Karczma na Discordzie Dołącz do naszej grupy na FB!
Strona główna » Draug – porozmawiajmy o kartach!
Karty Potwory

Draug – porozmawiajmy o kartach!

Draug

Draug to jeden z bossów w grze Wiedźmin: Zabójcy Królów. Jest on Demonem Wojny. Niewielu śmiałków pokonało Drauga, więc dużo czasu zajęło sporządzenie o nim szczegółowego opisu, który znajdziecie tutaj (po angielsku). Tutaj znajdziecie mniej obszerny wpis o tej postaci w języku polskim.

Draug

  • Draug to złota, legendarna karta frakcji Potworów.
  • Umiejętność: Stwórz Draugira w losowym rzędzie po stronie każdego gracza, który posiada przynajmniej jedną Brązową lub Srebrną kartę na swoim cmentarzu. Draugir: Wygnaj wybraną Brązową bądź Srebrną kartę z cmentarza po tej stronie. Jeśli wygnana karta jest jednostką, ustaw siłę tej jednostki na siłę wygnanej jednostki. Jeśli była Kartą Specjalną ulepsz Draugira o 4.
  • Skrawki: -800/+200
  • Zalety:
    • Oryginalna umiejętność potrafiąca zaskoczyć przeciwnika i skontrować jego zuchwałe zagranie czegoś mocnego na cmentarz (przydatne szczególnie przeciwko Skellige i Królestwom Północy, a nawet Scoia’tael).
    • Przyzywa dodatkowego tokena do wzmocnienia poprzez efekt obszarowy (np. Yennefer , Pełnia ).
    • Sam w sobie ma 8 siły i nawet w najwcześniejszej fazie gry zapewni solidne punkty.
    • Usuwa z gry niechcianą jednostkę raz na zawsze.
  • Wady:
    • Potrzebuje konkretnych kart wokół siebie, aby działać odpowiednio dobrze.
    • Jego frakcyjny kolega Klucznik jest stabilniejszy, ponieważ daje nam możliwość wykorzystania jednostki będącej na cmentarzu rywala dla lepszej korzyści.
    • Brązowy Ghul ma niemalże tą samą zdolność (z tym że może zjadać tylko z naszego grobu).
  • Przykłady zastosowań: 
    • Draug od momentu reworku nie jest grany praktycznie nigdzie, mimo sporych nadziei graczy co do jego nowej umiejętności. Ja jednak znalazłem dla niego odpowiedni, bardzo zapomniany archetyp, który kiedyś przewijał się w CBT – talia na dużych stworach pożerających się nawzajem. Daleko mu jednak do innych strategii z wyższych tierów.
    • Draug w tej taktyce ma za zadanie wejść za największe możliwe punkty wzmacniając Draugira po naszej stronie o siłę Mantikory Cesarskiej . Jednocześnie staramy się „zjeść” drugim Draugirem jak najmniejszą jednostkę z grobu przeciwnika, aby wycisnąć z Demona Wojny jak najwięcej. Łącznie z Płotką wejdzie za 25 punktów, przy najkorzystniejszym scenariuszu (pusty graveyard oponenta).
    • Możemy zrobić też trik z Królewiczem Ropuchem , co da nam dodatkowe punkty (Ropuch zjada Mantikorę, która jest wyganiana Draugirem).
    • Poza tym archetypem najlepiej sprawdzi się jako strategiczny czyściciel cmentarza.
    • Na koniec napomknę o świetlanej przyszłości dla Drauga, ponieważ podczas streamu Gwentelmenów, którego gościem specjalnym był Rethaz dowiedzieliśmy się o prawdopodobnie nowej kategorii kart – przedmioty. Pierwszym z nich okazał się przeklęty miecz Vandergrifta (który po śmierci przemienił się właśnie w Drauga). Być może to sprawi, że upiór zyska nowe możliwości. Więcej o tym przeczytacie w tym artykule.

Jeśli nie wiedzieliście jak wykorzystać Drauga i „kurzył” się w Waszej kolekcji to teraz już wiecie. Podzielcie się swoją opinią na temat Demona Wojny!


Prośby Karczmarza

Jeśli lubisz czytać artykuły i informacje na Gwint24.pl to proszę daj temu wyraz i polub nas na FB oraz daj subskrypcję portalu – ikonka dzwonka w prawym, dolnym rogu – lub akceptacja informacji o wysyłaniu powiadomień na przeglądarkę, gdy dodamy coś nowego!

R E K L A M A
zvr
Twoja reakcja
  • Strzelec Bartek

    Wow, okey, zaskoczyłeś mnie Mateuszu. Dzięki.

Cześć!

Sign in

Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Zamknij
z

Ładowanie...