Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Hyperthin Nilfgaard – poradnik do gry | Patch 3.2
Baza talii Jan Calveit Nilfgaard Poradniki Talie

Hyperthin Nilfgaard – poradnik do gry | Patch 3.2

Witaj na stronie poradnika do gry Hyperthin Nilfgaardem! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać taliami Hyperthin Nilfgaardu. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!

Pssst… na końcu artykułu znajdziecie ankietę, zachęcam do oddania głosu! Szczegóły znajdziecie przy ankiecie!


Wprowadzenie

Hyperthin stał się najlepszym archetypem Cesarstwa pod aktualizacji 3.2. Dzięki niesamowitej stabilności i odchudzaniu jak za czasów bety, talia ma prosty w realizacji gameplan i praktycznie zawsze potrafi go zrealizować w 100 procentach.

Głównymi atutami tej strategii jest nie tylko odchudzanie się, ale także zdolność do potężnych zagrań w krótkiej rundzie. Gdy w talii pozostanie tylko Tibor bądź Golem na ostatnią rundę, możemy bez problemu zagrać Yennefer: Wróżbę oraz Xarthisiusa w potężne wzmocnienia, a następnie zwieńczyć to wezwaniem dużej jednostki za pomocą Vilgefortza.

We wcześniejszej fazie rozgrywki, Hyperthin też ma czym straszyć – Ogniste Skorpiony z Portalu w parze z kartami Taktyki mogą bez problemu kontrolować enginy przeciwnika.


Standardowa lista Hyperthin Nilfgaardu

Autor talii: Matluk10

R E K L A M A

O wersji: Klasyczna lista, skupiona na realizację gameplanu archetypu.

Import talii – KLIK!

Alternatywna lista Hyperthin Nilfgaardu

Autor talii: –

O wersji: Alternatywna lista jest trochę bardziej eksperymentalna. Zamiast Tibora gramy Golema, głównie żeby grać wokół Geralta: Zawodowca oraz żeby starczyło nam werbunku na Assirę.

Import talii – KLIK!

Znajdź więcej talii Hyperthin Nilfgaardu w naszym katalogu talii!


Karty

  • Jan Calveit – nasz dowódca daje możliwość spojrzenia na trzy wierzchnie karty z naszej talii oraz zagrania jednej z nich. Przydaje się w ostatniej rundzie by wyciągnąć kartę, która blokuje nam optymalne wykorzystanie Yennefer bądź Xarthisiusa.
  • Portal – wyciąga dla nas jednostki kosztujące 4 werbunku, czyli w naszym przypadku Ogniste Skorpiony lub Sierżantów Nauziki. Odchudza z dwóch słabych kart i ustawia błyskawicznie enginy na długą R1.
  • Płotka – odchudza talię, wspiera tempo w R1, genialna karta. Główny cel pod Assire.
  • Magiczny Wstrząs – odpowiedź na dużą wrogą jednostkę, którą możemy ponadto wtasować do swojej talii. Świetna karta, choć czasami może nam przeszkodzić w ujawnieniu Tibora bądź Golema, dlatego należy odpowiednio planować swoje zagrania w rundzie.
  • Tibor Eggebracht – potężna jednostka do ujawnienia za pomocą Yen i Xarthisiusa, może być też wezwana Vilgefortzem.
  • Vilgefortz – genialna, uniwersalna karta. Najczęściej gramy go proaktywnie, by spalił słabszą jednostkę i wyciągnął Tibora/Golema z naszej talii, ale w parze z Cynthią może też posłużyć jako hard-removal.
  • Xarthisius – ma tylko jedno zadanie – ujawnić potężną jednostkę z naszej talii i wzmocnić się o jej sile. Przed zagraniem go musimy się odchudzić ze wszystkich innych kart, gdyż może też zagrywać karty specjalne, a tego byśmy nie chcieli!
  • Yennefer: Wróżby – pozwala wzmocnić naszego sojusznika o siłę ujawnionej karty jednostki z naszej talii. W przeciwieństwie do Xarhisiusa nie musimy pod nią odcedzać talii ze wszystkich kart specjalnych, gdyż je ignoruje.
  • Rozkaz Wymarszu – wyciągany najczęściej z Menno, służy do przyzwania z naszej talii Rodericka z Dun Tynne, Artoriusa Vigo lub samego Coehoorna, jeśli go nie dobraliśmy. Należy uważać, aby nie zagrać nim jednostki za 4 werbunku!
  • Menno Coehoorn –  wyciągnie dla nas przydatną kartę Taktyki oraz odchudzi talię.
  • Assire var Anahid –  9 za 8 z Płotką, może w razie jakiejś awarii cofnąć do naszej talii Tibora/Golema, albo nawet kartę z cmentarza przeciwnika (przydaje się to na Franceskę lub Svalbloda).
  • Artorius Vigo –  ma jeden cel – wyciągnąć dla nas Brygadę Impera i odchudzić talię. W razie gdybyśmy dobrali Brygadę w mulliganie to może wyciągnąć po prostu Ognistego Skorpiona, ale nie jest to w żadnym razie optymalne zagranie.
  • Cesarski Golem – alternatywa dla Tibora z drugiej listy, ta sama rola.
  • Cynthia – proaktywne zagranie, synergia z ofensywnym Vilgefortzem, dorzuca śmiecia do talii przeciwnika którym ten może się zaciągnąć w mulliganie przed R3.
  • Peter Saar Gwynlew – klasyczny reset do bazowej, przydaje się w praktycznie każdym matchupie, świetna karta.
  • Roderick z Dun Tynne – odchudza naszą talię ze złotej karty, pozwala zagrać jedną z dwóch, ważna karta.
  • Brygada Impera – odchudzenie talii, cel pod Artoriusa Vigo.
  • Terapia Eksperymentalna – zapychacz, karta przydatna jeśli oponent ma fajną jednostkę na cmentarzu.
  • Poselstwo – zapychacz i karta Taktyki ze szczyptą RNG, czasami można coś fajnego zhighrollować.
  • Skrytobójstwo – dobry removal we wczesnej fazie gry, pozwala kontrolować enginy wroga oraz dodaje ładunki do Skorpionów.
  • Turniej Rycerski –  removal, Taktyka, a do tego taniutki.
  • Mazidło – zapychacz, najsłabsza karta w całej talii, do mulliganu lub zagrania w R1.
  • Ognisty Skorpion – engine do kontrolowania silników wroga, napędzają go karty Taktyki, wyciągany Portalem.
  • Sierżant Nauziki – dodatkowy engine, mniej przydatny od Skorpiona ale trzeba go grać by spiąć koszta werbunku.

Mulligan

Uwaga – Hyperthin Nilfgaard jest bardzo zależny od mulliganu. Czasami zdarza się, że nie jesteśmy w stanie pozbyć się wszystkich niepotrzebnych kart z naszej ręki, więc musimy pójść na kompromisy. Nie należy więc zbytnio ryzykować z wymianą brązowych kart Taktyki w poszukiwaniu kluczowych kart, jeśli wiemy, że w naszej talii pozostały jeszcze karty do odcedzenia (takie jak Płotka czy Brygada Impera).

Szukamy kart:

  • Portalu (na R1), brązowych kart Taktyki (pod Skorpiony na R1), kart pod odchudzenie się (Artorius Vigo w Brygadę Impera, Roderick z Dun Tynne, Rozkaz Wymarszu/Menno Coehoorn), finisherów na R3 (Xarhisius, Yennefer: Wróżby, Vilgefortz).

Wymieniamy karty:

  • Płotkę, Brygadę Impera (oba egzemplarze, jeśli w ręce mamy Artoriusa Vigo), Rodericka z Dun Tynne (tylko jeśli mamy w ręce Rozkaz Wymarszu lub Menno Coehoorna w Rozkaz), nadmiarowe brązowe jednostki za 4 werbunku (pod Portal), Golema/Tibora.

Styl gry i strategia

Z przewagą taktyczną

Z PT zawsze chcemy wygrać R1, by nie pozwolić się rywalowi na drypass w R2 i długą R3 lub by nie stracić karty na R2/R3 po długiej R1. W tym celu musimy wykorzystać nasze brązowe enginy do szybkiego zdobywania pasywnych punktów, aby nie dać przeciwnikowi zdobyć przewagi w rundzie. Należy uważać z graniem PT na nasze enginy, gdyż może to sprowokować przeciwnego Geralta/Eycka/Leo. Najlepiej więc poczekać kilka tur ze zużyciem Przewagi. Oczywiście nie powinniśmy narażać się na stratę karty przewagi, więc jeśli nie wyrabiamy w tempo to trzeba R1 oddać przeciwnikowi i przygotować się na obronę w długiej R3, o ile gramy z talią pod enginy.

Bez przewagi taktycznej

Bez PT mamy większy komfort na talie podobne do naszej (czyli takie, które preferują krótsze rundy), gdyż bez problemu możemy sobie pozwolić na porażkę w R1 by spokojnie obronić się przed wykrwawianiem w R2, mając kartę przewagi.

Ogólnie

Pierwsza runda stoi pod znakiem odchudzania się. Pierwsze co robimy, to zagrywamy Portal by ustawić brązowe enginy, aby w następnych turach korzystać ze Skorpionów oraz kart Taktyki do kontrolowania wrogich enginów. Następnie chcemy odchudzić się z Brygady Impera, najlepiej za pomocą Artoriusa Vigo. Potem, przy jednoczesnym wykorzystywaniu kart Taktyki i enginów w razie potrzeby, możemy dograć Rodericka z Dun Tynne (najlepiej z Rozkazu Wymarszu), by dograć złotą kartę. Uważajcie jednak, aby nie zbrickować sobie finisherów poprzez zagranie Tibora/Golema lub Xarthisiusa/Yen! Jeśli runda się dłuży, to możemy w razie czego wykorzystać Calveita oraz Vilgefortza to wygrania jej w razie potrzeby (Calveit przed Vilge, jeśli gramy go w swoją jednostkę).

R2 to runda w której chcemy pozbawić przeciwnika atutów jakie miałby w długiej R3, jednocześnie pozostawiając sobie najważniejsze karty na R3. Grając na talię z silną krótką rundą możemy się powymieniać słabszymi kartami,  z przeciwnikiem (przy okazji jeszcze odchudzając talię), aby być może wyciągnąć coś mocnego, lecz z reguły nie polecam narażać się na stratę karty.

W krótkiej R3 gramy już swoje – Xarhisius i Yen: Wróżby w ujawnienie dużej jednostki oraz Vilgefortz, który ją wezwie. Możemy się też posiłkować Magicznym Wstrząsem, Calveitem czy Assire, jeśli wcześniej ich nie wykorzystaliśmy.

Wskazówki

  • Artorius Vigo tworzy kartę z talii startowej, więc jeśli nie macie już w talii brązowych jednostek to i tak nie będzie pusty,
  • Możecie użyć Jana Calveita do podejrzenia wierzchu talii by ustalić, co macie z Vilgefortza,
  • Lepiej użyć Magicznego Wstrząsu przed finisherami, by nie narazić się na brick któregoś z nich.

Matchupy

Potwory (Wampiry, Pożerka)

  • Ze spokojem można wygrywać gry z Dettlaffem pod krwawienie i Wampiry. Wystarczy od razu skupić się na wystawianiu enginów kontrolnych oraz kart Taktyki, by ubić Katakany. Magiczny Wstrząs zneutralizuje Grota i da nam dodatkową dużą jednostkę do ujawnienia. Zanim krwawienie zacznie zabijać nasze enginy, zdążymy zrobić odpowiednie punkty by wygrać R1, zbleedować R2 i zagrać krótką R3, gdzie siła naszych finisherów stawia kropkę na „i”.
  • Na Pożerkę każdy wie jak grać – ubijać tokeny. Bleedowanie w R2 to podstawa, aby pozbawić wroga dużej Żagnicy. W tym celu należy wygrać R1.

Nilfgaard (Control, mirror)

  • Na Control Ardala nie jest źle, gdyż ten koncentruje się na kasowaniu enginów, a my nie mamy ich zbyt wiele, więc jego removal nie będzie nas aż tak bolał. Należy uważać na Leo Bonharta i inne hard-removale, którymi może dysponować, a także w miarę możliwości nie dawać optymalnych celów pod Ardala.
  • W mirrorach głównie liczy się, kto dostanie mniej bricków po mulliganie. Gracz z Przewagą Taktyczną z reguły ma gorzej, gdyż przegrywając długą R1 naraża się na stratę karty.

Królestwa Północy (Foltest, Meve, Calanthe)

  • Jeśli rywal ma PT to bardzo ciężko wygrać. Nawet nasze kontrolne karty oraz silne zagrania mogą nie wystarczyć, a porażka w R1 = długa R3 i przegrana z kretesem. W tym matchupie pomaga Peter czy ofensywny Vilge/Magiczny Wstrząs a także removale, ale to i tak może być za mało. Lyrijscy Kusznicy mogą napsuć sporo krwi, więc trzeba ich uciszyć w early game, tak samo jak inne brązowe enginy (Adeptki z Aretuzy przede wszystkim). Oczywiście największą bronią Foltesta są Komandosi oraz Draug, więc trzeba w R3 utrzymać sojusznicze silniki i jednostki przy życiu, by Upiory ich nie pozabijały. Uwaga na Eycka, Anseisa, Falibora, Seltkirka i Barona!

Scoia’tael (Big Spell Francesca)

  • Kolejny niekorzystny matchup, zresztą mało która talia jest w stanie sprostać Francesce w obecnej mecie. Trzeba liczyć na gorsze rozdanie przeciwnika i zrobić szybkie tempo w R1 by z pozycji lidera kasować wrogie enginy. Bez PT jest z tym znacznie ciężej i nawet przewaga karty może nas nie uratować przed porażką w R1 i długą R3. Frania ma po prostu tak mocne finishery oraz enginy że po prostu niewiele można zrobić.

Skellige (Svalblod Selfwound, Rębacze)

  • Silny Svalblod w mecie to duże zagrożenie dla każdego archetypu – na szczęście obecnie nie jest to topowa talia. Ma narzędzia tak na długą jak i na krótką rundę. My mamy za to multum fajnych odpowiedzi. Peter może zresetować Kapłana Svalbloda, Turnieje Rycerskie dobiją zranione jednostki by rywal nie mógł ich wprawić w Szał bądź uleczyć, Assire wtasuje Juttę blokując Hjalmara/Błogosławieństwo, a ofensywny Vilge/Wstrząs skontruje dużą jednostkę.
  • Rębacze to młoda talia, która zyskała nieco popularności, ale absolutnie nie można uważać ją za topową. Hyperthin bez problemu ją miażdży removalami. Sam reset z Petera kasuje połowę value z comba Dagur + Harald Chromy, a w zanadrzu jest ofensywny Vilge czy Magiczny Wstrząs. Jedyne co przeszkadza to efekty pogodowe, ale te tylko trochę poszczypią i znikną nie będąc realnym zagrożeniem, jeśli zabijemy przeciwnych Rębaczy.

Syndykat (Dijkstra)

  • DJ nie jest już tak mocarny jak podczas Sezonu Drakonidów, ale to nadal całkiem solidny lider pod archetyp ze Zbrodniami. Ma mnóstwo fajnych opcji kontrolnych, a łączy je z bardzo wydajnymi enginami w postaci Niedyskretnych Kokotek. Dlatego ten matchup zależy od doboru oponenta – jeśli ma Moreelsa i karty trujące do dyspozycji na R3, to może być ciężko, aczkolwiek można je wybleedować w R2. Tempo jakie narzuca w R1 po zagraniu Portalu/Novigradzkiej Sprawiedliwości może być jednak trudne do okiełznania, szczególnie przy braku Przewagi Taktycznej z naszej strony. Musimy polegać na naszych Skorpionach oraz kartach Taktyki, czyli na naszych tanich kartach pod kontrolę w R1 i dążyć do krótkiej rundy trzeciej.

Nowość – zagłosuj na to, jaki poradnik ma się pojawić na naszej stronie!

Wpadłem na pomysł, aby dać Wam opcję wyboru do jakiego archetypu chcielibyście przeczytać poradnik w najbliższej przyszłości. Zapraszam do oddawania głosów na swoich faworytów! Jeśli w ankiecie wybraliście opcję „inny archetyp” to nalegam na napisanie w komentarzu swoich propozycji. Jeśli jest już komentarz z propozycją, którą chciałeś zapodać to zachęcam do jego plusowania!

Przy okazji zdradzę też, że niedługo na Gwint24.pl pojawi się nowa seria artykułów związana z taliami 🙂




 

 

 

 

 

 

 


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Kuba Królik

    Pułapki Eldaina!

  • Roberts1

    Swarm straży cintry

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...