Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Film z omówieniem patcha 3.2 już na Youtube! [streszczenie]
Aktualizacje

Film z omówieniem patcha 3.2 już na Youtube! [streszczenie]

Rzut oka na aktualizację 3.2

Tak jak zapowiadał wczoraj Paweł Burza, dzisiaj został opublikowany specjalny film, który instruuje nas, jakie zmiany zajdą w najnowszej aktualizacji do GWINT – Wiedźmińskiej Gry Karcianej. Przygotowaliśmy dla Was streszczenie filmu, które możecie przeczytać poniżej!


Przyszłość (nie w tej aktualizacji):

  • Umiejętności dowódców zostaną od nich oddzielone. Będzie można wybrać dowolny model i skin dla umiejętności herosów frakcji Potworów (np. umiejętność Królowej Krabopająków dla Eredina i vice versa). Pozwoli to deweloperom tworzyć nowe umiejętności dowódców bez konieczności tworzenia oddzielnych kart oraz modeli dowódców, by zmniejszyć nakład pracy.
  • Teraz umiejętności dowódców mają nazwy, by przygotować graczy na ich oddzielenie od kart.
  • Karty dowódców w kolejnych aktualizacjach mogą całkowicie zniknąć – zostaną tylko modele oraz umiejętności.
  • Nowy versus screen – zamiast kart będą się wyświetlać modele dowódców.
  • Work in progress – jednostki z ładunkami nie będą mogły użyć kolejnego dopóki animacja pierwszego nie skończy się.

Ogólnie

  • Zmiany w działaniu ładunków dla umiejętności dowódców.
  • Podczas fazy mulliganu będzie można od razu zobaczyć umiejętności dowódców.
  • Przycisk duplikacji talii został dodany.
  • Do plansz zostały dodane klikalne elementy.
  • Małe zmiany w interfejsie.
  • Arena: od teraz karty dowódców wybieramy na początku tworzenia talii na Arenie.
  • GWENT Observer – to nowa wtyczka dla Twitcha, która pozwala widzom podczas transmisji czytać umiejętności kart, zaglądać do talii streamerów i cmentarza podczas ich gry.
  • Nowy sezon – Sezon Driad. Tryb sezonowy – jednostki z nieparzystą siłą ranione o 1, jednostki z parzystą siłą wzmacniane o 1.
  • W sklepie pojawi się paczka Sezonu Żmii a także skin dla pola bitwy o nazwie Novigrad Nocą.

Balans kart

  • Muzykanci z Blaviken – siła 6, teraz mogą zyskać także Fatum.
  • Dettlaff – rework: Rozkaz: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 3 tury. Ładunki 3. Gdy wszystkie ładunki zostaną wykorzystane, stwórz i wezwij Ekimmarę do losowego sojuszniczego rzędu.
  • Bruxa – rework: Pokrzepienie. Rozmieszczenie: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury.
  • Garkain – rework: Wzmocnij się o 1, jeśli po przeciwnej stronie jest krwawiąca jednostka.
  • Nekurat – rework: Zapał. Rozkaz: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury. Odnowienie 2. Zmniejsz odnowienie o 1 gdy zagrywasz Wampira.
  • Gael – teraz może zadać 3 punkty obrażeń, jeśli wroga jednostka krwawi.
  • Zmiana w działaniu Szału – teraz wystarczy zadać jednostce z Szałem obrażenia równe sile na jakiej aktywuje się ten Szał (np. jednostka z 5 siły i Szał 4 aktywuje się, gdy zadamy jej 1 pkt obrażeń).
  • Eist Tuirseach – teraz może zagrać z cmentarza dowolną jednostkę Skellige.
  • Sigvald – Szał 4.
  • Hemdall – rework: Rozmieszczenie. Zadaj 1 punkt obrażeń losowej wrogiej jednostce w wybramym rzędzie. Zwiększ ilość obrażeń o 1 za każdą wrogą jednostkę w tym rzędzie.
  • Maruder An Craite – znowu ma 2 siły, ale zadaje obrażenia losowym wrogim jednostkom.
  • Błogosławieństwo Freyi – koszt werbunku 6, kategoria Alchemia, teraz zagrywa z cmentarza brązową jednostkę Skellige.
  • Kultystka Svalbloda – rework: Siła 4, pod koniec każdej sojuszniczej tury, zadaj sojuszniczej jednostce po lewej 1 pkt obrażeń i wzmocnij sojuszniczą jednostkę po prawej o 1.
  • Gremista – rework: Siła 6, koszt werbunku 7. Zapał: Rozkaz, Daleki Zasięg: Oczyść jednostkę. Odśwież tę umiejętność, gdy zagrywasz kartę Alchemii.
  • Upadła Flaminika – rework: Rozmieszczenie: Wzmocnij się o 1 za każdą Bestię na twoim cmentarzu.
  • Treser Tuirseach – 4 siły,r koszt werbunku 4. Rozmieszczenie: Daj sojuszniczej Bestii witalność na 3 tury. Więź: daj witalność dowolnej sojuszniczej jednostce na 3 tury. Kategoria Wojownik.
  • Odnowa – rework: Wylecz sojuszniczą jednostkę do pełni zdrowia, a następnie wzmocnij ją o ilość wyleczonej siły. Kategoria Alchemia.
  • Błogosławieństwo Sigrdrify – kategoria Alchemia, teraz może wskrzeszać tylko jednostki Skellige.
  • Cerys An Craite – rework: Siła 4z koszt werbunku 10, Rozmieszczenie (Bliskie Starcie): Wezwij Tarczowniczkę Drummond ze swojej talii do tego rzędu. (Daleki Zasięg): Wezwij Straż Królowej ze swojej talii do tego rzędu.
  • Straż Królowej – Szał 3.
  • Foltest – zmiana wzmocnienia z 2 na 1.
  • Draug – teraz przemienia jednostki w rzędzie do którego zostaje zagrany.
  • Francesca – teraz może zagrywać tylko kartę specialną Scoia’tael. Koszt werbunku 15.
  • Zasadzka – rework: Zadaj wrogiej jednostce 3 pkt obrażeń. Śmiertelny cios: stwórz i wezwij Elven Deadeye do losowego sojuszniczego rzędu.
  • Pavko Gale – teraz może zadać 2 pkt obrażeń, jeśli kontrolujemy tylko jednostki Scoia’tael.
  • Mahakamski Traper – rework: Siła 4, koszt werbunku 4: Rozmieszczenie: Zyskaj witalność na 2 tury. Więź: zamiast tego zyskaj witalność na 4 tury.
  • Pół elf łowca – rework: Siła 3, koszt werbunku 6. Harmonia. Rozmieszczenie: Stwórz i wezwij Elven Deadeye do tego rzędu.
  • Płacząca Wierzba – rework: Harmonia. Siła 5, koszt werbunku 7. Rozmieszczenie (Bliskie Starcie): Zyskaj Tarczę. (Daleki Zasięg): Daj truciznę jednostce.
  • Zew Puszczy – rework: Koszt werbunku 10. Zagraj jednostkę Scoia’tael ze swojej talii i wzmocnij ją o 2.
  • Magiczny wstrząs – teraz może wtasować tylko wrogą jednostkę lub artefakt i tylko na szczyt twojej talii.
  • Serrit – wzmocnione obrażenia zmienione z 5 na 4.
  • Steffan Skellen – teraz zagrywa ostatnią kartę Taktyki zagraną przez ciebie w tej rundzie.
  • Nowa karta dla Syndykatu – Walter Veritas – siła 4, koszt werbunku 9, Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj kartę Syndykatu.
  • Zmiana w mechanice Nagrody – od teraz nie można nałożyć na przeciwne jednostki większej ilości Nagród niż 1.
  • Tasak – rework: Rozkaz: Zagraj kartę specialną Syndykatu ze swojej talii. Jeśli kosztuje mniej niż 10, zyskaj 2 monety.
  • Kanciarz – teraz zysk 3-5.
  • Igor Hak – odnowienie 1.
  • SIGISMUND DIJKSTRA – zamiast ładunków dodaje 1 monetę przy zagrywaniu Zbrodni.

Cały film


Prośby Karczmarza

I jak znajdujecie najnowszy wpis w Karczmie? Co japę rozdziawia? Tak, do Ciebie mówię! Podjadłeś? Popiłeś? Dowiedziałeś się czegoś ciekawego? No! To bardzo dobrze, a teraz bądź tak miły i doceń starania starego Karczmarza dołączając do naszej wesołej kompanii! 

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Marek Samelski

    Zmiana szału u Sigvalda :D, bonus dla Eista :D, Dijkstra właśnie zdechł…ciekawe co dalej.

  • Grillowana Kiełbasa

    A nie lepiej poprostu usunąć te głupie modele i dać karty na plansze. Za skiny robiłyby przerobione arty tych dowódców ,które możnaby odblokować w księdze. Wydaje mi się że tak byłoby najprościej pozatym gra zyskała by na dynamice bo nie byłoby już tych nudnych animacji.

    • kosynier7

      Jak wielu pisało przy wydaniu hc, że modele 3d nie pasują do Gwinta i demolują gameplay, to nasyłali takich co pisali, że to super atrakcje i Polaczki nie są w stanie tego docenić. No i wyszło, pomysł był poroniony, podobnie jak i wiele innych z tamtego czasu. Na modele poszło tyle środków, co na całą frakcję. Co więcej sprzedali ludziom skiny. Sami się zapędzili do tej zagrody, z której szukają teraz wyjścia.

      • KB

        Jeżeli tego nie rozumiesz to wyjaśnię: odczepili umiejętność od lidera, żeby naprawić modele 3D liderów i w następnej (ych) aktualizacjach modele mają mieć zmienione animacje na dużo szybsze i bardziej uniwersalne. To było od dawna problemem i w końcu się za to zabrali. Pomysł był dobry i jest nadal, tylko modele nie są spójne co widać było w szybkim trybie sezonowym gdzie nie każdy był grywalny

    • Kashim_94

      Nie wiem, czy byłoby lepiej usunąć modele dowódców, bo mi i wielu innym osobom się one podobają. Wszystkich jednocześnie nie uszczęśliwisz.

      A co do nadchodzącej zmiany, to oglądając streama miałem mieszane uczucia, ale po dłuższej chwili uznałem, że dla mnie to dobra zmiana. Każdy będzie mógł grać jakiego dowódcę chce, choć nie wiem, jak dużo osób będzie się decydowało na „niekanoniczne” skórki względem ich umiejętności. Krasnale z Brouverem, elfy z Fila, Gon z Eredinem. Do tego Slama w komentarzach powiedział, że modele dostaną dodatkowe animacje, by pasowały do wybranych umiejętności. Np. dziwnie byłoby grać Addę z umiejką Foltesta i bustując jednostkę mieć animację atakującej Addy. Do tego Redzi będą mieli większą swobodę w dodawaniu nowych umiejętności dowódców i nowych modeli. Fajne skórki, jak Ukrytego, będzie można częściej używać (oby niedługo dodali jakieś nowe). A i dla CDPR będzie to większa okazja dla zarobku, bo więcej osób będzie się decydowało na zakup skórek, a co za tym idzie, będą mieli większy kapitał na rozwój gry.

      • Grillowana Kiełbasa

        A jak się będzie teraz miała sytuacja z księgą nagród? Jak zostanie dodana nowa frakcja lub inny dodatek to nie będzie drzewek dowódców? Będziemy odblokowywać pojedyńcze umiejętności dowódcze czy co, a dowodcy to tylko taka pierdoła? Już szczerze wolałbym aby dowódców przenieść do talii jako złote karty do zagrania z ręki i uznać ,że to ja jestem dowódcą ,która ma taką umiejętność.

        • Grillowana Kiełbasa

          Jak kolega powyżej napisał. Pomysł z modelami 3D był gówniany. Nie dość ,że to wszystko kosztowne to i odbiór tego nie był specjalnie pozytywny. Tylko psują oni wygląd ładnych plansz i do tego spowalniają rozgrywkę. Szkoda ,bo gracze mówili czego chcą.

    • Adam O.

      Nie usuną modeli na rzecz kart bo już były płatne skórki czy to w preorderach czy to do kupienia osobno. Nie mogą wyrzucić z gry elementów, które gracze już kupili. Mnie zastanawia czy zmodyfikują kontrakty za wygrane dowódcami, bo po zmianach możliwym byłoby zaliczenie wszystkich dowódców jedną umiejętnością. Oby zmienili opisy z np. „wygraj 100 gier” Foltestem na „wygraj 100 gier wykorzystując umiejętność X”.

  • C. Lees

    Hmm.Mam wrażenie,że Skellige dostało większego buffa niz Potwory…Zmiany moim zdaniem pozytywne,dobrze że Redzi zabrali się trochę za nieużywane karty (których jeszcze trochę jest),bo przecież niużywane karty nie wzbogają rozgrywki.

  • Kashim_94

    Może ta informacja się komuś przyda, więc napiszę tutaj.

    Slama w jednej z dyskusji na Reddicie napisał, że póki co nie chcą dodawać nowych umiejętności dowódców. Chcą się skupić na balansie obecnych, a dodawanie nowych by tylko utrudniło to zadanie. Za to dodawać chcą nowych dowódców (nowe postaci), bo lore Wiedźmina ma wielu ciekawych bohaterów. Gdyby dalej umiejętności były połączone z postaciami, to by pewnie ich nie dodawali.

    Wydaje mi się, że pozwoli to, by zamiast za każdym razem robić sześciu dowódców plus tyle samo umiejętności (jeden na frakcję), wybrać np. dwie skórki na dodatek. Zwracam się do was, fani Radovida z Afryki, prawdopodobnie pozwoli to na szybkie dodanie go do gry 😉

    Jeszcze jedną fajną rzecz zauważy ktoś w komentarzach na Reddicie, że może być to otwarcie furtki dla „neutralnych” dowódców. Skoro nie będzie to oznaczało konieczności balansu danej umiejętności we wszystkich frakcjach, to może w przyszłości uświadczymy Geralta, Jaskra czy Ciri w postaci 3D. A co za tym idzie powrócą ich okrzyki z bety np. moje ulubione „Obserwuj, jak robi to mistrz”. No ale to tylko spekulacje.

    • Adam O.

      Co do ostatniego akapitu to ciekawa alternatywa, ale tworząc takie możliwości Redzi powinni pamiętać o „zasadach z uniwersum” bo np. taki Geralt prowadzący potwory przeciw ludziom psułby trochę klimat, ale gdyby neutralni dowódcy byli projektowani na zasadzie podobnej do kart dwufrakcyjnych to czemu nie.

    • Grillowana Kiełbasa

      Neutralni dowódcy? Kiedy prowadzi do zwycięstwa armię nilfgaardu to już wcale nie jest neutralny. Pozatym Jaskier na czele wojsk jakiejkolwiek frakcji wyglądałby co najmniej komicznie. Mogliby dodać np. Możliwość kliknięcia na kartę scroolem i wybrać okrzyk mówiony przez kartę.

  • Kurza Twarz

    Pomysł z dowódcami jest mega! Mam jeszcze lepszy. Może by tak również odłączyć umiejętności wszystkich kart od ich ilustracji? To byłoby świetne! Wiecie, tworzycie sobie talię z randomowych obrazków (może być nawet 25 takich samych, obojętnie), a potem dodajecie umiejętność do każdej karty. Może wtedy zobaczylibyśmy w grze np.: Króla Roegnera? 🙂

    Poza tym uważam, że w grze jest za mało kart ze śmiesznym zastosowaniem. Cieszy mnie, że umiejętność Muzykantów z Blaviken została dośmieszniona (teraz to aż mnie kurzy brzuszek boli ze śmiechu jak ich rzucam na stół), ale wydaje mi się, że każda umiejętność powinna mieć dodatkowo jakiś zabawny, losowy efekt.

    Nowy versus screen? NARESZCIE! Tego akurat nie mogłem doczekać się najbardziej. Już od czasów CBT apelowałem o wprowadzenie jakichś zmian w tej kwestii, niestety sam nie wiedziałem jakich, po prostu coś mi nie pasowało. I teraz w końcu coś się zmieni. 🙂 Dobrze, że Redzi nie szczędzą nam nawet takich szczegółów, choć jestem na nich trochę zły, że nie mogę nigdzie znaleźć porównania kolorów zastosowanych grze w zależności od patcha, najlepiej rozpisanych w tabelkach dla RGB i CMYK osobno. Rzetelny deweloper który wie co robi, gdy tworzy grę, powinien mówić o wszystkim, nawet o tak pozornie błahych szczegółach. Szacun.

    Ogólnie nieziemsko mi się też podoba to, jak profesjonalnie odwzorowane jest Lore świata. Gdy gram Syndykatem to od razu przypominam sobie te wszystkie postacie które spotkałem w grze, czy o których czytałem, np.: Ferko Rzeźbiarz, Pugo Łup-Łamacz czy Śliski Adriano. Dobrze, że Redzi nie ulegają presji Hearthstone’a i nie tworzą zupełnie nowych kart o infantylnych nazwach, które miałyby kopiować tę konkurencyjną grę i przyciągać graczy z HS’a do Gwinta. A pamiętacie tę misję w W3 z Latającym Redańczykiem? Ach, wspomnienia. 🙂 Nie ma to jak Lore.

    No generalnie gra jest świetna, zmiany kozackie. Oby tak dalej – lubię grywać w kameralnym gronie, więcej niż 1000 graczy to już tłok.

    • Kashim_94

      W większości nie zgadzam się z twoimi zarzutami, ale tekst jest świetny. Jak dla mnie jest na poziomie najlepszych internetowych past. Kurzy brzuszek wygrał. Szacun ziomek 😀 No kappa

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...