Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jak może wyglądać archetyp talii pod Wzmacnianie z Królową Meve? [Theorycraft]
Królestwa Północy Talie

Jak może wyglądać archetyp talii pod Wzmacnianie z Królową Meve? [Theorycraft]

Talia z Meve

Wczoraj byliśmy świadkami streamu deweloperów, na którym omówiono nadchodzącą aktualizację. Wprowadzi ona duże zmiany w balansie i nowych dowódców z Wojny Krwi. Podczas transmisji zaprezentowano Arnjolfa Ojcobójcę, a wcześniej przedstawiono nam umiejętność Królowej Meve. Skelligijskim herosem zajmiemy się w następnym artykule, zaś teraz rzućmy okiem na potencjał przyszłego archetypu z władczynią Lyrii i Rivii na czele!

Zaznaczam, że poniższa talia została zbudowana w ramach Theorycraftu, czyli luźnych rozważań, przewidywań i pomysłów. Mało prawdopodobne, aby ta konkretna lista była grywana na wysokim poziomie po wprowadzeniu nowych kart do gry.

Meve jako dowódczyni nie jest w tak zaawansowanym stopniu złożona jak jej nemezis Ardal aep Dahy, lecz nie jej to nie umniejsza. Prosta umiejętność też może być silna! W tym artykule przedstawię swoją wizję talii KP z Królową Meve.


Wygląd talii

(nie sugerujcie się obecnością Henselta, w bazie GwentUp nie ma jeszcze Meve)


Charakterystyka

Talia ta jest kwintesencją podupadłego KP ze szczyptą kart współgrających ze wzmocnieniami. Mamy tu klasyczne jednostki pasywne z Rozkazami, które robią robotę, jeśli przeciwnik w porę ich nie usunie. Talia idzie po prostej linii w kwestii stylu gry, aczkolwiek mamy w niej jedno wyszukane i dosyć popularne combo z Vernonem Roche, którego możemy zagrać dwa razy podczas rozgrywki. Nie trzeba tłumaczyć, że koncentrujemy się na rozgrywaniu długich rund.

R E K L A M A

Wyjaśnienie wyborów

Gwiazdy

Czyli najlepsze karty w tym decku:

  • Vernon Roche i Niebieski Sen – po odchudzeniu się możemy bez problemu ustawić sobie skuteczne zagrania Patrioty, którego po zabiciu wskrzeszamy Snem. Bardzo silne w R3, o ile mamy więcej goldów niż brązów pozostałych w decku
  • Vysogota z Corvo – staruszek jest w stanie zesnowballować nam mecz, szczególnie, jeśli zagramy go w parze z Avallac’hem. Value jakie generuje jest po prostu ogromne bez synergii, a co dopiero, gdy na stole mamy Tridamskich Piechurów!
  • Wiedźmini – takich dwóch jak ich trzech nie ma ani jednego! Odchudzają R1 lub odrabiają nieco tempa w R3
  • Anna Stenger – prosty engine, który z Meve może zostać odpalony wielokrotnie, jeśli nie został pernamentnie zlikwidowany.
  • Jednorożec i Chironex – mimo lekkiej zmiany warunków do aktywowania podwojonego value z ich Rozmieszczenia, dają bardzo dużo. Jednorożec może wzmocnić nasz kluczowy engine, zaś Chironex przydaje się na duże jednostki wroga. Używanie obu kart po patchu będzie bardziej ryzykowne, ale cóż, coś za coś!
  • Tridamski Piechur – piechurzy nie są goldami, ale ich umiejętność i synergia z osią talii są na tyle dobre, że można uznać ich za core naszej strategii

Enginy i karty z tożsame z archetypem

  • Lyrijski Kusznik – podstawowy engine KP, przydatny do kontroli małych kreaturek przeciwnika, szczególnie dobry na Potwory, ponieważ zabija małe jednostki z Pokrzepieniem.
  • Lyrijski Kawalerzysta – filler, dobry jako zagranie otwierające. Tak naprawdę można się zastanowić też nad Kosynierem bądź Chłopską Milicją na tym slocie, ale to kwestia gustu
  • Lyrijski Knecht – karta ta nie gra od premiery HC na skutek niedostatecznej ilości grywalnych kart z synergią. Z Meve możemy wzmocnić go od ręki i wykorzystać jego pełny potencjał. 6 value za 5 prowizji + removal
  • Wzmocniony Trebusz – większość graczy jest zgodna w tym, że to najlepszy brązowy silnik, jakim talia Nordlingów może operować. Albo wymuszą removal, albo będą bezlitośnie pingować wrogie wojska, bądź zmusić do wystawienia ich o rząd wyżej
  • Kaedweński Setnik – prosta karta. Daje dwa buffy i solidne value

Inne karty i techy

  • Płotka – na doczepkę do wieśków dla jak najlepszego odchudzenia
  • Avallac’h – nieco znerfiony, ale Odporność to nadal potężna ochrona dla enginów KP. Genialny z Vysogotą
  • Ves – głównie pod zabicie Vernona, ale jej Rozkaz też bardzo się przydaje
  • Nenneke – gwarantuje nam te kilka wzmocnień, silna jednostka, podstawa niemal każdej talii Królestw
  • Taran – czołowe Artefakty dostają nerfa (mowa o Włóczni i Tarczy), więc można wrzucić za niego cokolwiek innego np. Mahakamski Dwójniak czy Kundle ze Spalli

Talia jest mocno oparta na domyślnym rdzeniu KP. Przewiduję, że może pójść w zupełnie inną stronę, odchodząc od enginów na rzecz kart pod natychmiastowe value, jeśli po testach okaże się, że removale nadal nie dają KP się rozwinąć. Dużo zależy od nadchodzących zmian w balansie – być może KP dostanie obniżki prowizji na niektórych kartach, przez co będzie można używać kilku pominiętych przeze mnie kart. Ale jak napisałem – wszystko wyjdzie w praniu!

Plusy talii:

  1. Świetne odchudzanie
  2. Potężne długie rundy
  3. Równowaga pomiędzy zadawaniem obrażeń a wzmacnianiem
  4. Możliwość do wzmocnienia pasywnych sojuszników, aby uniknęli zniszczenia

Minusy talii:

  1. Oparta w większości na jednostkach pasywnych, które są mocno wrażliwe na removale
  2. Zbytnie opieranie strategii na kartach, które nie robią wiele na wejściu

Alternatywna lista

(nie sugerujcie się obecnością Henselta, w bazie GwentUp nie ma jeszcze Meve)

(Piorun Alzura będzie kosztował 5 punktów werbunku po aktualizacji)

Druga lista jest bardzo, ale to bardzo eksperymentalna, ale jak się bawić, to się bawić! Analizując problem z wrażliwością enginów KP na obrażenia, zdecydowałem się oprzeć swoją talię o Jana Natalisa, którego od premiery HC raczej się nie spotyka. Mój pomysł jest taki, że zagrywamy Janka w decydującej długiej rundzie (łatwiejszy dostęp dzięki Keirze i Krzyżowi, który może nam też wyciągnąć Pavettę lub Nenneke) i następnie nałożenie na niego Odporności dzięki Avallac’howi. Taki manewr umożliwi nam zagrywanie sojuszników z Rozkazem bez martwienia się o ich żywotność.

Jedni powiedzą „po co tak grać, skoro istnieje Foltest? Na co, po co to komu?”. Już wyjaśniam. Po pierwsze, Foltest ma znacznie mniejszą pulę werbunku (163 przy 167 Meve), a po drugie, ma tylko trzy ładunki (które owszem, najczęściej wystarczają, ale w moim zamyśle chcemy z automatu tych Rozkazów aktywować więcej). Owszem, nadal nie ma co traktować tej talii poważnie z powodów wiadomych, ale myślę, że może stanowić jakąś bazę dla realizacji ciekawych zamysłów.

Plusy talii:

  1. Nieszablonowy pomysł
  2. Natalis pozostawiony bez odpowiedzi może wygrać nam grę w długiej R3

Minusy talii:

  1. Gorsze odchudzanie
  2. Brak stabilnego win condition
  3. Odejście od tożsamości archetypu
  4. Słabe krótkie rundy

Dajcie znać co sądzicie o tych decklistach. Zmienilibyście coś, a może macie własną wizję? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Bartek Kordowski

    Ja mam ciekawy pomysł żeby werbunek w talii podnieś do 200 punktów a limit kart w talii do 30 najmniej bo tak cały czas trzeba kombinować z kartami które dodać do talii a jakie odrzucić i tak przepada wiele dobrych kart które musisz zamienić za inne jeśli chcesz dalej ulepszać swoje talie i tak zawsze coś tracisz żeby zamienić za nowo zrobione karty więc też gracz dużo może stracić żeby coś zyskać w zamian to taki mój pomysł moglibyście nad tym chociaż pomyśleć i przedstawić innym graczom czy się sprawdzi i ilu będzie się ze mną zgadzać.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...