Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Ikony Potęgi! [Brouver Hoog] – Poznaj fabularną biografię gwintowych dowódców!
Brouver Hoog Ikony Potęgi Publicystyka Scoia'Tael

Ikony Potęgi! [Brouver Hoog] – Poznaj fabularną biografię gwintowych dowódców!

Kolejny tydzień, kolejne Ikony Potęgi! Dziś w naszej karczmie czeka na Ciebie opowieść o samym, starym, zgrzybiałym staroście Mahakamu! Zachęcające, prawda?


Prolog

Hola hola Wędrowcze! Tak Przyjacielu, do Was mówię. Tak, tak, podejdźcie do Drakoniana. Noo, pięknie, pięknie. Usiądźcie przy ladzie dobry Panie. Drakonian siedzi sam, ruchu nie ma. Gęby nie ma do kogo otworzyć. Co? Piwo? Nie, przyjacielu. Żytnią! Temerską żytnią, na mój koszt! Ja poleje, a Wy posłuchacie bajdurzenia. Drakonian uwielbia bajdurzyć. A w głowie mu teraz nie lada historie! Opowieści o herosach, bohaterach, potężnych dowódcach których twarze widnieją nawet na kartach Gwinta! 

No, a widzicie tego tam? No, tam pod ścianą. Tak, niskiego, brodatego. Zygard mu na imię. Przyjacielu… czego to on mi nie naopowiadał. Że co? Że karzeł? No jasne, że karzeł. A dokładniej krasnolud! Krasnolud prosto z Mahakamu! Pytacie co on tu robi niby? Wielu z nich wyrusza w podróże, by się no ten… asymilować z ludźmi. Niektórzy kuźnie swoje zakładają, zbrojownie, albo małe huty. Wiadomo, w Mahakamie im niby najlepiej. Jak to mówią, nie ma to jak w domu. Może i najbezpieczniej. Nikt bram Mahakamu nie sforsuje, ale prawo… Oj prawo to tam mają srogie. Twardą ręką ich Starosta Brouver Hoog trzyma!


Ikonach Potęgi

Ikony Potęgi to seria artykułów opowiadających o postaciach dowódców którzy reprezentują gracza na gwintowym stole. Niegdyś potężni dowódcy połączeni z równie imponującymi zdolnościami. Dziś jedynie malownicze figury zerkające na pole bitwy z lewego rogu. Większość jest doskonale znana z książek i gier, ale niektórzy są zagadkowi i niemal anonimowi. Nie pominiemy żadnego z nich.

Zobacz pełen katalog serii Ikony Potęgi i zagłęb się w historię swojego ulubionego Dowódcy!

Kolejni dowódcy będą publikowani regularnie w poniedziałki i czwartki! Jeżeli jesteś nowy w uniwersum Wiedźmina, koniecznie śledź nasze artykuły! Jednak i Ty Stary Wyjadaczu zajrzyj, przeczytaj, sprawdź swoją pamięć, a może nawet uzupełnisz swą wiedzę o ikonach Gwinta!

Uwaga! Dalsza część artykułu może zawierać SPOILERY z gry Wiedźmin i książek A. Sapkowskiego!

R E K L A M A

Informacje ogólne

Ikona dowódcy: Brouver Hoog
Frakcja: Scoia’tael
Kanoniczna zdolność dowódcza: Taktyka Partyzancka
Cytat z karty: Stary grzyb! Spojrzysz i nie wiesz, żywy czy wypchany.

Reakcje na polu bitwy:

  • Pochwała: Dobra, już dobra. To ci wyszło.
  • Podziękowanie: Ta, ta. Dzięki.
  • Przechwałka: To teraz sobie nagrabiłeś…
  • Niecierpliwość: Czekasz, aż umrę ze starości?
  • Pomyłka: Ha, ha, ha! No nie, ty tak poważnie?
  • Pogróżka: Trzymajcie mnie bo mu zaraz…

Historia zdolności dowódczej:

Postać Brovera Hooga występuje w Gwincie od samego początku. Już w zamkniętej becie zagrywał srebrną kartę z talii. Wraz z wejściem w OBT jego umiejętność została poszerzona dodatkowo o zagranie wybranego krasnoluda. Ku schyłku bety zasłynął jako „dowódca odwracający coina” dzięki zagraniu w szpiega i Tasaka. Aby nieco utrudnić prowadzenie takich zagrań jego zdolność straciła możliwość zagrywania jednostek szpiegujących.

Obecnie po Homecoming umiejętnością Brouvera jest Taktyka Partyzancka pozwalająca na przeniesienie jednostki do drugiego rzędu trzykrotnie (jeżeli to sojusznik – wzmocnij o dwa, wróg – zadaj dwa punkty obrażeń). Poza drobnymi zmianami w kosztach werbunku umiejętność ta nie ulega zmianom.

Zobacz opisy zamieszczone w Drzewku Nagród Dowódcy!


Biografia

Gdzie o Brouverze mowa

Postać starosty Mahakamu pojawia się już w pięcioksięgu Andrzeja Sapkowskiego, a dokładniej w tomie Chrzest Ognia. Bywa kilkukrotnie wspominany przez Zoltana Chiwaya jako osoba uparta, harda i niezwykle mocno trzymająca z ryzach politykę krasnoludzkiej społeczności.

W produkcjach CDP Red występuje od samego początku Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej, jako jeden z dowódców frakcji Scoia’tael (co jest nieco sprzeczne z naturą Brouvera, który niezwykle nieludzką partyzantką gardził).

Spotkać go również możemy towarzysząc królowej Meve podczas podróży do Mahakamu w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści.

Stary Grzyb!

Kiedy na świat przyszedł Brouver Hoog? Tego już obecnie prawie nikt z żywych nie pamięta. A ci co mogli by pamiętać, sami są tak starzy, że i tak do dnia dzisiejszego zapomnieli. Wiadome jest jedynie, że od 1067 roku przewodzi wszystkim Klanom krasnoludzkim i pełni zwierzchnictwo jako Starosta w Mahakamie – krainie krasnoludów.

Ci co go widzieli na własne oczy jednogłośnie stwierdzić mogą, że Hoog to: Stary grzyb! Spojrzysz i nie wiesz, żywy czy wypchany. Ale nie dajmy się zwieść wyglądowi i podeszłemu wiekowi krasnoluda! Twardą, oj twardą ręką Brouver włada pod Górą Carbon.

Czas pogromów

Wiele o Brouverze powiedzieć można, ale zarzucić nie da mu się jednego. Jak to mawiają krasnoludy „ma chłop jaja”! Uparty niczym osioł kupiony na targu za dziesięć orenów bo już nikt więcej by za niego nie zapłacił. Prędzej Góra Karbon przesunie się w stronę Zerrikani niż Hoog zmieni zdanie!

Ale wiek, doświadczenie i tęgi umysł robią swoje. Nie jedno nasz krasnolud w życiu przeżył, nie jednego doświadczył i nie jedną trudną decyzję musiał podjąć. Tak było przed ponad wiekiem. W czasie gdy elfy wszelkie rasy zwoływały by zjednoczyć się w celu wspólnym. By wyjść z gór, dolin, lasów i zawalczyć o swoje. By rozgromić i przegnać człowieka z kontynentu. By wywalczyć swoją utraconą wolność. Brouver Hoog im odpowiedział…

…odpowiedział im czynem, który po dziś dzień niedobitki elfów pamiętają. W odezwie na apel do zjednoczenia Starosta zatrzasną bramy Mahakamskie. Rozkazał je zamknąć i zaryglować na cztery spusty. W ten to sposób Mahakam umarł dla świata na sto bitych lat.

Krasnoludzka duma 

Jak się z czasem okazało słusznie Hoog uczynił. Gdy po upływie stulecia kraina krasnoludów znów stanęła otworem zobaczył do jakiego spustoszenia doszło podczas czystek. Elfy które znał w większości poległy w pogromach. Taki sam los czekał by krasnoludy gdyby nie owa, trudna decyzja.

Do dnia dzisiejszego Brouver potępia wszelkie działania antyludzkie. Nie dlatego, że kocha ludzi, oj nie. Powód jest inny. Młodzi co do Scoia’tael chcieli by wstąpić i na śmierć nierozsądną się skazać szkodzą Mahakamskiej społeczności! Co komu z krasnoluda, który o rzekomą wolność chce walczyć skoro w kopalniach nie miałby kto pracować, a kuźnie Mahakamu przestały by dymić?

Każdy krasnolud co do niesławnej partyzantki chciałby dołączyć od razu przestępcą w oczach Starosty się staje. Jeśli do Mahakamu wróci to nie jako bohater, a złoczyńca w kajdanach. Surowo bowiem Brouver karze tych co w młodzieńczym porywie głupoty do Scoia’tael dołączają.

Niezdobyte Mahakam

Robi co może stary krasnolud by ową autonomię Mahakamu utrzymać. A i dla ludzi krasnoludzkie królestwo jest przydatne. Najlepsza broń i pancerze są z tamtych gór eksportowane. Brouvera nie interesuje to z kim handluje i kto kogo jego bronią zabija. Nilfgaardczyk czy Redańczyk, jeden pies. Handel to handel. Komu się to nie podoba niech spróbuje siłą Starego Grzyba przekonać do zmiany zdania.

Ale tego zrobić się nie da. Już raz zamknął bramy Mahakamu na sto lat, więc i tym razem może to uczynić, odcinając świat od najlepszych rzemieślniczych wyrobów. 


Epilog

No przyjacielu. To by było na tyle. Dopiliście szklaneczkę? Tak? No, tak właśnie Drakonian myślał. Dobra gorzałka kończy się równie szybko co dobra opowieść. Jakbyście tak Wędrowcze ponownie przechodzili koło naszej Karczmy, zajrzyjcie do Drakoniana. Znów historią uraczy. A herosów o których chciałby gadać to mamy na długie, bardzo długie wieczory dostatek.

Co sądzicie o nowej serii artykułów w Naszej Karczmie? Podoba się Wam obecna forma? Podzielcie się opinią w komentarzach!


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja