Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Hotfix balansujący wprowadzony! Zmiana kosztów werbunku Artefaktów, Złocistej Piany i Zoltana: Szelmy
Aktualizacje

Hotfix balansujący wprowadzony! Zmiana kosztów werbunku Artefaktów, Złocistej Piany i Zoltana: Szelmy

Zmiany kosztów prowizji w kartach!

Zapowiadany na Twitterze przez Pawła Burzę update do Gwinta został wprowadzony! Hotfix został w pełni zaadresowany do kart, które w ostatnim czasie zyskały największą popularność. Deweloperzy zdecydowali się na podwyższenie kosztów prowizji zmienionych kart. Które konkretnie karty dostały zmiany? Oto treść oficjalnej informacji:

„GWINT właśnie otrzymał nową aktualizację, której celem była zmiana Kosztu Werbunku niektórych kart, głównie Artefaktów. Pełną listę kart, których dotyczy zmiana, znajdziecie poniżej. Niszcząc którąkolwiek z nich do poniedziałku, 12 listopada, do godziny 10:00, otrzymacie pełen zwrot Fragmentów kart wymaganych do ich stworzenia.
Zmiana w Koszcie Werbunku Artefaktów jest podyktowana tym jak bardzo ten typ kart, a zwłaszcza Sihil, Mistrzowska Włócznia i Grom, zdominowały obecną metę. Rywalizacja z taliami bazującymi na Artefaktach była tak naprawdę możliwa za pomocą talii zawierających jak najwięcej kart niszczących Artefakty. Tych jest jednak obecnie za mało w stosunku do Artefaktów. Stan mety, który mogliście zaobserwować w ostatnim czasie nie był naszym zamiarem.
W związku z tym zdecydowaliśmy ograniczyć liczbę Artefaktów w taliach poprzez zwiększenie ich Kosztu Webrunku. Ponadto, Koszt Werbunku kart takich jak Zoltan: Szelma czy Złocista Piana, umożliwiających wzmocnienie dużej liczby jednostek w zapełnionych rzędach również, został zwiększony — karty te mogłyby mieć zbyt duży i niekorzystny wpływ na kształtowanie się nowej mety.
Zmianie uległ Koszt Werbunku następujących kart:
  • Sihil 12->15
  • Zatruty Miód 8->9
  • Krąg Przywołań 7->8
  • Czarna Krew  7->8
  • Miód Przodków 10->12
  • Grom 7->8
  • Mistrzowska Włócznia 5->7
  • Tarcza z Łusek 5->7
  • Filtr Petriego 5->7
  • Wilczy Dół  7->8
  • Złocista Piana 9->13
  • Zoltan: Szelma 12->15
Aktualizacja nie wymaga od graczy pobierania dodatkowej zawartości, zmiany są wprowadzane po stronie naszych serwerów.
Aktualizacja ta to tylko mały hotfix, w którym chcieliśmy zaadresować najbardziej palące kwestie. Większa aktualizacja, wprowadzająca zmiany w balansie oraz poprawki do gry, zaplanowana jest na grudzień.”

Źródło: Playgwent


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Szymon Chojnacki

    Zwiększenie werbunku nie rozwiązuje problemu, wręcz szkodzi samej rozgrywce, potrzebne są karty balansujące przepaść pomiędzy artefaktami a jednostkami do ich utylizacji

    • Maciej Lendzionowski

      Nie rozwiązuje problemu, ale ułatwia grę dla tych, którzy nie chcą grać tymi rakowymi kartami. Powinni dodać, że każda karta blokująca blokuje także artefakty, nie tylko jednostki i każda karta blokująca również odblokowuje swoje karty. Coś jak Aguara, bl starcie: Zablokuj, Dal starcie: Odblokuj

      • Robert Majer

        Tak, w każdej frakcji min jeden bloker/debloker. Coś mi to przypomina… Chyba trudniej jest wyrzucić betę z głowy niż się wszystkim wydaje. Nawet zachwyceni HC będą za nią tęsknić.

        • Maciej Lendzionowski

          Zwróć uwagę, że nie chodziło mi o dodanie blockerów do każdej frakcji tylko polepszenie samego mechanizmu. Sam gram dużo Nilfgaardem i grając na Artefakty prawie wgl nie miałem okazji, żeby zablokować jednostkę przeciwnika, ale przydałoby mi się parę razy odblokować, niestety te brązowe blockery z tej frakcji nie mają tej możliwości.
          Co do pierwszego zdania, które pisałem 2 dni temu. Przepraszam CDPR. Problem totalnie rozwiązany :p
          Grałem dzisiaj 4 godziny, w talii ani jednej kontry na artefakty i ani razu nie były potrzebne (włócznie i tarcze nie wymagają usuwania, a na Sihil nie trafiłem). Pierwszy raz po HC tak wspaniale mi się grało

          • Robert Majer

            A czy ja pisałem o dodawaniu czegokolwiek? Mi też chodzi raczej o mechanizm. REDzi zupełnie od tego odeszli. Teraz Aguara jest kartą wyjątkową w swoim działaniu. W pozostałych przypadkach blokery mają pojedynczą umiejętność blokowania. Do odblokowywania służy piwko (o zgrozo, a gdzie lore). Zatem jak chcesz mieć w talii blokery i deblokery, to potrzebujesz większej ilości kart, czyli więcej punktów prowizji, czyli na pozostałe wartościowe karty może nie wystarczyć. Taki obecnie jest kierunek rozwoju tej gry. Dana karta albo się przyda, ale będzie blankiem. Dobrze kiedy chociaż jest jednostką i wrzuca na stół jakieś punkty.

  • Dimitry Bugay

    Pojawił się problem, który został błyskawicznie rozwiązany. Brawo 🙂

    • Robert Majer

      Mam nadzieję, że to sarkazm.

  • Dimitry Bugay

    Ok artefakty przestali grać, ale zaczęli grać pułapki. Prawie tak samo denerwujące. Tylko mi się wydaje czy naprawdę nie ma na nie żadnej odpowiedzi ?

    • Avito

      Pułapki to też artefakty, więc można je zniszczyć kartami które usuwają artefakty np. bombą dwimerytową.

  • John Rambo

    Graczy ubywa z dnia na dzień, na twitchu oglądalonść marna i to niecałe 2 tygodnie po premierze. Tylko powrót do Gwinta sprzed Midwintera może tą gre uratować. HC zakończył się porażką i jest to ślepy zaułek!! CDPR opamiętajcie się i ratujcie tą gre, bo HC jest niegrywalny!

  • chester7vip

    Nie będę się wypowiadał czy zmiany dobre czy nie bo meta jeszcze się nie ukształtowała. Problem leży w tym że jak zawsze Cdp wiedział lepiej co zrobić. Przemodelowal grę wypuścił jako pełna wersję a balans leży i kwiczy. Większość kart niegrywalnych. Zamiast testy zrobić wypuścili betę z tona błędów. Karty koszulkami do dołu, błędy z połączeniem, error, historia zagrań bezużyteczne, umiejki kart zupełnie nie pasujące do fabuły i mnóstwo innych. Sama gra jak gra. Po prostu inna i tu się nie wypowiem czy lepiej czy gorzej. Ale fix wprowadzony znowu na partyzanta. Wiem było na stronie. Ale np nowy gracz chce grać a nie szukać przed każdą partia na forum czy się coś zmieniło. Nie można jak w hsie tego zrobić. Tyle rzeczy zmałpowanych a tej jednej akurat dobrej nie można było. Się zastanawiam. Kiedyś czego się Redzi nie dotknęli zmieniało się w złoto. Teraz cokolwiek nie zrobią to toną dalej. Kto w tej firmie odpowiada za pomysły, planowanie, marketing. Czterolatek czy manekin z działu odziezowego Tesco. Za chwilę po zmianach artefaktów będą inne które też wykrzaczą rozgrywkę. Wszytko przez brak planowania i testów. Może nie warto było aż tyle ich wprowadzać. Może trzeba było w ogole to inaczej zrobić. Ale był pośpiech i wyszło jak zawsze.

  • Robert Majer

    Moim zdaniem ten hotfix wcale nie jest rozwiązaniem problemu, tylko zamieceniem go pod dywan. Problemem w artefaktach są ich umiejki i mechanika rozkazu. Jako kontrprzykład wspomnę o mieczu vandergrifta, jako właściwie zaprojektowanego artefaktu – daje bonus o charakterze quasiglobalnym dla określonych typów jednostek. Po prostu wspomaga pewne karty, a wg mnie właśnie do tego powinien służyć artefakt na polu bitwy. Sihil, włócznia, tarcza, filtr petriego, grom, miody są zrobione w pośpiechu, na kolanie i po prostu źle. Takie hotfixy tylko potęgują u mnie negatywny odbiór całości.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...