Gwint FAQ – Kupcy Ofiru
Witajcie Bywalcy Karczmy! Nadszedł długo wyczekiwany moment, w którym Gwint wychodzi z bety! W Karczmie znowu pojawi się tłok, ale jesteśmy na to przygotowani i specjalnie dla Was zaktualizowaliśmy ten temat zbiorczy z przekierowaniami do zaktualizowanych artykułów. Korzystajcie z tego wszyscy, niech Wam służy! 🙂
FAQ
- Dlaczego warto zagrać w Gwinta: Wiedźmińską Grę Karcianą?
- Jak wrócić do gry po Homecoming? Wskazówki, zmiany, nowości, ekonomia, FAQ
- Dodatek – Krwawa Klątwa! Wszystkie informacje!
- Dodatek – Novigrad! Frakcja Syndykatu – wszystkie informacje!
- Dodatek – Żelazna Wola! Wszystkie informacje!
- Dodatek – Kupcy Ofiru! Wszystkie informacje!
Jak zagrać w Gwinta?
- Gra oficjalnie wyszła z bety, każdy może w nią zagrać!
- Premiera GWINTA na iOS – pobierz już dziś z App Store!
- Premiera na Androidzie – pobierz już dziś z GooglePlay!
- GWINT nie będzie już dostępny na konsole – jak przenieść swoje konto na GOG? Wszystko macie tutaj!
Pierwsze kroki!
- Encyklopedia Wiedzy Gwinta:
- 1# – Jak wrócić/zacząć grę w Gwinta po Homecoming? FAQ, Wskazówki, Talie, Frakcje, Ekonomia, Mechaniki
- 2# – nieoficjalny Glosariusz! Zbiór zasad gry i umiejętności, przebieg meczu, informacje o poziomach prestiżu i systemie rankingowym
- 3# – wszystko o Arenie – jak grać, żeby wygrywać?
- 4# – wszystko o Syndykacie – kompleksowy poradnik do gry (FAQ, wskazówki, dowódcy, crafting)
- Jakie beczki wybrać i dlaczego?
- Jak bleedować w drugiej rundzie? Kompletny poradnik!
- Jak bronić się przed bleedowaniem? Poradnik!
- Nie lubisz czytać? Sprawdź poradniki wideo od Xioniza:
- 1# – podstawy, interfejs, rangi, ekonomia!
- 2# – budowa talii i zasady gry!
- 3# – talia startowa Królestw Północy oraz Potworów!
- 4# – talia startowa Scoia’tael!
- 5# – talia startowa Nilfgaardu!
- 6# – talia startowa Skellige!
- Więcej filmów już wkrótce! Zostawcie suba, aby nie przegapić nowych poradników!
- Leksykon zdolności dowódczych, najlepsze talie i regularne przeglądy mety!
- Jakich streamerów warto obserwować?
- Jak nauczyć się grać każdym archetypem talii?
- Słowniczek pojęć w grze – mechaniki, słowa kluczowe
- Poradnik do craftingu – zestaw Wojny Krwi
- Poradnik do craftingu legend – zestaw podstawowy
- Poradnik do craftingu epików – zestaw podstawowy
- Poradnik do craftingu legend i epików – zestaw Krwawej Klątwy
- Poradnik do craftingu legend i epików – zestaw Novigradu!
- Poradnik do craftingu legend i epików – zestaw Żelaznej Woli!
- Poradnik do craftingu legend i epików – zestaw Kupcy Ofiru!
Talie
- Najlepsze talie znajdziecie w naszej bazie!
- Talie budżetowe:
- Nowe artykuły są oznaczone nazwą aktualizacji w tytule – artykuły bez oznaczenia są z bety.
Oficjalna lista zmian
Przed Tobą cudy Ofiru! Nowy dodatek jest już dostępny na PC i iOS!
Poznaj przybyłych z dalekiego Ofiru kupców i naciesz oczy ich egzotycznymi towarami! Mają do zaoferowania ponad 70 nowych kart, pozwolą Ci wypróbować nowe kombinacje, a ich wsparcie wzmocni talie wszystkich frakcji!
PRZEDSTAWIAMY MANEWRY BOJOWE
Manewry Bojowe to nowy typ kart, które dodadzą głębi budowaniu talii. Wybierz odpowiedni manewr dla swojej armii i zapewnij sobie unikalny bonus, jeśli rozpoczynasz mecz. Niech wygra najlepszy strateg!
NOWA MECHANIKA: SCENARIUSZE
ODBIERZ SWOJĄ DARMOWĄ BECZKĘ KUPCÓW OFIRU!
Jeśli zalogujesz się do gry przed 11:59, 16 grudnia, otrzymasz darmową beczkę Kupców Ofiru, w której znajdziesz 5 kart z dodatku, w tym co najmniej jedną rzadką lub lepszą!
PAKA OFIRSKIEJ OKAZJI I PAKA NAPADU NA KARAWANĘ
Aby uczcić premierę Kupców Ofiru, Sklep przygotował specjalne paki, które będą dostępne przez określony czas — znajdziecie je w jego kramie, w grze!

Pełna lista zmian aktualizacji 5.0, wprowadzającej dodatek Kupcy Ofiru, znajduje się poniżej:
Zmiany
- Tymczasowo zmieniono muzykę w głównym menu z okazji premiery dodatku Kupcy Ofiru.
- Liczne poprawki masteringu nagrań głosowych, w tym wyrównanie poziomu głośności i ulepszenie brzmienia głosów na ekranie prezentacji przeciwników.
- Elementy aktywne reagują przy naciśnięciu przycisku myszy, nie przy puszczeniu go.
- Dowódcy nie schodzą już przypadkiem z planszy z okrętem podczas animacji na koniec gry.
- Tylko pułapki z Rozkazem można teraz odwrócić ręcznie.
- Przez 3 dni następujące karty będzie można zniszczyć za pełną wartość:
- Szepczące Wzgórze
- Łupieżca Drummond
- Wilczy Dół
- Wężowa Pułapka
- Saperzy Vrihedd.
Nowe elementy gry
- Wprowadzamy uprzestrzennienie dźwięków rozgrywki. Efekty dźwiękowe kart, głosy i dźwięki umiejętności będą teraz rozmieszczone w przestrzeni w sposób umożliwiający graczom śledzenie ich pozycji.
- Nowe dźwięki dla miłośników personalizacji. Wyborowi rewersu, dowódcy lub planszy będą towarzyszyć efekty dźwiękowe.
- Wyborowi talii do gry będzie towarzyszyć efekt dźwiękowy umiejętności tej talii.
- Dodano przycisk umożliwiający natychmiastowe otwarcie właśnie kupionej lub otrzymanej beczki.
- Przyczyna śmierci ma teraz różne efekty graficzne na kartach (zwiększyła się różnorodność wizualna śmierci).
- Poprawiono efekty dźwiękowe interfejsu sklepu (otwieranie beczek) przy odkrywaniu 3 kart do wyboru.
- Manewry Bojowe to sposób na zwiększenie możliwości modyfikowania talii. Domyślnym Manewrem Bojowym jest Przewaga Taktyczna i tak pozostanie, jeśli jednak gracze chcą posunąć się w modyfikacjach odrobinę dalej, teraz mają do wyboru 12 nowych Manewrów Bojowych. Dodają one kolejną warstwę głębi do tworzenia talii i sprawiają, że partie stają się bardziej niepowtarzalne.
- Drugą dużą nowością w tej aktualizacji są Scenariusze – przypisane do frakcji artefakty, które wzmocnią te aspekty frakcji, którym w naszym odczuciu czegoś brakowało. Są ryzykowne, ale mogą dodać taliom graczy dużo wartości.

Neutralne
- Aguara: siłę zmieniono z 5 na 7.
- Maćko z Lisich Dołów: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
- Towarzysze Iris: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Lambert: Fechmistrz: koszt werbunku zmieniono z 9 na 10.
- Operator: koszt werbunku zmieniono z 10 na 8.
- Przygody Sklepa nie mają już Fatum.

Potwory
- Dominacja: opis zmieniono na „Aktywuj tę umiejętność, jeśli kontrolujesz jednostkę z największą siłą na polu walki”.
- Cień Kostuchy: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zniszcz sojuszniczą jednostkę-Potwora, następnie stwórz i zagraj jej egzemplarz bazowy”.
- Cień Kostuchy: premię do werbunku zmieniono z 15 na 16.
- Królowa Endriag: pancerz zmieniono z 1 na 2.
- Garkain: siłę zmieniono z 4 na 3.
- Kejran: siłę zmieniono z 5 na 6.
- Vran Wojownik: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Szepczące Wzgórze: umiejętność zmieniono na „Zagraj jednostkę z zemstą ze swojej talii”.

Skellige
- Łowca Brokvar: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Łupieżca Drummond: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj maks. 3 sąsiadującym wrogom 1 pkt obrażeń. Żądza krwi 5: Zamiast tego zadaj wszystkim wrogom w rzędzie 1 pkt obrażeń”.
- Łupieżca Drummond: siłę zmieniono z 5 na 3.
- Wściekły Niedźwiedź: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj sojuszniczej jednostce 2 pkt obrażeń.”.
- Kultysta Svalbloda: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Kapłan Svalbloda: koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
- Treser Tuirseach: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Daj sojuszniczej Bestii witalność na 3 tury. Więź: Zamiast tego wzmocnij sojuszniczą Bestię o 3”.
- Harcownicy Tuirseach: siłę zmieniono z 2 na 3.

Królestwa Północy
- Lyrijski Kusznik: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Lyrijski Kawalerzysta: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Redański Łucznik: siłę zmieniono z 3 na 2.
- Redański Rycerz: pancerz zmieniono z 1 na 2.
- Redański Rycerz: siłę zmieniono z 2 na 1.
- Shani: usunięto pancerz.
- Windhalm z Attre: siłę zmieniono z 2 na 3.

Scoia’tael
- Precyzyjne Uderzenie: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Ładunki: 3. Kiedy wszystkie ładunki zostaną zużyte, stwórz i zagraj Obrończynię Brokilonu”.
- Precyzyjne Uderzenie: premię do werbunku zmieniono z 18 na 16.
- Obrończyni Brokilonu: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Śmiertelny cios: Wezwij do tego rzędu wszystkie egzemplarze tej jednostki ze swojej talii”.
- Straceniec: pancerz zmieniono z 5 na 4.
- Krasnolud Najemnik: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Mistrzyni Miecza: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Wilczy Dół: umiejętność zmieniono na „Zasadzka: Po zagraniu przez przeciwnika karty rozdziel między wszystkie wrogie jednostki obrażenia równe kosztowi werbunku zagranej karty”.
- Wilczy Dół: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.
- Wiedzący: koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
- Wężowa Pułapka: umiejętność zmieniono na „Zasadzka: Po zagraniu przez przeciwnika karty specjalnej zniszcz wrogą jednostkę o najwyższej sile”.
- Wężowa Pułapka: koszt werbunku zmieniono z 6 na 7.
- Saperzy Vrihedd: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Oczyść sojuszniczą jednostkę. Jeśli kontrolujesz Elfa, zamiast tego oczyść dowolną jednostkę”.

Nilfgaard
- Następującym kartom dodano kategorię „Arystokrata”:
- Vattier de Rideaux
- Joachim de Wett
- Vivienne de Tabris
- Cahir Mawr Dyffryn
- Shilard Fitz-Oesterlen
- Ceallach Dyffryn
- Roderik z Dun Tynne.
- Ognisty Skorpion: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Mistrz Kamuflażu: siłę zmieniono z 4 na 3.
- Sierżant Nauzikai: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Łowcy Niewolników dodano kategorię „Żołnierz”.

Syndykat
- Azar Javed: siłę zmieniono z 3 na 5.
- Pachołek Porąbańców: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Wielki Inkwizytor Helveed: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Hvitr i Aelydia: umiejętność zmieniono na „Rozkaz (bliskie starcie): Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Kapitał 5: Zamiast tego zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Odnowienie: 1”.
- Hvitr i Aelydia: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Skarabeusz: pancerz zmieniono z 2 na 1.
- Skarabeusz nie ma już zemsty.
- Niedyskretna Kokota: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.
- Oprawca Czarownic: koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
Poprawki
- Przy transformacji odtwarzają się teraz prawidłowo efekty dźwiękowe wszystkich kart.
- Szybkie kliknięcie planszy nie powoduje już ucięcia dźwięku w połowie.
- Poprawka Detlaffa: Wampira Wyższego, który czasem nie był widoczny na planszy po tym, jak został pochłonięty.
- Poprawka wyniku rundy, który czasami się nie aktualizował.
- Poprawka niektórych kart, które stawały się niewidzialne po zabiciu.
- Poprawka zacinania się samouczka, jeśli gracz rozegrał bitwę offline.
- Usunięto błąd, na skutek którego aktywowała się umiejętność Filippy: Ślepej Furii, mimo że na planszy nie było odpowiednich celów.
- Poprawiono niewłaściwą interakcję pomiędzy umiejętnością Trollololo i statusem „tarcza”.
- Efekty specjalne umiejętności dowódcy nie aktywują się już przed zakończeniem efektów specjalnych zagranych wcześniej kart.
- Mocarz Svalbloda prawidłowo liczy teraz swoją żądzę krwi.
- Poprawki i ulepszenia opisów kart.
- Rozmaite poprawki zablokowania monety.
Źródło: Playgwent
R E K L A M A