Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jakich dowódców warto zdobyć bądź stworzyć? Poradnik do craftingu | Nilfgaardzka aktualizacja
Poradniki

Jakich dowódców warto zdobyć bądź stworzyć? Poradnik do craftingu | Nilfgaardzka aktualizacja

Jakich dowódców warto zdobyć?

Aktualizacja 14.07.2019

  • Zaktualizowano poradnik, aby odzwierciedlał sytuację w grze.

Dowódcy to kluczowe karty w Gwincie – to wokół nich tworzy się talie i strategie, to oni określają, ile punktów werbunku mamy do dyspozycji przy układaniu decku. Pełnią szalenie istotną rolę, więc jeśli nie cierpicie na nadmiar Punktów Nagród bądź skrawków to wybranie odpowiedniego dowódcy może przysporzyć Wam niemałego bólu głowy. Ten poradnik powinien go uśmierzyć i pomóc Wam rozwiązać dylematy związane z wyborem najlepszych dowódców w Gwincie!

Dowódców podzieliłem na dwie kategorie – dowódcy, których można stworzyć na pewno, ponieważ będą grać zawsze, dopóki nie zostaną zmienieni lub deck z nimi nie zostanie osłabiony (Dowódcy godni zdobycia) i dowódcy, których można stworzyć do gry jakimś deckiem i na przyszłość, lecz nie są czołowymi postaciami na dany moment w mecie (Inni dowódcy).

Poradnik ma za zadanie jedynie nakierować Was na kolejność zdobywania dowódców, a nie na to, których dowódców bezwzględnie stworzyć, a których nie – jeśli macie zasoby, to absolutnie opłaca się zdobyć wszystkie karty dowódców, oczywiście gdy już zaczniecie dysponować solidną kolekcją kart.

Zapraszam też do zapoznania się z poradnikiem pomocnym przy inwestycji skrawków w karty z Wojny Krwi, a także z poradnikiem dla kart epickich z klasycznego zestawu Gwinta!

Zanim przejdziemy do kart, przedstawię jeszcze wskazówki, którymi powinniście kierować się przy zdobywaniu dowódców:

  • Uniwersalność – do ilu talii będzie pasować dany dowódca, czy jego zdolności są uniwersalne
  • Długoterminowość w formacie – kiedy karta wyrotuje (na razie nie dotyczy Gwinta)
  • Metagame – jak dowódca i jego talie spisuje się na twoim poziomie rankingowym.

Poradnik będzie stale aktualizowany!

R E K L A M A

Szukacie talii dla wymienionych w poradniku dowódców? Zerknijcie na naszą bazę talii, która zawiera także informacje o każdym z herosów!


Dowódcy warci zdobycia

Królowa Krabopająków – od bodaj 2 miesięcy utrzymuje stabilne miejsce w tierliście najlepszych dowódców. Obecnie Królowa jest według pewnych źródeł nawet lepsza od Ducha Lasu, gdyż strategia oparta na Pożeraniu wygląda bardzo dobrze w obecnej mecie.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Swarm, Combo Swarm, Pożeranie

Inni dowódcy

Duch Lasu – solidny, mocny, po prostu jeden z najstabilniejszych herosów w grze, choć ostatnio nie błyszczy po nerfach dla Dominacji. Dopóki nie dostanie nerfa, dopóty będzie przewodził popularnymi archetypami Potworów. Obecnie gra się go w talii na Duże Potwory.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Kontrolne Potwory, Duże Potwory, Midrange Duch Lasu, Odporne Potwory

Dettlaff van der Ereteinniedawno został znerfiony, gdyż jego popularność i siła po prostu wykraczały poza normy po jego dodaniu do GWINTA. Nadal wygląda dosyć solidnie i nie wykluczone, że jeszcze będzie pojawiał się w mecie, ale na ten moment musi zrobić sobie wakacje 🙂

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Kontrolne Potwory, Midrange Dettlaff, Krwawienie

Ukryty – archetyp Zemsty nie jest na ten moment hiper-mocny, i o ile Ukryty jest całkiem dobrym herosem, o tyle talie na nim zdecydowanie nigdy nie błyszczały. Musi poczekać na swój moment.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Zemsta, Duże Potwory

Eredin Breacc Glas – w ostatnim patchu przestał dawać Odporność, a obecnie daje jedynie Tarczę wybranej jednostce prócz wzmocnienia. Jest to dla niego olbrzymi nerf, przez co nie wydaje się na ten moment nawet przyzwoitym herosem. Bardzo możliwe, że po prostu należy poczekać na jego nową umiejętność, bo ta to pewnie tylko placeholder.

  • Koszt zdobycia: dowódca startowy
  • Archetypy: 

Gernichora – bardzo mocno oberwała w ostatnim patchu, który zmniejszył jej premię do werbunku o 2. Nadal ma potężną umiejętność, ale ograniczenie puli werbunku okazało się dla niej dotkliwe, ale pomału zdaje się odzyskiwać popularność.

  • Koszt zdobycia: 15 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Duże Potwory

Dowódcy warci zdobycia

Uzurpator – dowódca typowo pod metę – jeśli brylują talie oparte na sile dowódcy, to Uzurpator wchodzi cały na biało i demoluje metę. Jeśli grają talie typowo Midrange z dowódcą pod pulę werbunku, aniżeli siłę, to Uzurpator nie ma w mecie czego szukać. Obecnie jednak ma kilka fajnych matchupów, i mimo ograniczeń w werbunku jest w stanie nawiązać walkę z najlepszymi herosami, wyłączając ich z gry.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Human Nilfgaard, Kontrolny Nilfgaard, Enginy Nilfgaardu

Inni dowódcy

Jan Calveit – Calveit powrócił z zaświatów. Duży buff w ostatniej aktualizacji mocno się do tego przyczynił, przez co „Janusz” naprawdę stał się grywalny. Obecnie jest grany w taliach ze Sklepem czy Midrange na Dopplerach, aczkolwiek są to niszowe talie w obecnej mecie.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Combo Vivienne/Zoltan, Midrange, Human Midrange, Swarm Żołnierzy, Sklep

Morvran Voorhis – w związku z anihilacją Odkrywki, Morvran otrzymał nową umiejętność, dzięki czemu zdaje się pasować jako zwierzchnik dla talii pod Żołnierzy. Na razie nie bryluje w mecie, ale może się to zmienić w niedługim czasie.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Żołnierze, Combo decki

Anna Henrietta – nowa dowódczyni Nilfgaardu z „Krwawej Klątwy” z miejsca stała się najsilniejszym wyborem Cesarstwa w kwestii wyboru herosów, bez większego problemu detronizując słabowitego Morvrana Voorhisa. Niestety po kilkunastu tygodniach od premiery tego dodatku już tak nie błyszczy, próżno jej szukać w zestawieniach o mecie.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Midrange, Asymilacja

Ardal aep Dahy – po ostatniej aktualizacji dostał dużego buffa w postaci kart Taktyki za 4 (Turniej Rycerski). To bardzo podbudowało talie na nim, które nie są jeszcze w stanie podbić mety, ale stanowią w niej jakieś ogniwa.

  • Koszt zdobycia: 15 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Kontrolny Nilfgaard, Złodziejski Nilfgaard, Midrange Ardal

Emhyr var Emreis – Nilfgaardzka aktualizacja zmieniła pozycję potężnego cesarza. Zaczynają pojawiać się decki, które korzystają z pomocy Emhyra, ponieważ wzmocnienie o 2 i dodatkowy punkt do puli werbunku to fajny buff + można jeszcze raz użyć silnego rozmieszczenia jednego z sojuszników. Gdyby nie był dowódcą startowym, na pewno znalazłby się w rubryce Najlepszych dowódców do zdobycia.

  • Koszt zdobycia: dowódca startowy
  • Archetypy: Żołnierze, Midrange

Dowódcy warci zdobycia

Król Henselt – daje dużo premii do werbunku + ma bardzo mocną umiejętność, dzięki której może narzucić ogromną presję na rywalu w długiej rundzie, jeśli wykorzystamy ją na brązowym enginie. Obecnie najsilniejszy dowódca KP, które bardzo odstaje od innych frakcji na ten moment.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Combo Draug, Combo KP, Burst, Enginy KP

Inni dowódcy

Księżniczka Adda – może nie jest ona bardzo popularnym dowódcą, ale talia z Hubertem Rejkiem, którą najczęściej się wokół niej buduje potrafi zaskoczyć i seryjnie wygrywać niemalże w każdym matchupie, choć ostatnio złapała zadyszkę.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: HUGEBERT, Kontrolne KP

Królowa Meve – KP nie wygląda zbyt obiecująco od premiery Homecoming, ale ten stan powolutku zmienia się na lepszy dla Nordlingów. Meve to bez dyskusji jedna z najlepszych liderek dla tej frakcji, która najczęściej jest zwierzchniczką dla talii na enginach. Ostatnio została wyparta przez Henselta.

  • Koszt zdobycia: 15 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Enginy Meve, Midrange Meve, Meve pod Wzmocnienia, Sklep

Król Demawend – niszowy heros dla talii na Maszynach i w jakichś combo deckach z Dumą Foltesta czy innymi kartami bazującymi na ładunkach. Nikt nie pamięta chwili, kiedy ostatnio był wysoko w jakimś rankingu.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Maszyny

Król Foltest – kiedyś czołowy heros w grze, dziś cień dawnego siebie sprzed Mulligan Update. Owszem, nadal ma jeszcze potencjał w taliach z Rozkazami, lecz ma po pierwsze mniej premii do werbunku w porównaniu do Meve, a po drugie wyciąga mniej punktów od Meve – Zapał nie jest warty rezygnacji z value, jakie może dać nam królowa Lyrii i Rivii. Ostatnio przeżywa renesans popularności.

  • Koszt zdobycia: dowódca startowy
  • Archetypy: Enginy Foltesta, Upiory

Królowa Calanthe – słaba dowódczyni, która od premiery Krwawej Klątwy nie może znaleźć dobrego zastosowania. Na razie jest to po prostu martwa dowódczyni.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: HUGEBERT, Combo KP

Dowódcy warci zdobycia

Eithne – Pani Brokilonu odżyła po kilku zmianach w balansie i teraz z czystym sumieniem można ją stosować. Talie oparte na niej w ostatnich dniach były bardzo popularne i raczej ten trend się podtrzyma, patrząc na to, jak dobrze można rozdysponować monstrualny bonus do werbunku, który dla Eithne wynosi aż 18.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Kontrolne Scoia’tael, Deathblow, Harmonia, Swarm Elfów

Brouver Hoog – Starosta Mahakamu oberwał małym nerfem premii do werbunku przy premierze nowego dodatku, ale to nadal mocny lider, który w przeszłości niejednokrotnie dowiódł swojej grywalności. Można wokół niego zbudować kilka mocnych talii, a jeszcze nie powiedział ostatniego słowa, mimo lekkiego spadku popularności.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Midrange Brouver, Przesuwanie, Sklep, Kontrolne Scoia’tael

Francesca Findabair – nietypowa dowódczyni, na której można zbudować fajne i całkiem nieźle działające talie. Jeśli będą pojawiać się drogie i silne karty specjalne + zaistnieje dla niej odpowiednia sytuacja w mecie, to może zaskoczyć tak ja ma to miejsce na ten moment, gdyż jej siła bardzo podskoczyła.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Spell’tael, Francesca z Ragh nar Roog, Engine Francesca

Inni dowódcy

Dana Meadbh – „Pani Polna” to liderka o kreatywnej zdolności i co najważniejsze – grywalna. Od pierwszych dni po dodatku decki z nią sprawdzają się dobrze, a elastyczne i mnogie możliwości do zbudowania wokół niej talii zaskarbiły serca graczy. Niestety ostatnio odeszła w cień.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Harmonia, Odporne Combo Scoia’tael

Eldain – mem, który w odpowiednich rękach może działać, lecz brakuje mu dużo do bycia jednym z topowych dowódców. Może kiedyś zaskoczy, na razie nie ma dla niego odpowiedniego środowiska.

  • Koszt zdobycia: 15 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Pułapki

Filavandrel aen Fidhail – solidny dowódca, który ma swoje momenty i nieźle daje sobie radę, lecz talie na nim nigdy nie należały do ścisłego topu. Jak na startowego dowódcę nie zawodzi, lecz obecnie nie jest zbyt popularny.

  • Koszt zdobycia: dowódca startowy
  • Archetypy: Handbuff, Value Filavandrel, Krasnale, Enginy Filavandrela

Dowódcy warci zdobycia

Svalblod – kultyści mogą skakać z radości, bo ich bóstwo otrzymało sporo miłości w ostatnim patchu. To pozwala Svalblodowi na objęcie tronu po Branie. Selfwound jest obecnie jedną z najlepszych talii w grze, o ile nie najlepszą. Zobaczymy na jak długo!

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Selfwound, Skellige pod Szał

Arnjolf Ojcobójca – czas Arnjolfa chyba w końcu nadszedł. Po nerfie Brana gracze Skellige postanowili zaufać temu wojownikowi i jak na razie nie zawodzi ich oczekiwań w deckach pod Żądzę Krwi.

  • Koszt zdobycia: 15 Punktów Nagród/1600 skrawków
  • Archetypy: Skellige pod Żądzę Krwi

Inni dowódcy

Eist Tuirseach – dzięki Freddiemu, Eist znacznie odżył. Obecnie sprawdza się całkiem nieźle, głównie za sprawą comba Knut + Olaf i innych kart Skellige, ale do dawnej świetności sporo mu brakuje.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Wojownicy, Combo Eist

Król Bran – Koral i on dostali nerfa, co na dzień dzisiejszy odsunęło decki na Branie od wielkiej gry. Mimo to, ten rozbrat nie powinien potrwać długo – to zbyt silny heros, aby o nim zapomniano.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Tempo Bran, Odrzucanie, Odrzucanie Bestii, Miracle Skellige, Sklep

Crach an Craite – do chwili ostatniego patcha stał ramię w ramię z Branem na szczycie, ale po solidnym nerfie umiejętności, puli werbunku i Rogu Dowódcy, Crach musi na nowo poszukać swojej siły. Nie wykluczone, że wróci prędko tam skąd przyszedł (pomału spełnia się ten scenariusz), ale w sumie i tak każdy go dostaje, więc wspominam o nim z czystej pobudek estetycznych.

  • Koszt zdobycia: dowódca startowy
  • Archetypy: Midrange Crach, Skellige pod Żądzę Krwi, Kontrolne Skellige

Harald Chromy – pomału odzyskuje dawną siłę po otrzymaniu 2 punktów do puli werbunku. Jeszcze troszkę mu brakuje do najlepszych, ale do czołówki może wskoczyć już niedługo, jeśli gracze będą w stanie osiągnąć nim dobre wyniki na Pro Rank.

  • Koszt zdobycia: 10 Punktów Nagród/800 skrawków
  • Archetypy: Odrzucanie Bestii, Tempo Harald, Rębacze, Kontrolne Skellige

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Olaf Jędrzejczak

    Wszyscy liderzy z krwawej klątwy kosztują 1600 skrawków, a nie 800. Proszę poprawić błąd. 🙂

    • Mateusz Byliński

      Dzięki, poprawione 🙂

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...