Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Freddybabes i GameKing rozmawiają o problemach Gwinta i przedstawiają sposoby na ich rozwiązanie
Publicystyka

Freddybabes i GameKing rozmawiają o problemach Gwinta i przedstawiają sposoby na ich rozwiązanie

Freddy i GameKing o problemach Gwinta

Dwóch kolegów po fachu ze sceny pro postanowiło chwycić za mikrofony i powiedzieć, co im leży na sercu. Poniżej znajdziecie streszczenie omawianych zagadnień przez duet tych znakomitych graczy Gwinta.


Problematyczne karty

  • Traheaern var Vdyffir – mimo, że w ostatnim patchu dostał małego nerfa, to nadal potrafi uprzykrzyć życie, szczególnie na talie z drogimi kartami jak Jednorożec/Chironex czy zbudowane wokół Sklepa.
    • GameKing – uważa, że karta być może jest za mocna, ponieważ może zniszczyć win condition przeciwnika (ww. Sklep), ale też losowa, bo czasem wszystkie odkryte trzy karty nie są warte odrzucenia i paradoksalnie odchudzamy rywalowi deck ze słabej karty. Propozycja zmiany: podejrzyj X (3, 4 lub 5, GK nie podał dokładnej liczby) ze szczytu talii przeciwnika. 5 siły bazowej za 5 prowizji, bez efektu odrzucenia. Freddy dodał, że wtedy Traheaern będzie zdrową kartą, która jest warta nieco silniejsza niż wartość jej prowizji i daje przydatne informacje o stanie ręki przeciwnika, lecz nie jest opresyjna dla jego win condition.
    • Freddybabes – podkreślił, że var Vdyffir jest tym lepszy, im gorsza jest ręka przeciwnika, co pogłębia problem tej karty i że jest bardzo losowa. Propozycja zmiany: jw. z tym, że Freddy rzucił jeszcze pomysł, żeby var Vdyffir zamiast przenosić kartę z talii na cmentarz, ustawiałby ją na spodzie decku przeciwnika.
  • Skelligijski Maruder – prosta karta za 4 punkty werbunku, która jest grana w praktycznie każdej talii Skellige. Dlaczego? Powód jest prosty – wspaniała synergia z Artefaktami i w sytuacji, gdy zagrywamy kartę w drugiej kolejności w rundzie.
    • Freddybabes – Maruder jest albo dobry, albo bardzo zły w zależności od tego, czy dobrałeś swoje Włócznie (Artefakty) lub czy zagrywasz kartę jako drugi w rundzie. Bardzo losowy, toksyczny dla gry. Propozycja zmiany: zadaj 1 punkt obrażeń sojusznikowi i 1 punkt obrażeń dwóm wrogom. 3 siły bazowej za 4 prowizji. Dzięki temu, Maruder zyskałby dużą synergię z Żądzą Krwi innych kart Skellige i z archetypem pod osłabianie sojuszników, aby ich później wzmocnić i wyleczyć. Oczywiście efekt ten nie działałby bez sojusznika po stronie zagrywającego.
    • Gameking – twierdzi to samo co Freddy, dodając, że karta może wejść za -2 lub +6 punktów, jeśli masz sojuszników na polu bitwy, co czyni z niej typową kartę RNG.
  • Nivellen (/w Regis i Smoczy Sen, ale panowie jednoznacznie wskazali, że problem leży konkretnie w Nivellenie)
    • GameKing – przenoszenie wszystkich jednostek z jednego rzędu do drugiego jest po prostu za mocne. Propozycja zmiany: Nivellen powinien maksymalnie przesuwać 2/3 jednostki.
    • Freddybabes – uważa, że problem z Nivellenem to typowy problem złego balansu w karcie, która jest fenomenalna, jeżeli nie przewidzisz, że przeciwnik może go zagrać wraz ze Smoczym Snem. Po prostu jest nieco za mocny. Propozycja zmiany: jw. lub podniesienie kosztu werbunku.
  • Eredin – jako dowódca gwarantuje dużo dodatkowych punktów werbunku i potężny efekt, który jest obecnie abusowany przez Żalnicę czy Oszluzga.
    • Freddybabes i GameKing – Eredin jest problematyczny, ponieważ jest mało interaktywny i sprawia, że zaciera się duch Gwinta. W Gwincie jesteś wynagradzany zwycięstwem za planowanie i dobre prowadzenie rozgrywki, a w przypadku Eredina w pewnych matchupach nie jesteś w stanie zneutralizować jego value. Do tego ogranicza miejsce dla designu gry. Propozycja zmiany: nie powinien dawać Odporności, a być może rzucać Mróz na rząd przeciwnika.

Karty spod znaku RNG

  • Przygody Sklepapo ostatnich kwalifikacjach do GWENT Open #8, pojawiło się mnóstwo mocarnych talii ze Sklepem na ladderze.
    • GameKing – GK bez ogródek stwierdził, że Shupe jest zbyt mocno losowy (nawet bardziej niż w OBT). „Sklep powinien się zająć tym co robi najlepiej, czyli otwieraniem beczek (uśmiech)”. Propozycja zmiany: rework lub zbanowanie Sklepa dla rozgrywek Pro Rank. Rework: Sklep powinien mieć w puli każdej klasy (Mag, Łowca i Paladyn) tylko trzy opcje, tak, żeby zawsze była pewność, że Sklep może zostać w jakąś zagrany. Dodatkowo siła poszczególnych wersji Sklepa powinna zostać zmieniona (np. Paladyna na 6), a jego umiejętności zmienione pod kątem zmniejszenia RNG (szczególnie opcja przeciągnięcia losowej jednostki z jednej strony na drugą).
    • Freddybabes – Sklep może ot tak wygrać dla ciebie grę, nawet, jeśli grasz źle. Wystarczy trochę szczęścia i PYK! Nie jesteśmy w stanie zagrać wokół Sklepa, ponieważ jest kartą zbyt uniwersalną, ze zbyt dużą pulą potencjalnych zdolności. Sklep jest grywalny na najwyższym poziomie, a powinien być kartą bardziej do zabawy.
  • Test Lojalności (i ogólnie mechanika Utwórz/Create) – gdy Menno Coehoorn zaczął być grany ze względu na siłę Rogu Dowódcy, Test Lojalności stał się częstym pickiem. Wpłynęło na to też pojawienie się Ardala aep Dahiego.
    • GameKing – uważa, że Create nadal nie jest zdrowe dla gry i powinno został usunięte/zmienione, ze względu na problem z balansem i zdolność do odwrócenia stanu meczu (np. stworzenie Starego Grota czy innych mocnych kart z decku rywala w zależności od szczęścia).
    • Freddybabes – granie wokół tej karty jest niemożliwe. Create nie powinno być w grze, a wszystkie karty z nim powinny dostać reworka (nawet jeśli w ogóle nie są grywalne jak Runy), ponieważ nie ma sensu, aby dalej były w grze, skoro są fatalne. Lepiej, żeby w Gwincie było więcej kart z jakąś synergią lub interesującym efektem.
  • Archetyp Odkrywania – po nerfach niegrywalny, ale od momentu wejścia do Homecoming budzi kontrowersje, ze względu na dużą losowość.
    • GameKing – Propozycja zmiany: kompletny rework, być może powrót do działania Odkrywki jak w becie.
    • Freddybabes – trąbił o zmianę dla Odkrywki już od pierwszych tygodni HC. Odkrywanie w obecnej formie jest toksyczne, niegrywalne i nie daje funu, zarówno dla gracza A jak i B. Propozycja zmiany: jw. stara Odkrywka nie była zbyt silna w becie, ale była interesująca i unikalna dla Nilfgaardu.

Rozejm jest potrzebny, czyli karty, które powinny dostać ograniczenie (Truce/Rozejm jak w becie)

  • Isbel z Hagge i Siewca Zarazy
    • GameKing – dobieranie kart po passie jednego z graczy i tworzenie w ten sposób CA jest po prostu niezdrowe, tak samo jak niszczenie dużych jednostek po passie.
    • Freddybabes – Siewca Zarazy nie jest obecnie grany, ale dla dobra balansu powinien mieć Rozejm i ewentualnie zmniejszenie kosztu werbunku np. do 5

Problematyczne mechaniki Artefaktów i Pogody (efektów rzędu)

  • Freddybabes – nie podoba mu się „zerojedynkowa” formuła z Artefaktami i kartami niszczącymi je. Co do pogody, stwierdził, że mogłoby być więcej różnych efektów rzędów i kart w synergii z nimi, ale także więcej grywalnych odpowiedzi na nie, aby takowe karty nie mogły z zaskoczenia robić dużych swingów. Freddy powiedział, że postara się wypowiedzieć na temat powyższych mechanik w osobnych filmach.

Na koniec obaj panowie podkreślili, że Gwint się im obecnie bardzo podoba i jest świetną grą, a poprawienie powyższych problemów wyszłoby tylko na dobre.

Zgadzacie się z przekazem zawartym w filmie? Podyskutujmy w komentarzach!


Film Freddiego i GameKinga


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Henryk Kwiatek

    Co do Nivellen spoko, przesuń 3 karty, ale te które można ręcznie wybrać. Bo tak to będzie kicha.

  • Pijanek _

    Traheaern var Vdyffir był już taki Xartisious (czy jak tam się pisze) ,poza tym dla większości decków karta na spodzie i tak by była niedostępna oprócz głupiego skellige ,więc po co nagradzać frakcje która i tak korzysta z całej talli?!?

  • Adam O.

    Jak dla mnie opcja Create jest całkowicie do wywalenia. Nie oglądałem filmiku, ale skoro mowa o Teście lojalności, która tworzy kartę z talii przeciwnika to co z np. Klątwą Umy, która tworzy złotą kartę spośród wszystkich w Gwincie. Mnie Traheaern var Vdyffir tak bardzo nie przeszkadza, ale jeśli ktoś uważa, że jest za mocny to niech Redzi rozważą zrobienie z niego szpiega by w zamian za wywalenia karty z talii gracza dał mu punkty na stół. Trochę podobnie działa Kambi bo też wywala losową kartę (tylko, że z ręki), a graczowi, który ją zagrywa może wrzucić na stół takiego Morkvarga. Już kiedyś pisałem, że artefakty mógłby się łączyć z zagraniem karty jednostki lub mieć pancerz. Zabijasz jednostkę lub zbijasz pancerz i po artefakcie. Ogólnie wywalenia pancerza przy obniżeniu wartości jednostek względem bety to jedna z większych głupot jaką Redzi zrobili wydając Homecoming. Spostrzeżenia Freddiego i GameKinga trafne, ale jest dużo więcej kart, które potrzebują zmiany.

  • Tomasz Brzęczyszczykiewicz

    Zeby rozwiazac problemy HC trzeba miec ludzi, ktorza chca to zrobic lub przynajmniej maja jakis plan. Pisze to majac w pamieci slowa Pawla, ze mechanika przewijania talii nie wroci do gry. Wlasnie przegralem pojedynek ze Skellige, ktore przewinelo sie dwukrotnie……zagralo/odrzucilo lacznie ponad 40 kart 🙂 Co z tego, ze spolecznosc widzi problemy gdy developer je ignoruje. Np problem artefaktow to swimm juz podnosil po zamknietym PTR HC . Dla Redow bylo to ok, dopoki gracze nie przestali grac. Dopiero wtedy, na szybko, Redzi zrobili grudniowy update, ktory nawet nie byl w planach. Jesli chodzi o Freddiego to to nie jest klasowy content creator typu Mogwai czy Swim. Wolalbym, zeby Gwinta on jednak nie kreowal wg jego wizji 😉

  • Kikson

    Nie zgadzam się z opcją rozejmu dla Isbel i siewcy zarazy, bo wtedy CA w ogóle nie miałaby sensu i to że masz więcej opcji od przeciwnika. A tak poza tym to ze wszystkim sie zgadzam.

  • Granie Z Jajem

    1) Dla mnie karta do zmiany jest PORONIEC… jak może tak być, że jednostka ma 5 pkt i po jej uszkodzeniu może sobie przeciwnik zmienić w KŁOBUKa i znowu ma 5 pkt ;/ Powinien móc zmienić ALE bez zmiany punktów jednostki! Większość jednostek ma uderzenie za 3-4 pkt mało co ma za 5-6 tak więc można by było na 2 razy zabić taką jednostkę a tutaj nie dość, że strzał w taką jednostkę jest bezproduktywny to jeszcze tracimy punkty za strzał…
    2) Sklep faktycznie z karty memicznej stał się grywalny na najwyższych rangach co jest śmieszne ponieważ pokazuje, że najlepiej mieć po prostu farta i dostać opcje, która sobie zaplanujemy w danym momencie i jaka jest nam niezbędna aby wygrać grę…
    3) Traheaern wkurzający (zwłaszcza jak wystąpi przeciwko nam :D), ale karta ciekawa i pasująca d Nilfgardu, ja bym nie zmieniał
    4) Isbel zgadzam się do zmiany
    5) karty utwórz zbędne RNG totalne…

  • Zbieram na diamentowy przycisk

    Eredin powinien dostać rework.Powinien wspierać karty dzikiego gonu ,bo obecnie nie maja ze sobą nic wspólnego.
    Karty „Utwórz” nie powinno ich być w gwincie ,są po prostu niezdrowe i dobrze to widać na przykładzie bety.Runy powinny tworzyć wybraną brązową kartę z naszej talii i nie byłyby problematyczne ,tak samo z umą i aguarą.

  • Slawomir Gorny

    Ja bym tylko dodał że trzeba wrócić do starej mechaniki dobierania kart z bety bo nadal mimo zmian najważniejsza jest tylko runda trzecia ponieważ mimo że przegrywamy rundę pierwszą ale będąc cztery karty do przodu od przeciwnika to i tak do trzeciej rundy przeciwnik wyrównuje stratę bo gra dobiera karty do dziesięciu w ręce więc jak to może świadczyć o umiejętnościach gry, składaniu talii czy o samej grze skoro to tylko zdanie się na nadal niedopracowany system na który sami twórcy chyba nie mają pomysłu. Nie wiem ale to chyba marnowanie czasu zdając się tylko na samo rng bo ja jestem zadowolony jeśli poświęcając się czemuś osiągam rezultaty ale dzięki nabytym z czasem umiejętnościom a nie tylko dzięki przypadkowi.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...