaardu pod Truciznę oraz Strategiczny Odwrót.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Oblężenie – potężny Scenariusz, który przyczynił się do utworzenia dwóch nowych wariantów talii Królestw Północy pod Mobilizację oraz Manewr Okrążający. Bez niego nie ma co grać Maszynami.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Rydwan Bojowy – bardzo solidny zapychacz do talii pod Oblężenie. Dość uniwersalna jednostka-Maszyna, która umożliwia przesunięcie wroga, bądź nadanie mu krwawienia na 4 tury.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Szabla Aen Seidhe – grana w każdej talii Scoia’tael w obecnej mecie, gdyż jej wartość jest rozbita na dwie jednostki z 2 siły, co bardziej zabezpiecza nasze punkty oraz bardzo pomaga w talii stricte pod same Elfy.

Vernossiel – staple do talii pod Swarm Elfów. Mocny finiszer lub proaktywne zagranie, które dokooptowuje po naszej stronie dwa tokeny Elfich Czatowników.

Epickie

Etriel i Muirlega – prześwietny duet kart, które zyskują ulepszoną zdolność Rozmieszczenia, gdy w chwili zagrania jednego z nich kontrolujemy drugiego. Etriel pozwala na zwiększenie zadanych obrażeń z 3 do 7, a Muirlega umożliwia na zranienie o 3 także sąsiadów celu. Bez tych dwóch kart nie gra się obecnie Wiewiórkami.

Warte stworzenia

Legendarne

Fortel – artefakt-Scenariusz stosowany głównie w talii pod Elfy dla dodatkowego value na chciwe talie bez kontr na artefakty, ale raczej niszowa karta do grania.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Krucza Matka – silna jednostka Skellige, która na Rozmieszczeniu tworzy 2 tokeny Kruków w jej rzędzie, a gdy jest na naszym cmentarzu i zagrywamy kartę Alchemii wskrzesza się i wzwywa do sojuszniczego rzędu. Silna karta, która dodaje mocy talii Skellige pod Gedyneith.

Gedyneith – podstawa jedynej silnej talii Wyspiarzy w obecnej mecie. Finiszer, którego pełny efekt można aktywować w jednej turze za sprawą Nowych Sił oraz Myszowora, który zagrywa Ofiarę dla Freyi wskrzeszającą brązowego Druida.

Epickie

Wyciąg z gigaskorpiona – przyzwoity removal, głównie filler do talii na Alchemii. Znacznie lepszy w taliiach pod Rębaczy An Craite.

Warte stworzenia

Legendarne

Brak kart spełniających kryteria.

Epickie

Axel Trzy Oczy – grany w niektórych taliach pod Skellige z Gedyneith. Bardzo fajne zagranie w środkowej fazie rundy, gdy nasze pole bitwy jest wypełnione Bestiami.


Najlepsze do stworzenia

Legendarne

Passiflora – kolejny Scenariusz jak choćby Oblężenie czy Gedyneith, ale także dobry artefakt tego rodzaju do grania w Midrange SY. Daje bardzo dużo monet, co z kolei daje nam carryover oraz dużą wartość z kart wydających.

Epickie

Brak kart spełniających kryteria.

Warte stworzenia

Legendarne

Oko Tygrysa – silny Manewr Bojowy, ekskluzywny dla frakcji Syndykatu, który w dowolnym momencie pozwala dorzucenie 4 monet do sakiewki. Częściej jednak gra się Magiczną Lampę.

Epickie

Saul de Navarette – przydatny złoty engine, który może naprawdę mocno urosnąć w sytuacjach, kiedy ochoczo nie wydajemy monet z naszej sakiewki. Alternatywna karta do grania w Midrange SY.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja