Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jak wygrywać w trybie sezonu Drakonidów? Poradnik od Veruisa z Team Aretuzy po polsku!
Poradniki

Jak wygrywać w trybie sezonu Drakonidów? Poradnik od Veruisa z Team Aretuzy po polsku!

Aretuza i Gwint24 łączą siły!

Dzisiaj mamy dla Was specjalny artykuł! Veruis z Team Aretuzy postanowił podzielić się z polską społecznością GWINTA przetłumaczoną na nasz ojczysty język wersją jego poradnika do trybu sezonu Drakonidów, który został niedawno opublikowany na łamach oficjalnej strony Team Aretuzy. Zapraszamy serdecznie do lektury tego treściwego artykułu, który pomoże Wam lepiej zagłębić się w najnowszy tryb sezonowy w Sezonie Drakonidów.

W poradniku znajdziecie wiele wskazówek, specjalnie stworzone talie pod tryb sezonowy dla każdej z frakcji wraz instrukcjami obsługi oraz rekomendacje dotyczące najskuteczniejszych kart!

Oryginalny poradnik w języku angielskim znajdziecie tutaj!


Poradnik do Trybu Sezonowego – Sezon Drakonidów

Autor: Veruis – Team Aretuza

Co to tryb sezonowy?

R E K L A M A

Jest to unikatowy, zmieniający się co miesiąc tryb, z niepowtarzalnym zestawem zasad w których mierzysz się z innymi graczami. By do niego dołączyć wymagany jest minimum 10 poziom.

Granie w ten tryb umożliwia wykonywanie questów w Sezonowym Drzewku Nagród. Ponadto, jest to najlepsze miejsce do wykonywania kontraktów, zwłaszcza tych specyficznych (jak posiadanie 9 jednostek po 10 siły), za co otrzymujesz Punkty Nagród (PN). Wydając PN spotkasz się z specjalnymi punktami, które są oznaczone kielichem. Zatrzymają cię one aż do momentu wypełnienia zawartego w nich zadania, przy czym większość z nich można wykonać w trakcie rozgrywki w każdym trybie w Gwincie (choć niektóre muszą być wykonane w Trybie Sezonowym, o czym informują w treści zadania).

Co jeśli nie mam czasu bądź Punktów Nagród na aktualne Drzewko Nagród?

Bez obaw! CDPR zapewnia rozwiązanie. Każdego miesiąca można znaleźć Sezonową Paczkę w Sklepie, która zawiera wszystkie dostępne w danym miesiącu bibeloty oraz jeden dodatkowy kosmetyk – może to być ramka, albo awatar. Paczka Sezonowa z Sezonu Drakonidów będzie dostępna we grudniu 2019 roku.

Sezon Drakonidów

W tym miesiącu można zdobyć Rewers Drakonidów, trzy unikatowe avatary, cztery smocze ramki i dwie wersje premium karty Wiwerny. By wykonać Drzewko Nagród Sezonu Drakonidów potrzeba 85 PN, przy czym najszybsza droga do ramki Złotego Smoka wymaga 32 PN. By wykonać Drzewko Lidera (Saskia) potrzebujesz 80 PN, przy czym najszybsza droga do Rewersu Drakonidów wymaga 46 PN.

Chciałbym zwrócić uwagę, że ramka z tego sezonu, która została poprawiona w stosunku tej, którą widzieliśmy w Open Becie, jest jedną z najładniejszych w grze na ten moment.

Zasady

“Obaj gracze mają tylko 8 sekund na turę i 15 sekund aby zakończyć fazę mulliganu”

 

Czy masz już dość ropeujących graczy, czekających do ostatnich milisekund swojej tury by zagrać kartę? W takim razie to jest tryb dla Ciebie!

Zasady są proste. Musisz być szybszy niż Usain Bolt, niż Flash, niż Acinonyx jubatus, niż… Myślę, że już łapiesz. Nie masz czasu na zastanowienie się, nie możesz przekształcić swoich genialnych pomysłów w mistrzowski plan, nie masz nawet czasu na poprawne obliczenia. Jest tylko jedna zasada, której się musisz trzymać: rzucaj punkty na stół bez opamiętania (ang. Slam points)

Ideą tego trybu jest by budować swoją talię z liderami i kartami, które nie mają długich animacji, nie wymagają zbyt dużej ilości kliknięć myszką i mogą być postawione szybko i sprawnie, bez istotnego przygotowania. Grając taką talię jest ważne, by znać każdą kartę na wskroś.

Poniżej znajdziecie moje rekomendacje w kwestii najlepszych kart do Trybu Sezonowego oraz sugestie talii, które działają i sprawiają frajdę. Nie uważam, żeby jakaś frakcja była szczególnie silniejsza od innych. Potwory, Skellige, Scoia’tael, Królestwa Północy oraz Nilfgaard sprawdziają się świetnie, jednak Syndykat, ze względu na swoją naturą dodawania sobie monet i aktywacje Opłat, zostaje w tyle. Mimo, że talie są proste, wymagają pewnego obycia. Czasu jest naprawdę mało!

 

Ten tryb jest świetnym miejscem dla ludzi, którzy szukają szybkich gier by wykonać codzienne zadania, questy i kontrakty.

Mamy mnóstwo grywalnych talii i zachęcam do odkrywania swoich własnych list w tym sezonie. Nawet Eldain czy Calanthe są w porządku, jeśli jesteś zapoznany z kartami w danych taliach.

 

Neutralne

W tym miesiącu mamy mniej  sensownych kart neutralnych niż zazwyczaj. Po ostatnim patchu balansującym, większość kart neutralnych ma problem z byciem na podobnym poziomie siły co wzmocnione karty frakcyjne. 

  • Geralt z Rivii – w związku z tym, że cały tryb zachęca na granie kart Point Slam, jako karta neutralna na pewno jest warta zwrócenia uwagi. Po patchu nie jest tak dobry jak Leo Bonhart, oraz może być brickiem, jednak dalej pozostaje jedną z lepszych kart.
  • Regis: Żądza Krwi – dobry removal z możliwością wygnania wrogiej jednostki.
  • Księżycowy Pył oraz Północny Wiatr – niezłe karty specjalne, które znajdą swoje miejsce niemal w każdej talii.
  • Eskel: Tropiciel – proaktywne zagranie, nie tak dobre jak niektóre frakcyjne karty, ale dla tych, co mają wolną prowizję i mało skrawków, może być dobrym wyborem.
  • Ciri: Szarża – z powodu mniejszej ilości removalu w grze można ją rozważyć, by zdobyć Card Advantage.
  • Płotka – stara, poczciwa Płotka. 3 punkty, dodatek do tempa oraz opcja odchudzenia talii.
  • Carlo Varese – świetna karta, która może wyłączyć przeciwnikowi silnik na ponad połowę rundy.
  • Yennefer z Vengerbergu – świetna karta do talii ze swarmem, może działać w taliach Królestw Północy bazujących na wzmacnianiu.
  • Doppler – Karta z solidnym value, działająca tylko tam, gdzie mamy dużo podstawowych kategorii głównych.

 

Potwory



Pamiętasz jaką zasadą należy się kierować w tym sezonie? Slam points! A najlepsze są w tym Potwory: frakcja, która została do tego stworzona.

Bądźmy szczerzy – Potwory są dość słabe aktualnie na ladderze. Z Królestwami przetaczającymi się przez swoich wrogów dzięki wzmocnionym silnikom i korzystnym zmianom balansującym w innych frakcjach, Potwory zdecydowanie odpadają z wyścigu. Jednakże w trybie sezonowym zapewniają prostą taktykę i duże punkty, które nie wymagają szybkiego klikania.

Jest kilka możliwych decków, które mogą być zbudowane wokół Eredina Bréacc Glas, Ukrytego czy Ducha Lasu, jednak najlepszy lider Potworów (nawet mimo tego, że ma przydługawe animacje) to Gernichora.

 

Poradnik

To prosta talia z nieskomplikowaną strategią. Zagrywając karty od najsłabszych jak Nekkery, do najsilniejszych jak Stary Grot daje mnóstwo punktów, które nie wymagają specjalnego planowania, a sama lista zawiera kilka istotnych kart, pozwalających na zaburzenie planu przeciwnika – bez straty tempa!

Grając tą talią ważnym jest, by zwracać szczególną uwagę na to co się dzieje po stronie przeciwnika. Czasami lepiej jest zatrzymać Utopca czy Szepciuchę w ręce, by zapobiec któremuś z silników przeciwnika, zanim wymknie się spod kontroli.

Początkowa ręka powinna zawierać karty z całego spektrum kosztów werbunku. Jednakże, karty takie jak Ghul czy Ozzrel, mimo że są świetnymi kartami, są celem do zmulliganowania w rundzie 1, ponieważ wymagają przygotowania cmentarza pod nie za pomocą Lodowych Gigantów, Gryfów czy Starego Grota. Pamiętaj, że Jeźdźcy Dzikiego Gonu są świetnymi kartami odchudzającymi, jednak wymagają by został spełniony warunek Dominacji, czyli posiadania po swojej stronie najsilniejszej jednostki. Ten wymóg jest spełniony także w sytuacji, gdy obaj gracze mają najsilniejsza jednostkę.

 

Możliwe wymiany w talii:

  • W mojej opinii lista jest wystarczająco chciwa na punkty, jednak jeśli chciałbyś dodać do niej jeszcze więcej kart pod point slam, zachęcam do wymiany Carlo Varese czy Podwójnego Krzyża Alzura na karty z wysoką siłą podstawową, takie jak Katakan czy Goliat.

 

Nilfgaard

Po godzinach zmagań by znaleźć odpowiednią talię Nilfgaardu, doszedłem do jednego wniosku: NG nie oznacza “NIlfgaard”, oznacza “Not Good” – przynajmniej na tym patchu. Ostatecznie jednak udało mi się znaleźć grywalną talię Nilfgaardu na Ardalu aep Dahim, która w głównej mierze opiera się na przeszkadzaniu w rozgrywce przeciwnikowi. Na szczęście meta jest skupiona wokół silników, dlatego Ardal może być bardzo dobrym pickiem, jednak nawet w poprawnie rozegranej partii może mu zabraknąć punktów.

Jest również wersja tego decku z paczką żołnierzy, która zawiera takie karty jak Niewolnicza Piechota, Daerlańscy Żołnierze, Vremde czy Vrygheff. Jednak jeśli spotykasz mnóstwo Królestw Północy czy Potworów, które wyrzucają z siebie punkty niczym Ewald Borsodi, lista z żołnierzami odpada w przedbiegach.

 

Poradnik

Nie ma nic skomplikowanego w tej talii. Z kilkoma proaktywnymi zagraniami, takimi jak Dywizja Venendal czy Shilard Fitz-Oesterlen twoja uwaga powinna być w głównej mierze skupiona na przeciwnika. Z drugiej strony, egzekwowanie planu tej talii wymaga trochę wprawy i można się na początku zniechęcić. Na szczęście doświadczenie można zdobyć szybko – gry w tym trybie sezonowym są krótkie, więc zaledwie po kilku partiach uzyskasz potrzebną wiedzę.

Najważniejszą rzeczą przy graniu tą talią jest identyfikacja z czym przyjdzie ci się zmierzyć, najlepiej w fazie mulliganu. Leo Bonhart czy Geralt z Rivii może się zbrickować, dlatego istotnym jest by wymienić obie karty w niektórych matchupach, np. na Cracha czy Eithne.

Odpowiednie mulliganowanie wymaga pewnej wprawy. Przeciwko Królowej Meve czy Filavandrelowi aen Fidhail lepiej trzymać takie karty jak Skrytobójstwo oraz Konnica Dywizji Alba, by zatrzymywać silniki jak najszybciej, tymczasem na pointslamowe talie jak Gernichora, preferowane jest trzymanie Garnizonu, aby blokować Dominację, bądź Venendalskiej Dywizji by pokazać, jak się rzuca punkty na stół. Również Zdrada jest dobrym wyborem, jednak warto ją zużyć w r1, bo lepsi gracze nie pozwolą z niej wyciągnąć value w krótszych rundach.

Kilka ostatnich porad: Venendalska Dywizja powinna być trzymana tylko przy trzech lub więcej kartach Taktyki. Menno Coehoorn to świetna karta, jednak nie zachęcam do robienia combo z Menno w Dekret Królewski w cokolwiek. Zwykle brakuje czasu, bo mieć pełną kontrolą nad tym zagraniem.

 

Możliwe wymiany w talii:

  • Konnica Dywizji Alba może być zamieniona na Nilfgaardzkiego Rycerza i Pikinierów Alby. Konnica niekiedy jest zagraniem za 4 punkty, nie każdy gra istotne karty z umiejętnościami wartymi zablokowania. W razie częstego występowania takich sytuacji, Rycerz i Pikinier to dobra zamienniki.

 

Królestwa Północy

Sezon Drakonidów mógłby być również nazywany Sezonem Królestw Północy. Dzięki aktualizacji, Północ nie będzie kulić się i błagać o litość ani na ladderze, ani w trybie sezonowym. Północ zniszczy wszystkich, którzy staną jej na drodze.

W trakcie tworzenia talii nie używałbym dwóch liderów w Królestw Północy – Królowej Calanthe i Króla Demawenda III. Animacje Calanthe są zbyt długie by dało się pewnie grać, często wykorzystanie jej umiejętności kończy się odrzuceniem karty, natomiast Król Demawend wspiera karty z ładunkami i rozkazami, które nie sprawdzają się w tym sezonie. Wszyscy pozostali dowódcy są zdecydowanie grywalni, jednak prym wiodą Król Foltest i Królowa Meve.

 

Przy tworzeniu talii doszedłem do wniosku, że są dwie najlepsze talie. Jedna pod Foltesta na swarmie, druga pod Meve i wzmocnienia. Osobiście preferuje Meve, jednak jeśli ktoś szybko myśli i jeszcze szybciej klika, zwykły Foltest pod komandosów również się sprawdzi.

Poradnik

Nie mam dużo do napisania o tej talii. Z kartami takimi jak Anna Strenger, Keira Metz, Tridamski Piechur i Wzmocniony Trebusz można przebić punktowo niemal wszystko co spotkasz, a w tym samym czasie karty takie jak Książe Anseis, Falibor, Myrgtabrakke czy Margarita Laux-Antille pozwalają utrzymać kontrolę nad przeciwnikiem.

Zależnie od tego czym gra przeciwnik, trzeba unikać innych rzeczy. Ze względu na dużo wzmocnień, trzeba uważać na Geralta: Igni albo Pożogę grając na Eithne albo Cracha. Jednak gdy gramy na talie pointslamowe, ignorujemy co może nam zrobić przeciwnik, ponieważ nasze silniki wykręcają lepsze punkty niż jego. W przypadku mirrorów, istotne jest (w przeciwieństwie do wielu innych), zaczynanie z Przewagą Taktyczną. Dlatego w przypadku wygrania rundy 1 warto rozważyć próbę wygrania na 2:0. Oczywiście, taka decyzja powinna być podjęta po ocenieniu swojej ręki. Niestety pamiętaj, że… zegar tyka.

Faza wymiany nie jest zbyt skomplikowana. Zależnie od tego z czym przyjdzie ci się zmierzyć, wolisz zachować w ręce Geralta z Rivii/Vincenta Meisa lub nie. Jeśli ich nie masz, bądź są już spowrotem w talii, kolejność wymian jest prosta – startujesz od najgorszych kart jak Aedirnski Rębajło albo Zaklinaczka z Cintry, by ewentualnie poszukać konkretnych kart z synergią.

 

Możliwe wymiany w talii:

  • Karty takie jak Kaedweński Setnik, Temerski Piechur, Lyrijski Knecht, Aedirnski Rębajło czy Taran mogą być wymienione na każdą inną brązową kartę, która jest już w talii.
  • Podobna sytuacja jest ze złotymi kartami. Królowa Adalia, Seltkirk z Gulety, Nenneke, Ves, Vissegard czy Książce Stennis mogą znaleźć swoje miejsce w taliach Królestw Północy

 

Scoia’tael

Przy tworzeniu talii Scoia w tym sezonie, doszedłem do wniosku, że tylko dwóch dowódców jest sensownych – pozostali mają zwykle za długie animacje, by byli grywalni. Takimi liderami są m.in. Brouver Hoog i Filavandrel aén Fidháil. Jednakże, prawdziwy mistrzowie klikania LPM mogą poradzić sobie również z Eithné. Ostatecznie, talia oparta o synergie krasnoludów wydaje się najsilniejsza, szczególnie w porównaniu do wersji kontrolnej Eithné.

 

Poradnik

Krasnoludy są bardzo dobre do grania od poprzedniego miesiąca, jednak po wzmocnieniu wraz z ostatnim patchem naprawdę są nieporównywalnie mocniejsze. Wymagają niewielu synergii, pozwalają na wyciągnięcie dużej ilości punktów bez specjalnego przygotowania stołu, a nie zatrzymywane są świetne w krótkich i niszczą wszystko w długich rundach za pomocą takich kart jak Barclay Els czy Wielki Dąb. Przy graniu tego typu talią bardzo ważne jest utrzymywanie odpowiednich kart razem np. jak Krasnoludzki Agitator i Sheldon Skaggs.

Chciałbym również wypowiedzieć się czemu uważam, że Brouver, a nie Filavandrel, powinien być wybierany jako dowódca dla talii do tego trybu. Brouver Hogg pozwala na aktywację Mahakamskich Obrońców czy ustawienie rzędu pod Wielki Dąb. Jednocześnie daje możliwość interakcji z większą ilością kart zależnych od rzędu, które zostały wprowadzone w ostatniej aktualizacji. Starosta Mahakamu pozwala na podjęcie decyzji, czy zużyć jego ładunki na swoje jednostki, czy też zniszczyć plan przeciwnika. Decyzję pozostawiam Tobie, Czytelniku. Jednak przy graniu Brouvera ważne jest, by nie używać go więcej niż raz na turę, często najlepiej przed zagraniem karty z ręki – próba wykorzystania dwóch ładunków Brouvera może się skończyć na stracie karty lub zużyciu ładunku na nie tej karcie, której chcieliśmy.

Zaprezentowana talia zawiera silne synergie, dlatego warto zwrócić uwagę by nie zbrickować Novigradzkiej Sprawiedliwości. W decku powinien zostać chociaż jeden Zbir Tasaka bądź Krasnolud Najemnik. To samo tyczy się Krasnoludzkich Agitatorów, Ithlinne Aegli i posiadania w ręce kart jak Sheldon Skaggs czy Obrońcy Mahakamu.

 

Możliwe wymiany w talii:

  • Z powodu ograniczonej liczby kart z kategorią Krasnolud, ciężko jest znaleźć odpowiednie zamienniki do tej talii. Na szczęście nie jest to niemożliwe. Karty takie jak Zoltan Chivay czy Denis Cranmer mogą być dobrym zamiennikiem za Ithlinnę czy Regisa.

 

Skellige

Klany Skellige nie ustępują z pola walki, nawet w tym miesiącu. Mimo, że większość buffów ominęło Skellige, dalej ta frakcja jest wielkim zagrożeniem dla każdego. Talie do trybu sezonowego są dość podobne przez większość czasu, różnią się tylko liderami i pojedynczymi kartami. Dla przykładu Haralda spotkamy zwykle z Dagurem Dwa Ostrza, natomiast Arnjolfa Ojcobójcę nierzadko widuje się w towarzystwie Svanrige Tuirseacha.

A, najważniejsze: nie ufajcie łysym!

 

Poradnik

Ta lista istnieje od Czerwca, więc jest niemal pewne, że ją znasz. Nie wystawiaj się na tall removale, jednocześnie zwracając szczególną uwagę na przeciwną stronę pola bitwy i staraj się wyłączać z gry co groźniejsze silniki. Niestety przez osłabienie wielu kart kontrolnych, postanowiłem uciąć niektóre frakcyjne karty i dodać więcej neutralnych, takich jak Carlo Varese czy Regis: Żądza Krwi. Posiadanie kart, które utrzymają chociaż część silników w ryzach, jest niezbędne.

Przy starciach z taliami opartymi na silnikach nie bój się zużywać swojego lidera, zwłaszcza w rundzie drugiej lub trzeciej. Zdobycie 8 punktów na Dagurze jest mniej ważne niż powstrzymanie silników przeciwnika przed rozkręceniem się.

 

Mulliganujesz jak zawsze. Starasz się nie zbrickować Tarczowniczek Drummond i wymienić najsłabsze karty starając się odnaleźć Hjalmara an Craite, Skjalla, Kaganiec Vigo bądź samego Dagura Dwa Ostrza.

Możliwe wymiany w talii:

  • Jeśli chcesz pójść po bardziej chciwą wersję talii, polecam wymienić Regisa i/lub Carlo Varese na Olafa i Knuta, z możliwością włożenia lepszych kart niż Skelligijski Maruder albo Grasant Svalbloda.
  • Zamiana dowódcy nie jest złym pomysłem przy farmieniu kontraktów, jednak pamiętaj by zamienić razem z nim karty, które nie go nie wspierają.

 

Syndykat

Będę z tobą szczery, Czytelniku – zaprezentowana talia jest po prostu słaba. Znalezienie poprawnej listy dla najbardziej synergicznej frakcji w grze nie powinno być problemem, a jednak jest. Syndykat skupia się na generowaniu monet jako swojego źródła siły kart. Niestety, by je wykorzystać, większość silniejszych kart wymaga mechaniki Opłaty albo Haraczu, które mają długie animacje. Dlatego też usunąłem większość kart jak Łowcy Czarownic albo Ewald Borsodi. I o to jest! Talia składająca się z tylko jednego “klikalnego” silnika, Hvitra i Aelydii oraz mnóstwa kart midrange. Portal służy do wyciągania gorszych kart z prowizją 4 i pozwala odchudzić talię, by mieć większą szansę na odnalezienie Moreelse, Śliskiego Adriano (wiecie, że to karta jednego z REDów?), czy Sigiego Reuvena.

Ręka w rundzie pierwszej, szczególnie gdy atakujesz, powinna zawierać mniej istotne karty jak Długie Uszy ułatwiające odszukanie tych istotnych kart, Kanalarzy do odchudzania i kilka kart, które pozwolą rundę wygrać.

Jeśli naprawdę chcesz grać Syndykatem to ostatnia porada: Zawsze mulliganuj Latającego Redańczyka oraz drugą kopię Kanalarzy. Jesteś i bez tego na złej pozycji wyjściowej.

 

Możliwe wymiany w talii:

  • Czasami talia ma problemy z kartami wydającymi monety, dlatego możesz wymienić Sigiego na tall removal, czyli Geralta z Rivii oraz wybrać lepszą prowizyjnie kartę z brązowych, np. Endriaga z Areny albo Oxenfurcki Profesor.

W tworzeniu poradnika pomagali:

  • SwanDive – Team Aretuza
  • Fearsyndrome_HS – konsultacje dot. talii (znajdziecie go na Twitterze)
  • Beletrysta – pomoc w zredagowaniu tłumaczenia na język polski, Gwint24.pl

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • maurize

    Pomysł na sezon jest super, takiego trybu błyskawicznego bardzo mi brakowało, ale nie jest on do końca dobrze pomyślany. Animacje powinny zostać znacznie przyśpieszone, za dużo czasu zajmują. Co z tego że jestem w stanie kliknąć i ustawić kartę w 0,5 sek, jak animacja trwa 4 sek, a lag z połączeniem kolejne kilka sek. Przez to niejednokrotnie popsuło mi się zagranie.
    Właśnie chciałbym żeby był taki sezon, w którym nie trzeba specjalnie budować talii pod niego jak to dotychczas bywało.

    • andreswroc

      Szkoda tylko, że meta jest pierwszy raz tak nierówna i po prostu spartaczona.
      Tryb sezonowy, content i wszystko inne na duży plus, fajnie że REDZI się starają i dodają nowinki.
      Ale chyba wolałbym bardziej zbalansowaną metę niż te wszystkie błyskotki.

    • Hydraulik Damian

      Sezon jest przemyślany. Musisz zaadaptować rozgrywkę do tego sezonu, tak jak się to robiło za każdym razem. W tym sezonie akurat trzeba stworzyć i grać talię z point slamem lub engine’ami i jeżeli grasz Francescą czy Djikstrą i narzekasz, że Ci czasu nie starczyło no to już wtedy Twoja wina, że wziąłeś deck totalnie nie pasujący do trybu sezonowego, prawda?

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...