Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Foltest – Temeriański bezlik
Foltest Królestwa Północy Talie

Foltest – Temeriański bezlik

  • Ocena - (oceń również!)
Sending
User Review
5 (2 votes)

Swarm na Folteście!

J23 znowu nadaje, a może to jednak liczba 23 się pojawią w innym kontekście, a tak pozycja w rankingu numer 23!!! Foltest ze swoim głównodowodzącym Natalisem oraz kapitanem niebieskich pasów Rochem, przy wsparciu Redanii nieźle tyrają czachy. Autorem talii jest Quinntinuum, a tutaj macie deck link do GwentDB: kliknij mnie.


Za Północ, za Temerię!


Oś talii

Niebieskie pasy stanowią trzon tej tali, są głównym archetypem, który daje super tempo. Pojawia się ich na stole cała masa, a w połączeniu z Temerskimi żołnierzami jest ich całe mrowie! Przy wsparciu medyczek robi się naprawdę pokaźna ilość punktów na stole.


Karty

Lider

  • Foltest – dowódca, który wzmacnia wszystkie lojalne jednostki, niezależnie gdzie się znajdują.

Złote

  • Shani – nasz finiszer, który wskrzesza nam najbardziej potrzebą jednostkę w R3, np. Stennisa.
  • Jan Natalis – przede wszystkim służy do wyciągania poprzez Posiłki, Zwiadowcę Niebieskich Pasów jeśli mamy ich za mało na ręku/któryś zginie.
  • Vernon Roche – kontroler stołu, najczęściej zagrywamy w R1 bo uzyskujemy jeszcze dodatkowego Komandosa Niebieskich Pasów.
  • Dijkstra – nasz kolejny finiszer, tę kartę używamy najczęściej na samym końcu rozgrywki, używamy dopiero jak się odchudzimy.

Srebrne

  • Talar – szpiegus majus, standardowe CA.
  • Detmold – kontroler stołu, usuwa Zagrożenia, wywiera presję Deszczem.
  • Sara – bardzo pomocna karta, która pozbywa nam się niechcianej karty, którą mamy na ręce.
  • Stennis – wyciąga lojalna jednostkę z talii, nie używajmy zbyt pochopnie bo nie chcemy by nam wyciągnął Zwiadowce Niebieskich Pasów albo co gorsza Temerskiego Piechura, gdy jednego mamy już na ręce.
  • Posiłki – ułatwiają dobranie kluczowych kart – Zwiadowcę Niebieskich Pasów bądź Stennisa.
  • Rozkaz Wymarszu – kolejna karta pomagająca na wyciągnięciu kluczowej jednostki – Rębacza, który wyciąga Zwiadowcę Niebieskich Pasów.

Brązowe

  • Komandos Niebieskich Pasów – przede wszystkim odchudzanie talii. Przybywa na stół gdy zagramy innego Temerskiego sojusznika o tej samej sile.
  • Zwiadowca Niebieskich Pasów – nasza kluczowa brązowa jednostka, za którą podążają w/w Komandosi o tej samej ilości siły. Ulepsza wszystkie lojalne jednostki Temerii o sile równej sile tej jednostki o 1, niezależnie gdzie się znajdują.
  • Biedna Piechota – jedna karta dająca nam 3 jednostki, współdziała bardzo fajnie z Medykami.
  • Medyk Polowy – wzmacnia sojuszniczych żołnierzy o 1, używamy jej gdy na stole mamy bezlik żołnierzy.
  • Temerski Piechur – odchudza talię, gdyż wzywa swoje egzemplarze z talii, po nabuffowaniu potrafi wejść za 21 puntów.
  • Zwiadowca Rębaczy – zagrywa z talii egzemplarz wybranej sojuszniczej jednostki, odchudza talię.

Zamienniki

Jeśli chcemy mieć większy kontrol to możemy wymienić Shani na Seltkirka, da nam to 21 puntów w maksymalnej opcji. Jaskier natomiast może ładnie nam zbufować Temerskeigo Piechura. Osobiście uważam, że Shani nie jest jakimś super mocnym goldem w tym zestawieniu.

Sarę możemy zamienić na Ves albo Margritę.

Duet Stennis i Detmold możemy wymienić na kombinacje Sheali z Ostatnim Życzeniem.

Większość srebrnych kart można wybierać dowolnie po za Posiłkami bo nasz główny archetyp oparty jest na kartach brązowych.

R E K L A M A

Rozgrywka

Mulligan

Jest po prostu okropny, jeden z bardziej wkurzających i irytujących, ale coś za coś. Nie chcemy bardzo Komandosa Niebieskich Pasów, bo ograniczy to nam tempo w pierwszej rundzie. Pozbywamy się Temerskiego Piechura bo nie chcemy 2 egzemplarzy na ręce i tak czy siak się do niego dokopiemy i zagramy nasze combo. Nie chcemy za dużo Zwiadowców Rębaczy gdyż może być martwą kartą gdy nie mamy odpowiedniego celu.


Runda 1

Dusimy rywala i staramy się wygrać, nawet grając do wykorzystania wszystkich kart z ręki. Nie dopuszczajmy do sytuacji gdzie rywal zdobędzie 2 karty przewagi nad Wami. Jest to runda gdzie odcedzamy się z Komandosów Niebieskich Pasów bo mogą nam popsuć szyki w kolejnych rundach. Uważajcie na PożogęDobrze rozkładajcie jednostki aby nie dać się dopaść Gigni. Często wykorzystywałem Sarę, by chronić naszą ferajnę właśnie przed paleniem za milion.

W tej rundzie zagrywamy też Foltesta, ale nie spieszcie się, bo gdy już mamy z 10 jednostek na stole to wchodzi za 15 punktów. Jeśli jednak podejrzewamy, że przeciwnik szybko odda rundę to lepiej go rzucić od razu.


Runda 2

To jest czas i miejsce na występ dla naszego Talara by urwać jedną kartę rywalowi. Gdy go nie macie – pass. Standardowo uwaga na carryover.


Runda 3

Na tą rundę zostawiamy Shani, która może nam wskrzesić Stennisa albo inną przydatną jednostkę lub samego Stennisa, bo może wcześniej nie było okazji go zagrać. Biedną Piechotę z Medyczkami oraz całą ferajnę Temerskich Piechurów też używamy, o ile nie zrobiliśmy tego wcześniej. To są nasze końcowe zagrania. Wszystko ostatecznie wykańcza Dijkstra.


Podsumowanie

Talia zdecydowanie mocna, mającą świetne tempo i nie najgorszy finisz. Okropny jest mulligan, który może napsuć krwi. Nad każdym ruchem trzeba się zastanowić, pamiętać cały czas aby się nie odchudzić za bardzo, oraz by się nie zaciągnąć niepotrzebnymi jednostkami. Talia wymagająca, bo cały czas trzeba ogarniać co się dzieje. Po kilku rozgrywkach możecie mieć już dosyć. Ta talia błędów nie wybacza.


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja