Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Hybrydowe Precyzyjne Uderzenie – Metowy poradnik do gry! | Aktualizacja 5.1.1
Poradniki Precyzyjne Uderzenie Scoia'Tael Talie

Hybrydowe Precyzyjne Uderzenie – Metowy poradnik do gry! | Aktualizacja 5.1.1

Witaj na stronie poradnika do gry Hybrydowym Precyzyjnym Uderzeniem! W tym artykule znajdziesz szczegółowy, przejrzysty poradnik jak grać tą talią. Omówiona zostanie istota archetypu, kluczowe karty oraz strategia mulliganowania i grania!

Adnotacja – począwszy od pierwszego poradnika po premierze Żelaznej Woli, będziemy umieszczać przy kartach oznaczenia dotyczące ich ważności dla ogólnego działania talii. Powinno to ułatwić biedniejszym graczom ewentualne zamienianie kart na inne, jeśli nie mogą sobie pozwolić na stworzenie konkretnej karty. Oznaczenia będą umieszczane tylko przy kartach epickich oraz legendarnych.

Legenda do oznaczeń:

  • [Kluczowa] – karta potrzebna do prawidłowego działania talii, nie poleca się zamienianie jej na inną, gdyż osłabi to win rate.
  • [Ważna] – karta, która bardzo się przydaje w wielu sytuacjach i stanowi istotne ogniwo talii, ale w ostateczności można ją zamienić.
  • [Do zamiany] – karta przydatna w talii, ale ze spokojem można ją zamienić jeśli się jej nie ma lub jeśli chce się grać coś innego.
  • [Tech] – karta do kontrowania innych talii, do stosowania w zależności od mety.

Uwaga – nie polecamy zamieniać zbyt wielu kart Ważnych, gdyż może to prowadzić do znacznego zmniejszenia skuteczności decku!


Wprowadzenie 

Wreszcie doczekaliśmy się najnowszego Meta Raportu od Team Leviathan. Jak się spodziewaliśmy, patch 5.1.1 znacznie namieszał w obecnej mecie. Jednakże niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Scoia’tael nadal w doskonałej formie utrzymuje się na podium, pomimo kolejnego nerfa Tajemnego Echa i kart mu towarzyszących.

Gdy dawna zdolność Francesci Findabair odbija się echem w otchłaniach historii, na piedestał wstępuje Precyzyjne Uderzenie. Prezentowana w naszym poradniku zdolność dowódcza w decku Hybrydowym zdobyła najwyższą notę Team Leviathan w postaci 4.5 gwiazdki! Nic tylko brać, grać i wygrywać!

R E K L A M A

Koniecznie zajrzyjcie do naszego katalogu najlepszych talii obecnej mety!


Standardowa lista Hybrydowego Precyzyjnego Uderzenia

Autor talii: Team Leviathan

O wersji: Standardowa wersja Hybrydowego Precyzyjnego Uderzenia

Importuj talię!


Karty

  • Precyzyjne uderzenie – Silna zdolność dowódcza dodająca aż 16 punktów werbunku! W połączeniu z Obrończyniami Brokilonu produkuje do jedenastu punktów, a także posłużyć może jako tall removall.
  • Szabla Aen Seidhe – Odkąd pojawiła się w grze jest praktycznie nieodłącznym elementem talii Wiewiórek. W początkowych fazach gry ułatwia odpalenie harmonii naszych jednostek.
  • Wielki Dąb – Dobrze znany, klasyczny finisher Scoia. Zagrywany w R3 w pełni swoich sił. Vernossiel, oraz Obrończynie Brokilonu pozwalają na szybkie zapełnienie rzędu i ułatwiają wyciągnięcie z Dębu całej wartości punktowej. [Kluczowa]
  • Vernossiel – Zagrywana do drugiego rzędu. W tym decku nie generujemy dużej ilości Elfich Czatowników, więc służyć nam będzie jako jednostka swarmowa pod Isengrima. [Kluczowa]
  • Woda Brokilonu – Najlepszy silnik Zielonych. Dzięki zróżnicowanym kategorią jednostek, które posiadamy, zawsze przysporzy nam sporą ilość punktów. [Ważna]
  • Zew Lasu – Dobra karta tutorująca. Wyciągnie każdą jednostkę z naszej talii. [Ważna]
  • Milaen – Skuteczny removall z siłą cztery. [Do zamiany]
  • Isengrim Faoiltiarna – Drugi z naszych finisherów. Im więcej elfów utrzymamy na planszy, tym silniejszym zagraniem będzie. [Kluczowa]
  • Aelirenn – Stały element decków połączonych ze swarmem elfów. Dodatkowe pięć punktów na stół po spełnieniu odpowiedniego warunku. [Kluczowa]
  • Fauve – Zwykły wyciągacz kart natury, więc wszystkich specjałów, jakie posiadamy. [Ważna]
  • Drzewiec: Odyniec –  Po buffie powraca w wielkim stylu. Generator dwóch punktów co dwie tury, dodatkowo drzewiec, więc świetnie współgra z Lekcją Przyrody. [Do zamiany]
  • Płacząca Wierzba – Nieco znerfiona, ale nadal w formie. Presja z trucizny plus harmonia! Zawsze dobry wybór. [Ważna]
  • Pół-elf łowca – Dwa elfy w jednym zagraniu z dodatkiem harmonii.
  • Lekcja przyrody – Solidny frakcyjny tall removall. Świetnie współgra z drzewcami dając dodatkowe punkty.
  • Saperzy Vrihedd – Odrobina oczyszczania zawsze się przyda.
  • Obrończynie Brokilonu – Obowiązkowe w tej talii. Niezbędne do uzyskania pełnej wartości punktowej ze zdolności dowódczej.
  • Driada Łowczyni – Wiewiórcza trucizna z harmonią.
  • Tresowany sokół – W obecnej mecie doskonała karta. Świetnie sprawdza się przeciwko uzależnionym od rzędu silnikom Skellige z Rębaczami.
  • Neofita Scoia’tael – Prosty, tani i przydatny do swarmowania elfami.
  • Strzelec Wyborowy – Zwykły zapychacz. Sześć za cztery.
  • Krasnolud Harcownik – Jedyne krasnoludy w naszej talii. Zabiją małe jednostki oraz uruchomią harmonię sojuszników.

Możliwe zamienniki – Geralt z Rivii, Sirocco z Korath, Avallac’h, Lambert: Fechtmistrz, Kaganiec Vigo, Regis: Żądza Krwi, Carlo Varese, Milaen, Morenn, Ida Emean, Ciaran

Polecamy zamieniać karty względem kosztu werbunku!


Mulligan

Szukamy kart: Wielki Dąb, Vernossiel, Fauve, Wody Brokilonu, Płacząca Wierzba, Driada Łowczyni

Wymieniamy karty: Aelirenn, Obrończynie Brokilonu, przynajmniej jedną kartę natury


Styl gry i strategia

Runda pierwsza

Grę rozpoczynamy od zagrania Wody Brokilonu. Jeżeli zaczynamy jako pierwsi, od razu korzystamy z Szabli Aen Seidhe, aby wzmocnić nasze Młode Driady. Następnie kolejno rozstawiamy jednostki z umiejętnością harmonii. W ten sposób każde zagranie powinno generować dodatkowe, bezcenne punkty i nadawać odpowiednie tempo. Przy pomocy Wierzby Płaczącej oraz Driady Łowczyni kontrolujemy wrogów.

Deck zawiera wiele removalli. Nie bójmy się ich stosować. Mamy wystarczająco dużo potężnych synergii, aby z łatwością zwyciężyć zarówno krótką, jak i długą rundę. O ile to możliwe staramy się nie przyzywać Aelirenn.

Runda druga

Nasza talia woli długie rundy. Jeżeli wygraliśmy R1, po prostu pasujemy. W przypadku, gdy to przeciwnik będzie chciał poprowadzić R2, gramy silne karty by nie tracić tempa oraz CA. Najważniejsze by zachować Wielki Dąb, Vernossiel i ewentualnie Faoiltiarne na ostatnie starcie.

Runda trzecia

Spokojnie rozstawiamy pozostałe jednostki z harmonią oraz nasze elfy. Dążymy do utworzenia i utrzymania jak największej liczby elfów po naszej stronie pola bitwy, by jak najszybciej wezwać Aelirenn. Ważną kartą będzie Vernossiel, którą stawiamy do drugiego rzędu, tuż przed zagraniem Isengrima Faoiltiarny, dającego sporą sumę punktową ze wzmocnienia. Zapychanie jednego rzędu od początku rundy pozwoli nam na wcześniejsze użycie Wielkiego Dębu jako potężnego tall removalu. Umiejętność dowódczą wykorzystujemy w celu unieszkodliwienia cennej jednostki wroga lub trzymamy do samego końca jako zapychacz linii pod naszego finishera.


Matchup

Potwory

  • O potworkach nie słychać za wiele w obecnej mecie. Klasycznie najważniejsze będzie likwidowanie małych jednostek z pokrzepieniem, zanim groźnie urosną. Nie musimy się obawiać zbytniej ingerencji w naszą stronę pola bitwy. Rozgrywka będzie polegać głównie na wyścigu o nagromadzenie po swojej stronie większej wartości punktowej.
  • Przy dużych bestiach warto przemyśleć zachowanie trucicieli na R3 w celu łatwego wyeliminowania Ozzrela.

Nilfgaard

  • W chwili obecnej najczęściej spotykaną talią czarnych będzie Cesarska Formacja. Obowiązkowo zachowujemy removall na rundę trzecią, aby zlikwidować Damiena de la Tour. Nie będzie to proste, bo na pewno zostanie wzmocniony do siedmiu lub dziewięciu punktów. Wówczas wykorzystujemy wraz z removallem umiejętność dowódcy. Bez odświeżonej zdolności Formacja straci bardzo dużo tempa, a może nawet nie przywoła Affana Hillergranda.
  • Taktyczna Decyzja jest nową odmianą trucicielskiego Nilfgaardu ze Scenariuszem. Zważywszy na znikomą ilość większych jednostek, nie będzie dla nas nadmiernie groźna. Podstawą jest zagrywanie jak najmniejszych sojuszników w rundzie trzeciej, aby wróg nie wykorzystał pełnego potencjału Balu Maskowego.

Królestwa Północy

  • Znowu Oblężenie z dużą dawką maszyn. Dla odmiany z mieszaniną midrange. Królestwa Północy znacznie osłabły po nerfie potężnego Manewru Okrążającego. Kluczowa rozgrywka toczyć się będzie w rundzie trzeciej. Trebusze będą nam znacznie utrudniać pozycjonowanie jednostek w rzędzie dalekiego zasięgu.
  • Staramy się nie swarmować elfami do momentu, aż przeciwnik nie wypełni całego scenariusza. W przeciwnym razie możemy nie przyzwać Aelirenn i stracić cenne punkty z Isengrima.

Scoia’tael

  • Mirror to zawsze mirror. Zwykły wyścig pokazujący kto zna lepiej swoją talię oraz komu bardziej się poszczęściło. Unikamy przyjmowania trucizny oraz usuwamy wrogie elfy z pola bitwy. O ile to możliwe, próbujemy wymusić na przeciwniku wezwanie Aelirenn w rundzie pierwszej.
  • Dodatkowo spotkać możemy bardziej tradycyjne wersje harmonii. Wiewiórki z harmonią przewijają się w mecie już tak długo, że nie ma głębszego sensu tłumaczyć jak na nie grać. Po prostu usuwamy jak największą liczbę silników i zatruwamy najmocniejszych przeciwników.

Skellige

  • Może nie najsilniejsze, jednak z pewnością jest zmorą obecnej aktualizacji. Na widok Dzika Morskiego większość graczy ma ochotę wcisnąć Esc+ Enter. Naszym głównym ratunkiem będzie niezwykle skromna karta w postaci Tresowanego Sokoła! Obowiązkowo trzymamy przynajmniej jedną sztukę do R3. Przy odrobinie szczęścia przesuniemy Dagura Dwa Ostrza, do rzędu dalekiego zasięgu, nim przeciwnik zdąży zagrać Dzika. Dodatkowo usuwamy wszelkie wrogie silniki. Zagranie Faoiltirany może skutecznie zabezpieczyć nasze elfy przed zebraniem podwójnych obrażeń od bezwzględnego statku.

Syndykat 

  • Krwawa Forsa z pewnością jest ogromnym zaskoczeniem w obecnej mecie. Po prostu wróciła zza grobu. Jednak pod nową okładką znajduje się stara zawartość. Każda talia Syndykatu jest niezwykle podobna. W tej wyróżnikiem będzie większa liczba pasywnych jednostek, które skrupulatnie usuwamy (zwłaszcza Borsodiego i Saula de Navarette) zanim wyprodukują masę punktów.
  • Scenariusz wymuszający zagrywanie Niepostrzeżonych na nowo przywołał kokoty do gry. Kolejne silniki, które likwidujemy jak najszybciej.

Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 


R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja