Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Jak może wyglądać archetyp talii pod Pułapki z Eldainem? [Theorycraft]
Scoia'Tael Talie

Jak może wyglądać archetyp talii pod Pułapki z Eldainem? [Theorycraft]

Talia z Eldainem

W dniu dzisiejszym poznaliśmy zdolność ostatniego z dowódców, którzy zostaną dodani już jutro, wraz z Thronebreaker Leaders Update. Niewiele czasu pozostało zatem do premiery patcha, więc przedstawiam przedostatni już artykuł z serii Theorycrafting, w którym pod lupę weźmiemy Eldaina. Czy jego umiejętność ma potencjał, aby uczynić archetyp Pułapek grywalnym?

Zaznaczam, że poniższa talia została zbudowana w ramach Theorycraftu, czyli luźnych rozważań, przewidywań i pomysłów. Mało prawdopodobne, aby ta konkretna lista była grywana na wysokim poziomie po wprowadzeniu nowych kart do gry.

Poprzednie artykuły z serii: Ardal aep Dahy z kartami Taktyki, Meve pod Wzmocnienia i Arnjolf Ojcobójca pod Żądze Krwi


Wygląd talii

(nie sugerujcie się obecnością Eithne w bazie GwentUp nie ma jeszcze Eldaina)

(Pułapka Zapalająca, Podstęp Iorwetha i Mahakamski Róg będą miały zmniejszony koszt werbunku o 1)

R E K L A M A

Charakterystyka

Celem, który mi przyświecał podczas tworzenia tej talii był jeden – stworzenie listy, która będzie łączyła w sobie klasyczną strategię pod swarm jednostek i kilka Pułapek. Jeśli chodzi o tą drugą kategorię kart, to postawiłem na minimalizm – z moich wcześniejszych testów przeróżnych talii Scoia’tael wyciągnąłem wniosek o ich szkodliwości w nadmiarze. Niestety, także większość kart z nimi współgrających podziela słabość całej koncepcji mechaniki Zasadzek, co jeszcze bardziej przekonało mnie do hybrydyzacji tego decku.

Wyjaśnienie wyborów

4 Pułapki

Czyli liczba idealna – aktywuje Podstęp Iorwetha i wykorzystuje potencjał Eldaina:

  • Mahakamski Róg – moim zdaniem najlepsza Pułapka w grze. Niewidzialne 8 punktów, które otwiera nam drogę do chytrego i podstępnego passu
  • Pułapka Zapalająca – rzadko kiedy wyciągnie te 5 punktów, ale jest niezła w rundzie pierwszej, w której stanowi bezpieczne zagranie otwierające i może zabić słabszy engine przeciwnika
  • Pułapka Miażdżąca – podobnie jak Róg, możemy dzięki niej korzystnie spasować, jeśli zaplanujemy sobie turę co do joty. Najczęściej jednak przydaje się w środku rundy, kiedy możemy ją odpalić i przemienić za pomocą Eldaina

Karty tożsame z archetypem (z Elfami i Pułapkami)

  • Podstęp Iorwetha – skraca deck z dwóch kart i zagrywa Pułapki. Wbrew pozorom odgrywa ważną rolę, ponieważ zagrywając Pułapkę z ręki tak naprawdę skipujemy turę
  • Elfy (Awangarda Vrihedd, Strzelec Wyborowy, Neofita, Dragoni Vrihedd, Oficer Vrihedd, Ciaran, Aelirenn) – pełnią na tyle oczywiste i proste funkcje, że nie ma sensu opisywać ich z osobna. Te karty budują core naszego decku, współpracując ze sobą w myśl synergii z kategorią Elf

Gwiazdy

Czyli najlepsze karty w tym decku:

  • Zew Puszczy – bardzo fajna, niemalże staplowa karta dla Wiewiórek. Możemy dzięki niej wtasować słabego Elfa i wyciągnąć mocniejszego z naszej talii. Najlepiej działa z Aelirenn, ponieważ wtedy nie tracimy żadnej siły z boardu
  • Isengrim Faolitiarna – idealna jednostka do naszej strategii. Służy za obszarowy buff i ponadto sam rośnie, gdy zagramy Elfa
  • Wiedźmini – 🙂
  • Yaevinn – nasze zagranie kończące bądź po prostu removal na długą rundę, w zależności od matchupu

Inne karty i techy

  • Dekret Królewski – nie wiedziałem jaką drogą kartę umieścić, więc zdecydowałem się na Dekret. Dzięki niemu możemy zagrać jaką jednostkę chcemy, a najlepiej, jeśli wyciągniemy nim drugą Awangardę Vrihedd w R1, aby narzucić duże tempo
  • Milva – jeden z najlepszych enginów w grze. Bezpiecznie ulokuje dla nas garść punktów na przestrzeni rundy

Plusy talii:

  • Wzorowo wykorzystuje synergie powiązane z kategorią Elf
  • Pułapki jako solidny dodatek do archetypu, który realizuje potencjał dowódcy
  • Wyśmienita w długiej rundzie
  • Uniwersalność – jednostki z różnymi umiejętnościami

Minusy talii:

  • Krótka runda

Tym razem nie miałem pomysłu na złożenie alternatywnej listy. Cóż, chciałem spróbować dać szansę takim kartom jak m.in. Iorweth i Wilcze Doły, ale zdałem sobie sprawę, że nie dają value odpowiadającego ich kosztowi werbunku, oraz za łatwo wokół nich grać.

Dajcie znać co sądzicie o tych decklistach. Zmienilibyście coś, a może macie własną wizję? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Piotr Sapkowski

    Trochę off topic… Śledzę tutaj nie od dziś polecane talie i kurde, nie rozumiem pchania z uporem (prawie do wszystkich talii) trójcy wiedźminów, a szczególnie tu, gdzie żadnej synergii z elfami nie ma. Nie mówię o taliach początkowych, u graczy na niskim poziomie bo tam jeszcze się mogą przydać z barku innych złotych kart. Ale wracając do tematu – to tylko 3×3=9 pkt, a koszt werbunku 21! Takie fajne karty można za to mieć, że szok 😉 Gram dużo i jeszcze nikt mi nimi nie zaszkodził, zawsze się uśmiecham z politowaniem ja ktoś ich zagrywa. Nawet jak ktoś idzie na ilość w rzędzie to są tańsze rozwiązania.

    • Mateusz Byliński

      Wiedźmini odchudzają nasz deck i nadają trochę tempa w R1. Bardzo dobre karty 🙂

    • krysu

      Tak jak napisał autor odchudzają i nadają tempo. Dla porównania możesz dać golema 9 siły za 11 prowizji. Daje ci tyle samo pkt ale zostaje ci potem 10 prowizji na 2 karty. Musisz wtedy dopchać swoją talię 2 miernymi kartami o prowizji 4+6 lub 5+5, które prawdopodobnie będziesz wymieniał w fazie dobierania kart i tak, więc wiedźminami oszczędzasz sobie wymiany. Oczywiście jest więcej scenariuszy niż golem i nie w każdej talii sam mam wiedźminów, ale to chyba dobrze obrazuje ich grywalność. (P.S. myślałem że tutaj się trolluje a nie rozmawia o gwincie :p )

    • Piotr Sapkowski

      No w sumie racja. To, że ja ich nie wykorzystuję nie znaczy, że są źli 😉 Wszystko zależy od decku i strategii. Dorzucić jeszcze płotkę i odchudzenie jak ta lala. Trzeba będzie pokombinować z taliami, bo po apdejcie takie srogie cięgi zbieram w nowym sezonie, że strach się bać.

Discord Gwint24

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...